Citat:
Citat:
Även fast det är överkurs är det intressant att se uppfattningarna. Intressant och jätteambitionsöst inlägg. Delar dina åsikter i huvuddragen. Du har ju använt den stora penseln liksom, att gå in på detaljer typ vilka som ska vara i första eller andra uppställningarna tycker jag är lite överkurs. ( Hej kalle!).
[..]
Anfallsbristen är välkänd, men Löw brukar inte ta ut speciellt många sådana i sina trupper, tror max två tas ut.
[..]
Anfallsbristen är välkänd, men Löw brukar inte ta ut speciellt många sådana i sina trupper, tror max två tas ut.
Om Leverkusen presterar som vanligt igen nästa säsong kommer Volland visa klass. Något jag inte tänkte på är att det är Werner som spelar internationellt med Redbull i CL. Båda kommer nog med i truppen iallafall, såvida inte Löw tar med Gómez för att ha med rutin. Det är alltså förvånansvärt jämnt mellan de tre!
Citat:
Trebackslinje är troligast i dagsläget, men vem vet hur mycket fotbollen kan förändras på ett år?
På mittfältet är konkurrensen däremot stenhård, vilka som kommer med beror i stor utsträckning på hur Joggi vill spela. Med en trebackslinje och ett slags tremannaanfall, som i ConFed, blir det en hel del mittfältare som kan få plats. Vill han ha kantspel eller centrera? Hur många defensiva behövs? O s v.
Men återigen, intressant inlägg och en bra utgångspunkt inför framtida diskussioner.
Men återigen, intressant inlägg och en bra utgångspunkt inför framtida diskussioner.
Spelare som Kimmich, Ginter och Höwedes kan vara smart för Löw att ha i VM-truppen bara för att de kan spela flera positioner i försvaret. På så sätt ges lite mer plats till mittfältarna.
Jag skulle nog säga att det är färdigexperimenterat med nya spelare nu. Det kommer bli oerhört svårt för en Stenzel eller Havertz att få en plats för att prova på under året.