Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-03, 18:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag köper bara färdig gratäng.

Potatis, ris, pasta, nudlar. är ju billigare
Ja det är ju ganska naturligt att råvaror är billigare än halvfabrikat.
Citera
2017-07-04, 00:13
Medlem
BushKillingtons avatar
Gåslever
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Potatisgratäng dyrt? Ett halvt kg potatis 5 kr, en gul lök 2 kr, 5 dl grädde 15 kr, salt, svartpeppar, vitlök och ost några kronor till. Så för under 25 kronor har du en gratäng för ca 4 personer. Det skulle vara intressant att höra vad du anser vara billig mat.
5+2+5+15= 27kr dumma Zepofan haha
Citera
2017-07-04, 15:10
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
vem har ens tid att laga potatisgratäng själv

Inbilla dig inte att någon tror att du är upptagen, varken med skola eller karriär.
Citera
2017-07-05, 00:41
Medlem
__don__s avatar
Citat:
Potatisgratäng dyrt? Ett halvt kg potatis 5 kr, en gul lök 2 kr, 5 dl grädde 15 kr, salt, svartpeppar, vitlök och ost några kronor till. Så för under 25 kronor har du en gratäng för ca 4 personer. Det skulle vara intressant att höra vad du anser vara billig mat.

Vad har du för ost som du täcker en gratäng med och kostar under 3 kr?
Citera
2017-07-05, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Inbilla dig inte att någon tror att du är upptagen, varken med skola eller karriär.

jag jobbar mer än 50 timmar i veckan och om inte det var nog så håller jag på att renovera hemma också så det blir inte mkt fritid just nu. Alla sitter inte hemma på bidrag och pillar naveln, även om du tror det.
Citera
2017-07-05, 20:57
Bannlyst
Citat:

det vore kul att se ett kvitto på vart du handlar så billigt, eller vad du hade för betyg i matte i skolan
Citera
2017-07-06, 00:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Gåslever

5+2+5+15= 27kr dumma Zepofan haha
Var får du den andra 5an ifrån? Den ända 5aan förutom 5an för potatisen är ju 5an i 5 dl.
Citera
2017-07-06, 18:16
Medlem
HasseBanans avatar
Oxfile är hemskt överskattat. Dyraste köttet men ganska intetsägande smak och konsistens. Då är fläskkött i alla former godare och köttigare.

Sushi - Fy fan vad rommen smakar illa, som en otvättad skabbfitta. Wasabin ska vi inte tala om.
Citera
2017-07-06, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Oxfile är hemskt överskattat. Dyraste köttet men ganska intetsägande smak och konsistens. Då är fläskkött i alla former godare och köttigare.

Sushi - Fy fan vad rommen smakar illa, som en otvättad skabbfitta. Wasabin ska vi inte tala om.

Oxfilé är långt ifrån det dyraste köttet...
Citera
2017-07-06, 18:55
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Oxfilé är långt ifrån det dyraste köttet...

Okej, får korrigera mig lite.. BLAND det dyraste köttet.
Citera
2017-07-06, 19:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Håller inte med dig angående sushi. Wasabi kan blåsa bihålorna om man tar för mycket men jag tycker inte att det smakar illa. Vad är det för slarvsushisylta du köpt ifrån om rommen smakar skabbfitta?
Citera
2017-07-06, 19:33
Bannlyst
Citat:
Okej, får korrigera mig lite.. BLAND det dyraste köttet.

Inte ens nära...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in