2017-06-28, 20:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Vad i helvete har denna människa för komplex? Ideliga gnällanden i media om hur synd det är om honom - och nu vill han fjädra sig i att Beyoncé "ville gå på dejt" med honom.

Är han helt djävla efterbliven? Hon ville inte gå på dejt, hon fick frågan som en fånig lek "vem hon skulle" typ. Blir ju djävligt komiskt när han själv hävdar att hon sade "he looks good" men Aftonbladet poängterar att just det INTE hörs från Beyoncés mun i klippet :-D Kanske någon på kvällsblaskan som tycker herr Rickard börjar blåsa upp sig själv för mycket ;-)

Djävla krismänniska, gör något nyttigt av ditt liv och sluta med att blåsa upp dig själv!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wqdgA/rickard-olsson-beyonce-ville-ga-pa-dejt-med-mig

Den skitartikeln säger mer om Achtungbladet än Rickard. Det är ju journalisten som fabulerar och försöker göra en artikel av små omständigheter.
Citera
2017-06-28, 21:26
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Jo tjena. Därför han är ute och gnäller om varje jobb han inte får? Säg mig; om du blir omplacerad eller måste byta jobb - ringer du kvällspressen då? Han är typexemplar på medelålders man som tycker synd om sig

Ja är nog benägen att hålla med dig. Tycker dessutom att han har lite likheter med Patrik Ekwalls gnölande när han inte fick vara kvar på sporten. Med lite tur kanske R O får vara med Ekwall och Frank A och göra reklam för Leo Vegas för det är tydligen det företaget som satsar på jobbiga jävlar.
För att använda R O eget uttjatade ordspråk......det sprack som ett byxarsle.
Citera
2017-06-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Ja är nog benägen att hålla med dig. Tycker dessutom att han har lite likheter med Patrik Ekwalls gnölande när han inte fick vara kvar på sporten. Med lite tur kanske R O får vara med Ekwall och Frank A och göra reklam för Leo Vegas för det är tydligen det företaget som satsar på jobbiga jävlar.

Haha, ja Leo Vegas satsar på en viss kategori av människor så där kan han nog platsa :-D
Citera
2017-06-30, 22:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Nu har dock Richard arbetat väldigt mycket för att nu bygga upp ett varumärke ett program och sedan blir det bara helt plötsligt nej och tack trots att detta program nu fortsatt är en succé. Då är det liksom befogat att vara lite sur. Inte heller som nu han blivit rik på detta. Men det är väl SVT i signum det. Kommer in nya ska "projektledare" som kan leka med andras pengar (våra pengar) och kan göra vad de nu vill utan att tänka på vad folket (vi) egentligen vill se. Då som nu att Richard borde vara kvar så väl här som att nu då spårat i Vasaloppet också. Det är liksom hans grej som han byggt upp.
Citera
2017-06-30, 22:31
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu har dock Richard arbetat väldigt mycket för att nu bygga upp ett varumärke ett program och sedan blir det bara helt plötsligt nej och tack trots att detta program nu fortsatt är en succé. Då är det liksom befogat att vara lite sur. Inte heller som nu han blivit rik på detta. Men det är väl SVT i signum det. Kommer in nya ska "projektledare" som kan leka med andras pengar (våra pengar) och kan göra vad de nu vill utan att tänka på vad folket (vi) egentligen vill se. Då som nu att Richard borde vara kvar så väl här som att nu då spårat i Vasaloppet också. Det är liksom hans grej som han byggt upp.

Visst har du rätt i det du skriver men det är ju fortfarande så att inget företag i världen adopterar folk på livstid. Man kan dessutom inte vara alla till lags. Ibland måste man ändra och fixa och dona lite för att hänga med i tiden och få folk att stanna kvar och se programmen. R O sa ju själv att det är svårt att få folk till VVM. Många gånger har dom ringt upp tidigare deltagare och försökt tjata tillbaka dem till programmet.
Vad gäller R O i skidspåret så kan jag inte uttala mig men inget hindrar väl att han fortsätter att åka Vasaloppet privat.
Som sagt.....man är inte adopterad och kan inte bita sig fast i korkmattan i eviga tider om det är så att företaget vill ha förnyelse.
Vad gäller VVM så var jag personligen jävligt less på honom och slutade titta på programmet för jag var så trött på hans återkommande s k skämt.
Citera
2017-06-30, 22:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Visst har du rätt i det du skriver men det är ju fortfarande så att inget företag i världen adopterar folk på livstid. Man kan dessutom inte vara alla till lags. Ibland måste man ändra och fixa och dona lite för att hänga med i tiden och få folk att stanna kvar och se programmen. R O sa ju själv att det är svårt att få folk till VVM. Många gånger har dom ringt upp tidigare deltagare och försökt tjata tillbaka dem till programmet.
Vad gäller R O i skidspåret så kan jag inte uttala mig men inget hindrar väl att han fortsätter att åka Vasaloppet privat.
Som sagt.....man är inte adopterad och kan inte bita sig fast i korkmattan i eviga tider om det är så att företaget vill ha förnyelse.
Vad gäller VVM så var jag personligen jävligt less på honom och slutade titta på programmet för jag var så trött på hans återkommande s k skämt.

SVT verkar dock ha adopterat Christer Björkman på just livstid sett till också vad nu vår TV-licens går mest till. Där vore det väl verkligen på tiden med förnyelse och nu inte med program som Vem vet bäst som liksom nu är en promille om det av SVTs budget. Ok om du är trött men det finns nu en väldigt trogen fanskara som inte är trötta. Just det är väl hela grejen med SVT att de nu har pengar ändå och kan testa nya saker som kanske inte funkar men det gör ändå inget för de får in lika mycket pengar ändå. När nu de tom hittat något som funkar som detta då kan de liksom ändå ta sig till att ändra för det kvittar i det stora hela då vi får in lika mycket pengar ändå. Richard borde väl då söka till andra kanaler och sedan bita i det sura äpplet att han nu gav SVT +10 år av sitt liv för något som de liksom i slutändan bara sket i.
Citera
2017-06-30, 22:51
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
SVT verkar dock ha adopterat Christer Björkman på just livstid sett till också vad nu vår TV-licens går mest till. Där vore det väl verkligen på tiden med förnyelse och nu inte med program som Vem vet bäst som liksom nu är en promille om det av SVTs budget. Ok om du är trött men det finns nu en väldigt trogen fanskara som inte är trötta. Just det är väl hela grejen med SVT att de nu har pengar ändå och kan testa nya saker som kanske inte funkar men det gör ändå inget för de får in lika mycket pengar ändå. När nu de tom hittat något som funkar som detta då kan de liksom ändå ta sig till att ändra för det kvittar i det stora hela då vi får in lika mycket pengar ändå. Richard borde väl då söka till andra kanaler och sedan bita i det sura äpplet att han nu gav SVT +10 år av sitt liv för något som de liksom i slutändan bara sket i.

Där håller jag med dig helt och fullt angående Christer Björkman. Men om jag uttrycker mig fult och grovt så har han väl sugit av rätt person för att få stanna.

Jag älskar frågesportprogram men bara inte R O och hans eviga utslitna skämt och hans pladdrande.
Jag är dock säker på att någon annan kanal fångar upp honom om de anser honom tillräckligt intressant. Annars blir det väl Leo Vegas tillsammans med de andra tjatoxarna.
Citera
2017-06-30, 23:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Där håller jag med dig helt och fullt angående Christer Björkman. Men om jag uttrycker mig fult och grovt så har han väl sugit av rätt person för att få stanna.

Jag älskar frågesportprogram men bara inte R O och hans eviga utslitna skämt och hans pladdrande.
Jag är dock säker på att någon annan kanal fångar upp honom om de anser honom tillräckligt intressant. Annars blir det väl Leo Vegas tillsammans med de andra tjatoxarna.

Ha jo det är väl en vanesak. Återstår att se. Frågesportprogram i regel verkar vara inte så eftertraktade numera. Av då kanaler men folk i gemen älskar ju dessa.

Om nu ett tips för en annan kanal så ett svenskt Pointless vore väl något bra för Richard att leda. Bara hitta en bra domare till det och den kanal som nu startar detta har en ny succé. För Richard vore det väl då bra att han nu från början ordnade de svenska rättigheterna så det var nu hans program att bestämma själv över.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-06-30 kl. 23:26.
Citera
2017-06-30, 23:23
Medlem
atts avatar
Citat:

Finns det någon källa på det fetade? Såvitt jag vet är det inte svårt att få folk till Vem vet mest. Enligt wikipedia: "Varje säsong består av 512 deltagare och cirka 7 000 sökande." Framgår dock inte hur färsk den uppgiften är.

Problemet de har är väl att få till den mångfald som önskas, dvs de behöver kvotera in kvinnor och invandrare.
Citera
2017-06-30, 23:27
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Finns det någon källa på det fetade? Såvitt jag vet är det inte svårt att få folk till Vem vet mest. Enligt wikipedia: "Varje säsong består av 512 deltagare och cirka 7 000 sökande." Framgår dock inte hur färsk den uppgiften är.

Problemet de har är väl att få till den mångfald som önskas, dvs de behöver kvotera in kvinnor och invandrare.

Ja de hade svårt att få damer/kvinnor/flickor till programmet. Har vid ett flertal gånger ringt till en närstående till mig och försökt tjata tillbaka henne.
Ber om ursäkt för att jag uttryckte mig alldeles för luddigt där. Rätt ska vara rätt.
Citera
2017-07-03, 11:24
Medlem
Jag har lyssnat på några avsnitt av den podcast R hade för några år sedan med Olof Rhölander (reserverar mig för stavningen), "Olof och Rickards podcast". Där känns ju R som en kvick, smart och rolig snubbe, medan Olof verkar vara ungefär tvärtom och helst bara berättar icke-anekdoter om "kändisar", företrädesvis Mauro Scocco och Ulf Lundell...Vid ett tillfäll när Rickard pratar om något intressant klagar Olof, typ, och säger att "vi måste ha innehåll"...Ja - det var just det Rickard just skapade!...Kanske lite OT men.
Citera
2017-07-08, 20:42
Medlem
Tycker han verkar vara en osedvanlig osympatisk egoist som älskar sig själv mest av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in