2017-07-03, 13:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det blir fler män som blir utan fru och fler män som får kämpa om de återstående kvinnorna , detta brukar bidra till konflikter. Feministernas logik är mest inriktat mot att det ska vara svårt för män och de tar sällan med i beräkningen att det egentligen missgynnar kvinnor.
Varför skulle en kvinna som vill äga den sexuella makten vilja leva i en relation där han har fler alternativ som då urholkar den där påstådda makten?

Fullständigt ologiskt.

Och du har fortfarande inte berättat hur de gifta kvinnornas situation skulle missgynna andra kvinnor.
Citera
2017-07-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Tror du på fullaste allvar att lesbiska kvinnor skulle ge lebbsex dåligt betyg? Tror du verkligen att de lesbiska kvinnorna hade gett de patriarkala manschauvinisterna som jämt ironiserat över hur fan det ens går till när lesbiska ligger med varandra de undersökningssvaren?

Inte skulle väl kvinnorättsaktivister ljuga *gasp!* för att tjäna sina syften? Gud vad du är söt
Varje kvinna oavsett partnerns kön lämnade in sina orgasmrapporter och tillfredsställelserapporter separat. Sedan jämfördes de. Det var inte ett gäng lesbiska som hittade på allt.

Du förklarar inte likheten mellan män och kvinnor i tiden det tar att nå orgasm vid onani heller.
Citera
2017-07-03, 13:54
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
Varje kvinna oavsett partnerns kön lämnade in sina orgasmrapporter och tillfredsställelserapporter separat. Sedan jämfördes de. Det var inte ett gäng lesbiska som hittade på allt.

Du förklarar inte likheten mellan män och kvinnor i tiden det tar att nå orgasm vid onani heller.

Va? Vad försökte du säga?

Som sagt, jag tror att många lesbiska kvinnor lämnade in förljugna svar till lebbsexets fördel eftersom att de inte vill ge manschauvinsterna rätt. Sedan är det säkerligen så att många lesbiska har superbra sex, men jag tror att du bör vara försiktig med att ta den där undersökningen på för stort allvar.

Lesbiska kvinnor är enligt mina fördomar till 90% feminister. 90% av alla feminister har i sin tur inga som helst problem med lite alt-facts och filterbubblor och torgför lönediskriminering bland annat, vilket får ses som antingen en indikation på att kvinnor kollektivt är ganska korkade eller att kvinnor kollektivt har insett att de tjänar på att fortsätta köra med memen om lönegapet och anser att det är en så kallad vit lögn som kanske får passera pga strategiska skäl. Jag tror inte att kvinnor är särskilt korkade. Således drar jag slutsatsen att lesbiska kvinnor inte bör bedömas som inkapabla att ljuga lite i en enkätundersökning om det tjänar ett, i deras ögon, högre syfte.
Senast redigerad av ENTP 2017-07-03 kl. 13:57.
Citera
2017-07-03, 14:12
Medlem
Citat:

Som sagt, jag tror att många lesbiska kvinnor lämnade in förljugna svar till lebbsexets fördel eftersom att de inte vill ge manschauvinsterna rätt. Sedan är det säkerligen så att många lesbiska har superbra sex, men jag tror att du bör vara försiktig med att ta den där undersökningen på för stort allvar.

Lesbiska kvinnor är enligt mina fördomar till 90% feminister. 90% av alla feminister har i sin tur inga som helst problem med lite alt-facts och filterbubblor och torgför lönediskriminering bland annat, vilket får ses som antingen en indikation på att kvinnor kollektivt är ganska korkade eller att kvinnor kollektivt har insett att de tjänar på att fortsätta köra med memen om lönegapet och anser att det är en så kallad vit lögn som kanske får passera pga strategiska skäl. Jag tror inte att kvinnor är särskilt korkade. Således drar jag slutsatsen att lesbiska kvinnor inte bör bedömas som inkapabla att ljuga lite i en enkätundersökning om det tjänar ett, i deras ögon, högre syfte.
De flesta lesbiska är inte feminister. Oftast följer de patriarkatet, en del går så långt som till att ställa upp i porr.

För övrigt finns det många heterosexuella kvinnor som hatar lesbiska. Som om inte de hade anledning att ljuga?!
Citera
2017-07-03, 14:15
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Ha i åtanke, massor av forskning kring detta är troligtvis feministisk forskning. Och feministisk forskning vet vi alla vad det innebär. *gäsp*
Citera
2017-07-03, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Humaniora har enorma problem...
Du kan skriva en sådan här utläggning i varje inlägg, det bevisar fortfarande inte ett skvatt. Akademisk forskning blir inte mindre sann för att du sitter på Flashback och skriver att den "florerar genom förföring" eller vilket ordbajs du ny lyckats häva ur dig den här gången.

Citat:
Tyvärr handlar humaniora mycket om att tro på dåligt underbyggda sagor. Som att Världshistorien prefetiskt har ett "öde" att gå mot den kommunistiska utopin, och då går samhället full circle och kommer tillbaka till den utopiska trädgården där människor var lika. Är nästan exakt liga sagolikt som kristendomens profecior om domedagen. Folk blev trots allt kristna en gång i tiden för att en vacker saga berättades åt dem.

Ifall de inte accepterar det har det varit för tyst från deras håll när masskatastrofer sket i tvärs olika kontinenter då samma idioti applicerats om och om igen. Från Holodomor till Pol Pots Kambodja till Zimbabwe och nu senast Venezuela. Folk svälter och äter upp deras husdjur i Världens näst oljerikaste land.

Vad man inte talar om i humaniora är lika talande som det som man talar om. Vad man alltså väljer att kritisera (alltid kapitalistiska västvärlden).
Problemet är att du har en väldigt dålig bild av det du försöker kritisera. Marxistisk analys inom akademin idag har väldigt lite att göra med kommunismen i Kambodja, och tillämpar inte alls samtliga Karl Marxs tankar. Den är exempelvis inte speciellt intresserad av Marxs ekonomiska teorier eller hur samhället ska övergå till kommunism.

Citat:
Ok. Men jag tror också att somliga män har oerhört mycket mer sexuell makt än en kvinna någonsin kan få. Då speciellt kultledare men även många superkarismatiska politiker.

Att människor har en varierande grad av makt att genom sex och få sin vilja igenom borde inte råda någon tvivel om.
Nu måste jag fråga mig vad du ens menar att "sexuell makt" är för något? Tror du att folk tog livet av sig för att de verkligen ville ligga med Jim Jones?

Citat:
Det är semantik, men en kvinnas sexdrift påverkas på ett annat sätt av testosteron och är knyten till hennes menstruationscykel. Hon bär inte på ett par kulor fyllda med nerver, det blev ju helt uppenbart att det handlar om två olika saker när du inte kände till smärtan som kan komma med manligt begär.
Men herregud. "Blue balls" är inte någonting som påverkar alla män som går utan sex, löses lätt med att dra en runk, och är inte jämförbart med att gå hungrig en dag. Sluta bara att överdriva nu.

Citat:
Det vore en historia som skulle passa din ideologi, vilket inte betyder att den är sann. Du får försöka bevisa det genom att kanske visa att bisexuella kvinnor har bättre sex med kvinnor än med män?

Av egen erfarenhet vet jag att män är intresserade att slå på kvinnlig lust och tillfredställelse i sängen på alla möjliga sätt. Jag är också ganska säker att män oftast är mer aktiva i sängen.
Duger det inte att vi i tidigare studie upptäckte att bisexuella kvinnor var mer benägna att komma hem till en annan kvinna som gav ett sådant anbud av just den anledningen? Jag kan med lätthet gräva fram fler studier isåfall.

Citat:
Jag tror att du kan vifta bort nästan alla enorma skillnader som andra faktorer, du kan ju lägga till vad som helst; "män vill ha makt" över andra partnern är ju favoriten bland dina feministkollegor.

Men den är ju inte byggt på saklig forskning, de har nog inte ens frågat sexköpare varför de köper sex.
Likaledes är det inte byggt på forskning att män köper sex bara för att de har starkare sexdrift. Så varför skulle dina spekulationer ha företräde?

Citat:
Det var precis kopplingen jag ville att du själv skulle göra...
Så att du kunde raljera över något obekommande i två stycken...?

Citat:
Det kan du inte veta med säkerhet, latinska kulturer har uppenbarligen använt sig av samma metafor när de talat om just mannens lust.
Nej, de har använt sig av en metafor när de talar om sexakten. Att det skulle spegla att de tycker att det känns likadant att vara kåt som att vara hungrig är bara en förvirrad tolkning från ditt håll.

Citat:
Du försöker bara fly undan att se skogen genom att intala dig att träden var minsann inte exakt så som jag uttryckte mig. Du har flera youtube klipp annars där ja-sidan alltid vinner, men givetvis kommer jag inte finna en vetenskaplig artikel där de precis säger "Shall we fuck?" och vi får utgå att de charmades av några längre meningar från kvinnans sida (så fungerar dock inte män).

Att du intuitivt inte förstår dig på mäns lust är det mest uppenbara i det här fallet.
Har jag berättat att jag inte bryr mig i dina fucking "social experiment"-youtubeklipp?

Citat:
Nej, jag är nog under medeln i din kvinnohatar-skala.
Tveksamt, med tanke på att du tillhör en liten minoritet som sitter och bedriver en kamp mot kvinnor på internet. Jag tror helt enkelt inte att du kan förstå hur en sund manlig sexualdrift känns.

Citat:
På samma sätt som en drogförsäljare har makt över hans kunder, de får njutningen de behöver och är beredda att göra mycket för drogens skull.

Den som äger utbudet till något med enorm efterfrågan har ofta enorm makt.

Återigen så säger jag dock att karismatiska män som utövar sexuell makt och får kvinnor att göra som han vill gör ofta mycket större skada.

Likaså dör kvinnors sexuella makt med åren, det är inte heller alla kvinnor som innehar sexuell makt.
Men vad kan kvinnor egentligen få genom den här "sexuella makten"? Som jag ser det kan vi inte ens vara säkra på att få våra behov tillfredsställda under själva sexakten, så vad har vi för möjligheter att påverka män utanför den?
Citera
2017-07-03, 14:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Det är semantik, men en kvinnas sexdrift påverkas på ett annat sätt av testosteron och är knyten till hennes menstruationscykel. Hon bär inte på ett par kulor fyllda med nerver, det blev ju helt uppenbart att det handlar om två olika saker när du inte kände till smärtan som kan komma med manligt begär.
På vilket sätt skulle kvinnans sexdrift vara knuten till hennes menscykel menar du?

Och var hittar du stöd för sådant bs?
Citera
2017-07-03, 14:52
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
De flesta lesbiska är inte feminister. Oftast följer de patriarkatet, en del går så långt som till att ställa upp i porr.

För övrigt finns det många heterosexuella kvinnor som hatar lesbiska. Som om inte de hade anledning att ljuga?!

Följer patriarkatet? Vad betyder det ens?

Heterosexuella kvinnor svarade alltså att de var lesbiska och gav sämst betyg åt flatsex för att vara taskiga mot flatorna? Det var ju en minst sagt intressant analys, vad får dig att säga så?

Och varför skulle lesbiska som ägnar sig åt porr vara extra följsamma gentemot patriarkatet? De tar ju makt över sin egen sexualitet (gudrun diggar), i en bransch där de tjänar multipelt mer än män (gudrun diggar lite extra) och visar sedan normkritiskt sex ur en positiv vinkel för en publik som kan antas vara i stört behov enligt gudrun, nämligen porrtittare (gudrun tokdiggar).

De flesta lesbiska är visst feminister förresten.
Citera
2017-07-03, 15:04
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Men vad kan kvinnor egentligen få genom den här "sexuella makten"? Som jag ser det kan vi inte ens vara säkra på att få våra behov tillfredsställda under själva sexakten, så vad har vi för möjligheter att påverka män utanför den?

Tog bort lite annat, annars omöjligt att svara. Ganska vettigt inlägg faktiskt men jag misstänker att du medvetet missförstår kring den sexuella makten. Den sexuella makten som man talar om utgår ju ifrån att det är kvinnan som avgör när, hur och var sex händer. Det är liksom såpass fundamentalt för hur samhället är konstruerat att det är svårt att se förbi.

Det handlar om möjligheten till sex. Killar som går fram till tjejer på krogen, anspelar subtilt på möjligheten att gå hem med honom om hon spelar sina kort rätt och föreslår att hon kanske kan bjuda på en drink blir nog utskrattade, men vet inte säkert eftersom att jag aldrig i hela mitt liv varken sett eller hört om någon som faktiskt gjort försökt på fullt allvar. Den sexuella makten som kvinnor besitter ändrar utfallet i mitt lilla scenario till att faktiskt rendera en drink och ett försök till att ragga upp henne osv, kanske inte i 100 fall av 100, men väl i 75 fall av 100 jämfört med spekulativt 5 av 100 för killar. Ren spekulation men det här är väl såpass vedertaget att ingen egentligen ifrågasätter?

Vissa kvinnor har tagit det här några steg längre och insett att en drink inte är särskilt mycket när allt kommer omkring. Har en kollega på jobbet som ordagrant yttrat meningen "vad gör man inte för att få ligga?" efter att ha ojjat sig lite över att han nyss köpt en ny sommarstuga på sin frus initiativ och spenderar all ledig tid med renovering osv. Det skulle du aldrig höra från en kvinna. Min tjejs nagelfixare påstår tydligen att hon kräver ett smycke eller en resa för att hennes man ska få ligga.

Du vet mycket väl vad jag talar om.
Citera
2017-07-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle en kvinna som vill äga den sexuella makten vilja leva i en relation där han har fler alternativ som då urholkar den där påstådda makten?

Fullständigt ologiskt.

Och du har fortfarande inte berättat hur de gifta kvinnornas situation skulle missgynna andra kvinnor.

Tycker också det är ologiskt men en hel del feminister stödjer Islam och de tänker inte logiskt där.

Varför stödjer många feminister Islam ?
Citera
2017-07-03, 15:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Tycker också det är ologiskt men en hel del feminister stödjer Islam och de tänker inte logiskt där.

Varför stödjer många feminister Islam ?
Jag vet inte att "många" (vad står det för?) stöder islam, och vet du om några så är det väl lämpligt att du riktar frågan direkt till dem och inte till mig.
Citera
2017-07-03, 15:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt skulle kvinnans sexdrift vara knuten till hennes menscykel menar du?

Och var hittar du stöd för sådant bs?

Otroligt mycket jävla stöd för sådan bs:

https://www.psychologytoday.com/blog/all-about-sex/201503/how-the-menstrual-cycle-affects-womens-libido

Men, vad fan vet jag? Det är ju du som är kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in