Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-06, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Oxfile är hemskt överskattat. Dyraste köttet men ganska intetsägande smak och konsistens. Då är fläskkött i alla former godare och köttigare.

Sushi - Fy fan vad rommen smakar illa, som en otvättad skabbfitta. Wasabin ska vi inte tala om.

Du har alltså smakat mycket otvättad skabbfitta?
Citera
2017-07-06, 20:51
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Oxfile är hemskt överskattat. Dyraste köttet men ganska intetsägande smak och konsistens. Då är fläskkött i alla former godare och köttigare.

Sushi - Fy fan vad rommen smakar illa, som en otvättad skabbfitta. Wasabin ska vi inte tala om.

Ok.
Word.
Om än skitsnack.
Vad äter du för fantastiskt?
Citera
2017-07-07, 07:48
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Inte ens nära...

Okej då, besserwisser, tala om allt kött som är dyrare.
Citera
2017-07-07, 07:50
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Håller inte med dig angående sushi. Wasabi kan blåsa bihålorna om man tar för mycket men jag tycker inte att det smakar illa. Vad är det för slarvsushisylta du köpt ifrån om rommen smakar skabbfitta?

Gillar inte fiskrom överhuvudtaget. Det vänder sig i magen bara jag tänker på det. Usch!
Citera
2017-07-07, 09:46
Medlem
Rysk kaviar. Visserligen rätt gott, men jag skulle aldrig få för mig att betala för det själv.
Citera
2017-07-07, 10:53
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Håller med att det är överskattat, gillar dock rommen.
Citera
2017-07-07, 19:39
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Gåslever

5+2+5+15= 27kr dumma Zepofan haha
Undrar vem som är dum här......

Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
det vore kul att se ett kvitto på vart du handlar så billigt, eller vad du hade för betyg i matte i skolan
Vart? Det mesta handlar jag hem till hushållet. Vad var det du tyckte var så billigt i det jag räknade upp? Kostar ett halvt kg potatis mer än 5 kr? Kostar en lök mer än två kronor? Oftast är lök billigare än så. Grädde 15 kr är också ganska högt räknat, brukar ligga på ca 13 kr. Handlar för det mesta på Willys.

Citat:
Ursprungligen postat av __don__
Vad har du för ost som du täcker en gratäng med och kostar under 3 kr?
Falbygdens lagrad präst är väl det jag oftast har hemma, brukar ligga på 65 kr/kg, så 40-45 gram ost blir det. Annars går det ju att köpa ful-Gouda för 39,90 kg.
Citera
2017-07-08, 22:10
Medlem
mjukmjukares avatar
Inte mat, jag vet, men har ni köpt en Spettekaka? Skiiitdyrt.
Marängliknande söt söt skånsk nationalkaka.
Men pris vs. äggvita /socker absurt. Om än handgjort.
Kunde vara ok.
Men priset / råvaror gör det överskattat.

´
Citera
2017-07-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaverfeaver
Har kollat runt lite men har inte hittat någon liknande tråd så jag tänkte starta en egen.
så vad är det mest överskattade ni har köpt/ätit? för min del så är det vaktel blev grymt besviken när jag insåg att det smakade ungefär som helt vanlig kyckling

muslimsk mat är överskattad. asiatisk mat är också överskattad speciellt efter japanerna pumpat ut radioaktivitet ut i havet.
Citera
2017-07-08, 22:35
Bannlyst
Du menar väl "Islamistisk mat"?

Ärligt talat har jag käkat ganska mycket mat från muslimska delar av världen, och tyckt det är ganska gott. Det är ofta kyckling och ris.

Det man slås av är hur starka kryddor man använder där nere. I bland är det bortom all sans, så starkt att det inte går att beskriva! Men ofta är det gott!

Citat:
Ursprungligen postat av blackryder
muslimsk mat är överskattad. asiatisk mat är också överskattad speciellt efter japanerna pumpat ut radioaktivitet ut i havet.
Senast redigerad av Nassegorang 2017-07-08 kl. 23:09.
Citera
2017-07-08, 23:36
Medlem
Tarstans avatar
Grönsaker och frukt är överskattat.
Smakar ingenting, men det har kanske med moderna växtmetoder att göra, vad vet jag.
Citera
2017-07-09, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Grönsaker och frukt är överskattat.
Smakar ingenting, men det har kanske med moderna växtmetoder att göra, vad vet jag.

Jag kan hålla med om det.

Salladsblad i maten är förmodligen en försvinnande liten del av näringen som vi får i oss i maten från andra näringskällor. Det är ju inte ens gott heller!

Och om ni på McDonalds läser det här och ändrar er meny vill jag ha $1 miljon. Tarstan får högst 15 procent eftersom jag var först att skriva om det på Internet! Och ett jobb på McDonalds vore fint! Som utvecklingschef!

Det är väl en bra deal? :-)
Senast redigerad av Nassegorang 2017-07-09 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in