Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Nej, det var bara exempel på hur marxistiska analyser blubbar upp för att förklara sexuella skillnader mellan könen.
Att manliga sexköpare söker känna att de har "makt" över någon annan anges också ofta av genusvetare utan någon bas varför så är fallet. Man bara säger saker, som om jag säger "kvinnor säljer sex för att de gillar att sälja sig själva" och kallar det vetenskap.
Ifall du skulle ha samma stenhårda krav på självklara bevis, och inte bara lösa spekulationer, till dina gelikar inom feminismen skulle vi definitivt behöva ta bort "vetenskap" från genusvetenskap.
Självklart, samhällsvetenskapliga ämnen lärs ut på universitet trots att det inte finns några som helst bevis för deras teoretiska ramverk - Eller så är du en antiintellektuell fåne på ett nätforum. Man kan ju undra vad som är mest troligt.
Citat:
Återigen bevis på enorma skillnader i sexuella skillnader mellan könen, de som du sa att du inte kunde se till någon större grad.
Jag förstår inte vad det är du försöker leda i bevis längre. Jag skrev ju att mäns och kvinnors sexualitet knappast är identisk, men att de har liknande sexualdrift. Menar du att det här skulle motbevisa det senare?
Citat:
Ska vi inte tro på biologer och anta att homosexuella skapas av sociala konstruktioner?
Nej, vi ska helt enkelt låta bli att anta saker om människors sexualitet utan några vetenskapliga belägg.
Citat:
Ogrundade spekulationer om biologi antas från första bröjan när man antar att skillnader mellan kön som finns framför din näsa egentligen bara är sociala strukturer som har skapat, helt ogrundade spekulationer som inte ens kollar in tex hormonella skillnader inom könen, tex ifall kvinnor med mer manliga hormoner antar mer manligt beteende. Eftersom en sådan studie möjligen skulle finna resultat som går emot religionen så är det bäst att inte ens utföra dessa studier som falsierar tesen.
Sann vetenskap söker ständigt att motbevisa de hypotes som forskare kommer med, de söker faktiskt aktivt kollegor att göra studier som söker motbevisa tesen.
Ingen har sagt att allt är sociala konstruktioner och att biologi är oviktigt. Har du något mer än halmgubbar att komma med?
Citat:
Inom humaniora är det tvärtom att folk blir behandlade som kättare när de inte följer tesen.
Eller så är du en antiintellektuell fåne på ett nätforum som inte har någon som helst aning om hur humaniora fungerar?
Citat:
Men vafan, vi talade inte om vetenskapliga källor, jag frågade om en kvinna som går runt och frågar män ifall de vill knulla skulle få gesvar.
Och när jag tvivlar refererar du till ett youtubeklipp. Förväntar du dig att jag ska ta det på allvar?
Citat:
Duktigt att du finner en vetenskaplig studie som bevisar att du hade fel i början när du antog att män inte skulle vilja ha sex med en främling som kommer och frågar "vill du knulla?"
Fast då ignorerar du poängen, att svaret inte har något att göra med att kvinnor skulle ha lägre sexdrift, utan att det är mindre troligt att de får sina sexuella behov tillfredsställda.
Citat:
De långa förklaringar om varför det är fallet från psykologer är vad du skulle kalla för spekulationer. Jag bryr mig inte närmvärt att motbevisa dem, för den bevisar min tes om att kvinnors sexualitet är väldigt annorlunda än mäns.
Eller så är det resonemang från akademiker med erfarenhet inom ämnet. Det är synd att det inte biter på antiintellektuella fånar som dig.
Citat:
Att män och kvinnor tänder på helt olika saker.
Jag har ju redan etablerat att mäns och kvinnors sexualitet inte är identisk, så varför fortsätta tjata om något så uppenbart?
Citat:
Det här skrev jag: Varför är det fler unga män som säljer sig till homosexuella gubbar än heterosexuella kvinnor trots att heterokvinnor är en 10-20 gånger större grupp potentiella konsumenter?
Är det en kvinnohatarmyt att fler unga män säljer sig till homosexuella män än män som säljer sig till kvinnor?
Förlåt, syftningen var inte helt tydlig, så det påminde mig om en välbekant kvinnohatarmyt.
Citat:
Jag har inte sagt att bögar köper sex oftare än heteromän, jag säger att de köper oftare än kvinnor.
Jag har läst någonstans att bögar köper oftare än hetero, och att fler unga män sålt sex än unga kvinnor i Sverige i alla fall. Det är i vilket fall inte viktigt för diskussionen.
Grejen är att kvinnor är 10-20 gånger större konsumentgrupp än gruppen "homosexuella män" och ändå är det vanligare att prostituerade män säljer sig åt homosexuella än kvinnor.
Jo, det låter helt riktigt. Vad är egentligen din poäng med det här då?
Du överdriver fortfarande.
Öh... jaha.

Och din poäng är...? Är det faktum att islänningarna röstar på Piratpartiet ett bevis på att deras porrsurfande har blivit värre? Eller försöker du driva en helt ny tes nu?
Det är som att varje gång man ifrågasätter dig drar du fram en ny lika dåligt underbyggd faktoid. Jag måste helt enkelt stoppa dig och fråga: Vad är det egentligen du vill bevisa?
Citat:
Högerextrema nättroll fick en allians med tidigare opolitiska gamers och nördar och det hela blev till en internetstorm utan dess like just inför Trumps valkampanj.
Säger du ja, men de flesta gamers jag känner hånade gamergaterörelsen när det begav sig. Jag ser helt enkelt inga bevis för att det skulle handla om något mer än samma högerextrema nättroll och tonåringar på 4chan som alltid.