2017-07-07, 23:01
Medlem
Män ska ha fysisk, ekonomisk och sexuell makt. Annars är livet inte tillräckligt kul för dessa.
Citera
2017-07-08, 01:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män ska ha fysisk, ekonomisk och sexuell makt. Annars är livet inte tillräckligt kul för dessa.

Allt annat går emot naturen. Att det finns enskilda undantag, gör inte detta mindre sant.
Citera
2017-07-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Jo de vet jag. Då måste män ändra på sig för att få kvinnan. Det är så kvinnor gör för att bestämma något.
Är väl därför man förtrycker o våldtar kvinnor för man vill bra ta det man vill ha och respekterar inte kvinnor.
Respekterar kvinnor män?
Citera
2017-07-08, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBabian
Hur gammal är du själv? 18-35 låter lite skumt. Varför skulle inte de flesta av de männen som skriver till dig inte duga åt dig?

Är 29 år, vad är det för skumt med att vilja ha yngre killar? Därför att jag vill att min kille ska har vissa krav, annars tappar jag intresset.
Citera
2017-07-08, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ja, tjejer har det förbannat lätt. Du tar en bild på dig själv (oavsett utseende i princip) och skriver en beskrivning på två rader, varefter du får oändligt med svar som du kan välja och vraka på. Du har det verkligen inte jobbigt på köttmarknaden.

Du kan definiera dina svar på så små procentsatser som 5% (minst 20 svar). Undra vad du hade tyckt om hur jobbigt det är om du hade varit på köttmarknaden som kille. Med dagens preventivmedel är det knappast som det är en nackdel att ha sex som kvinna.

Du kanske inte får en drömträff. Men vem fan tror du får det? De flesta killar hoppas på en enda träff. Jag är inte involverad i kötträsket (tack och lov), men någon måtta får det vara i att beklaga att det är fel 20+ (eller snarare 100+) män som vill träffa dig.

Alla kvinnor som klagar över singellivet: ja OJ så besvärligt ni har det när halva kommunen svarar, men ingen ser ut som Brad Pitt. Du har redan perspektiv, men ha ännu mer perspektiv och inse hur oändligt mycket värre situation alla dessa män som kontaktar dig har det, än vad du har det.

Jag klagar fortfarande inte över att dessa män vill träffa mig. Jag skriver att det inte är så många knullbara män att välja på då vi tjejer generellt är selektiva.
Det handlar inte om att en man ska se ut som Brad Pitt eller i mitt fall en ung Zlatan Ibrahimovic. Det handlar om att jag söker en man med höga krav medan de flesta män inte har det.
Jag har aldrig påstått att min situation är hemsk så du behöver inte påpeka att de flesta män har det värre än jag.
Citera
2017-07-08, 18:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag klagar fortfarande inte över att dessa män vill träffa mig. Jag skriver att det inte är så många knullbara män att välja på då vi tjejer generellt är selektiva.

Du har inte reflekterat över att kvinnor kan vara alltför selektiva, för att det ens ska vara realistiskt? Rent statistiskt torde det finnas ungefär lika många sexuellt attraktiva kvinnor som män inom respektive nivå.

Män letar ju i första hand efter en kvinna som är topp 20 % då det gäller fysisk attraktivitet, samtidigt som tjejer vill ha en kille som ligger topp 1 % då det gäller social status och topp 20 % gällande fysiska attraktivitet. Det finns bara någon promille som fyller de kombinerade kraven, och jag kan lova dig att de vadar i fitta, och du lär inte få ha dem för dig själv, om de ens är intresserade av dig.

Så om tjejer ställer så höga krav, så måste det vara okey att dela man med andra kvinnor? Annars går ju inte ekvationen med utbud och efterfrågan ihop. Kanske ni borde upprätta ett time-share kontrakt?
Senast redigerad av WordWarrior 2017-07-08 kl. 18:49.
Citera
2017-07-08, 18:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Det är ju helt riktigt, det finns inte heller något fel på det. Ingen ska behöva gå emot sin natur, någon utopisk "sex för alla" lyckorike kommer aldrig heller existera.

Du som verkar vara en ärlig "inte ideologisk fanatisk" tjej, kan du förklara ungefär vad som gör en man knullbar?
Citera
2017-07-08, 18:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är ju helt riktigt, det finns inte heller något fel på det. Ingen ska behöva gå emot sin natur, någon utopisk "sex för alla" lyckorike kommer aldrig heller existera.

Du som verkar vara en ärlig "inte ideologisk fanatisk" tjej, kan du förklara ungefär vad som gör en man knullbar?

Nu var i och för sig inte frågan riktad till mig, men jag måste påpeka att du inte lär få ett ärligt svar på den frågan. Inte för att kvinnor ljuger, utan för att de inte vet själva. Vad kvinnor säger och vad kvinnor gör är två helt olika saker.

Svaret är 90 % ekonomisk och social status och 10 % utseende. När det verkligen kommer till kritan. Så det är bättre att vara rik än att ha tvättbräda. Bäst är förstås både och....

Kvinnlig sexuell makt = sexigt utseende (minskar i värde över tid, på grund av åldrande).
Manlig sexuell makt = pengar och status (ökar i värde över tid, för de flesta män).

Sexual Market Value för kvinnor och män, plottat efter ålder:

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-d5a0b2d396d61e17f3572eb545d0a95f-c
Senast redigerad av WordWarrior 2017-07-08 kl. 18:56.
Citera
2017-07-08, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har inte reflekterat över att kvinnor kan vara alltför selektiva, för att det ens ska vara realistiskt? Rent statistiskt torde det finnas ungefär lika många sexuellt attraktiva kvinnor som män inom respektive nivå.

Män letar ju i första hand efter en kvinna som är topp 20 % då det gäller fysisk attraktivitet, samtidigt som tjejer vill ha en kille som ligger topp 1 % då det gäller social status och topp 20 % gällande fysiska attraktivitet. Det finns bara någon promille som fyller de kombinerade kraven, och jag kan lova dig att de vadar i fitta, och du lär inte få ha dem för dig själv, om de ens är intresserade av dig.

Så om tjejer ställer så höga krav, så måste det vara okey att dela man med andra kvinnor? Annars går ju inte ekvationen med utbud och efterfrågan ihop. Kanske ni borde upprätta ett time-share kontrakt?

Jo jag kan nog vara det. Men då jag har kille är det inget jag behöver reflektera över i dagsläget. Hittar man ingen får man väl sänka sina krav eller leva utan kille.
Söker inte social status men klart ett attraktivt utseende är viktigt. Jag har redan en kille som jag tycker är riktigt attraktiv så jag försöker inte få andra.

Fråga andra tjejer som har dessa krav. Jag har en kille som uppfyller mina krav och behöver inte dela honom, om vi antar att han inte ljuger och är otrogen. Helt säker kan man ju aldrig vara.
Citera
2017-07-08, 19:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu var i och för sig inte frågan riktad till mig, men jag måste påpeka att du inte lär få ett ärligt svar på den frågan. Inte för att kvinnor ljuger, utan för att de inte vet själva. Vad kvinnor säger och vad kvinnor gör är två helt olika saker.

Jag tror att det tillämpas till människor överhuvudtaget; tro aldrig på vad de säger, tro på hur människor agerar.

Kanske speciellt sant om unga kvinnor och minst sant om barn och gamla som inte är så tillgjorda med sociala masker.

Men det är lite intressant att ändå fråga en kvinna; vad vill du egentligen ha? Kvinnor ogillar frågan, och svaren kan avslöja mycket oavsett ifall hon talar sanning eller inte.

Citat:
https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-d5a0b2d396d61e17f3572eb545d0a95f-c

Hur fan har man mätt den här grafen?

Nog för att män över 40 har bättre sexual market value än kvinnor över 40, men hur fan har man fått ihop att män över 40 är sexigare i snitt än män 25-35?

Det är väl mycket få gubbar som räknas som sexiga statusmän, de flesta är inga Persbrandt typer eller silverfoxes ala Clooney, eller VDn för stora företag eller liknande.

De flesta är gubbar med ölmage med avarage joe jobb som hade deras sexuella peak för 20 år sedan och sexuell aktivitet reserveras till runk i toan på fredag för att fira helgens ankomst.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-08 kl. 19:16.
Citera
2017-07-08, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Jag kan bara tala för mig själv och det skiljer sig från vad andra kvinnor verkar vilja ha.
Till skillnad från vad WordWarrior tror så vet jag vad jag vill ha då min kille uppfyller alla dessa krav- och jag har valt honom.
Ekonomin skiter jag i- min kille är arbetslös.
Utländsk och omskuren
Jag vill helst ha en kille som är yngre än mig- min kille är 26.
Jag vill ha en kille som inte slickar- min kille har aldrig slickat.
Jag vill ha en kille utan barn.
Helst en kille som är någorlunda selektiv- Min kille vägrar håriga fittor eller fittor med stora blygdläppar. Svenska tjejer vill han inte ha.
Citera
2017-07-08, 19:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv och det skiljer sig från vad andra kvinnor verkar vilja ha.
Till skillnad från vad WordWarrior tror så vet jag vad jag vill ha då min kille uppfyller alla dessa krav- och jag har valt honom.
Ekonomin skiter jag i- min kille är arbetslös.
Utländsk och omskuren
Jag vill helst ha en kille som är yngre än mig- min kille är 26.
Jag vill ha en kille som inte slickar- min kille har aldrig slickat.
Jag vill ha en kille utan barn.
Helst en kille som är någorlunda selektiv- Min kille vägrar håriga fittor eller fittor med stora blygdläppar. Svenska tjejer vill han inte ha.

Heh, det var ju jävligt selektivt i de mest triviala egenskaperna. Tack för svar.

Det där med att inte slicka, räknar du det som submissiv och omanligt beteende, eller?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-08 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in