2015-08-29, 23:12
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Rickard Olsson är SVT:s version av TV4:s Malou Von Sivers. Han verkar likt henne ha ett lika kloformat grepp om kanalens TV tablå, utan att någon direkt förstår varför. Dyker upp lite här och där, beter sig allmänt märkligt med en lätt osympatisk utstrålning, och gör detta år efter år. Vems testiklar har han i ett järngrepp uppe hos SVT?

Om mannen har någon egentlig fanbase så måste den enbart bestå av att vissa ensamma och isolerade människor har vant sig vid honom i TV-rutan på samma sätt som personer kan vänja sig vid, och till sist även finna trygghet i: en ständigt droppande kran, en unken lukt, eller en psyksjuk grannes mumlanden.

Haha jag är en del av fanbasen och är visserligen rätt ensam men inte speciellt störd mig veterligen. Gillar hans otroliga förmåga att "bli kompis med" alla människor och snabbtänktheten även om jag förstår att inte alla uppskattar hans skämt alla gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han har ju en fru och dotter hemma i Nacka, när har han tid att träffa dem...? Vem vet mest spelas ju in i Göte-la-borg.

VVM körs rätt så intensivt under några få veckor så han har nog ganska gott om tid för att träffa dem under resten av året.. 20-25 avsnitt spelas in i veckan och varje säsong verkar ha runt 80 avsnitt.
Citera
2015-12-04, 20:23
Medlem
Började färga håret vid 28-års ålder och har hållit på i över tjugo år nu.
2008 upptäckte han sitt livs första gråa hårstrå. En skräckfylld upplevelse.

http://www.msn.com/sv-se/noje/celebrity/rickard-olssons-st%C3%B6rsta-skr%C3%A4ck/ar-AAfIWNe?li=AAb2nfE&ocid=mailsignoutmd

18 år yngre kvinna har han och det måste kännas bra.
Citera
2016-01-31, 01:02
Medlem
Mersaults avatar
Frågan är väl hur långt gången alkis han är. De gånger jag mött honom på stan har han alltid varit sanslöst berusad och spottat och svurit omkring sig, Han stod en gång på avenyn och skrek: "ETT KUNGARIKE FÖR EN SPÅRVAGN".
Citera
2016-08-22, 01:05
Medlem
Denna man är rikstelevisionens David Brent! Har läst det i en tidigare kommentar, och det stämmer faktiskt klockrent. En mera skitnödigt jobbig person, som försöker vara yngre, häftigare och kunnigare än han får man leta efter. Går nästan inte att se VVM med honom som programledare längre. Hans ständiga behov av att pika folks intressen, felsvar osv ... Man blir bara trött!
Citera
2016-08-22, 04:43
Medlem
piassavas avatar
Jag har varit med i VVM, och jag har definitivt bara gott att säga om RO. Han var mycket trevlig och uppmärksam mot alla oss deltagare. Och som ett plus är han ännu roligare (och betydligt fräckare) när kamerorna är avstängda. Han är otroligt allmänbildad och snabbtänkt.

För övrigt spelas alla veckans avsnitt av VVM in på en och samma dag, så RO hinner nog vara hemma i Nacka också.
Citera
2016-08-23, 16:30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Hur fan orkar ni ens titta på den här jävla flinande fjanten o skådespelaren
är är ju inte på riktigt - bland de löjligaste jag någonsin sett

Han är lika utåtriktad som en amerikan och hela hans stil är väldigt amerikansk. Han påminner lite om Marcus Birro på den punkten, med skillnaden att Birro är svarthårig.

Jag brukar titta på frågesporten han leder, och där är han också väldigt amerikansk och trevlig.
Citera
2016-08-23, 21:06
Medlem
Star Witnesss avatar
I Peter Apelgrens "Lycka Till" så framstod Rickard som sympatisk och han hade dessutom vett att inte försöka skämta i kapp med Peter. Där tickade jag honom som ok i min bok.

Gillar även hans humor i allmänhet men inte skräpunderhållningsprogrammen han medverkar i... Möjligen undantaget VVM som man ju inte kunnat undgå då det är på varenda gång man till äventyrs slår på den gamla tv apparaten. Där droppar han lite sköna oneliners iaf.
Citera
2017-06-26, 19:31
Medlem
Vad i helvete har denna människa för komplex? Ideliga gnällanden i media om hur synd det är om honom - och nu vill han fjädra sig i att Beyoncé "ville gå på dejt" med honom.

Är han helt djävla efterbliven? Hon ville inte gå på dejt, hon fick frågan som en fånig lek "vem hon skulle" typ. Blir ju djävligt komiskt när han själv hävdar att hon sade "he looks good" men Aftonbladet poängterar att just det INTE hörs från Beyoncés mun i klippet :-D Kanske någon på kvällsblaskan som tycker herr Rickard börjar blåsa upp sig själv för mycket ;-)

Djävla krismänniska, gör något nyttigt av ditt liv och sluta med att blåsa upp dig själv!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wqdgA/rickard-olsson-beyonce-ville-ga-pa-dejt-med-mig
Citera
2017-06-26, 19:43
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Vad i helvete har denna människa för komplex? Ideliga gnällanden i media om hur synd det är om honom - och nu vill han fjädra sig i att Beyoncé "ville gå på dejt" med honom.

Är han helt djävla efterbliven? Hon ville inte gå på dejt, hon fick frågan som en fånig lek "vem hon skulle" typ. Blir ju djävligt komiskt när han själv hävdar att hon sade "he looks good" men Aftonbladet poängterar att just det INTE hörs från Beyoncés mun i klippet :-D Kanske någon på kvällsblaskan som tycker herr Rickard börjar blåsa upp sig själv för mycket ;-)

Djävla krismänniska, gör något nyttigt av ditt liv och sluta med att blåsa upp dig själv!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wqdgA/rickard-olsson-beyonce-ville-ga-pa-dejt-med-mig
Haha, stabilt...först håna en människa man aldrig träffat bortom all ärbarhet, och sen ange Äckelbladet som källa. Get a life, Davent.
Citera
2017-06-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Haha, stabilt...först håna en människa man aldrig träffat bortom all ärbarhet, och sen ange Äckelbladet som källa. Get a life, Davent.

Ja? Var skulle man annars få denna information ifrån - och var skulle Aftonbladet få det om inte från herr Rickard Olsson själv? Så det är ok att gnälltönten skryter upp sig i Aftonbladet, men inte ok att jag läser det? Skulle väl tro att det är anledningen till att han ringer dem om denna ickenyhet; att folk läser det...

"Håna en människa bortom all ärbarhet"... Oj då, sårade det dig? Denna snubbe gnäller i pressen var och varannan vecka om jobb han inte får - eller försöker få det till att en världskändis som Beyoncé skulle velat ragga upp honom. Tycker han hånar sig själv ganska bra...
Citera
2017-06-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Ja? Var skulle man annars få denna information ifrån - och var skulle Aftonbladet få det om inte från herr Rickard Olsson själv? Så det är ok att gnälltönten skryter upp sig i Aftonbladet, men inte ok att jag läser det? Skulle väl tro att det är anledningen till att han ringer dem om denna ickenyhet; att folk läser det...

"Håna en människa bortom all ärbarhet"... Oj då, sårade det dig? Denna snubbe gnäller i pressen var och varannan vecka om jobb han inte får - eller försöker få det till att en världskändis som Beyoncé skulle velat ragga upp honom. Tycker han hånar sig själv ganska bra...

Han nämnde det i en passus i en timmes lång intervju i podcasten Värvet, läste du inte ens artikeln eller? Det är ju aftonbladet som smutskastar honom genom artikeln. Och därmed du också genom att länka till den. Lyssna på de andra 59 minutrarna, han är en av de mest vettiga personerna i tv. Rikta ditt slagträ mot nån annan.
Citera
2017-06-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Han nämnde det i en passus i en timmes lång intervju i podcasten Värvet, läste du inte ens artikeln eller? Det är ju aftonbladet som smutskastar honom genom artikeln. Och därmed du också genom att länka till den. Lyssna på de andra 59 minutrarna, han är en av de mest vettiga personerna i tv. Rikta ditt slagträ mot nån annan.

Jo tjena. Därför han är ute och gnäller om varje jobb han inte får? Säg mig; om du blir omplacerad eller måste byta jobb - ringer du kvällspressen då? Han är typexemplar på medelålders man som tycker synd om sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in