2017-07-08, 01:30
Medlem
Någon som testat Totti ännu? Behöver lägga ca 170k + spelare jag har för att klara SBCn
Citera
2017-07-08, 01:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
263k skulle Totti kosta mig i nuläget. Då behöver jag köpa in allt utom två SBC-spelare i Lacazette och Jonas. Utöver det så blir det 4 TOTS från Ersevisie (alla fyra hade jag i klubben häromdan och sålde den sista idag.... då jag bytte reservlag), två TOTW ratade 87 och 82, OTW ratad 84 och vanliga Gold rare 88 och 89. Billigt ändå för en 96-ratad Totti. Måste vara den mest prisvärda SBC-spelaren hittills?

Såg nu att den går ut om 84 dagar, trodde man skulle behöva avgöra ett par dagar innan man tog beslutet, innan nästa SBC skulle komma. Kanske ska köpa på mig det som behövs och avvakta o se hur resterande SBC kommer se ut, för det skulle komma fler?

Tror ni priserna kommer öka successivt på TOTS-korten runt 87-90 som ligger hyfsat i pris?

Edit. Kunde inte hålla mig utan köpt allt jag behöver o de landa på 240k. Vet dock inte om jag skall lämna in eller avvakta o se vad som kommer framöver i SBC-väg

Verkligen knepigt läge. Å ena sidan - 96-ratat kort för relativt sett billig peng. Å andra sidan - dålig stamina som ni varit inne på, jag lirar inte serie A, jag prioriterar CMs eller wingers som subs...

Några av investeringarna satt hyggligt - tack Raxie - Typ, Baumann, Trigueros, Viera, Bruno - alla upp 5-10k. Dock funderar jag på när man ska sälja. Som ni säger, 84 dagar kvar till den går ut, och några av de kort som krävs kommer troligen inte mer i packs (TOTS) och bör därför öka på sikt. När resten av End of an era-korten kommer lär det öka än mer.

Ändå förvånad att det bara är en del-SBC för att lösa Totti. Trodde lätt på 4 del-SBCs med lägre krav, än en så fet.

Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Kommit SBC med tre olika CB, Smalling, Umtiti och Bailly, såna rosa kort. Får man ett rosa kort med Smalling för hans SBC då? Som uppgraderas om han vinner omröstningen? Eller lägger man bara en röst och kan packa kortet senare?

Citat:
Q: How do I vote for FUTTIE Awards?

A: Complete the Nominee SBC for the player you want to vote for.

Q: Will the items that I get by completing a Nominee SBC have boosted stats?

A: No, the Nominee reward items will have the same stats but will be a special unique pink item.

Q: Do FUTTIE Nominee items get automatically updated if the player wins?

A: No, the winner's item with boosted stats will be available only through a separate FUTTIES Winner SBC.

Känns ganska givet att Smalling vinner den här rundan. Hans rosa kort känns ju lite spexigare än det guldiga också. Frågan är vad det kommer krävas för att få hans kommande special-kort med boostade stats, vore värt att investera redan nu. Tyvärr på XBOX sabbar Scholes SBC en hel del av det där.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-07-08 kl. 01:55.
Citera
2017-07-08, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Verkligen knepigt läge. Å ena sidan - 96-ratat kort för relativt sett billig peng. Å andra sidan - dålig stamina som ni varit inne på, jag lirar inte serie A, jag prioriterar CMs eller wingers som subs...

Några av investeringarna satt hyggligt - tack Raxie - Typ, Baumann, Trigueros, Viera, Bruno - alla upp 5-10k. Dock funderar jag på när man ska sälja. Som ni säger, 84 dagar kvar till den går ut, och några av de kort som krävs kommer troligen inte mer i packs (TOTS) och bör därför öka på sikt. När resten av End of an era-korten kommer lär det öka än mer.

Ändå förvånad att det bara är en del-SBC för att lösa Totti. Trodde lätt på 4 del-SBCs med lägre krav, än en så fet.

Känns ganska givet att Smalling vinner den här rundan. Hans rosa kort känns ju lite spexigare än det guldiga också. Frågan är vad det kommer krävas för att få hans kommande special-kort med boostade stats, vore värt att investera redan nu. Tyvärr på XBOX sabbar Scholes SBC en hel del av det där.

Blir skipp för min del.. Stamina skrämmer en del.. och hans låga agility.. inte villig att offra ca 170k + 4 tots som jag använder etc..sparar det till ett roligare kort..kan lika gärna köpa TOTS Gomez och använda som CAM då Tyvärr tror jag Gerrard hamnar i MLS osv.. vilket gör de korten helt ointressanta..
Citera
2017-07-08, 07:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Blir skipp för min del.. Stamina skrämmer en del.. och hans låga agility.. inte villig att offra ca 170k + 4 tots som jag använder etc..sparar det till ett roligare kort..kan lika gärna köpa TOTS Gomez och använda som CAM då Tyvärr tror jag Gerrard hamnar i MLS osv.. vilket gör de korten helt ointressanta..

Inne på samma linje. Jag tror också Gerrard och Lampard hamnar i MLS baserat på att Kuyt hamnade i Feyenoord. Inte helt hundra dock - Kuyt verkar ha spenderat nästan lika stor del av karriären i Feyenoord som i Liverpool. Gerrard och Lampard är tydligare knutna till Liverpool respektive Chelsea än vad Kuyt är/var, även om de flesta nog associerar hans namn med Liverpool.

Skulle Gerrard komma i Liverpool tror jag att jag vaskar Gylfi enbart för att det är freaking Gerrard...

Finns det någon poäng i att hålla på sina packs? Har 10 st. Verkar ju inte finnas något speciellt i dem, bara NIF-kort och värdelösa IF-kort?

m4sta - har du sålt dina investeringar som blev träff eller avvaktar du?
Citera
2017-07-08, 08:05
Medlem
Började spela nu igen och jag måste säga att det känns helt uselt med så många specialkort, tar helt klart bort mycket av känslan när mindre bra spelare helt plötsligt hade en 90+ i overall. Efter TOTS blir hela spelet ett gigantiskt hawaii kalas
Citera
2017-07-08, 10:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vad tror vi om framtida SBC-röstningar? Om det kommer ytterbackar borde Kyle Walker, Luke Shaw, Bellerin vara med tänker jag... mittfältare, kanske Kante, Renato Sanchez... Martial, Musa och Butland ligger väl också bra till. Florenzi?

Lite halvsugen på en rosa Bailly (man kan tydligen rösta två gånger), bara för färgens skull och ha en trevlig hygglig spelare i klubben. Dock märker jag att alla guldkort gått upp från 400-450-700-750 coins, mest troligen pga dessa SBCs. Snålheten tar överhanden, pallar inte köpa då. Orkade jag skulle jag sälja allt skit i klubben nu när priserna gått upp på alla guldkort..

För övrigt ett bra investeringsläge på NIF Smalling. Kostar 2k nu. 84-ratat kort, halva communityt spelar med det, bra liga/klubb och land, kan komma att behövas i Gerrard/Smalling/Bailly SBC osv... alla säljer för att skaffa sig det rosa. Tveksamt om kortet kommer upp till 6-7k igen, men utan tvekan kommer det gå upp. Köpte 20 st, enkla pengar.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-07-08 kl. 10:39.
Citera
2017-07-08, 11:54
Medlem
Citat:
Inne på samma linje. Jag tror också Gerrard och Lampard hamnar i MLS baserat på att Kuyt hamnade i Feyenoord. Inte helt hundra dock - Kuyt verkar ha spenderat nästan lika stor del av karriären i Feyenoord som i Liverpool. Gerrard och Lampard är tydligare knutna till Liverpool respektive Chelsea än vad Kuyt är/var, även om de flesta nog associerar hans namn med Liverpool.

Skulle Gerrard komma i Liverpool tror jag att jag vaskar Gylfi enbart för att det är freaking Gerrard...

Finns det någon poäng i att hålla på sina packs? Har 10 st. Verkar ju inte finnas något speciellt i dem, bara NIF-kort och värdelösa IF-kort?

m4sta - har du sålt dina investeringar som blev träff eller avvaktar du?

Kommer Gerrard Liverpool ska jag absolut ha honom..men tveksam hur de tänker..
Jag har sålt av det mesta..det jag har på trade pile är mest consumables nu...några MOTM kort som slog helt fel osv.. Har ca 7 sidor med specialkort i klubben, merparten tänkt att använda.. offrar ev några för någon rolig SBC om det dyker upp.. orkar inte tradea mer..lite småtrading mest för att det är arbetsskada vid det här laget men har mina lag och ca 3m på banken så klarar mig bra
Citera
2017-07-08, 11:57
Medlem
Citat:
Vad tror vi om framtida SBC-röstningar? Om det kommer ytterbackar borde Kyle Walker, Luke Shaw, Bellerin vara med tänker jag... mittfältare, kanske Kante, Renato Sanchez... Martial, Musa och Butland ligger väl också bra till. Florenzi?

Lite halvsugen på en rosa Bailly (man kan tydligen rösta två gånger), bara för färgens skull och ha en trevlig hygglig spelare i klubben. Dock märker jag att alla guldkort gått upp från 400-450-700-750 coins, mest troligen pga dessa SBCs. Snålheten tar överhanden, pallar inte köpa då. Orkade jag skulle jag sälja allt skit i klubben nu när priserna gått upp på alla guldkort..

För övrigt ett bra investeringsläge på NIF Smalling. Kostar 2k nu. 84-ratat kort, halva communityt spelar med det, bra liga/klubb och land, kan komma att behövas i Gerrard/Smalling/Bailly SBC osv... alla säljer för att skaffa sig det rosa. Tveksamt om kortet kommer upp till 6-7k igen, men utan tvekan kommer det gå upp. Köpte 20 st, enkla pengar.

bra ide...köper på mig en hög Smalling också..
Undrar om man ska investera i några engelska specialkort? Ligger iofs rätt dyrt skulle jag tro
Citera
2017-07-08, 12:01
Medlem
Någon som testat TOTS Lallana och Herrera? Tänkte ev ha dom som CM i 4312..
Citera
2017-07-08, 13:24
Medlem
Lallana e klockren, e överallt grymma skott köp
Citera
2017-07-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calculated65
Lallana e klockren, e överallt grymma skott köp
köper båda då :P
Citera
2017-07-08, 17:54
Medlem
Har inte spelat på en vecka. Har det kommit något uppdatering som pajat hela spelet?? INGET FUNKAR!!! Det är fan inga passningar som funkar, ibland tar det 2 sekunder innan bollen blir passad. Får inte igång något som helst passningsspel.

Alla spelarna har verkar har nedgraderats till sämsta bronsspelare!?!

Det är inte det att motståndarens internet suger, utan det flyter, men alla spelarna beter sig helt mupp. Har väl hänt då och då att någon spelare gjort så tidigare, men nu är det HELA TIDEN. Får som sagt inte igång något passningspel, försöker jag spela snabbt passningsspel så flyger bollen åt helvete!!

Spelade flera timmar igår och idag igen, samma sak i varje match.

Får se i fall min kontroll har ballat ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in