2017-07-07, 17:31
Medlem
Kommer det komma ut några spelare i packs nu kl 19 eller är det bara SBC? Känns ju helt värdelöst isof för oss med låg budget.
Citera
2017-07-07, 18:34
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Kommer det komma ut några spelare i packs nu kl 19 eller är det bara SBC? Känns ju helt värdelöst isof för oss med låg budget.

Jag hade 2800 coins i morse, löste alla MM och har nu 35000 coins - och det utan att dra ett enda kort jag fått mer än 1700 för.

Så det är ju bara att fixa budget om man vill det
Citera
2017-07-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Jag hade 2800 coins i morse, löste alla MM och har nu 35000 coins - och det utan att dra ett enda kort jag fått mer än 1700 för.

Så det är ju bara att fixa budget om man vill det

Ja, jag hade kanske haft en budget om jag kunnat sitta från morgon till kväll på en fredag. Men så är inte fallet.
Citera
2017-07-07, 19:01
Medlem
Det var Totti dem hintade om. Även en 90-rated Kuyt: https://pbs.twimg.com/media/DEJcaMXXoAEOOKL?format=jpg&name=large

För Totti:
88 rated
Minst 2 TOTW/FUT Reward
Minst 4 TOTS
Minst 1 OTW
Minst 2 SBC-kort

Kommit SBC med tre olika CB, Smalling, Umtiti och Bailly, såna rosa kort. Får man ett rosa kort med Smalling för hans SBC då? Som uppgraderas om han vinner omröstningen? Eller lägger man bara en röst och kan packa kortet senare?

Även några låne-kort med klubbbyten på Lacazette, Salah, Silva och Tollisso.
Senast redigerad av grahnen 2017-07-07 kl. 19:11.
Citera
2017-07-07, 19:14
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Ja, jag hade kanske haft en budget om jag kunnat sitta från morgon till kväll på en fredag. Men så är inte fallet.

Absolut, det tog mig säkert 21 timmar att göra klart det.

---

In other news!
Ganska snälla reqs på Totti ändå! Hade jag kört med Serie A-spelare hade det ju varit en rejält jäkla fin länk med Nainggolan!
Citera
2017-07-07, 19:44
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Absolut, det tog mig säkert 21 timmar att göra klart det.

---

In other news!
Ganska snälla reqs på Totti ändå! Hade jag kört med Serie A-spelare hade det ju varit en rejält jäkla fin länk med Nainggolan!
"Snälla"? Verkar väl svindyr?
Citera
2017-07-07, 20:01
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
"Snälla"? Verkar väl svindyr?

Inte Om man spelat under året, löst SBCer, fått weekendliga-rewards och dylikt.

Nu har inte jag lirat så mycket WL - men det här ju Premium-rewards.

Men för dom som spelat och inte slaskade bort grejer till TOTS så lär han gå att lösa för untradeables som bara ligger och skräpar i klubben.

Jag funderar på att göra det själv, och köra honom som sub istället för Suarez/Lewa jag har nu, men har inte bestämt mig än.

Om jag gör det så byter jag in min SBC-Suarez & Lewa, 4 st 89-rateade TOTS jag köpte för 26500 styck och behöver sen fylla ut med två ganska lågt ratead IFs, en lågt ratead OTW och sen två NIF för att putsa kemi och eventuellt rating.

Skulle kosta mig ~250k och två SBC-kort jag ändå inte använder längre för ett 96-rateat kort - Snällt.

*Edit. Räknade lite, tror jag skulle komma undan med 200k +Lewa & Suarez
Senast redigerad av Raxie 2017-07-07 kl. 20:13.
Citera
2017-07-07, 21:09
Medlem
Citat:

Men för dom som spelat och inte slaskade bort grejer till TOTS så lär han gå att lösa för untradeables som bara ligger och skräpar i klubben.

Jag funderar på att göra det själv, och köra honom som sub istället för Suarez/Lewa jag har nu, men har inte bestämt mig än.

Om jag gör det så byter jag in min SBC-Suarez & Lewa, 4 st 89-rateade TOTS jag köpte för 26500 styck och behöver sen fylla ut med två ganska lågt ratead IFs, en lågt ratead OTW och sen två NIF för att putsa kemi och eventuellt rating.

Skulle kosta mig ~250k och två SBC-kort jag ändå inte använder längre för ett 96-rateat kort - Snällt.

När jag först såg kraven så tyckte jag det kändes dyrt, men nu får jag hålla med om att dem känns rätt snälla ändå. Jämför man med en del tidigare SBC med rating 88 och upp emot 92-94 så har dem kostat upp emot miljonen. Denna Totti blir ju betydligt billigare känns det som. Avvaktar o se hur kostnaden blir om man inte sitter på speciellt mycket kort sedan tidigare. Ännu inte kommit in några förslag på SBC-sektionen på Futbin.

Känns ju som ett jävligt fint kort. Skulle faktiskt få plats i mitt förstalag, ett rakt byte mot TOTS Lukaku behåller full kemi. Kör ju med Salahs och Nainggolans TOTS o får fin länk till dem. Får nog avvaktan se kostnaden om jag skall göra den eller ej. Är ju sjukt nöjd med Lukaku.
Citera
2017-07-07, 21:22
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
När jag först såg kraven så tyckte jag det kändes dyrt, men nu får jag hålla med om att dem känns rätt snälla ändå. Jämför man med en del tidigare SBC med rating 88 och upp emot 92-94 så har dem kostat upp emot miljonen. Denna Totti blir ju betydligt billigare känns det som. Avvaktar o se hur kostnaden blir om man inte sitter på speciellt mycket kort sedan tidigare. Ännu inte kommit in några förslag på SBC-sektionen på Futbin.

Känns ju som ett jävligt fint kort. Skulle faktiskt få plats i mitt förstalag, ett rakt byte mot TOTS Lukaku behåller full kemi. Kör ju med Salahs och Nainggolans TOTS o får fin länk till dem. Får nog avvaktan se kostnaden om jag skall göra den eller ej. Är ju sjukt nöjd med Lukaku.

Lutar åt att jag kör faktiskt. Extremt värdig super sub!

Jag behåller Lukaku i mitt huvudlag jag..! Även om det är en mindre fråga för mig som har honom som untradeable..!

Fick känslan nu när Kuyt blev i Feyenoord (Trots att han är en Utrecht-kille från början och spelat flest matcher i liverpool) att Gerrard och Lampard kommer att vara med sina respektive MLS-lag och inte i Liverpool/Chelsea. Och då kommer dom ändå som bäst bli subs för mig. Om man inte kör båda två och bygger om helt för dom..

Borde ju gå att få till det rätt fint med Bday-A. Cole, Alli/Kane och Walker i nån slags MLS-PL-hybrid.

Får suga på den karamellen lite!

https://www.futbin.com/17/squad/4996407

Det här är iaf vad jag har liggande nu.

Kostade mig 170k, men då köpte jag TOTS-spelarna igår och i förrgår.

**Obekräftat. Läste på EA-forumet att han har 70 stamina. Isf är han ju obrukbar i en startelva, men helt klart super sub-material!
Senast redigerad av Raxie 2017-07-07 kl. 21:43.
Citera
2017-07-07, 22:28
Medlem
Citat:
Lutar åt att jag kör faktiskt. Extremt värdig super sub!

Jag behåller Lukaku i mitt huvudlag jag..! Även om det är en mindre fråga för mig som har honom som untradeable..!

Fick känslan nu när Kuyt blev i Feyenoord (Trots att han är en Utrecht-kille från början och spelat flest matcher i liverpool) att Gerrard och Lampard kommer att vara med sina respektive MLS-lag och inte i Liverpool/Chelsea. Och då kommer dom ändå som bäst bli subs för mig. Om man inte kör båda två och bygger om helt för dom..

Borde ju gå att få till det rätt fint med Bday-A. Cole, Alli/Kane och Walker i nån slags MLS-PL-hybrid.

Får suga på den karamellen lite!

https://www.futbin.com/17/squad/4996407

Det här är iaf vad jag har liggande nu.

Kostade mig 170k, men då köpte jag TOTS-spelarna igår och i förrgår.

**Obekräftat. Läste på EA-forumet att han har 70 stamina. Isf är han ju obrukbar i en startelva, men helt klart super sub-material!

Kommit en hel del recensioner där in-game-stats visas och stamina är helt riktigt 70. Känns väl lite sådär ja. Den spelaren jag kör som CAM/CF löper väldigt mycket så han skulle nog bli väldigt trött i slutet. Kan bli en bra supersub ja

Edit. Kommit in en hel del förslag på SBC Totti på Futbin nu. Ligger ett gäng mellan 220-250k. Plus två SBC-spelare då. De två bästa jag har är SBC Buffon och SBC Suarez och använder båda. Sedan bästa Lacazette och Jonas på 87 så det lär väl bli dyrare för mig.
Senast redigerad av grahnen 2017-07-07 kl. 22:54.
Citera
2017-07-07, 23:24
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:

Blev lite lurad av kraven men ser nu att du hade alldeles rätt. Får hoppas Gerrard dels blir bunden till Liverpool och att han går för något liknande.
Citera
2017-07-08, 00:11
Medlem
263k skulle Totti kosta mig i nuläget. Då behöver jag köpa in allt utom två SBC-spelare i Lacazette och Jonas. Utöver det så blir det 4 TOTS från Ersevisie (alla fyra hade jag i klubben häromdan och sålde den sista idag.... då jag bytte reservlag), två TOTW ratade 87 och 82, OTW ratad 84 och vanliga Gold rare 88 och 89. Billigt ändå för en 96-ratad Totti. Måste vara den mest prisvärda SBC-spelaren hittills?

Såg nu att den går ut om 84 dagar, trodde man skulle behöva avgöra ett par dagar innan man tog beslutet, innan nästa SBC skulle komma. Kanske ska köpa på mig det som behövs och avvakta o se hur resterande SBC kommer se ut, för det skulle komma fler?

Tror ni priserna kommer öka successivt på TOTS-korten runt 87-90 som ligger hyfsat i pris?

Edit. Kunde inte hålla mig utan köpt allt jag behöver o de landa på 240k. Vet dock inte om jag skall lämna in eller avvakta o se vad som kommer framöver i SBC-väg
Senast redigerad av grahnen 2017-07-08 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in