2017-06-30, 13:56
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ja vem har sagt det? Inte jag i alla fall.
Eh... ja är det någon nyhet?

Varför tror du jag skrev "vi tjejer har det väldigt lätt" i mitt första inlägg?

Jo du. Du dummar ned det sexuella samspelet till män som kvinnor inte vill ligga med när detta snarare bara är ett symptom på kvinnors sexuella fördelar och inte själva kärnan/helheten.
Citera
2017-06-30, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jo du. Du dummar ned det sexuella samspelet till män som kvinnor inte vill ligga med när detta snarare bara är ett symptom på kvinnors sexuella fördelar och inte själva kärnan/helheten.

Nej. Inte jag.
Jag har påstått att kvinnor har det lätt men att det inte är så härligt som vissa killar verkar tro, att man har ett helt gäng drömprinsar efter sig.

Vad beror detta på då? Jo för att kvinnor generellt är mer selektiva så därför kan inte många av de som stöter på en klassas som drömprinsar. Sen beror det givetvis även på hur höga krav en kvinna har.
Men även om de flesta inte är drömprinsar så är livet som kvinna ändå lätt.
Citera
2017-06-30, 14:08
Avslutad
Män har också sexuell makt, men de utnyttja den inte, av någon anledning.
Om ni klarar av att neka en kvinna sex, så ska ni få se att det påverkar dem i lika hög grad (eller högre) än vad en kvinnas nekande skulle göra.

Lustigt att ni aldrig testat.
Citera
2017-06-30, 14:09
Avslutad
Citat:

Man ges fördelar, svårt att ta dem om man inte tillåts.
Citera
2017-06-30, 14:10
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Nej. Inte jag.
Jag har påstått att kvinnor har det lätt men att det inte är så härligt som vissa killar verkar tro, att man har ett helt gäng drömprinsar efter sig.

Vad beror detta på då? Jo för att kvinnor generellt är mer selektiva så därför kan inte många av de som stöter på en klassas som drömprinsar. Sen beror det givetvis även på hur höga krav en kvinna har.
Men även om de flesta inte är drömprinsar så är livet som kvinna ändå lätt.

Att alla ska vara drömprinsar som måttstock på vad som är härligt är så pass idiotiskt att det inte borde sägas ändå. Jag märker inte att män skulle påstå något sådant utan det verkar mest vara en halmgubbe du bemöter.
Citera
2017-06-30, 14:11
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Man ges fördelar, svårt att ta dem om man inte tillåts.

Ja givetvis.
Citera
2017-06-30, 14:13
Avslutad
Citat:
Ja givetvis.

Så varför utnyttjar inte män sin egen sexuella makt, istället för att gnälla på kvinnors?
Citera
2017-06-30, 14:17
Avslutad
Citat:
Att alla ska vara drömprinsar som måttstock på vad som är härligt är så pass idiotiskt att det inte borde sägas ändå. Jag märker inte att män skulle påstå något sådant utan det verkar mest vara en halmgubbe du bemöter.

Inte lika härligt som vissa män tror skrev jag.
Du har inte märkt att män tycker att det vore härligt att ha samma sexuella makt som kvinnor?
Citera
2017-06-30, 14:18
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så varför utnyttjar inte män sin egen sexuella makt, istället för att gnälla på kvinnors?

För att de sällan har någon.
Citera
2017-06-30, 14:21
Medlem
Jag tror inte kvinnor har lika stor sexuell makt i USA eftersom i 30-årsåldern är det nästan lika många kvinnor som män. Samt att om mannen anstränger sig lite och har lite resurser så betyder det att det är ett helt annat lockbete. Lika stor sexuell makt

I Ryssland har männen större sexuell makt eftersom så många män dricker och de män som vill ha en partner har det lättare. Kvinnor har problem att finna en partner ibland.

I Sverige klart större sexuell makt för kvinnor i princip allt är tillrättalagt av politiker för att det ska vara så. Många män har mycket svårt hitta en sexuell partner.
Citera
2017-06-30, 14:23
Avslutad
Citat:
För att de sällan har någon.

Så män har sällan någon som tycker om dem?
Trist.

Lovar att män har precis lika stor sexuell makt som kvinnor. De vill bara inte utnyttja den.
Vilket är positivt, då sexuella maktspel sällan är av godo.
Citera
2017-06-30, 14:24
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Inte lika härligt som vissa män tror skrev jag.
Du har inte märkt att män tycker att det vore härligt att ha samma sexuella makt som kvinnor?

Att män tycker att det vore härligt betyder inte för den saken skull att det måste vara härligt ur precis alla vinklar. Och inte fan får män drömkvinnor heller i gengäld mot att kvinnor inte raggas på av endast drömprinsar... argumentet håller ju inte någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in