Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-03, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Hur vet du det, annars säg att DU tror det?

fortfarande folk som tjötar om detta....
Folk som har suttit häktade har sagt hur det ser ut tidigare, alla häktes celler ser iprincip likadana ut.
Citera
2017-07-03, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
fortfarande folk som tjötar om detta....
Folk som har suttit häktade har sagt hur det ser ut tidigare, alla häktes celler ser iprincip likadana ut.

Ja, men det är ju spännande med häktesceller.....i väntan på rättegång och förmodad dom.....men det kommer att ta månader, så då får man roa sig med cellers utformning, patetiskt!
Senast redigerad av Whyback 2017-07-03 kl. 08:22.
Citera
2017-07-03, 19:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag kollade så klart innan.

Det närmaste häktet är i Gävle. I det finns säng och skrivbord i cellerna.

https://goo.gl/images/T3m93Y
http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/antligen-ar-nygamla-gavlehaktet-invigt

Två andra som kan tänkas vara aktuella om Gävle var fullt när han anhöll, är Umeå med skrivbord och säng.

https://arbetet.se/app/uploads/2012/03/cell1212.jpg
https://arbetet.se/2012/03/23/aldrig-ensam/1345225776000/

Och Falun med skrivbord och säng:

https://goo.gl/images/QyXSm5
http://www.dt.se/blaljus/sa-arbetar-haktet-med-psykisk-ohalsa-manga-mar-ju-daligt

Jag tror kulprink menar den andra meningen i sitt citat. Om att B är rätt man som sitter. Inte det om sängar eller vad det var. Men kan ha fel.
Citera
2017-07-03, 20:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tror kulprink menar den andra meningen i sitt citat. Om att B är rätt man som sitter. Inte det om sängar eller vad det var. Men kan ha fel.

Den heta häktesdebatten pågick för fullt (suck). Och det ifrågasattes ifall det fanns möbler i cellen. Någon påstod då att det bara var en madrass på golvet. Mitt inlägg som ifrågasattes handlade just om häkten. Så jag trodde det var det som menades. Jag har hela tiden sagt, sen vi fick veta att en av de anhållna var (ex)pojkvännen, att han är rätt man och mördaren. Så jag förstår inte varför det skulle komma upp till diskussion nu efter så lång tid. Men visst, det var kanske det han störde sig på. Folk stör sig på så mycket i tråden. Har fått mail om att jag förstör genom att stå fast vid att Billy är mördaren. Det är tydligen bättre för tråden med teorier om älgar som mördat henne. Eller knarklangare. Men allt för ofta är det enkla och självklara svaret.
Citera
2017-07-05, 08:45
Medlem
Citat:
Den heta häktesdebatten pågick för fullt (suck). Och det ifrågasattes ifall det fanns möbler i cellen. Någon påstod då att det bara var en madrass på golvet. Mitt inlägg som ifrågasattes handlade just om häkten. Så jag trodde det var det som menades. Jag har hela tiden sagt, sen vi fick veta att en av de anhållna var (ex)pojkvännen, att han är rätt man och mördaren. Så jag förstår inte varför det skulle komma upp till diskussion nu efter så lång tid. Men visst, det var kanske det han störde sig på. Folk stör sig på så mycket i tråden. Har fått mail om att jag förstör genom att stå fast vid att Billy är mördaren. Det är tydligen bättre för tråden med teorier om älgar som mördat henne. Eller knarklangare. Men allt för ofta är det enkla och självklara svaret.
Självklart har en knarkare bundit fast henne vid ett träd, för att sen låta en älg stånga henne för att sen låta henne ligga och bli uppäten av myror,, eller ;-)
Citera
2017-07-05, 19:34
Medlem
Har inte åkt förbi mordplatsen på ett tag, men nu är i alla fall avspärrningarna borta!
Citera
2017-07-05, 21:14
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Trodde det här fallet skulle bli sommarens följetong men näe, Tova har blivit en i mängden av kvinnor som mördas av sin partner/ex-partner, och då tappar media intresset ganska snabbt. Om GM råkar vara en kvinna som rider på häst eller på flyktingar eller om det är en lustmördare från Litauen, då blir det många löpsedlar, men nu, nej. Om Tova inte hade anmälts som försvunnen innan hon hittades död hade nog tidningarna bara skrivit några rader. De var beredda på en ny Lisa Holm.

Så, nu är det tyst. Fredrik och Bumbodumbo är avförda, Blyfa sitter där han sitter, Tova är begravd. Imorgon blir troligtvis ännu en kvinna mördad av den hon älskar. Det enda som jag har kvar att grubbla över är vad det var för tillhygge Blyfa använde. Jag har tidigare gissat på glasflaska (typ ölflaska) och det tror jag fortfarande på.... eller något verktyg såsom en hammare eller kofot.
Citera
2017-07-06, 00:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Trodde det här fallet skulle bli sommarens följetong men näe, Tova har blivit en i mängden av kvinnor som mördas av sin partner/ex-partner, och då tappar media intresset ganska snabbt. Om GM råkar vara en kvinna som rider på häst eller på flyktingar eller om det är en lustmördare från Litauen, då blir det många löpsedlar, men nu, nej. Om Tova inte hade anmälts som försvunnen innan hon hittades död hade nog tidningarna bara skrivit några rader. De var beredda på en ny Lisa Holm.

Så, nu är det tyst. Fredrik och Bumbodumbo är avförda, Blyfa sitter där han sitter, Tova är begravd. Imorgon blir troligtvis ännu en kvinna mördad av den hon älskar. Det enda som jag har kvar att grubbla över är vad det var för tillhygge Blyfa använde. Jag har tidigare gissat på glasflaska (typ ölflaska) och det tror jag fortfarande på.... eller något verktyg såsom en hammare eller kofot.

Det hade säkert varit mer intresse om man haft omhäktningsförhandlingar. Åklagaren hade uttalat sig och likaså försvarsadvokaten. Något nytt kanske hade framkommit. Men just nu ligger allt på is. Jag tror att tidningarna kan veta mer, men väntar med att pytsa ut till det blir en offentlig omhäktningsförhandling - eller till att åklagaren uttalar sig.
Citera
2017-07-07, 01:25
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Det hade säkert varit mer intresse om man haft omhäktningsförhandlingar. Åklagaren hade uttalat sig och likaså försvarsadvokaten. Något nytt kanske hade framkommit. Men just nu ligger allt på is. Jag tror att tidningarna kan veta mer, men väntar med att pytsa ut till det blir en offentlig omhäktningsförhandling - eller till att åklagaren uttalar sig.

Jag hoppas du har rätt.
Citera
2017-07-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Jag har tidigare gissat på glasflaska (typ ölflaska) och det tror jag fortfarande på.... eller något verktyg såsom en hammare eller kofot.

Tror inte jag. Jag gissar på händer. Strypgrepp eller knytnävar. Tror inte det är mer komplicerat än så.

Citat:
Jag tror att tidningarna kan veta mer, men väntar med att pytsa ut till det blir en offentlig omhäktningsförhandling - eller till att åklagaren uttalar sig.

Tidningar väntar inte med att pytsa ut nyheter. Tvärtom är det sådan konkurrens mellan tidningarna, att om de hade något nytt hett stoff att komma med nu i sommarens nyhetstorka, hade de pumpat ut det omedelbart.

Det enda tillfälle som tidningar ibland avvaktar en smula, är när anhöriga ännu inte underättats.
Citera
2017-07-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Tror inte jag. Jag gissar på händer. Strypgrepp eller knytnävar. Tror inte det är mer komplicerat än så.

Tidningar väntar inte med att pytsa ut nyheter. Tvärtom är det sådan konkurrens mellan tidningarna, att om de hade något nytt hett stoff att komma med nu i sommarens nyhetstorka, hade de pumpat ut det omedelbart.

Det enda tillfälle som tidningar ibland avvaktar en smula, är när anhöriga ännu inte underättats.
Åklagaren sagt att något föremål har används! Jag gissar på ett vasst föremål.
Citera
2017-07-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Åklagaren sagt att något föremål har används! Jag gissar på ett vasst föremål.
I.a.f. måste man ha sett spår av något på hennes kropp och om jag har förstått rätt, har de hittat mordplatsen och också föremålet som använts vid morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in