2017-04-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Nån som skaffat POTY-Kanté? Man blir ju lite sugen, oxh trejda ihop en 5-600 000 papp (har OTW-Kanté) ska väl gå utan problem på 2 veckor.

Tänker bara förutsätta att hans TOTS kommer vara typ 90-91 och att det där blir hans bästa kort för året.

Jag fixade honom innan mest för att jag har många untradeable från PL. Kostade mig ca 700K och då får man ju rätt bra packs också (har inte öppnat mina ännu). Spelat 10 matcher med han nu och behöver knappast säga att han är riktigt grym, framförallt offensivt är han numera ett stort hot också!
Citera
2017-04-24, 22:04
Medlem
Nu har mina två lag gått ner 2 mille i värde på en vecka..... fyfan... lägg därtill annat jag har i klubben, transferlistan o andra dåliga affärer sista veckan så blir det ett 400-500 k till. Så sjukt deppigt att allt jävla tid man lagt på trading så försvinner typ 40% av allt bara upp i rök. Hade nästan allt kapital i mina lag. Sitter ju på två bra lag men man vill ju alltid ha bättre, speciellt med tiden man lagt på det.

Speciellt surt när jag efter förra helgen hade tankar på att börja sälja av laget då jag ändå inte haft så mycket tid för spel sedan förra helgen o kommer nog inte ha tid kommande vecka heller. Trodde faktiskt inte raset skulle komma än. Tappat suget helt nu. Bytte spel i ps4:an igår för första gången sedan jag köpte fifa vid release. Får se om suget hittar tillbaka till TOTS.

Tror ni raset fortsätter? Trodde det nått en botten igår typ men så kom award Kante o Alli som fick ner det ännu mer. -600k på ena laget sedan igår bara.

Vill inte sälja nu om det snart börjar gå upp igen innan det kanske rasar innan TOTS. Svårt att förutse marknaden iår....

Sorry för mitt deppiga inlägg
Senast redigerad av grahnen 2017-04-24 kl. 22:07.
Citera
2017-04-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Nu har mina två lag gått ner 2 mille i värde på en vecka..... fyfan... lägg därtill annat jag har i klubben, transferlistan o andra dåliga affärer sista veckan så blir det ett 400-500 k till. Så sjukt deppigt att allt jävla tid man lagt på trading så försvinner typ 40% av allt bara upp i rök. Hade nästan allt kapital i mina lag. Sitter ju på två bra lag men man vill ju alltid ha bättre, speciellt med tiden man lagt på det.

Speciellt surt när jag efter förra helgen hade tankar på att börja sälja av laget då jag ändå inte haft så mycket tid för spel sedan förra helgen o kommer nog inte ha tid kommande vecka heller. Trodde faktiskt inte raset skulle komma än. Tappat suget helt nu. Bytte spel i ps4:an igår för första gången sedan jag köpte fifa vid release. Får se om suget hittar tillbaka till TOTS.

Tror ni raset fortsätter? Trodde det nått en botten igår typ men så kom award Kante o Alli som fick ner det ännu mer. -600k på ena laget sedan igår bara.

Vill inte sälja nu om det snart börjar gå upp igen innan det kanske rasar innan TOTS. Svårt att förutse marknaden iår....

otroligt glad att jag inte köpt en enda riktigt dyr spelare.. dyraste runt 160k.. ja de har rasat men det skiter jag i..sitter på 3,1m och säkert ett värde på 1,5-2m i klubben.. kunde vart klart värre för egen del..spara coinsen till TOTS för investera nu känns som en rejäl chansning..kör på lite småkort och se vad som funkar o inte..

EDIT: SBC trading känns som det säkraste kortet om man har lite koll på vilka matcher som kommer..
Har investerat ca 60 kort för matcher jag tror kommer..betalat strax över discard för mågna av dom.. trist man sitter med totalfull Tradepile med kort som sjunkit i värde och man vägrar sänka ..
Citera
2017-04-24, 23:34
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tror ni priserna kommer fortsätta sjunka? Eller kan det bli en ökning igen?

Är det bekräftat att tots kommer snart? Kom ju i Juni/Juli förra året.

Har t.ex. 89 Thiago (otur för mig att han fick en 90) och 87 Balotelli osv.

Orkar inte sälja av de lag jag har. Nöjd med mina lag och har en mille om jag vill köpa nåt senare. Spelar rätt sällan, så visst onödigt att man gått så mycket back men skitsamma, det är bara ett spel. Men borde jag sälja av t.ex. Thiago nu?
Citera
2017-04-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tror ni priserna kommer fortsätta sjunka? Eller kan det bli en ökning igen?

Är det bekräftat att tots kommer snart? Kom ju i Juni/Juli förra året.

Har t.ex. 89 Thiago (otur för mig att han fick en 90) och 87 Balotelli osv.

Orkar inte sälja av de lag jag har. Nöjd med mina lag och har en mille om jag vill köpa nåt senare. Spelar rätt sällan, så visst onödigt att man gått så mycket back men skitsamma, det är bara ett spel. Men borde jag sälja av t.ex. Thiago nu?

TOTS tror jag drar igång 19/5..läste det någonstans iaf
Citera
2017-04-25, 00:37
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:

Fyfan. Jag sitter här och tycker det är kobbigt att jag fick sälja Aguero för 110k när jag betalade hissnande 160k för honom. Ingenting mot vad du och andra förlorat men kan ändå tänka mig hur det svider för er då. Skrämmande!

Samtidigt gillar jag detta. Marknadscrash i sitt esse som rör om ekonomin helt och hållet. Extra krydda till spelet. Sen hade jag väl kanske gillat det mindre om jag förorat 2 miljoner...
Citera
2017-04-25, 00:48
Medlem
Vad var det som utlöste kraschen?
var det sbc totks enbart eller fler faktorer?
Citera
2017-04-25, 01:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
TOTS tror jag drar igång 19/5..läste det någonstans iaf
Hmm okej. Någon som har källa på det? Var som sagt långt senare förra året.

Spelar 4321 nu med andralaget. Med POTM-Son och SIF Shaqiri med Birthday-Sturridge i mitten. Men vad tror ni om att ändra till detta? https://www.futbin.com/17/squad/3383045

Är Aguero och Zlatan bra? Vill köpa IF Can också senare.
Citera
2017-04-25, 06:17
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Känner lite samma, tappat 2.5~ miljoner i värde sen i fredags. Men jag känner mig rätt nöjd ändå. Brukar lessna betydligt tidigare än jag gjorde i år.

Känns lite ovärdigt bara, när dom hållit marknaden så stabil i ett halvår och sen så bara stendör den på en fredagkväll ^^

Wellwell, blir nog POTY-Kanté och sen vara helt nöjd med lagen.
Citera
2017-04-25, 06:22
Medlem
Raxies avatar
Tror det är samma källa som förutsåg FUT-birthday en månad fel.

Nån info-sida som heter fifaultimateteam.com eller nåt.

Sen dom fixade pricerangegrejen förlitar jag mig på Qureshi och Qureshi only. Och han har mest twittrat om att dom kommer göra det tufft för folk att hoarda packs till TOTS. Så 96-Messi CAM imorrn känns trolig i ett annars trött totw.
Citera
2017-04-25, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franki
Vad var det som utlöste kraschen?
var det sbc totks enbart eller fler faktorer?

Fler och fler har lärt sig att det kommer en krasch innan TOTS och sålde sina lag vid första tecken på nergång och nu säljer många i ren panik.

Om ens lag tappar 25% i värde samtidigt som marknaden sjunker 25% så har man egentligen inte tappat något
Citera
2017-04-25, 08:06
Medlem
God morgon

Efterbliven som man har så HADE jag tänkt sälja av mitt lag i helgen, men såg att jag var 1v för sen med det. Har ett hyggligt lag nu som jag förvisso spelar bra med, och skulle kunna fortsätta med.

MEN finns det någon som har tips på förbättring? Gillar inte Chiellini av någon anledning, och t.ex så har en bra ersättare Koulialy High/High i work rate.

https://www.futbin.com/17/squad/3385979
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in