Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 12:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej det är nog mer likt mordet på Ida F*ssberg i Trollhättan där en gärningsperson fick hjälp av sina två dräggiga polare med bortforsling

Ja, mycket möjligt. Tror inte heller att alla tre är direkt inblandade i ett eventuellt mord.
Citera
2017-05-15, 12:20
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
De får nog inte gå så nära för att filma så de får köra samma skåpmat flera gånger. Men rätt som det är så ska du se att det blixtrar till och vi får lön för vårt tålamod.
Jag vill se hundarnas agerande.

Sitter ni och kollar på en rullande repris och förväntar er ett annat resultat?
Citera
2017-05-15, 12:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här KAN ju inte vara annat än tre kåta babbar. Tycker fruktansvärt synd om flickan! Jag har själv en söt, blond tonårsdotter och det är sådant här man är rädd för hela tiden...

Risken är bra mycket större att din söta blonda tonårsdotter råkar ut för en vägtrafikolycka med dödlig utgång, du kan inte gå runt och oroa dig för saker och ting som eventuellt kan hända.

Gissar snarare att det är nåt elakt ex och hans kompisar eller liknande som ligger bakom försvinnandet, eventuellt så är droger inblandat på nåt sätt. Såna som du verkar ju dock se kåta babbar i var och varannan buske.....man kan fråga sig om detta är ett önsketänkande
Citera
2017-05-15, 12:25
Medlem
Det här känns inte bra. Varit försvunnen sen i lördags och redan sitter 3 män misstänkta för människorov...

Jag tror inte hon lever.
Citera
2017-05-15, 12:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok, men är jag inne på rätt sida? http://www.helahalsingland.se/blaljus/tre-man-anhallna-for-manniskorov-polisen-soker-forsvunna-19-aringen

Ja, just nu sänder de en kvinna som pratar.
Citera
2017-05-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, just nu sänder de en kvinna som pratar.

aa och en hund som hoppar in i en bil som den gjort i 2 timmar nu. Skrev till dom o frågade vart "live" sändningen är, o då ändrade dom snabbt till att vi "sände" live från platsen
Citera
2017-05-15, 12:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66

Riktigt så illa är det inte. Det finns två fönster. Ibland sänder de live från huvudfönstret. Sen kommer det upp som clip i det andra fönstret.
Men min dator kanske är speciell? Eller jag?
Citera
2017-05-15, 12:38
Medlem
Läst genom tråden lite fort, fått en del funderingar.

Vissa beskriver henne som WT och andra som helylle, hon hade inte heller tävlat i simning sen december pga okänd orsak.

Kan det vara så att Tova kanske led av "duktig-flicka-syndromet" ni vet när flickor ska göra allt och vara bäst jämt, Men att hon kanske tröttnade?

Eller en annan fundering är om hon kanske blev skadad i december i simningen eller att hon rent utsagt tröttnade på att inte vara en "normal" tonårstjej och det blev för mycket med sista året på gymnasiet (det brukar vara fruktansvärt stressigt) och att aldrig kunna härja o festa likt jämngamla och har därför börjat ta igen förlorad tonårstid genom att dricka fulsprit och hänga med drägg eller vad de va som någon sa. Tänker att hon kanske missar mycket pga tidiga mornar, sena kvällar osv på simningen och mycket fokus om inte allt har gått dit ?
Sorry för eventuella stavfel och dylikt, inte fått i mig kaffe haha!
Citera
2017-05-15, 12:43
Medlem
Aftonbladet sänder live
Citera
2017-05-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Risken är bra mycket större att din söta blonda tonårsdotter råkar ut för en vägtrafikolycka med dödlig utgång, du kan inte gå runt och oroa dig för saker och ting som eventuellt kan hända.

Gissar snarare att det är nåt elakt ex och hans kompisar eller liknande som ligger bakom försvinnandet, eventuellt så är droger inblandat på nåt sätt. Såna som du verkar ju dock se kåta babbar i var och varannan buske.....man kan fråga sig om detta är ett önsketänkande

Jag håller med dig. Var och varannan tonårstjej är av naturliga skäl skitsnygg och vore risken så stor att mördas av invandrare som somliga tror så skulle snart inga finnas kvar.

Och varför skriver alla om att de är eller inte är mördarna, jag kollade Aftonbladet och hon är ju inte ens ¨återfunnen?
Citera
2017-05-15, 12:44
Medlem
Nechos avatar
Om vi ger fan i att diskutera eventuella etniska bakgrunder, om hon var WT eller inte och FB - vanor en stund...

Vet man om hon faktiskt körde sin bil i lördags? Vet man om eventuella vanor att "försvinna"? Exempelvis genom att dra till polare/familj på annan ort?

Har inte läst igenom sammanfattningen själv men förutom att jobba som simtränare, gick hon i skolan? Gymnasie eller högskola? Kännedom om familjesituation eller eventuella sjukdomstillstånd?
Statistiken talar för att det är någon hon känner samt att hon redan har bragts om livet (finns många undantag såklart, exempelvis fallet med "bunkerläkaren") men vi får väl hoppas på motsatsen.

Det här exet... flera i tråden verkar ju väl insatta i den exalterande samvaron i Hudik - vad är detta för herre? Finns det något triangel-svartsjukedrama? Finns det någon FUP på misshandelsanmälan?
Citera
2017-05-15, 12:50
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanpp
Läst genom tråden lite fort, fått en del funderingar.

Vissa beskriver henne som WT och andra som helylle, hon hade inte heller tävlat i simning sen december pga okänd orsak.

Kan det vara så att Tova kanske led av "duktig-flicka-syndromet" ni vet när flickor ska göra allt och vara bäst jämt, Men att hon kanske tröttnade?

Eller en annan fundering är om hon kanske blev skadad i december i simningen eller att hon rent utsagt tröttnade på att inte vara en "normal" tonårstjej och det blev för mycket med sista året på gymnasiet (det brukar vara fruktansvärt stressigt) och att aldrig kunna härja o festa likt jämngamla och har därför börjat ta igen förlorad tonårstid genom att dricka fulsprit och hänga med drägg eller vad de va som någon sa. Tänker att hon kanske missar mycket pga tidiga mornar, sena kvällar osv på simningen och mycket fokus om inte allt har gått dit ?
Sorry för eventuella stavfel och dylikt, inte fått i mig kaffe haha!

Skulle gissa på att hon ville satsa på betygen den sista terminen och inte hann träna lika ofta. Duktig-flicka-syndromet tror jag passar bra in på henne eftersom hon också var simtränare. Verkar vara en ambitiös tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in