2017-06-30, 02:24
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag har haft en profil utan bild och män har velat ligga med mig. Varför skulle jag då känna mig smickrad över att män vill ligga med mig när jag har bild?
Jag har inte skrivit något om att de tigger sex. Tigga och försöka ragga på någon är inte samma sak.
Jag tror, eller rättare sagt vet att jag inte är en prinsessa. Varför skulle jag vara det? För att jag ställer vissa krav på dom jag ligger med?
Hade jag skrivit något positivt om hur många män som vill ligga med mig hade jag blivit kallad naiv idiot som tror hon är något. Men detta är ju Flashback, kvinnor gör aldrig rätt.
Att du utrycker dig så visar bara på hur bortskämd du är. Du behöver inte ens ha en bild för att män ska skriva till dig, och du vänder det till något negativt . Jag gissar att männen inte sitter i samma guldsits som du och de andra prinseesorna och behöver både flera bilder samt en skojig profiltext. Alltså kan du välja och vraka hur du vill, utan att ens behöva visa ditt ansikte. Om du inte är anskrämligt ful gissar jag att männen skriver tillbaka till dig efter att du visat dig på bild, även män som egentligen är långt över din poäng.
Citera
2017-06-30, 02:31
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jag frågade inte om jag är naiv enligt dig jag frågade varför. Så jag underskattar det jag har men tror jag är speciell? Hur går det ihop?
Och jag svarade att du ÄR naiv och inte naiv enligt mig. Spelar ingen roll vad jag tycker, är du naiv så är du. Ja, du underskattar din sits som kvinna att bara sitta tillbaka och få inviter och eftersom du gnäller över att inte alla män som kontaktar dig är något "att ha" så är det ungefär som att du tror du är speciell. Inte ordagrant eller bokstavligt talat.
Citera
2017-06-30, 06:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Tror du jag blir smickrad av det? Killar är sjukt desperata, det är ungefär som att bli smickrad över att en tiggare vill ha mina pengar.
Det där var väldigt nedlåtande och hånfullt sagt av dig. Män är alltså på nivå med tiggare?
Det är synd om dig, för att inte bara tiopoängare erbjuder sina tjänster för dig. Men inte om den stora majoriteten av alla män som aldrig får frågan, utan bara nobben, nobben, nobben och nobben? Om de ens vågar fråga? De har lärt sig att inte göra fel, men ingen har sagt vad som är rätt. Så, de bra grabbarna frågar inte, om inte en normal anledning dyker upp. Vilket anledningar ju sällan gör.
Så, när snygg-"Fredrik snortare" och gaphalsen dyker upp och säger ööööh, efterfest! Då hakar du på och han blir kvar. Finns ingenting att mansplaina vidare om det där...
Citera
2017-06-30, 06:20
Medlem
I Muslimska länder tänker man inte så mycket på kvinnors sexuella makt utan mer på kvinnors sexuella värde. En dotter har ett stort värde för en familj och jag träffa på en Somalisk man som sa att han betalade 100000 kronor till fruns familj för att gifta sig.

Vad många i världen verkar syssla med är att höja kvinnors sexuella värde för att de ska tjäna pengar.

Kvinnor i västvärlden på hela den politiska skalan försöker också höja kvinnans sexuella värde och är mycket smartare än männen. De män som har makt snarare hjälper kvinnor få högre sexuellt värde och sänker mäns sexuella värde. Jag skulle tro att mäns sexuella värde är nu är rekordlågt och kommer fortsätta sjunka lite till men att vi är nära botten. Mäns sexuella värde är en funktion med 2 viktiga variabler och det är ekonomi och känslor. När ekonomin blir sämre så ökar värdet och det är troligtvis det som kommer höja värdet och mäns sexuella makt.

Feministerna erkänner kvinnors sexuella makt och jobbar för att den ska vara så hög som möjligt.
Citera
2017-06-30, 09:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Som någon skrev tidigare så är det inte makt, möjligen ett kapital av varierande värde.

Att säga nej är liksom ingen makt, inte heller att personer man inte har ett intresse av ev vill ligga.
Citera
2017-06-30, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Att du utrycker dig så visar bara på hur bortskämd du är. Du behöver inte ens ha en bild för att män ska skriva till dig, och du vänder det till något negativt . Jag gissar att männen inte sitter i samma guldsits som du och de andra prinseesorna och behöver både flera bilder samt en skojig profiltext. Alltså kan du välja och vraka hur du vill, utan att ens behöva visa ditt ansikte. Om du inte är anskrämligt ful gissar jag att männen skriver tillbaka till dig efter att du visat dig på bild, även män som egentligen är långt över din poäng.

Förklara nu varför jag skulle känna mig smickrad av att samma typ som kanske skulle skriva till någon utan bild och vilja ligga tycker jag är vacker och vill ligga med mig?
Och att inte bli smickrad är inte samma sak som att tycka att det är negativt att killar skriver till mig. Jag har redan skrivit att vi tjejer har det lätt men att det inte är som vissa killar verkar tro, att det är en mängd drömprinsar som alla tjejer får välja mellan.
Citera
2017-06-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Överallt ser vi hur feminister i synnerhet bara klagar på hur dåligt kvinnor har det, men samtidigt ignorerar dem de fält där kvinnor har enorm makt eller har fördel. Feminister varken erkänner kvinnans sexuella makt eller föreslår lösningar för att göra det jämställt.

* Det är män som har bekymmer på dejtingfronten, inte kvinnor.
* Det är fler män som lever i fattigdom än kvinnor, där mannen får skylla sig själv och kvinnan både får sympati och hjälp.

Feminismen uppkom originellt med stark koppling till jämställdhet. Dagens feminism är något helt annat, där mansfan ska ner och kvinnan ska upp - och hon ska inte ge ett skit för det.

Varför ska vi män någonsin acceptera att jobba bort alla kvinnors problem i samhället om de inte ens lyfter fingret för oss? Är kvinnan verkligen så besatt i hennes sexuella makt att hon kommer alltid vägra att ge upp den?

Prova skapa en fejk kvinnlig dejtingprofil på valfri site och se omedelbar exempel på hur bra kvinnor har det idag. Det är otroligt att de ens kan klaga när de kan välja och vraka som de vill.

Hur tänker du att det ska gå till rent praktiskt när kvinnor ska ge upp sin (av dig påstådda) sexuella makt? Aldrig säga nej till någon som vill ligga med dem? Män har väl samma rätt att neka som kvinnor har, så jag ser inte riktigt problemet eller maktobalnsen.
Citera
2017-06-30, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Och jag svarade att du ÄR naiv och inte naiv enligt mig. Spelar ingen roll vad jag tycker, är du naiv så är du. Ja, du underskattar din sits som kvinna att bara sitta tillbaka och få inviter och eftersom du gnäller över att inte alla män som kontaktar dig är något "att ha" så är det ungefär som att du tror du är speciell. Inte ordagrant eller bokstavligt talat.

Och du kan inte förklara varför jag är naiv utan måste bara få hata lite till så du kan stå ut med dig själv ett tag till.
Jag skrev:
Ja vi tjejer har det väldigt lätt. Men det är inte så underbart som vissa killar verkar tro, att man har ett helt gäng drömprinsar att välja på.

"Inte så underbart som vissa killar tror" är inte samma sak som att det är negativt. Jag tycker det vare sig är positivt eller negativt att män jag inte vill ligga med skriver till mig. Undantag de som inte passar in i det jag skrivit att jag söker. "fel" nationalitet och 20 år äldre än åldern jag vill ha, då undrar jag varför de slösar sin tid.
Jag är inte speciell för de flesta kvinnor får massa meddelanden från män de inte vill ha.
Hade jag skrivit att många män kontaktar mig och att de är liggbara hade du också gnällt. Då hade det hetat att jag minsann inte ska tro att jag är något för de männen skriver till vem som helst med fitta.

Du är typen som gnäller vad man än skriver. Därför kommer jag fr.o.m nu att ignorera dig.
Men fortsätt för all del gnälla på mig, då kanske du kan stärka dig själv tillräckligt för att kunna somna gott i natt.
Citera
2017-06-30, 13:40
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hur tänker du att det ska gå till rent praktiskt när kvinnor ska ge upp sin (av dig påstådda) sexuella makt? Aldrig säga nej till någon som vill ligga med dem? Män har väl samma rätt att neka som kvinnor har, så jag ser inte riktigt problemet eller maktobalnsen.
Ja detta är intressant. Som att sex vore någon slags välgörenhet och att sex skulle kunna fördelas Robin hoodskt. Det var inte så många decennier sedan som kvinnor inte kunde säga nej inom äktenskapet, och fortfarande detta tjatande om å ena sidan "runtknullande slynor och varför kan de inte runtknulla med mig!"- ja mycket konstigt. Å ena sidan missunnsamhet o andra sidan skambeläggande om vi nu skulle knulla så mycket som vissa verkar tro.

De enda som kan skifta detta är ju männen, ragga inte på allt med två ben.
Citera
2017-06-30, 13:41
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Och du kan inte förklara varför jag är naiv utan måste bara få hata lite till så du kan stå ut med dig själv ett tag till.
Jag skrev:
Ja vi tjejer har det väldigt lätt. Men det är inte så underbart som vissa killar verkar tro, att man har ett helt gäng drömprinsar att välja på.

"Inte så underbart som vissa killar tror" är inte samma sak som att det är negativt. Jag tycker det vare sig är positivt eller negativt att män jag inte vill ligga med skriver till mig. Undantag de som inte passar in i det jag skrivit att jag söker. "fel" nationalitet och 20 år äldre än åldern jag vill ha, då undrar jag varför de slösar sin tid.
Jag är inte speciell för de flesta kvinnor får massa meddelanden från män de inte vill ha.
Hade jag skrivit att många män kontaktar mig och att de är liggbara hade du också gnällt. Då hade det hetat att jag minsann inte ska tro att jag är något för de männen skriver till vem som helst med fitta.

Du är typen som gnäller vad man än skriver. Därför kommer jag fr.o.m nu att ignorera dig.
Men fortsätt för all del gnälla på mig, då kanske du kan stärka dig själv tillräckligt för att kunna somna gott i natt.

Vem har sagt att det hela stannar vid killar du inte vill ligga med? Även de du vill ha sex/förhållanden med har en manlig ytlig sexualitet som du tjänar på i och med att du har det relativt mycket lättare att attrahera dem än tvärtom.

Det är detta kvinnor inte förstår: att deras sexuella fördelar är ett helhetsperspektiv och inte någon begränsad del som de avfärdar hux flux. Och ja, t om från din sida obesvarad bekräfte hade du värderat om det inte vore för det faktumet att du redan vore van med att ta sådant för givet.
Citera
2017-06-30, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det där var väldigt nedlåtande och hånfullt sagt av dig. Män är alltså på nivå med tiggare?
Det är synd om dig, för att inte bara tiopoängare erbjuder sina tjänster för dig. Men inte om den stora majoriteten av alla män som aldrig får frågan, utan bara nobben, nobben, nobben och nobben? Om de ens vågar fråga? De har lärt sig att inte göra fel, men ingen har sagt vad som är rätt. Så, de bra grabbarna frågar inte, om inte en normal anledning dyker upp. Vilket anledningar ju sällan gör.
Så, när snygg-"Fredrik snortare" och gaphalsen dyker upp och säger ööööh, efterfest! Då hakar du på och han blir kvar. Finns ingenting att mansplaina vidare om det där...

Många män knullar i princip vem som helst. Tiggare tar emot pengar av i princip vem som helst(tveksam om de skulle försöka be en skinhead om pengar)
Jag har haft en profil utan ansiktsbild, så jag vet att man som tjej inte behöver bild för att få massa meddelanden. Så varför skulle jag bli smickrad av att jag får massa meddelanden när jag har bild?

Har aldrig skrivit att det är synd om mig. Tycker mer synd om de män som totalt ignorerar vad jag vill ha och ändå skriver till mig. Slöseri med deras tid kan jag tycka.
Jag är inte intresserad av några gaphalsar som inte kan snacka normalt utan brölar fram "öööh". Fast det här borde jag väl inte skrivit för nu är jag väl en bortskämd prinsessa igen.
Citera
2017-06-30, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Vem har sagt att det hela stannar vid killar du inte vill ligga med? Även de du vill ha sex/förhållanden med har en manlig ytlig sexualitet som du tjänar på i och med att du har det relativt mycket lättare att attrahera dem än tvärtom.

Det är detta kvinnor inte förstår: att deras sexuella fördelar är ett helhetsperspektiv och inte någon begränsad del som de avfärdar hux flux. Och ja, t om från din sida obesvarad bekräfte hade du värderat om det inte vore för det faktumet att du redan vore van med att ta sådant för givet.

Ja vem har sagt det? Inte jag i alla fall.
Eh... ja är det någon nyhet?

Varför tror du jag skrev "vi tjejer har det väldigt lätt" i mitt första inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in