Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Humaniora har enorma problem...
Du kan skriva en sådan här utläggning i varje inlägg, det bevisar fortfarande inte ett skvatt. Akademisk forskning blir inte mindre sann för att du sitter på Flashback och skriver att den "florerar genom förföring" eller vilket ordbajs du ny lyckats häva ur dig den här gången.
Citat:
Tyvärr handlar humaniora mycket om att tro på dåligt underbyggda sagor. Som att Världshistorien prefetiskt har ett "öde" att gå mot den kommunistiska utopin, och då går samhället full circle och kommer tillbaka till den utopiska trädgården där människor var lika. Är nästan exakt liga sagolikt som kristendomens profecior om domedagen. Folk blev trots allt kristna en gång i tiden för att en vacker saga berättades åt dem.
Ifall de inte accepterar det har det varit för tyst från deras håll när masskatastrofer sket i tvärs olika kontinenter då samma idioti applicerats om och om igen. Från Holodomor till Pol Pots Kambodja till Zimbabwe och nu senast Venezuela. Folk svälter och äter upp deras husdjur i Världens näst oljerikaste land.
Vad man inte talar om i humaniora är lika talande som det som man talar om. Vad man alltså väljer att kritisera (alltid kapitalistiska västvärlden).
Problemet är att du har en väldigt dålig bild av det du försöker kritisera. Marxistisk analys inom akademin idag har väldigt lite att göra med kommunismen i Kambodja, och tillämpar inte alls samtliga Karl Marxs tankar. Den är exempelvis inte speciellt intresserad av Marxs ekonomiska teorier eller hur samhället ska övergå till kommunism.
Citat:
Ok. Men jag tror också att somliga män har oerhört mycket mer sexuell makt än en kvinna någonsin kan få. Då speciellt kultledare men även många superkarismatiska politiker.
Att människor har en varierande grad av makt att genom sex och få sin vilja igenom borde inte råda någon tvivel om.
Nu måste jag fråga mig vad du ens menar att "sexuell makt" är för något? Tror du att folk tog livet av sig för att de verkligen ville ligga med Jim Jones?
Citat:
Det är semantik, men en kvinnas sexdrift påverkas på ett annat sätt av testosteron och är knyten till hennes menstruationscykel. Hon bär inte på ett par kulor fyllda med nerver, det blev ju helt uppenbart att det handlar om två olika saker när du inte kände till smärtan som kan komma med manligt begär.
Men herregud. "Blue balls" är inte någonting som påverkar alla män som går utan sex, löses lätt med att dra en runk, och är inte jämförbart med att gå hungrig en dag. Sluta bara att överdriva nu.
Citat:
Det vore en historia som skulle passa din ideologi, vilket inte betyder att den är sann. Du får försöka bevisa det genom att kanske visa att bisexuella kvinnor har bättre sex med kvinnor än med män?
Av egen erfarenhet vet jag att män är intresserade att slå på kvinnlig lust och tillfredställelse i sängen på alla möjliga sätt. Jag är också ganska säker att män oftast är mer aktiva i sängen.
Duger det inte att vi i tidigare studie upptäckte att bisexuella kvinnor var mer benägna att komma hem till en annan kvinna som gav ett sådant anbud av just den anledningen? Jag kan med lätthet gräva fram fler studier isåfall.
Citat:
Jag tror att du kan vifta bort nästan alla enorma skillnader som andra faktorer, du kan ju lägga till vad som helst; "män vill ha makt" över andra partnern är ju favoriten bland dina feministkollegor.
Men den är ju inte byggt på saklig forskning, de har nog inte ens frågat sexköpare varför de köper sex.
Likaledes är det inte byggt på forskning att män köper sex bara för att de har starkare sexdrift. Så varför skulle dina spekulationer ha företräde?
Citat:
Det var precis kopplingen jag ville att du själv skulle göra...
Så att du kunde raljera över något obekommande i två stycken...?
Citat:
Det kan du inte veta med säkerhet, latinska kulturer har uppenbarligen använt sig av samma metafor när de talat om just mannens lust.
Nej, de har använt sig av en metafor när de talar om sexakten. Att det skulle spegla att de tycker att det känns likadant att vara kåt som att vara hungrig är bara en förvirrad tolkning från ditt håll.
Citat:
Du försöker bara fly undan att se skogen genom att intala dig att träden var minsann inte exakt så som jag uttryckte mig. Du har flera youtube klipp annars där ja-sidan alltid vinner, men givetvis kommer jag inte finna en vetenskaplig artikel där de precis säger "Shall we fuck?" och vi får utgå att de charmades av några längre meningar från kvinnans sida (så fungerar dock inte män).
Att du intuitivt inte förstår dig på mäns lust är det mest uppenbara i det här fallet.
Har jag berättat att jag inte bryr mig i dina fucking "social experiment"-youtubeklipp?
Citat:
Nej, jag är nog under medeln i din kvinnohatar-skala.
Tveksamt, med tanke på att du tillhör en liten minoritet som sitter och bedriver en kamp mot kvinnor på internet. Jag tror helt enkelt inte att du kan förstå hur en sund manlig sexualdrift känns.
Citat:
På samma sätt som en drogförsäljare har makt över hans kunder, de får njutningen de behöver och är beredda att göra mycket för drogens skull.
Den som äger utbudet till något med enorm efterfrågan har ofta enorm makt.
Återigen så säger jag dock att karismatiska män som utövar sexuell makt och får kvinnor att göra som han vill gör ofta mycket större skada.
Likaså dör kvinnors sexuella makt med åren, det är inte heller alla kvinnor som innehar sexuell makt.
Men vad kan kvinnor egentligen få genom den här "sexuella makten"? Som jag ser det kan vi inte ens vara säkra på att få våra behov tillfredsställda under själva sexakten, så vad har vi för möjligheter att påverka män utanför den?