Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad med din egen "verklighet" av att män i regel vill jobba heltid, och tycker barn är jobbiga?
Kvinnor gillar självklart att få betalt och någon form av utdelning och värdighet för sitt arbete, det är en högst mänskligt krav.
Män arbetar mycket oftare heltid, jag är ett undantag som ogillar att arbeta (är också otroligt bra på att leva fattigmansliv) men de flesta män identifierar med deras yrken.
Kvinnor däremot vill inte arbeta heltid:
Citat:
Fem av sex kvinnor som arbetar deltid gör det frivilligt enligt SCB:s AKU-undersökning. Även om det är många som jobbar deltid, så uppgav en överväldigande majoritet i enkäten, 83 procent, att de antingen inte kunde eller ville jobba mer. Lite förenklat kan man säga att frivilligt deltidsarbete är fem gånger vanligare än ofrivilligt deltidsarbete.
Även många singelkvinnor jobbar ju mer än gärna deltid eller agerar oftare som livstidsstudenter än män. Det är ju inte undra på att kvinnors psykiska hälsa går åt helvete när ni ideologer driver de in mot väggen:
http://www.expressen.se/nyheter/sexdubblering-i-antal-sjuka-pa-grund-av-stress/
Sexdubblering på 7 år? Många av de unga kvinnor som nyss börjat och är läkare/sjuksköterskor.
Varför skulle kvinnor i regel vilja heltidsarbeta? Vad har du för belägg på detta?
Citat:
Då kanske män ska sluta ha sex med kvinnor....? har man detta nämligen så blir män rätt lätt just fäder.
Skulle kvinnor vara så lömska? Nej, jag tror att vasektomi bakom hennes rygg kan vara en bra ide i sådana fall. Du bör inte tvinga en man att bli fader utan att han vill det, du kan det givetvis, men det är ju verkligen inte en bra ide.
Citat:
Och var sitter denna "naturliga balans" i att just män ska ansvara för ekonomi?
som ger frihet, egna pengar, möjligheter, fri val etc....
och kvinnor ska ta hand om resten som ger ansvar, ofrihet, inga pengar eller fria val?
Du överdriver, att arbeta är inte så jävla bra. Jag arbetade senast för 3 år sedan utomlands (vill inte betala skatt i Sverige) och pengarna jag sparat har räckt bra tillsammans med alla bidrag man kan ta ut.
Barnlösa kvinnor runt 42 som är singel och arbetar fulltid har visat sig vara olyckligaste demografiska grupp i samhället.
Citat:
Du lever i en fantasivärld som inbillar dig att kvinnor någonsin mer kommer gå med på att ständigt förfördelas till mäns vinst i samhället.
Det gör inget vad ni kommer gå med på, då ni kommer köra Välfärden till botten med era utopiska projekt. Just nu flytter ekonomin med minusränta och att lånen ökar med 7% per år, men snart sjunker skeppet.
Då kommer ni börja förhandla som vuxna istället för att få allt fördelad från staten.
Citat:
Om män inte vill ha barn, eller ta hand om barn, så får de heller inte skaffa sig barn, dvs deras gener dör ut med dem. As simple as that.
Jo, men det är det enda värdiga att göra i ett land med så rutten framtid som Sverige. Vore direkt ovärdigt att låta barn växa upp i dystopin som ni håller på att skapa åt Sverige. Döttrar som blir våldtagna, söner som måste vara moderna slavar som betalar 60% av deras lön till ett system som är direkt fientlig mot dem.
Enbart när det finns hopp om en värdig framtid bör vi ha barn igen.