Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-23, 09:44
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Du dissar all riktig svensk traditionell mat märker jag. Har du månne ditt ursprung från ett annat land?

1. Nä jag gillar Lidls Nautica sill mycket bättre bara för att jämföra med Abbas i samma prisklass
Abbas är underklass relativt den ich sen finns ännu mycket finare sill än det ochså på burk eller hemgjord. Brukar va så att bästa sillen är den som man gör själv med sås eller lag

Och kan garantera dig att det är flera nivåer godare så

2. Smaklösa kokkorvar är inte heller traditionellt svenskt utan det är bara vanligt att de är mest etablerade i de vanliga butikerna med barnsligt svag smak istället för mer kryddig och rökt

3. Svennes Kaviar är en av de sämsta märkena men det finns ju kalles milda kaviar som är mycket godare plus så många fler märken som tillverkas i Sverige av svenskar

4. Blodpudding är blod och det är ingen favorit hos mig, men jag kan äta det utan att jag tycker det
det är varken drygt eller jobbigt men blir mycket sällan sugen på det. Inte särskilt konstigt att man gillar mest kött istället för blodet av djuret

Så med den motiveringen dissar jag inget av svensk mat
Citera
2025-12-23, 18:54
Medlem
Wagyu
Äter hellre olika köttdetaljer i en månad för samma kilopris

Samma med sushi
Godare att koka lite ris hemma, köpa fin lax
Går även bra med pollock och fiskolja

Den mesta skinka som säljs är skräp
Passa på att köpa billig julskinka efter jul och frys in, finns ju även skivad prisvärt
Senast redigerad av hitler-gg 2025-12-23 kl. 18:57.
Citera
2025-12-23, 21:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Alla dessa bowls. Poké bowl, smoothie bowl etc etc.... Bara NEEEJ.

En sådan där klassisk poké bowl som de har på asiatiska restauranger tycker jag är supergod. Konstigt att den inte är från Asien ens. Dock har jag inget behov att ha rå fisk på, där jag ätit var det andra alternativ. Många goda smaker, mycket grönt av det jag gillar.

Skulle aldrig ställa mig och fixa en sådan själv. Äter bara den ute och verkligen inte ofta.

Alla smoothies är överskattade. Mat blir inte godare för att man mixar den.

Bacon. Färskt sidfläsk slår bacon med hästlängder, eller kanske grislängder. Har ibland köpt bacon men mest blivit att jag smaksatt pastarätter med det bara. Det duger inte till mycket. Men ingen affär som jag går till säljer längre fläsk, inte ens närmaste Ica. De hade bra griskött där innan.

Bröd bakat på surdeg. När man kan baka bara på jäst.

Italienska äkta pastarätter. Går inte ut för att äta snålmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in