2017-06-30, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det du säger är att kvinnor har den sexuella makten i praktiken medan mäns existerar på ett teoretiskt, oförverkligat plan.

Alltså har kvinnor den sexuella makten.

Nä, det säger jag inte alls.
Jag säger att vi alla har makt över vår egen kropp, och bestämmer själva vilken makt vi lägger i andras händer.

Vem har den sexuella makten i en lesbisk relation?
Citera
2017-06-30, 15:44
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ja och kan det vara därför jag skrev att vi tjejer har det lätt?

Ja, å ena sidan säger du det å andra sidan försöker du väga upp med att det egentligen inte alls är lätt som det verkar. Så det är du själv som skapar den meningslösa rundgången.
Citera
2017-06-30, 15:49
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, det säger jag inte alls.
Jag säger att vi alla har makt över vår egen kropp, och bestämmer själva vilken makt vi lägger i andras händer.

Vem har den sexuella makten i en lesbisk relation?

På vilket sätt motsäger det där det jag sa?

Den som har lättare att attrahera och behöver den andra mindre än motsatsen.
Citera
2017-06-30, 15:49
Avslutad
Citat:
Ja, å ena sidan säger du det å andra sidan försöker du väga upp med att det egentligen inte alls är lätt som det verkar. Så det är du själv som skapar den meningslösa rundgången.

Lätt men inte lätt som vissa kanske kan tro, vilket jag skrivit från första början och förklarat varför.
Citera
2017-06-30, 15:51
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Lätt men inte lätt som vissa kanske kan tro, vilket jag skrivit från första början och förklarat varför.

Det är just det som är grejen att dina förklaringar till varför mest kan liknas vid lyxproblem - på sin höjd.
Citera
2017-06-30, 15:53
Avslutad
Citat:
Det är just det som är grejen att dina förklaringar till varför mest kan liknas vid lyxproblem - på sin höjd.

Har jag påstått att det är ett enormt problem? Nej precis.
Citera
2017-06-30, 16:07
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Förklara nu varför jag skulle känna mig smickrad av att samma typ som kanske skulle skriva till någon utan bild och vilja ligga tycker jag är vacker och vill ligga med mig?
Och att inte bli smickrad är inte samma sak som att tycka att det är negativt att killar skriver till mig. Jag har redan skrivit att vi tjejer har det lätt men att det inte är som vissa killar verkar tro, att det är en mängd drömprinsar som alla tjejer får välja mellan.
Är det gränsen för dig, att det är en mängd drömprinsar som skriver till dig, annars är det mest jobbigt och inte särskilt lätt? Nä du låter inte alls som en prinsessa, hur kunde jag uttrycka mig så klumpigt
Citera
2017-06-30, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Är det gränsen för dig, att det är en mängd drömprinsar som skriver till dig, annars är det mest jobbigt och inte särskilt lätt? Nä du låter inte alls som en prinsessa, hur kunde jag uttrycka mig så klumpigt

Läs vad jag skriver och sluta hitta på massa saker.
Du påstår att jag anser att det inte är särskilt lätt, vad står det i inlägget du citerade? Jo "Jag har redan skrivit att vi tjejer har det lätt". I mitt första inlägg skrev jag så vitt jag minns att vi tjejer har det väldigt lätt.
Har aldrig påstått att det är jobbigt.
Citera
2017-06-30, 16:20
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror inte kvinnor har lika stor sexuell makt i USA eftersom i 30-årsåldern är det nästan lika många kvinnor som män. Samt att om mannen anstränger sig lite och har lite resurser så betyder det att det är ett helt annat lockbete. Lika stor sexuell makt

I Ryssland har männen större sexuell makt eftersom så många män dricker och de män som vill ha en partner har det lättare. Kvinnor har problem att finna en partner ibland.

I Sverige klart större sexuell makt för kvinnor i princip allt är tillrättalagt av politiker för att det ska vara så. Många män har mycket svårt hitta en sexuell partner.
Sverige är designat för att kvinnor ska ha så mycket sexuell makt som det bara går. några punkter:

Förbjud prostitution. En lag helt designad för att kvinnor inte ska tappa en del av sin sexuella makt. Hur kul är det för feta Anna 35 om Sthlm är fullt av tusentals unga ryskor på bordeller och männen inte behöver ragga på Anna 35 för att få sig ett nyp

Ha det ekonomiskt jämställt. Män har i alla tider jobbat och tjänat pengar för att få kvinnor. I länder som USA tjänar en läkare 10 gånger så mycket som en receptionist, i Sverige inte ens det dubbla efter skatt. Det gör att kvinnan inte lockas av den högpresterande mannen på samma sätt utan hennes sexuella makt är fortfarande överlägsen mannens arbetsinsats.

Ta in manliga invandrare för att förstöra könbalansen. I vissa unga åldersgrupper är det nu 60% män. Om man räknar med att hälften är i ett förhållande blir de som blir kvar 66% män på 33% kvinnor. Alltså finns det dubbelt så många singelmän som singelkvinnor

Andra punkter som inte är specialdesignade av makten i Sverige men som fortfarande är ett problem. Det föds fler pojkar än flickor i Sverige.
Internet gör att män raggar mer frikostigt. Dte gör att även feta anna 35 får hybris och kräver drömprinsen.
Män dör inte i krig längre. Förr i tiden kapades stora delar av den manliga befolkningen av med jämna mellanrum. Nu är det icke så.
Citera
2017-06-30, 16:21
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ganska mycket svammel.
Jag skrev inte bokstavligt talat. Slappna av bortskämda prinsessan. Inte lätt att ha makt, stackars dig. Tacka feminismen för det.
Citera
2017-06-30, 16:29
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Läs vad jag skriver och sluta hitta på massa saker.
Du påstår att jag anser att det inte är särskilt lätt, vad står det i inlägget du citerade? Jo "Jag har redan skrivit att vi tjejer har det lätt". I mitt första inlägg skrev jag så vitt jag minns att vi tjejer har det väldigt lätt.
Har aldrig påstått att det är jobbigt.
Din mening att "kvinnor visst har det lätt" motsäger allt annat du skriver, det lyser tydligt igenom i varje inlägg hur bortskämd du är.

Du vill ha en mängd drömprinsar,inte bara en utan en mängd drömprinsar, annars är det inte smickrande(vad är det för nivå för övrigt,måste du bli smickrad?). Män är som tiggare, att kunna välja och vraka är faktiskt inte så lätt som vi män tror. Inser du ens hur märkligt det låter? Förstår du hur overkligt det skulle låta om en man sa de sakerna som inte var rockstjärna eller fotbollsproffs?
Citera
2017-06-30, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Din mening att "kvinnor visst har det lätt" motsäger allt annat du skriver, det lyser tydligt igenom i varje inlägg hur bortskämd du är.

Du vill ha en mängd drömprinsar,inte bara en utan en mängd drömprinsar, annars är det inte smickrande(vad är det för nivå för övrigt,måste du bli smickrad?). Män är som tiggare, att kunna välja och vraka är faktiskt inte så lätt som vi män tror. Inser du ens hur märkligt det låter? Förstår du hur overkligt det skulle låta om en man sa de sakerna som inte var rockstjärna eller fotbollsproffs?

Nej jag vill inte ha en mängd drömprinsar. Mera påhitt.
Har inte påstått att det inte skulle vara lätt. Mera påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in