2017-07-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Därför bör man skaffa så många barn som möjligt. Sprida sina gener.

Inte om man inte kan ta hand om dem så som de förtjänar.
Citera
2017-07-11, 13:03
Medlem
AdjooooglEs avatar

"En sak till gullet". Gud jag börjar rodnar här nu.

Detta sexuella kapital kvinnor har. Jag blir inte så påverkad av det. Jag håller med dig dock i att män är väldigt, väldigt lättmanipulerade. Jag har alltid tyckt att dessa män är idioter, men jag har ändrat min uppfattning till att dom bara är kåta och då kopplas hjärnan bort. Jag tillhörde dessa kåta killar när jag var yngre dock.

Så skandinavisk man bara kan bli. Självklart är jag urdålig på sex. Har aldrig haft sex och kommer inte ha sex heller för jag vill inte ha barn.
Citera
2017-07-11, 13:05
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Har du någonsin märkt att när du berättar din narscissistiska "jag, jag, jag"-livsberättelse, så skjuter dina neuroner iväg som en pingisboll mellan två narrativ som står i motsatsförhållande till varandra?

Men are jerks, women are psychos.

Det är underhållande måste jag säga. Börjar bli en favorit efter merapi.
Citera
2017-07-11, 13:27
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ALLA är beroende av staten eller gruppen i tidigare tidsepoker kära du, är tämligen löjligt som vissa verkar tro att ett samhälle på x antal miljoner människor som alla måste passera blöjstadier både mellan 0-2 och mellan 90-100 skulle kunna existera utan en stat eller någon form av beroende till andra.

Utan grupptänket så hade människan dött ut. Gruppen människor och staten är skilda ting dock.

Citat:
Nja snarare utan patriarkat så hade inte denna iver i att kontrollera och förbjuda kvinnor rättigheter och frihet inte skett.
Från att ha slagits med näbbar och klor mot staten för mer frihet, så ligger numera feminismen med staten. Mer och mer rättigheter men också mindre skyldigheter. Feminism har ingen folklig förankring, det har emellertid en statlig förankring. Som jag sagt innan utan staten så hade feminismen hamnat på sophögen.

Citat:
Vad? Att bestämma vem människor ska leva med? Sorry, är inte feminister som pysslar med tvångsgifte världen över.
Tiden får utvisa, och eftersom identitetspolitiken genomsyrar feminismen så kommer jag få rätt.

Citat:
Precis du fattar, varför tvingas leva ihop med någon som man inte får ut något av att leva med, när man kan klara sig lika bra själv? Helt korrekt, de flesta människor vill ut ur parrelationer när man upptäcker att man är den konstanta förloraren på "dealen", och har man då praktiska möjligheter, dvs ekonomi till detta så sker det, och detta gäller för båda könen.
Skillnaden mellan nutid i Sverige och ex Sverige för 80 år sen är att idag kan även kvinnor ta sig denna rättighet.

Utan en stark stat så hade kvinnor haft det ohyggligt svårt. Det vet du innerst inne med.
Citera
2017-07-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Är 29 år, vad är det för skumt med att vilja ha yngre killar? Därför att jag vill att min kille ska har vissa krav, annars tappar jag intresset.

Hur kan du ha krav när du inte ens kan skriva ordentlig svenska?
Citera
2017-07-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

"En sak till gullet". Gud jag börjar rodnar här nu.

Detta sexuella kapital kvinnor har. Jag blir inte så påverkad av det. Jag håller med dig dock i att män är väldigt, väldigt lättmanipulerade. Jag har alltid tyckt att dessa män är idioter, men jag har ändrat min uppfattning till att dom bara är kåta och då kopplas hjärnan bort. Jag tillhörde dessa kåta killar när jag var yngre dock.

Så skandinavisk man bara kan bli. Självklart är jag urdålig på sex. Har aldrig haft sex och kommer inte ha sex heller för jag vill inte ha barn.
Jo jag förstår iaf att utbudet måste bli dåligt. Tråkigt, jag fick värsta visionen av dig som arab. Haha! Funderat på sterilisering? Eller damer i klimakteriet?

I slutet funkar vi olika men har behov som går mot varandras. Jag har gjort insikten emot. Eftersom jag träffat män från andra kulturer också. Det handlar inte så mycket om kåthet som det faktiskt handlar om att de är korkade. Majoriteten av svenska män får svensk fostran i sexuella normer medan invandrare får väldigt splittrade budskap eller inga alls med sig. Det handlar exempelvis inte enbart om makt att ofreda kvinnor utan helt enkelt om bristande kunskaper, uppfostran och sexualundervisning. Därför jag tänkte mig dig som arab. Latinos är mer integrerade. Afrikaner i den första delen av invandringen är rätt svenska medan araber liksom jugoslaver mest singlar slant i det där med att fostras till män. Nåväl även vi svenskor misslyckas med våra söner ibland.

Men jag står fast vid att det rör sig om att de är korkade. Jag hejdar mig inte riktigt pga impulsivitet, när jag handlar och talar (,om annat iofs) inte enbart pga ADHD utan brister när jag präglats, män gör det för att de saknar vett. De kan inte bättre än att göra en jävla massa som kräver abnormt med överseende. Varför tror du att invandrare är mest sexuellt påflugna? För att de inte har en susning om hur de ska göra, och ändå är det inte lätt för alla svenskar heller. Sedan kommer sådana som dig o fuckar upp det ännu mer. Klart som fan att männen själva blir förlorarna.
Citera
2017-07-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ok.

Ok.

Ok. Har du någonsin märkt att när du berättar din narscissistiska "jag, jag, jag"-livsberättelse, så skjuter dina neuroner iväg som en pingisboll mellan två narrativ som står i motsatsförhållande till varandra?

Men are jerks, women are psychos.
Sluta gå till angrepp (vilket är narcisstiskt) så slutar jag försvara mig. (Narsisstiska reaktioner när människor ställs inför narcissister) Typiskt standard för människor som inte har något att tillföra. Jag jag jag, som jag själv dessutom använder som begrepp och nästan myntat här, sötnos, är en bokjävel och inte det minsta ett kriterium för mitt intresse för att skriva in diagnoser i poesi. Jag är inte narcisstisk och du står inte över det antal psykologer som utvärderat mig och som nollat mig som sådan.

Du är såååå smart. Men inte smart nog för att googla Jag jag jag berättelsen. Låt mig länka så slipper du nu när du anstränger dig för att låta så viktig.

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=427

Jag går inte på droger, lyssnar inte på punk, har aldrig varit groupie osv. Jag är dessutom född på åttiotalet. Men du Einstein, du lät ju nästan intelligent där förutom att du plockar begrepp från mig utan att veta vad jag använder som konst, fragment eller kunskaper. Narcisstiskt lagda människor är väldigt ytliga och flacka i sina kunskaper så ditt kopierade av det engelska ordet för att beskriva de inre sagovärld är mycket störda män lider av. Jag tycker mig allt se hur du blandar ihop begreppen gällande olika saker.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Narrativ_konstvetenskap

Nice try...

http://m.selfgrowth.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.selfgrowth.com%2Farticles%2F inner-voices-false-narratives-narcissism-and-codep endence&utm_referrer=#2735

Jag säger jag, enbart av en orsak och det är att som misshandlad under narcisstiska förordningar under mitt liv, måste ett jag få existera bortom påtvingade roller. Jag ser inte Flashback som ett forum att ta på allvar. Få människor innehar verkliga kunskaper och är lika utbildade som en populär blanka i ttidningshyllan på affären. Se de blunder du precis gjorde som pseudointelektuell.

JAG är någon med erfarenheter och kunskaper som är fullt kapabel till att särskilja objektiv information från personliga åsikter. Bara för att du inte säger JAG så betyder det inte att du är den överlägsna som du vill få fram genom ditt låtsas sken av kunnighet. Som alltid kan JAG slå hål på det med verklig objektiv helhetsbild. Sluta älska din spegelbild och lär dig något på djupet istället för att försöka sno kunskaper ytligt från andra.

Fattar du skillnaden mellan de olika narrative eller vill du ha hemskoleundervisning?
Senast redigerad av makullerad 2017-07-11 kl. 18:43.
Citera
2017-07-11, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBabian
Hur kan du ha krav när du inte ens kan skriva ordentlig svenska?

Att skriva ordentlig svenska är inget måste för att ha krav.
Var det en svår fråga jag ställde eftersom du inte klarade av att svara? Tar den igen, vad är det för skumt med att vilja ha yngre killar?
Citera
2017-07-11, 23:28
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Det jag finner underhållande här är hur du utopiskt sitter och väntar på dagen då kvinnor tar initiativ, och den jämlika sexuella lekplatsen från dina drömmar plötsligt blir verklighet; samtidigt så försöker du få män att följa din passiva förhållningssätt till sex, som om du därigenom funnit den heliga gralen, och din ide verkar än mer utopisk när du väntar på att få män att sluta upp kring din brillianta ide: det är ju inget annat än en Lysistrata, men med motsatta könsförhållanden (grekisk pjäs där kvinnor sexstrejkar för att få män att sluta kriga)!

Jag som nyligen gav dig Japan som exempel på vad som sker när just detta inträffar, hälften under 34 är där oskulder.

Tror att det är möjligt att du fått dina åsikter genom kognitiv dissonans, du vet den fega ungen som tycker att alla andra barn är dumma som går och pallar äpplen hos grannen bara för att käka lite rutten äpple?

Det "smarta" barnet kanske missar att det aldrig handlade om äpplen för att börja med, lika lite som jakt handlar om att äta kött. Så, du vill inte ta initiativ och har förpackat din passiva natur med åsikter som övertygande justifierar att du valt att ge upp denna battalj? Det är en psykologisk fälla som vi alla kan snubbla över, men att utöver det arrogant tro dig kunna läxa upp alla andra män i tråden om hur de ska hantera en sexuell ekvation som inte går ihop, det är väl lite väl mycket?

Jag tackar för din omtänksamhet och oro för min hälsa, men den är bra, självkänslan och förmågan att ta för mig saknas inte. Jag skall tänka på dina råd nästa vecka i Belgrad, eller resan till Hamburg, Erfurt, Stockholm, Örebro, Eskilstuna, Malmö, Köpenhamn, Budapest, Bratislava, Windhoek, Chicago...

Det är nog svårt för grottmannen att förstå p.g.a. neuroserna att det finns män som kräver mer av kvinnor än underdånighet, att en stark självständig individ trivs bästa med andra fria och jämställda individer, vilket styrks av dina, förvisso fascinerande inlägg om basala drifter, mer än väl.
Du behöver vara rädd för starka kvinnor, tvärtom glädja dig över möjligheterna som öppnas i horisonten från din dunkla garderob.
Citera
2017-07-11, 23:37
Medlem
Citat:
Var det en svår fråga jag ställde eftersom du inte klarade av att svara? Tar den igen, vad är det för skumt med att vilja ha yngre killar?

Skumt o skumt Lite weird o efterblivet sådär i ditt fall skulle jag säga.
Citera
2017-07-11, 23:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Inget skumt alls. Om fem år ungefär början den resan torka upp. Sen då?
Citera
2017-07-12, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBabian
Skumt o skumt Lite weird o efterblivet sådär i ditt fall skulle jag säga.

Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in