2017-07-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Du verkar mena att kvinnor skulle vara ännu mindre intresserade om de hade bättre ekonomi. Ja det kan nog stämma , eftersom man kan se att ju bättre ekonomi kvinnor har desto färre relationer med män.

Fast än del män är rätt dumma också de verkar tänka att vi om vi skapar en brist på kvinnor så kan vi häva det genom en massa prostituerade.

Jag tror att det optimala situationen skulle vara att det var lika många män som kvinnor som var intresserade och det skulle skapa mindre problem.

Nej det jag menar är, att gör man et kön totalt beroende av det andra könet för mat och överlevnad ex. så blir det förstnämnt könet självklart mer "intresserad" av att leva i en relation.

Att kvinnor i vår moderna tid dels har fått social möjlighet leva som singlar hela livet om de så önskar OCH möjlighet klara sig själva ekonomiskt ger självklart ungefär lika stor andel kvinnor som väljer leva som ungkarlar hela livet som den andel män som tidigare enbart haft denna möjlighet...

Om du med "intresserad" syftar på genuin önskan om att leva i en sexuell relation med en annan människa så är ju detta inget som man kan "bestämma" sig för. Eller som samhälle sitta och bestämma över andra.
Utan helt enkelt något som var och en måste få lov känna efter om den vill och önskar och tycker är
givande för just dem.

OM vi har en situation där kvinnor mer ofta än män INTE vill leva i relationer med en man, så kanske man snarare bör fråga dem varför.
Citera
2017-07-10, 21:03
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Eller så kanske du kryper tillbaka in under stenen du kröp fram ifrån? Så riktiga män får utrymmet.

Jag är ledsen, men attacker på min manlighet biter inte. En usel härskarteknik - apropå din egen klagomur. Önskar jag kunde ge dig den glädjen, men jag njuter av livet och träffar kvinnor - så om det var det som nu fick dig att gå till attack som en fräsande katt kan jag bara göra dig besviken. Har mina intressen. Speciellt nu på sommaren får allt lite mer medvind, tycker jag själv. :-)

Rekommenderar dig att göra detsamma istället för att göra upp kravlistor i ditt huvud, ta saker lite som de kommer och som du anklagar de här inne för: tro inte att du får allt serverat på ett silverfat. Förutsätt ingenting om människor du möter, vare sig det är "riktiga" män, vanliga män eller kvinnor.

Må väl

PS. Lesbos är en underbart vacker grekisk ö.
Citera
2017-07-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Jag är ledsen, men attacker på min manlighet biter inte. En usel härskarteknik - apropå din egen klagomur. Önskar jag kunde ge dig den glädjen, men jag njuter av livet och träffar kvinnor - så om det var det som nu fick dig att gå till attack som en fräsande katt kan jag bara göra dig besviken. Har mina intressen. Speciellt nu på sommaren får allt lite mer medvind, tycker jag själv. :-)

Rekommenderar dig att göra detsamma istället för att göra upp kravlistor i ditt huvud, ta saker lite som de kommer och som du anklagar de här inne för: tro inte att du får allt serverat på ett silverfat. Förutsätt ingenting om människor du möter, vare sig det är "riktiga" män, vanliga män eller kvinnor.

Må väl

PS. Lesbos är en underbart vacker grekisk ö.
Har aldrig någonsin påstått att jag inte smittats av dåligt beteende från män utan tvärtom tänkt söka hjälp för det.(inte tagit tag i det då majoriteten av alla samhällsfunktioner gällande hjälp är värdelösa) Jag räknar verbal aggressivitet som våld och Flashbackare är knappast till nytta då det är just sviniga män som triggar mig och jag upplever det som en belastning när det kommer oförtjänt mot de bättre männen och oroar mig för att det kan komma att ske efter alla menlösa slagfält med män jag knappast anser vara på god nivå.

Sedan anser jag att du ska hålla käften med dina råd som du baserat helt på dina egna fördomar. Du känner inte mig. Glöm inte bort det.
Citera
2017-07-10, 23:54
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Har aldrig någonsin påstått att jag inte smittats av dåligt beteende från män utan tvärtom tänkt söka hjälp för det.(inte tagit tag i det då majoriteten av alla samhällsfunktioner gällande hjälp är värdelösa) Jag räknar verbal aggressivitet som våld och Flashbackare är knappast till nytta då det är just sviniga män som triggar mig och jag upplever det som en belastning när det kommer oförtjänt mot de bättre männen och oroar mig för att det kan komma att ske efter alla menlösa slagfält med män jag knappast anser vara på god nivå.

Sedan anser jag att du ska hålla käften med dina råd som du baserat helt på dina egna fördomar. Du känner inte mig. Glöm inte bort det.

Du skriver i en tråd en massa om ditt dejtingliv och killar, sen hugger du så snart någon skriver något om vad de tror det beror på utifrån dina egna utsagor i nämnda tråd? OK, jo triggered.

Lycka till!
Citera
2017-07-11, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Du skriver i en tråd en massa om ditt dejtingliv och killar, sen hugger du så snart någon skriver något om vad de tror det beror på utifrån dina egna utsagor i nämnda tråd? OK, jo triggered.

Lycka till!
Jo bara för att man skriver i låtsas neutralitet så betyder det inte att det är faktiska sanningar. Jag är kvinna. Jag har träffat en jäkla massa män och säger att ni snackar skit här på Flashback som vanligt om kvinnor.

Jag är jävligt triggad överlag just nu, stämmer bra det För att ni män är svin. Och här kämpar ni för att sprida er dynga. Bara för att ni har en massa komplex och anser att allt och alla ska vilja ligga med er urskiljningslöst. Vakna upp till verkligheten. Det funkar inte som så och majoriteten av män vet inte ens vad ni ska göra när det är liggdags.
Citera
2017-07-11, 02:39
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det jag menar är, att gör man et kön totalt beroende av det andra könet för mat och överlevnad ex. så blir det förstnämnt könet självklart mer "intresserad" av att leva i en relation.

Det är därför feminism är "pro stat". Kvinnor som grupp är totalt beroende av staten. Kvinnors viktigaste relation är med staten, inte med en partner.

Citat:
Att kvinnor i vår moderna tid dels har fått social möjlighet leva som singlar hela livet om de så önskar OCH möjlighet klara sig själva ekonomiskt ger självklart ungefär lika stor andel kvinnor som väljer leva som ungkarlar hela livet som den andel män som tidigare enbart haft denna möjlighet...

Utan staten hade detta inte skett...

Citat:
Om du med "intresserad" syftar på genuin önskan om att leva i en sexuell relation med en annan människa så är ju detta inget som man kan "bestämma" sig för. Eller som samhälle sitta och bestämma över andra.
Utan helt enkelt något som var och en måste få lov känna efter om den vill och önskar och tycker är
givande för just dem.

Detta är feminismens delmål.

Citat:
OM vi har en situation där kvinnor mer ofta än män INTE vill leva i relationer med en man, så kanske man snarare bör fråga dem varför.

Varför ha en man när staten kan ge dom allt?
Citera
2017-07-11, 02:42
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Vakna upp till verkligheten. Det funkar inte som så och majoriteten av män vet inte ens vad ni ska göra när det är liggdags.

Man kan undra varför......
Citera
2017-07-11, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Likgiltighet kanske? Jag är 35 och knappt sexuellt erfaren för att män vill ha en massa efter krav men skiter i att tända mig och göra mig attraherad. Jag har haft flera sexpartners utan resultat. Arbetet läggs över på mig och inte får jag något för det. Män anser att det är kvinnors sak att tillfredsställa dem utan att bry sig om den kvinnliga lusten. Man måste vara översexuell för att det ska funka. Och hur mycket man än sedan fejkar så ger det inte resultat. Killen försöker inte mer för det.

Jättekul...

Den genomsnittliga mannen är undermålig i sängen och det för att han inte bryr sig om att han är det. Tanken slår honom inte ens.
Senast redigerad av makullerad 2017-07-11 kl. 03:07.
Citera
2017-07-11, 03:24
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Likgiltighet kanske? Jag är 35 och knappt sexuellt erfaren för att män vill ha en massa efter krav men skiter i att tända mig och göra mig attraherad. Jag har haft flera sexpartners utan resultat.

Jag gillar dig mer och mer.
Citat:
Arbetet läggs över på mig och inte får jag något för det. Män anser att det är kvinnors sak att tillfredsställa dem utan att bry sig om den kvinnliga lusten. Man måste vara översexuell för att det ska funka. Och hur mycket man än sedan fejkar så ger det inte resultat. Killen försöker inte mer för det.
För du har inget mer att erbjuda än din kropp.... Detta är dock inte männens fel.
Citat:
Jättekul...

Tråkigt när dom inser att du inte har så mycket att erbjuda? Kan tänka mig att det inte är så jättekul... för männen.
Citat:
Den genomsnittliga mannen är undermålig i sängen och det för att han inte bryr sig om att han är det. Tanken slår honom inte ens.
Varför skulle den tanken ens slå honom i första läget?
Citera
2017-07-11, 05:53
Medlem
Citat:
Jag gillar dig mer och mer.
För du har inget mer att erbjuda än din kropp.... Detta är dock inte männens fel.

Tråkigt när dom inser att du inte har så mycket att erbjuda? Kan tänka mig att det inte är så jättekul... för männen.

Varför skulle den tanken ens slå honom i första läget?
Jag menar att det är så uselt att jag inte fått ut något. Knappast att jag gett avslutningar för att någon kille gnällt "kan du inte suga lite..." Vad säger man då liksom "kan inte du göra mig tänd?" Eller "Varför då? Du är inte min pojkvän."

Jag är smartare än majoriteten av de män jag träffat, snarare dem som inte haft något att erbjuda mig.

Ja vad säger man, mina underkläder ligger oanvända tills jag hittar en man som kan leverera också.

Dessutom biter inte din skit på mig, de vidrigaste slynorna är de första som slår klorna i män. För att män är värdelösa knull som blir överlyckliga över en brud som manipulerar dem. Det där har jag sett igenom för evigheter sedan. En sak till gullet, jag får en hel del män men dem jag valt har överlag varit nollor. Jag har nog en förkärlek till män som inte kommer besvära världen till pensionen eller sänkt mig till män under snittet.De tror alltid att de är bättre än vad de är. Jag föredrar snygga ons då. Om jag nu hade sådana nuförtiden.

Jag får män som ligger över medel i utseende liksom IQ. Men ju mer korkad eller sämre yta desto högre värde tror en man att han har.

Dessutom är jag inte tillgänglig hur som helst. Sist jag blev otroligt attraherad av någon så knappast att jag skulle nedvärderat mig själv och slösat bort tid på någon som jag kunde fått bättre än. Om jag nu rört mig bland män. Varit ute i det sociala livet dvs. Dessutom hade han med största sannolikhet, varit lika tråkig i längden eller i sängen som alla andra. Så jag är inte så jävla lätt eller värdelös. Jag kan bromsa mig själv också och sätta gränser.
Senast redigerad av makullerad 2017-07-11 kl. 05:59.
Citera
2017-07-11, 06:23
Medlem
Citat:
Letar bland dina inlägg men orkar inte gå igenom. Träning och en massa om feminism 😴😴😴 Jag undrar över ditt ursprung. Jag föreställer mig dig som ett arabiskt easyfuck. För att de är de absolut sämsta liggen och kan tänka mig att du tar illa upp därför meeen 🤔 Jag blir osäker. Latinos är mer ödmjuka om de inte är sönder knarkade. Afrikanska män har ju din keffa attityd också men jag gissar mer på Mellanöstern. Kan inte yttra mig om kurder då det inte riktigt varit min grej även om en kan ha varit det, vettefan tror inte att jag frågade honom. Inte mycket där inte. Var mentalt förvirrad i uselt skick o han var jäkligt feminin. Däremot så verkar de typ snäppet under araber men man ska inte förolämpa när man inte kunnat göra bedömningen av saken.

Jugoslav eller arab? Eller bara en bonnig fulsvenne med missbruksproblem?

Eftersom araber är typ sämst sexuellt så gissar jag gärna på Mellanöstern men som sagt fulsvenne med finnar och social inkompetens kan ju också stämma. Tror inte det dock.

Du är åtminstone inte en attraktiv svensk kille (,om man bortser ifrån störda män) jag har otroligt svårt att föreställa mig det.

De här åsikter som krockar mot varandra är ju faktiskt baserat på etniska tillhörigheter. Svenska män är mer omtänksam man och lidelsefulla. Latinos lutar kanske dit så ja va fan berätta nu Afrika eller Mellanöstern? Finns ju en del andra mer sällsynta ställen typ Pakistan och Sri Lanka osv men det skiter vi i. Men tänker jugoslav eller arab.

Nååå???
Citera
2017-07-11, 06:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag är smartare än majoriteten av de män jag träffat, snarare dem som inte haft något att erbjuda mig.

Ok.

Citat:
En sak till gullet, jag får en hel del män men dem jag valt har överlag varit nollor. Jag har nog en förkärlek till män som inte kommer besvära världen till pensionen eller sänkt mig till män under snittet

Ok.

Citat:
Jag får män som ligger över medel i utseende liksom IQ.

Ok. Har du någonsin märkt att när du berättar din narscissistiska "jag, jag, jag"-livsberättelse, så skjuter dina neuroner iväg som en pingisboll mellan två narrativ som står i motsatsförhållande till varandra?

Men are jerks, women are psychos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in