2017-07-09, 22:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag har enbart haft sex i Sverige och kan inte svara för egen del. Jag tycker att det är porrskadade män som ber om gör du i så utan att tänka på att de själva borde anstränga sig. Att man inte bör tro att allt ska ske omedelbart. En del tror att grovt språk är ett normalt tilltalande sätt mot tjejerna. Jag håller inte med.

Har jag sagt nu eller bä? Måste jag vara överdrivet promiskuös eller "frigid" bara för att jag är kvinna? Det är sådant som du avtäcker som är problemet. Att kvinnlig sexualitet måste ha en bestämd form i allt eller inget.

Sluta upp med att tro att kvinnor kan behandlas som om de vore prostituerade eller snarare sådana att utöva makt över ifall de har en egen sexualitet. Jag vill själv inte ha någon man som går till prostituerade kvinnor. Jag är inte insatt i området men har sett vissa (smakfullare) bilder på prostituerade (manliga bekanta) men enbart mött på mer utnyttjade kvinnor. Min personliga åsikt är att det är fullständigt vidrigt att enbart se till sina egna behov och om män uppträdde bättre skulle de antagligen få mer sex. Men någon fumlig krävande drummel, vill man inte riktigt ha. Kalla det egoistiskt om du vill men det är männens egna val. Få kvinnor vill ha en skitstövel heller.

Återigen så känns det väldigt förvirrande vad du egentligen vill ha sagt?

Kvinnor verkar ständigt behöva söka utåt efter åsikter om hur hon ska vara sexuellt, det kanske skapar förvirring då alla har en åsikt (liksom alla har en åsikt om hur en mans sexualitet ska vara, som du ser i min diskussion med drullknull).

Hur behandlar män dig som en prostituerad? Mycket få svenska män har gått till prostituerade, så jag tror inte att de fått någon sådan ide därigenom.

Vill du inte ha en skitstövel finns gott om sådana tillgängliga. Har en väldigt prästlig barndomsvän som jag växte upp med som nästan börjar svettas om man ens tar uttryck med för grova svärord. Glassögonorm och otroligt pryd (klär sig alltid med rena skjortor) och håret är milimeterrätt på rätt ställe. Han har alla de rätta PK-åsikterna, och blir neurotisk rädd inför kontroversiella samtalsämnen. Tyvärr är han oskuld och extremt nervös inför kvinnor, han väntar på att någon kvinna ska ta första steget, samma strategi som herr Drullknull tillämpar utan någon vidare framgång. Låter som något för dig?

Vi som känner honom skämtar sinsemellan om att han i hemlighet är någon pervers seriemördare, så man vet aldrig. Det är en grej med män, en man är ju trots allt en man, eller?
Citera
2017-07-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Minnet är kort:

Och så även förståelsen.

Mitt svar på din fråga kan omöjligen vara vad du syftade på...

Citat:
Okej, läsförståelsen är lite si så där därför ges en enklare förklaring: Männen har förlorat tidigare privilegier samtidigt som kvinnor vunnit mer frihet, ändå finns det kvinnor som drar nytta av både ökad jämställdhet och traditionella könsroller.

Se så, bättra på din usla självkänsla.

Du har fortfarande inte förklarat hur det har något att göra med vad vi diskuterade, mitt svar på din fråga vars relevans jag ifrågasatte är inte svaret på varför frågan är relevant... Försök igen.

Jag har åtminstone självkänsla nog att inte behöva ljuga i trådar på flashback, du har väl inte glömt ditt "bevis" över min frustration?
Citera
2017-07-09, 23:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
'Parningsritualer är trevliga så länge de genomförs jämställt, åt båda hållen, vilket få kvinnor klarar av. Troligen blir det bättre om vi män låter kvinnorna få ta plats naturligt utan en massa ålderdomliga föreställningar, och kräver att de tar sin bit i parningsritualen. Det är en bit att gå, någonstans får vi börja.

Citat:
Tänk om grottmannen istället kunde hantera sina neuroser, sitt abnorma behov "att vara någon", lägga band på känslorna och se attraktiva kvinnor som vilken människa som helst. I så fall slår vår jämställda f.d. grottman undan benen för de kvinnor som utnyttjar ett övertag, de får snällt lära sig att ta initiativ,

Citat:
jag passar inte in i den traditionella manliga normen, knullar alldeles för lite (2½ år sist)

ni får fortsätta med kravlandet på historiens sophög.

Det jag finner underhållande här är hur du utopiskt sitter och väntar på dagen då kvinnor tar initiativ, och den jämlika sexuella lekplatsen från dina drömmar plötsligt blir verklighet; samtidigt så försöker du få män att följa din passiva förhållningssätt till sex, som om du därigenom funnit den heliga gralen, och din ide verkar än mer utopisk när du väntar på att få män att sluta upp kring din brillianta ide: det är ju inget annat än en Lysistrata, men med motsatta könsförhållanden (grekisk pjäs där kvinnor sexstrejkar för att få män att sluta kriga)!

Jag som nyligen gav dig Japan som exempel på vad som sker när just detta inträffar, hälften under 34 är där oskulder.

Tror att det är möjligt att du fått dina åsikter genom kognitiv dissonans, du vet den fega ungen som tycker att alla andra barn är dumma som går och pallar äpplen hos grannen bara för att käka lite rutten äpple?

Det "smarta" barnet kanske missar att det aldrig handlade om äpplen för att börja med, lika lite som jakt handlar om att äta kött. Så, du vill inte ta initiativ och har förpackat din passiva natur med åsikter som övertygande justifierar att du valt att ge upp denna battalj? Det är en psykologisk fälla som vi alla kan snubbla över, men att utöver det arrogant tro dig kunna läxa upp alla andra män i tråden om hur de ska hantera en sexuell ekvation som inte går ihop, det är väl lite väl mycket?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 23:13.
Citera
2017-07-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Återigen så känns det väldigt förvirrande vad du egentligen vill ha sagt?

Kvinnor verkar ständigt behöva söka utåt efter åsikter om hur hon ska vara sexuellt, det kanske skapar förvirring då alla har en åsikt (liksom alla har en åsikt om hur en mans sexualitet ska vara, som du ser i min diskussion med drullknull).

Hur behandlar män dig som en prostituerad? Mycket få svenska män har gått till prostituerade, så jag tror inte att de fått någon sådan ide därigenom.

Vill du inte ha en skitstövel finns gott om sådana tillgängliga. Har en väldigt prästlig barndomsvän som jag växte upp med som nästan börjar svettas om man ens tar uttryck med för grova svärord. Glassögonorm och otroligt pryd (klär sig alltid med rena skjortor) och håret är milimeterrätt på rätt ställe. Han har alla de rätta PK-åsikterna, och blir neurotisk rädd inför kontroversiella samtalsämnen. Tyvärr är han oskuld och extremt nervös inför kvinnor, han väntar på att någon kvinna ska ta första steget, samma strategi som herr Drullknull tillämpar utan någon vidare framgång. Låter som något för dig?

Vi som känner honom skämtar sinsemellan om att han i hemlighet är någon pervers seriemördare, så man vet aldrig. Det är en grej med män, en man är ju trots allt en man, eller?
Har jag sagt att män behandlar mig som prostituerad? Det hoppas jag fan inte att de ser mig som.

Jag orkar inte gå in i någon duell om hur män överlag uppträder och vad som upplevs som fel. Jag har dessutom aldrig sagt att jag vill ha någon oskuld, utan att jag vill slippa äckel och män som ser mig som objekt för att jag råkar vara kvinna med en egen sexualitet. Den är inte till för alla och jag har rätt att ha krav på hur den bemöts och behandlas. Du tycker säkert att du är jätterolig för att man vill slippa idioter som väcker avsmak. Jag har en låda full med sexigare underkläder och raffsigare saker som är oanvända för att män överlag inte är särskilt sexuellt upphetsande för att jag skulle vilja göra mig till för dem. Får nog vänta tills jag hittar någon att gifta mig med innan det blir roligt att ha sex. För män förtjänar inte något överhuvudtaget rent generellt. Ni är helt enkelt värdelösa på sex och kärlek och mer krävande än barn. Jävligt osexigt och avtändande.
Citera
2017-07-09, 23:33
Medlem
Citat:
För män förtjänar inte något överhuvudtaget rent generellt. Ni är helt enkelt värdelösa på sex och kärlek och mer krävande än barn. Jävligt osexigt och avtändande.

Det här kan vara en av anledningarna till varför du inte hittar din prins...
Citera
2017-07-09, 23:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Har jag sagt att män behandlar mig som prostituerad? Det hoppas jag fan inte att de ser mig som.

Jag orkar inte gå in i någon duell om hur män överlag uppträder och vad som upplevs som fel. Jag har dessutom aldrig sagt att jag vill ha någon oskuld, utan att jag vill slippa äckel och män som ser mig som objekt för att jag råkar vara kvinna med en egen sexualitet. Den är inte till för alla och jag har rätt att ha krav på hur den bemöts och behandlas. Du tycker säkert att du är jätterolig för att man vill slippa idioter som väcker avsmak. Jag har en låda full med sexigare underkläder och raffsigare saker som är oanvända för att män överlag inte är särskilt sexuellt upphetsande för att jag skulle vilja göra mig till för dem. Får nog vänta tills jag hittar någon att gifta mig med innan det blir roligt att ha sex. För män förtjänar inte något överhuvudtaget rent generellt. Ni är helt enkelt värdelösa på sex och kärlek och mer krävande än barn. Jävligt osexigt och avtändande.

Det är ju en hel del någorlunda motsägelsefulla krav på oss horribla män, tror du får låta din låda med sexiga underkläder fortsätta samla på massa damn, medan Drullknull väntar på att du ska ta initiativ och söka upp hans jämlika manliga - oops, dvs; moderna, omanliga - famn att sova på.

Han tycker ju rätt i allt vad gäller kvinnor som du kan bevittna i denna tråd (förutom möjligen att han finner er lata och bekvämma i er roll, då ni inte tar initiativ med honom), och inte heller är han oskuld. Skicka en mail till honom, se ifall det klickar mellan er båda.
Citera
2017-07-09, 23:41
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:

En tur till Lesbos kanske vore något?
Citera
2017-07-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
En tur till Lesbos kanske vore något?
Eller så kanske du kryper tillbaka in under stenen du kröp fram ifrån? Så riktiga män får utrymmet.
Citera
2017-07-10, 00:32
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Tja, och för många är det nog det runt ikring. Både män och kvinnor vill ha bekräftelse, och bli sedda som attraktiva.
Nej, kvinnor knullar för bekräftelse många ggr medans män knullar för det är skönt och ett behov. Lär dig skillnaderna och du är inte snygg längre om du ens varit det.
Citera
2017-07-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det här kan vara en av anledningarna till varför du inte hittar din prins...
Kollade precis upp en gammal "bekant" men känns stalker varning på att höra av mig och fråga hur livet är efter mer än tio år. Tänkte mer på att han skulle ha blivit attraktivare med åldern eftersom det mest var åldersskillnaden som var problemet, plus lite annat skit i livet.

Det finns inte särskilt mycket prinsar därute.
Senast redigerad av makullerad 2017-07-10 kl. 00:41.
Citera
2017-07-10, 00:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Kollade precis upp en gammal "bekant" men känns stalker varning på att höra av mig och fråga hur livet är efter mer än tio år. Tänkte mer på att han skulle ha blivit attraktivare med åldern eftersom det mest var åldersskillnaden som var problemet, plus lite annat skit i livet.

Verkar som om de flesta kvinnor här utgår som i en axiom att de själva är värda att drömprinsen magiskt kommer med en flygande matta utanför deras fönster och högtidligt börjar läsa upp poesi.

Låt oss utgå att bara 1% av män är prinsar, och låt säga att de är romantiska monogamiska jämställda fittriddare som samtidigt utstrålar manlig glans och sensualitet.

Ifall så skulle vara fallet, så skulle bara 1% av alla kvinnor få dessa prinsar. Drullknull har lite rätt i att ni kvinnor allt sitter lite väl bekvämma med er passiva natur och förväntar er att ni bara förtjänar något alldelles speciellt för att...vad?

Vi kommer nog förbli Världens ensammaste folk, och öka försprånget därvid i takt med denna dagdrömmeri, och det är ni tjejer som kommer bli mest olyckliga av att vara ensamma livet igenom.
Citera
2017-07-10, 00:53
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Inte stalker om du frågar mig. Facebook är ju social media så skriv ett meddelande om du känner för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in