Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-14, 14:41
Medlem
Beaverfeavers avatar
Har kollat runt lite men har inte hittat någon liknande tråd så jag tänkte starta en egen.
så vad är det mest överskattade ni har köpt/ätit? för min del så är det vaktel blev grymt besviken när jag insåg att det smakade ungefär som helt vanlig kyckling
Citera
2010-02-14, 15:10
Medlem
dePauls avatar
Helt klart hummer.

~Paul~
Citera
2010-02-14, 15:23
Medlem
[Strange Days]s avatar
Skulle vilja fortsätta på skaldjursspåret och säga att ostron är rätt överskattat käk.
Ostronen ses ju som något direkt nedstiget från det kulinariska himmelriket, men ärligt talat så kan jag personligen inte se tjusningen med dem.

Detsamma gäller för övrigt beluga-kaviar.

Detta är exempel på föda som det har bildats en grym hype kring - mer pga pris-, än smaksensation.
Citera
2010-02-14, 15:38
Medlem
spoilers avatar
Sniglar - vad är poängen med dessa?
Citera
2010-02-14, 15:39
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Sniglar - vad är poängen med dessa?

Vitlökssmöret är ju gott.
Men snigeln i sig...njae...ganska överskattad!
Citera
2010-02-14, 15:58
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaverfeaver
Har kollat runt lite men har inte hittat någon liknande tråd så jag tänkte starta en egen.
så vad är det mest överskattade ni har köpt/ätit? för min del så är det vaktel blev grymt besviken när jag insåg att det smakade ungefär som helt vanlig kyckling
Eller när någon ska göra sig märkvärdig och servera vaktelägg - som smakar exakt som hönsägg. Visst, de är små och det kanske ser elegantare ut...
Citera
2010-02-14, 16:36
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Eller när någon ska göra sig märkvärdig och servera vaktelägg - som smakar exakt som hönsägg. Visst, de är små och det kanske ser elegantare ut...

Ja om någon idiot skulle hävda att smaken är något extra så får man ju dra i nödbromsen.
Men de kan vara rätt användbara trots allt, till en liten råbiff t ex!
Kostar ju inte många kronor heller.

//liljenstar
Citera
2010-02-14, 18:07
Medlem
Trumpeters avatar
I förhållande till priset måste det vara rysk kaviar.
Citera
2010-02-14, 18:11
Medlem
Bengrots avatar
Kräftor. Ett jävla jobb att få i sig väldigt lite mat. Fast festerna kan ju vara kul
Citera
2010-02-14, 18:19
Medlem
Pepsthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Helt klart hummer.

~Paul~
Skulle också säga det, men om man nu inte köper det; man fiskar upp det själv under sommaren så känns hummern lite mindre överskattad.
Dock har jag aldrig fångat en stor bjässing, men det kommer nog så småningom.
Citera
2010-02-14, 18:43
Medlem
Beaverfeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Skulle vilja fortsätta på skaldjursspåret och säga att ostron är rätt överskattat käk.
Ostronen ses ju som något direkt nedstiget från det kulinariska himmelriket, men ärligt talat så kan jag personligen inte se tjusningen med dem.

Detsamma gäller för övrigt beluga-kaviar.

Detta är exempel på föda som det har bildats en grym hype kring - mer pga pris-, än smaksensation.

Njea kan inte riktigt hålla med dig där om ostronen fast visst det är ett jävla slit för att få upp dom jävlarna fast med 1-2 droppar tabasco och lite citron till så är det nog värt det
Citera
2010-02-14, 19:18
Medlem
meepers avatar
Tacos, i alla fall om man definierar överskattat som det många tycker är gott. Förstårt verkligen inte tjusningen i kombinationen av torr köttfärs, halvfabrikat, söta kryddmixer och vattnig sallad med majs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in