2017-07-07, 23:24
Medlem
Mooons avatar
Du menar alltså att jag (och andra kvinnor) ska bli tacksamma över att den desperat tönt som tidigare under dagen blivit dissad av 22 tjejer kommer fram och stöter på mig lite random på stan? Och blir jag inte tacksam över detta är jag alltså ytlig ... Lite sociala skills får man allt begära.

Det är inte konstigt att ni män som har denna inställning till kvinnor och att söka partners blir dissade gång på gång. Ni uppför er både creepy och desperat. Och ja, det stöter bort folk.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det här blir kanske aldeles för svårt för dig, men inse att ingen kille tycker du är speciellt speciell eller har fantastiska inre värden innan han ens har kommit fram och börjat prata... jisses! (och ursäkta om jag finner din ytlighet lustig... )
Citera
2017-07-07, 23:28
Medlem
Mooons avatar
Du retar dig på att kvinnor har just självförtroende att ha på sig de kläder de vill ha oavsett vad du tycker. Vi struntar totalt i vad du tycker om vi går i lumpor och är omålade eller dressade till max och makade järnet.

Gnäll så mycket du vill, det hjälper inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Det är bundet till deras självförtroende. Många tjejers självförtroende kommer från deras utseende, det är därför smink och snygga kläder är så viktigt för kvinnor. Vilket jag tycker är negativt så klart men verkar som att många kvinnor inte bryr sig om att skaffa ett riktigt självförtroende som inte är baserat på andras komplimanger och uppfattning. Det är ju ett självförtroende som du inte har då om du inte har dina fina kläder på, inte är sminkad, eller får negativ respons.
Citera
2017-07-07, 23:34
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du menar alltså att jag (och andra kvinnor) ska bli tacksamma över att den desperat tönt som tidigare under dagen blivit dissad av 22 tjejer kommer fram och stöter på mig lite random på stan? Och blir jag inte tacksam över detta är jag alltså ytlig ... Lite sociala skills får man allt begära.

Det är inte konstigt att ni män som har denna inställning till kvinnor och att söka partners blir dissade gång på gång. Ni uppför er både creepy och desperat. Och ja, det stöter bort folk.
Hur vet du att denna "tönt" har stött på 22 tjejer och blivit dissad? Är du en stalker, din tönt? Hur är det med dina social skills som ingen feminist har?
Citera
2017-07-07, 23:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Du retar dig på att kvinnor har just självförtroende att ha på sig de kläder de vill ha oavsett vad du tycker. Vi struntar totalt i vad du tycker om vi går i lumpor och är omålade eller dressade till max och makade järnet.

Det stämmer att kvinnor som vet hur man uppför sig har självförtroende men inte feminister som du. Dra inte in andra i dina dumma fighter.
Citera
2017-07-07, 23:37
Medlem
Citat:

Du behöver inte bli så defensiv. Gör vad du vill så klart. Jag skulle kanske bli nyfiken. Jag menar, vad i hela friden håller han på med? En undersökning? Ja, inte tusan är det vad man ser varje dag liksom.
Fast nu spekulerar jag bara. Vill man veta, måste man liksom kunna prata med människor..... Inte hela världen. Testa gärna.
Citera
2017-07-07, 23:39
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Du får läsa tidigare mail i tråden för att hänga med, det handlade om för vem kvinnor klär sig utmanande på stan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Då får du läsa trådstarten igen. det står om nattklubb och TS talar allmänt

Mitt inlägg var svar på ett senare inlägg än trådstarten. Därför blir ditt inlägg sk "goddag yxskaft".
Citera
2017-07-07, 23:48
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Mitt inlägg var svar på ett senare inlägg än trådstarten. Därför blir ditt inlägg sk "goddag yxskaft".
Mitt inlägg var fullständigt relevant, men jag kan ändra till klär sig fin på stan för kvinnor män och mig. Och kör avslappnat hemma som jag.
Så svara nu på min fråga. Vad är fel med det?
Citera
2017-07-07, 23:59
Medlem
Holdingbreaths avatar
Den kvinnliga reproduktiva strategin är att locka till sig den bästa möjliga sexpartnern. Sociala normer gillar inte otrohet. Men de delar av kvinnans hjärna som uttrycker sexuell lust förblir primitiva. Idag försöker män undvika att kämpa fysiskt över kvinnor, men i stället bestämmer rikedom och social status val av partner.

Den inre programmeringen av en kvinnas hjärna stängas aldrig totalt. Hon är bered att se två killar slås för henne. En kamp mot döden skulle vara smickrande, hemskt men smickrande.

Detta är förstås också varför alla instinktivt förstår varför en naken man gömmer sig i garderoben när älskarinnas man plötsligt kommer hem. Detta är en invasion av både slidan och territorium. En kamp är den naturliga konsekvensen.

En kvinna som klär sig "olämpligt" kan vara mer villig att uppmuntra bråk.
Citera
2017-07-08, 00:30
Medlem
Citat:

Retar mig inte på det, bara svarar på tråden. Samt så påstår jag dock att det är negativt för dem, men som du säger skiter jag faktiskt i vilket. Jag respekterar bara kvinnor med riktigt självförtroende ändå, resten kan hålla sig borta.
Citera
2017-07-08, 01:41
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Hände mig på en klubb i helgen. Ser en tjej med supertajta jeans och stor urringning. Sminkad som om hon skulle på porrfilmsaudition. Hon ställer sig i baren och jag ställer mig bredvid för att försöka få igång en konversation. Hon är artig och så men när hon fått sin drink säger hon att hon ska gå tillbaka till sin pojkvän som väntar på henne på övervåningen. Jag ser henne också senare med sin pojkvän så det var ingen lögn för att bli av med mig.

Sen idag på stan mitt på dagen. Ser en tjej med kort och tajt klänning som formar sig efter hennes kropp, stor urringning, sminkad. Jag springer ikapp henne och försöker starta en konversation. Hon säger direkt att hon har pojkvän och hon ska möta upp honom för att gå på stan och shoppa. 10 sekunder efter jag går därifrån kommer pojkvännen. Jag förstår att det är varmt men ändå, man kan klä sig anständigt för det utan att svettas om man är upptagen.

Min fråga är: Varför gör dessa tjejer reklam för något som inte är till salu? Okej att man vill se fin ut men vad jag inte förstår är att man ska klä sig utmanande och sexigt offentligt när man redan är upptagen. Detta är bara två exempel, jag har sett det tusen gånger. Jag menar, klär man sig så som den första tjejen på klubben gjorde så kommer hon locka till sig massor av killar när hon är ute, speciellt när hon går ner själv till baren. Och jag tror inte varken hon eller hennes pojkvän uppskattar det. Egentligen fattar jag inte ens vad man gör på en nattklubb när man inte är singel. Okej, kanske att man gillar att dansa då och gillar musiken osv men som sagt varför i helvete klä sig sexigt?

Egentligen har jag inget problem med detta jag tycker bara det är så obegripligt och undrar hur dessa tjejer tänker.

Ett kort svar:

det finns män som blir sura om deras tjej inte fortsätter klä upp sig även sedan de inlett ett förhållande.

Det finns kvinnor som klär sig enligt vad du definierar som porrigt för att de vill/känner sig fina.

Det finns inte längre nån social kod i Sverige att upptagna kvinnor ska täcka huvudet (med huckle eller sjalett, som förr i tiden).

Osv.

Men TS kanske tycker att det borde vara lite mer som i Iran här också?
Citera
2017-07-08, 01:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Den kvinnliga reproduktiva strategin är att locka till sig den bästa möjliga sexpartnern. Sociala normer gillar inte otrohet. Men de delar av kvinnans hjärna som uttrycker sexuell lust förblir primitiva. Idag försöker män undvika att kämpa fysiskt över kvinnor, men i stället bestämmer rikedom och social status val av partner.

Den inre programmeringen av en kvinnas hjärna stängas aldrig totalt. Hon är bered att se två killar slås för henne. En kamp mot döden skulle vara smickrande, hemskt men smickrande.

Detta är förstås också varför alla instinktivt förstår varför en naken man gömmer sig i garderoben när älskarinnas man plötsligt kommer hem. Detta är en invasion av både slidan och territorium. En kamp är den naturliga konsekvensen.

En kvinna som klär sig "olämpligt" kan vara mer villig att uppmuntra bråk.
Jag hoppas att du inte menar på att dom delar av mäns hjärnor som uttrycker sexuellt lust skulle vara mindre primitiva.
Citera
2017-07-08, 01:49
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Första stycket, varför raggar du på " porrfilms" - tjejer ? tänder du på dem ?

Andra stycket, varför springer du i kapp henne som har kort tajt klänning ?
Att hon inte vill ha dig, kan jag förstå.
Vem vill bli uppraggad på detta sätt ?

Tredje stycket, tror du tjejer är till salu ?

Att dem klär sig utmanande och sexigt är för att du tycker att dem ska gå i burka.
Att du tycker så " jag tror varken att hon eller hennes pojkvän uppskattar det "
HUR andra klär sig ska du skita i.

Själv springer du ikapp tjejer i kortklänning. Se andra stycket.

Ja, det är obegripligt hur du tänker.

" Egentligen fattar jag inte vad man ens gör på en nattklubb när man inte är singel "
Sluta gå dit då.
Gör som du brukar i andra stycket, spring i kapp dem ska du få veta att dem är upptagen.
Men du har ju inga problem med hur dem klär sig.

Bra formulerat!

TS är totalt förvirrad. Enligt honom får man alltså inte heller gå på lokal om man har partner... trots att jag gissar att det inte var typ singelkryssning till Finland där han träffade den uppklädda tjejen. I såna fall hade man kanske förstått att det var falsk marknadsföring. Men annars är det ju bara totalt vridet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in