2017-07-07, 01:11
Medlem
Hände mig på en klubb i helgen. Ser en tjej med supertajta jeans och stor urringning. Sminkad som om hon skulle på porrfilmsaudition. Hon ställer sig i baren och jag ställer mig bredvid för att försöka få igång en konversation. Hon är artig och så men när hon fått sin drink säger hon att hon ska gå tillbaka till sin pojkvän som väntar på henne på övervåningen. Jag ser henne också senare med sin pojkvän så det var ingen lögn för att bli av med mig.

Sen idag på stan mitt på dagen. Ser en tjej med kort och tajt klänning som formar sig efter hennes kropp, stor urringning, sminkad. Jag springer ikapp henne och försöker starta en konversation. Hon säger direkt att hon har pojkvän och hon ska möta upp honom för att gå på stan och shoppa. 10 sekunder efter jag går därifrån kommer pojkvännen. Jag förstår att det är varmt men ändå, man kan klä sig anständigt för det utan att svettas om man är upptagen.

Min fråga är: Varför gör dessa tjejer reklam för något som inte är till salu? Okej att man vill se fin ut men vad jag inte förstår är att man ska klä sig utmanande och sexigt offentligt när man redan är upptagen. Detta är bara två exempel, jag har sett det tusen gånger. Jag menar, klär man sig så som den första tjejen på klubben gjorde så kommer hon locka till sig massor av killar när hon är ute, speciellt när hon går ner själv till baren. Och jag tror inte varken hon eller hennes pojkvän uppskattar det. Egentligen fattar jag inte ens vad man gör på en nattklubb när man inte är singel. Okej, kanske att man gillar att dansa då och gillar musiken osv men som sagt varför i helvete klä sig sexigt?

Egentligen har jag inget problem med detta jag tycker bara det är så obegripligt och undrar hur dessa tjejer tänker.
Citera
2017-07-07, 01:22
Medlem
teasardigs avatar
Kanske för pojkvännens skull? Man vill ju ha nån att visa upp och inte nån som klär sig som en lodis.
Citera
2017-07-07, 01:26
Medlem
Ravenboxs avatar
Du resonerar lite likt en IS-krigare, vilket är oerhört lustigt, då jag håller med dig till viss del.
https://www.youtube.com/watch?v=AUjH...tu.be&t=19m48s

Som jag ser det, eller min åsikt i ämnet rättare sagt, är att kvinnor borde ta sina sätt att klä sig på större allvar.
Kvinnor attraherar en hel män om man går och klär sig som en slampa, och även fel sorts män man kanske inte kan skaka bort genom att säga "tyvärr, jag har pojkvän".
Citera
2017-07-07, 01:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Det var bättre förr om man får låta lite bitter. Problemet är att två ytterligheter ställs mot varandra. Islams hårda ok där kvinnor lever i ett fängelse, eller vårt postmoderna samhälle där inget är heligt och där vi är slavar under någon slags köttmarknad istället. I Sverige på den "gamla goda tiden", hade vi vett att klä oss anständigt utan att för den delen kuva halva befolkningen.

Jag vill för övrigt poängtera att det här inte är begränsat till tjejer.
Senast redigerad av Trollfeeder 2017-07-07 kl. 01:40.
Citera
2017-07-07, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Kanske för pojkvännens skull? Man vill ju ha nån att visa upp och inte nån som klär sig som en lodis.

Säger inte att de ska klä sig som en lodis. Absolut göra sig fin men kanske inte så överdrivet utmanande, om de vill slippa uppmärksamhet från andra män.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Du resonerar lite likt en IS-krigare, vilket är oerhört lustigt, då jag håller med dig till viss del.
https://www.youtube.com/watch?v=AUjH...tu.be&t=19m48s

Som jag ser det, eller min åsikt i ämnet rättare sagt, är att kvinnor borde ta sina sätt att klä sig på större allvar.
Kvinnor attraherar en hel män om man går och klär sig som en slampa, och även fel sorts män man kanske inte kan skaka bort genom att säga "tyvärr, jag har pojkvän".

Jag lägger ingen värdering i det. Jag bara undrar hur de själva tänker för en slampig klädsel kommer garanterat öka risken rejält for unwanted male attention.
Citera
2017-07-07, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det var bättre förr om man får låta lite bitter. Problemet är att två ytterligheter ställs mot varandra. Islams hårda ok där kvinnor lever i ett fängelse, eller vårt postmoderna samhälle där inget är heligt och där vi är slavar under någon slags köttmarknad istället. I Sverige på den "gamla goda tiden", hade vi vett att klä oss anständigt utan att för den delen kuva halva befolkningen.

Jag vill för övrigt poängtera att det här inte är begränsat till tjejer.

Exakt, ingen hatar islam mer än jag men samtidigt förväntas man som ung man idag bara gå omkring bland alla rumpor och bröst helt oberörd. Det var inget min morfar behövde stå ut med när han var i min ålder. Det är egentligen sjukt hur tjejer klär sig idag. Jag gillar det till viss del, men ibland vill man bara leva sitt liv och göra sina ärenden utan att behöva bli kåt och distraherad.
Citera
2017-07-07, 02:18
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Säger inte att de ska klä sig som en lodis. Absolut göra sig fin men kanske inte så överdrivet utmanande, om de vill slippa uppmärksamhet från andra män.

Jag lägger ingen värdering i det. Jag bara undrar hur de själva tänker för en slampig klädsel kommer garanterat öka risken rejält for unwanted male attention.

De kanske vill ha uppmärksamhet från andra män också? Det ena utesluter inte det andra. De vill kanske bara imponera på sin pojkvän och han gillar det. Eller hon vill vara snygg jämfört med andra kvinnor.

Bara för det är en urringning så betyder det inte att personen i den vill ha sex. Inte ens som singel.
Citera
2017-07-07, 02:49
Medlem
kalkryggars avatar
Hon ser det inte som du gör. Hon ser det inte som att hon marknadsför någonting. Hon vill vara fin, snygg, sexig, söt som alla människor alltid vill vara. Även du.
Citera
2017-07-07, 03:00
Medlem
BigFatCones avatar
Jag gillar ju sexigt klädda kvinnor så det är inte jättekonstigt om jag gärna ser eventuella flickvänner i just det. Sen är det ju alltid gött när snubbar gör som TS så man kan ge dom ett leende och den där "sorry mate, hon är min men A for effort"-blicken.
Citera
2017-07-07, 03:14
Medlem
Håller helt och hållet med TS. Folk kommer kalla oss för islamister, men det ligger mer i det hela. Jag har alltid varit atheist, men som också tänkt som TS.
Citera
2017-07-07, 03:32
Medlem
ReiseReises avatar
TS, skulle du börja klä dig som en lodis om du hade tjej, eller skulle du fortfarande bry dig om ditt utseende och vilka kläder du köper?
Skulle du välja att ha på dig en skjorta som matchar dina muskler eller blir det en second hand munkjacka varje dag?

Fundera på ditt svar.
Citera
2017-07-07, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Hände mig på en klubb i helgen. Ser en tjej med supertajta jeans och stor urringning. Sminkad som om hon skulle på porrfilmsaudition. Hon ställer sig i baren och jag ställer mig bredvid för att försöka få igång en konversation. Hon är artig och så men när hon fått sin drink säger hon att hon ska gå tillbaka till sin pojkvän som väntar på henne på övervåningen. Jag ser henne också senare med sin pojkvän så det var ingen lögn för att bli av med mig.

Sen idag på stan mitt på dagen. Ser en tjej med kort och tajt klänning som formar sig efter hennes kropp, stor urringning, sminkad. Jag springer ikapp henne och försöker starta en konversation. Hon säger direkt att hon har pojkvän och hon ska möta upp honom för att gå på stan och shoppa. 10 sekunder efter jag går därifrån kommer pojkvännen. Jag förstår att det är varmt men ändå, man kan klä sig anständigt för det utan att svettas om man är upptagen.

Min fråga är: Varför gör dessa tjejer reklam för något som inte är till salu? Okej att man vill se fin ut men vad jag inte förstår är att man ska klä sig utmanande och sexigt offentligt när man redan är upptagen. Detta är bara två exempel, jag har sett det tusen gånger. Jag menar, klär man sig så som den första tjejen på klubben gjorde så kommer hon locka till sig massor av killar när hon är ute, speciellt när hon går ner själv till baren. Och jag tror inte varken hon eller hennes pojkvän uppskattar det. Egentligen fattar jag inte ens vad man gör på en nattklubb när man inte är singel. Okej, kanske att man gillar att dansa då och gillar musiken osv men som sagt varför i helvete klä sig sexigt?

Egentligen har jag inget problem med detta jag tycker bara det är så obegripligt och undrar hur dessa tjejer tänker.
Din pajas, du måste vara MENA skräp. I Sverige kan en tjej klä sig som hon vill, ingen invit till en arab eller neger. Capisce?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in