2017-06-30, 22:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du argumenterar som om mannen och kvinnan blir kontaktad lika ofta vilket aldrig kommer ske, därför blir detta löjligt. Varför gör du dig så satans dum? Vill du inte ha respekt?
Visst tar män mer Initiativ. Men att kalla detta makt är märkligt. Jag har testat att ta initiativ och män blir livrädda.

Och som jag nämde tidigare så är det ingen makt att män som skiter i en raggar, de stöter ju på allt med puls och det är lätt att genomskåda. Visst om man enbart är ute efter ons men är man inte det så har det inget värde
Citera
2017-06-30, 23:13
Medlem
Lasbond3000s avatar
Jag tycker personligen " sexuell makt" är lite fel benämning eftersom makt enligt mig bottnar slutänden i våld och tvång.
Om en person kan tvinga till sig sexuella tjänster är det en form av makt.
Det som syftas på här är istället kvinnors högre sexuella förhandlingsläge.
Eftersom på kvinnor i attraktiv ålder (från tonåren till 40-ish) är så mycket större än utbudet så skapas det en förhandlingsposition som är till kvinnornas fördel.
Eller mer kortfattat. En kvinna kan "köpa" sig till det hon vill ha genom att locka med sina genitalier.
Citera
2017-06-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Jag tycker personligen " sexuell makt" är lite fel benämning eftersom makt enligt mig bottnar slutänden i våld och tvång.
Eftersom på kvinnor i attraktiv ålder (från tonåren till 40-ish) är så mycket större än utbudet så skapas det en förhandlingsposition som är till kvinnornas fördel.
Eller mer kortfattat. En kvinna kan "köpa" sig till det hon vill ha genom att locka med sina genitalier.

Allting utom männen som hon själv skulle vilja ha sex med.

Jag skulle kunna tänka mig att ha sex med någon jag inte ville ha sex med om det skulle innebära att jag fick ha sex med någon som jag vill ha sex med vid något tillfälle.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-06-30 kl. 23:36.
Citera
2017-06-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du argumenterar som om mannen och kvinnan blir kontaktad lika ofta vilket aldrig kommer ske, därför blir detta löjligt. Varför gör du dig så satans dum? Vill du inte ha respekt?

Det spelar ingen roll. Båda könen har samma makt när det gäller att säga nej. Vad är alternativet tycker du? Tror de flesta människorna i myndig ålder är i, eller har varit i ett förhållande någon gång eller har haft någon form av romantisk eller sexuell kontakt med någon så makten är, och har alltid funnits i varje människa.
Citera
2017-06-30, 23:44
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det spelar ingen roll. Båda könen har samma makt när det gäller att säga nej. Vad är alternativet tycker du? Tror de flesta människorna i myndig ålder är i, eller har varit i ett förhållande någon gång eller har haft någon form av romantisk eller sexuell kontakt med någon så makten är, och har alltid funnits i varje människa.
Ja precis. Jag har blivit dumpad och dissad ett antal gånger. Min sk "makt" handlar om män som vill ligga vargtimmen
Citera
2017-06-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja precis. Jag har blivit dumpad och dissad ett antal gånger. Min sk "makt" handlar om män som vill ligga vargtimmen

Och vissa män är villiga att göra i princip vad som helst för att få ligga och om man då som kvinna utnyttjar det faktumet så är det en sorts makt. Om kvinnor gör det eller inte kan ju diskuteras såklart.

Självklart är det i det här fallet i grunden mannen som är det största problemet.
Citera
2017-06-30, 23:47
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000

Det är därför jag säger sexuellt kapital istället för sexuell makt.
Citera
2017-06-30, 23:47
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Visst tar män mer Initiativ. Men att kalla detta makt är märkligt. Jag har testat att ta initiativ och män blir livrädda.

Och som jag nämde tidigare så är det ingen makt att män som skiter i en raggar, de stöter ju på allt med puls och det är lätt att genomskåda. Visst om man enbart är ute efter ons men är man inte det så har det inget värde
Du är inkapabel till att förstå. Det är inget fel i sig att ni har makten, iaf inte biologiskt.
Citera
2017-06-30, 23:49
Medlem
Citat:

Det är självklart en stor skillnad för män och kvinnor här.

En miljardär har nog lättare att neka 10 000 kr i handen än vad en hemlös uteliggare har, som exempel.
Den hemlöse kan självklart tacka nej till pengarna men det gör honom inte mäktig.

I jämförelse så badar kvinnor i möjligheter till sex, de flesta män gör det inte och får ta de tillfällen som ges.
Citera
2017-06-30, 23:50
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Du har blivit dumpad och dissad ett antal gånger, du har alltså fått närhet, sex och bekräftelse. Några av dessa tillfällen har lett eller kommer att leda till förhållande och kärlek. Du lever livet helt enkelt. För många män i dagens Sverige finns inte ens möjligheten att bli dumpad och dissad eftersom möjligehten för dem att ens få närhet från en kvinna i princip är obefintlig.
Citera
2017-06-30, 23:51
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Nej de har inte samma makt. Hade det hänt att det i runda slinger är 50/50 i kontaktsintiativ så hade jag hållt med dig.
Citera
2017-06-30, 23:55
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det är därför jag säger sexuellt kapital istället för sexuell makt.
My nigga Du har en poäng. Hade varit nice om du går in mer på detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in