2017-06-25, 20:12
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleke
Det var ju typiskt. Date och allt var fixat, men p.g.a. av en "no deal"-detalj mellan oss så avbröt vi på god fot innan träffen blev av. Ibland finns det tyvärr saker som man vet inte kommer att fungera i längden. Men men, snackar med två andra och ska försöka swipa fram en ny tredje matchning. Jag trodde inte jag skulle få en enda matching, men så här långt har det gått över förväntan.

Det enda som sitter som en pungspark för mig är att jag är oerfaren med det fysiska. Jag är totalt självsäker när det kommer i tal och skrift, men senare när det kommer till kritan bryter jag samman. Hur fan kan ni kvinnor vara så skrämmande? Jag sitter och gäspar i skräckfilmer och skulle inte backa för strid, men ni ger mig svettiga händer när det är tänkt att gå från mer än en kram.

Lyssna på brudarna i tråden om vettiga bilder. Vad som verkar fungera för mig är att jag i min profiltext pekar med hela handen. När jag var yngre och testade en annan tjänst försökte jag göra texten perfekt utan konflikter, nu är den motsatsen där jag visar att vissa typer kan gå vidare. På den tiden fick jag inte napp, nu försöker jag knappt. Kanske det är åldern som ger lite bonuspoäng, vem vet... Jag fick t.o.m. en komplimang idag på twitter om att jag var rak på sak med vad jag ville. Är du velig / needy så tror jag det lyser igenom i texten.

Jag uppskattar mig själv till 6-7 någonstans, så det är inte helt det. Annars hade jag haft på mig kvinnor i yngre dagar.

Du övervägde inte att genomföra dejten ändå, för att träna lite? Eller för att få några timmar i trevligt (förhoppningsvis) sällskap? Varenda meddelande och träff behöver ju inte leda till något förhållande.

Du är på rätt väg, helt klart! Tydlighet och att stå för vem man är och vad man vill ha är sexigt.

Och så farliga är vi inte
Citera
2017-06-25, 20:22
Medlem
Krongjorts avatar
Det kan anses överdrivet, helt okej så. Precis som preferenser om hur något/någon "ska vara" faktiskt skiftar, så skiftar perspektiv på detsamma också. Tingest likt dessa, tinder, men även hur det speglar samhället i övrigt, påminner mig om ett stycke i Matteusevangeliet där Jesus tillrättavisar fariséernas företeelser om att de "Tvättar koppen på utsidan men inte på insidan." Detta blir inte riktat till dig som person, men det skrivs ändå sen må det tolkas som den som läser själv önskar. Det som marknadsförs är inte det som man ska köpa, utan det som marknadsförs är 'statusen' det för med sig att 'ha en produkt'. Innehållet är inte detsamma som utsidan, men utsidan är det som visas upp för att 'det ska köpas'.

Så, vill någon köpa en sminkad gris(Nej inte du personligen som läser, utan överlag.) så får den göra det. Bara för att det är smink på grisen så gör det inte den till mindre gris. Är den inslagen i ett papper av guld, ändå en gris. Sitter det en etikett där det står att det är den absolut bästa hästen i universum så är det ändå en sminkad gris. Är då marknadsföringen, etiketterna eller förpackningen något som lätt förleder dig i andra sammanhang, så är det möjligt att detsamma sker även i denna typ av 'transaktion". Varför sälja dig en Ferrari när du är lika nöjd med en VW som ser ut som en Ferrari? Du är ju inte lika nöjd heller, men om du visar att du inte är nöjd med ditt köp så ses du som ett fån och dessutom så kommer de med egen Ferrari, de med riktig, samt de med en "lika riktig" Ferrari som du, att göra dig till åtlöje. Men, nu används inte tinder här hemma, men finner det stundtals intressant hur det används av människor samt hur det använder människor. Slut.
Citera
2017-06-25, 20:29
Medlem
Blekes avatar
Jag tror herrarna totalt missförstår poängen. Det är stor skillnad på en man som drar kammen genom håret och fixar kläder som passar kroppen, kontra någon som gått i samma t-shirt i en vecka och inte ens tar en dusch på morgonen. Det var fullt normalt 50-100 år tillbaka i tiden för män att klä sig ordentligt. Jag var på er sida av argumentet en gång i tiden att "det är kvinnor som ska fixa med sitt utseende", men det är inget annat än en lögn man intygar sig själv för att slippa ta ansvaret för sin egen image.

Att spendera fem minuter efter duschen, putsa med rakhyveln, vattenborsta håret och kanske en lättare hårprodukt är knappast feminint. Det visar endast till kvinnorna att du är kapabel till att ta hand om dig själv och inte är ett förvuxet barn. Enda undantaget jag kan se är de män som jobbar med väldigt maskulina yrken och jag tvivlar att dessa män ens behöver tänka tanken om nätdejting.

Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Du övervägde inte att genomföra dejten ändå, för att träna lite? Eller för att få några timmar i trevligt (förhoppningsvis) sällskap? Varenda meddelande och träff behöver ju inte leda till något förhållande.

Du är på rätt väg, helt klart! Tydlighet och att stå för vem man är och vad man vill ha är sexigt.

Och så farliga är vi inte
Nja, jag tycker att det endast bygger upp falska förhoppningar. Grejen var den att vi klickade väldigt fort i chatten och jag tyckte att det var bättre att bryta tidigt än att dra ut på det.

Det ironiska är att jag redan nu är less på appen och vill krypa in i min egna bubbla igen. Känner att det är jobbigt, tanken att ens starta ett förhållande känns begränsande och tidsödslande. Sedan vet jag att det går en vecka, så är jag tillbaka igen. Jag antar att när man levt isolerat i hela sitt liv så är det pest att helt ändra på det.
Citera
2017-06-25, 20:29
Medlem
Tips på bilder!

Hej! Ska till gbg i helgen med nära och kära och tänkte ta med systemkameran för att ta ca 3 seriösare bilder till tinder, göra mitt bästa och gå In för det mer.

Har kommit på 2/3 bilder men vet inte vad den 3e ska innehålla, sen är jag osäker på pressen

1. Ansiktsbild, tydligt från övre bröstet, inget skit i bakgrunden utan ren bild

2. Någon form av helkroppsbild, har ganska snygg klädstil så tänkte få med det, i någon bra pose

3. Förslag vad man kan ha som "aktivitetsbild"? Intressera är skapa musik,gym men känns svårt att få en bild på det

Och sociala bilder med fler personer känns lite sådär

Sen pressen : ska den vara seriös eller lättsam? Ska man skriva sin längd om man är lång?

Vill ta nya tag med detta nu då jag knappt hinner gå ut längre (där jag träffa tjejer förut)
Citera
2017-06-25, 20:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleke
Att spendera fem minuter efter duschen, putsa med rakhyveln, vattenborsta håret och kanske en lättare hårprodukt är knappast feminint. Det visar endast till kvinnorna att du är kapabel till att ta hand om dig själv och inte är ett förvuxet barn. Enda undantaget jag kan se är de män som jobbar med väldigt maskulina yrken och jag tvivlar att dessa män ens behöver tänka tanken om nätdejting.

Jag syftar mer på att det är naturligt, och visar på viss karaktär om sig 1-2 bilder är mer avslappnade på alla sätt och vis, och 3-4 bilder som är mer "perfekta"... varför ska man bara visa upp perfektion, du är ändå inte perfekt många timmar av det vakna dygnet... jag vill att folk ska se ens naturliga sida också, inte fan sitter du tillfixad till max när du är hemma efter jobbet och kollar på TV eller dylikt.

Ergo, måste verkligen alla bilder vara "picture perfect" kan man inte få ha nån vanlig/avslappnad/mindre fixad bild för att visa upp den vanliga sidan också?
Citera
2017-06-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag syftar mer på att det är naturligt, och visar på viss karaktär om sig 1-2 bilder är mer avslappnade på alla sätt och vis, och 3-4 bilder som är mer "perfekta"... varför ska man bara visa upp perfektion, du är ändå inte perfekt många timmar av det vakna dygnet... jag vill att folk ska se ens naturliga sida också, inte fan sitter du tillfixad till max när du är hemma efter jobbet och kollar på TV eller dylikt.

Ergo, måste verkligen alla bilder vara "picture perfect" kan man inte få ha nån vanlig/avslappnad/mindre fixad bild för att visa upp den vanliga sidan också?

Man ska inte vara "tillfixad till max", utan som det skrevs ovan - välvårdad.
Bortsett från det så är det många killar som inte har någon bild överhuvudtaget som är ens nära "picture perfect", utan de ser sunkigare och fulare ut än vad de gör irl på alla sina bilder. Låna en tjejs tinder och swipa så förstår du vad vi pratar om.
Citera
2017-06-25, 22:00
Medlem
Noomiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Det kan anses överdrivet, helt okej så. Precis som preferenser om hur något/någon "ska vara" faktiskt skiftar, så skiftar perspektiv på detsamma också. Tingest likt dessa, tinder, men även hur det speglar samhället i övrigt, påminner mig om ett stycke i Matteusevangeliet där Jesus tillrättavisar fariséernas företeelser om att de "Tvättar koppen på utsidan men inte på insidan." Detta blir inte riktat till dig som person, men det skrivs ändå sen må det tolkas som den som läser själv önskar. Det som marknadsförs är inte det som man ska köpa, utan det som marknadsförs är 'statusen' det för med sig att 'ha en produkt'. Innehållet är inte detsamma som utsidan, men utsidan är det som visas upp för att 'det ska köpas'.

Så, vill någon köpa en sminkad gris(Nej inte du personligen som läser, utan överlag.) så får den göra det. Bara för att det är smink på grisen så gör det inte den till mindre gris. Är den inslagen i ett papper av guld, ändå en gris. Sitter det en etikett där det står att det är den absolut bästa hästen i universum så är det ändå en sminkad gris. Är då marknadsföringen, etiketterna eller förpackningen något som lätt förleder dig i andra sammanhang, så är det möjligt att detsamma sker även i denna typ av 'transaktion". Varför sälja dig en Ferrari när du är lika nöjd med en VW som ser ut som en Ferrari? Du är ju inte lika nöjd heller, men om du visar att du inte är nöjd med ditt köp så ses du som ett fån och dessutom så kommer de med egen Ferrari, de med riktig, samt de med en "lika riktig" Ferrari som du, att göra dig till åtlöje. Men, nu används inte tinder här hemma, men finner det stundtals intressant hur det används av människor samt hur det använder människor. Slut.

Vet inte vad Jesus, Ferraribilar och sminkade grisar har med Tinder och mitt budskap att göra. Tror du tagit det hela till ytterligheternas gräns. Mitt budskap är att en stor majoritet av singelmännen och grabbarna på Tinder borde satsa mer på att ge välvårdat intryck på sina bilder.
Citera
2017-06-25, 23:29
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noomii
95% av killarna på tinder borde få hjälp med att göra om sig. Omoderna kläder, töntiga selfies i kass badrumsbelysning, töntiga bilder med omoderna solglasögon som är fel storlek och halvnaken selfie liggandes på en gammal sleten soffa etc etc... Vissa ser rent av ohygieniska ut, orakade med gula tänder. Sen sitter ni här och är bittra över att tjejerna har höga krav, vilket skämt.

Hah.!

90% av tjejerna är totalt söndersminkade och ser ut som 50 vid 30 strecket.
Nej ett töntigt filter och 2kg spackel kommer inte dölja eftersviterna av fylla , minimal träning, dålig kost , solning och rökning , det sätter sina spår trots allt.

Skandinaviska tjejer har dålig hy överlag och tål inte solen alls att inte fler begriper detta.

Har även noterat att tjejerna på tinder är exakta kopior av varandra med tillhörande putande läppar samt det obligatoriska vin glaset i handen , wow så edgy! Ser bara oerhört fånigt och fjortisaktigt ut.
Fårskock mentalitet så det skriker om det f.ö.

Hobbys behövs knappt nämnas men kortfattat så är det- träning(yeaah right..), shoppa och resa........

Schampo verkar inte finnas i deras lexikon heller, många ser ut att tvättat håret med motor olja.

Klädstil på tjejer skiter jag fullständigt i så det behöver jag inte gå in på. Men låt oss säga att det är ganska copy paste det med.

Med det sagt så är det klart det händer att man knullar några av dessa exemplar då de tillhör töm-och-glöm facket.

Nä, ni tjejer har allt mycket att lära er om hur man framstår som en kvinna med lite klass och personlighet om ni nu är ute efter något mer än bara va en madrass med hål i.
Senast redigerad av jonesy. 2017-06-25 kl. 23:55.
Citera
2017-06-26, 08:29
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
Tips på bilder!

Hej! Ska till gbg i helgen med nära och kära och tänkte ta med systemkameran för att ta ca 3 seriösare bilder till tinder, göra mitt bästa och gå In för det mer.

Har kommit på 2/3 bilder men vet inte vad den 3e ska innehålla, sen är jag osäker på pressen

1. Ansiktsbild, tydligt från övre bröstet, inget skit i bakgrunden utan ren bild

2. Någon form av helkroppsbild, har ganska snygg klädstil så tänkte få med det, i någon bra pose

3. Förslag vad man kan ha som "aktivitetsbild"? Intressera är skapa musik,gym men känns svårt att få en bild på det

Sen pressen : ska den vara seriös eller lättsam? Ska man skriva sin längd om man är lång?

Vill ta nya tag med detta nu då jag knappt hinner gå ut längre (där jag träffa tjejer förut)

Jag har som du ungefär, ansiktsbild med stadsbakgrund (med ett äkta leende), helkroppsbild (med kläder på), bild på hobby/intresse samt en bild som tjejer brukar skriva att de tyckte såg rolig ut. Jag har fem bilder men endast en är tagen av mig, resten av vänner/bekanta och visar mer hur jag ser ut "i vardagen" än något framtvingat för just fotot.

Min presentation är ganska lättsam men är samtidigt beskrivande för mig...det viktiga tycker jag ändå är att texten är tillräckligt kort för att man ska orka läsa.

Jag är inte direkt någon modell utan helt okej utseende så får väl åtminstone en matchning per dag om jag är aktiv. Tar dock bort matchningar som är uppenbara bekräftelsehoreri/oseriösa.
Citera
2017-06-26, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är ni som ska göra er snygga, det är ni som lever på Ert utseende. Man kan göra sig lite mer fin en vanlig inför ett par bilder (kamma en frisyr, sätta på sig en skjorta typ) men killar använder varken smink eller filter (bögar eller ej testosteronstinna möjligtvis), en bild får max ta några sekunder att ta medan tjejer kan ta 58 olika bilder, välja ut den med bäst vinkel, lägga på 48 filter... tar timmar och etter timmar.... vi fungerar inte så.

Om något, tar man en bild där håret är lite "rufsigt", måste väl det snarare tyda på att "vad trevligt att han inte är en feminin hen som kan lägga upp en bild där håret står åt alla håll och är bekväm med sig själv" i en sund värld?

Problemet här kanske inte är att det är 9 av 10 fula killar. Problemet är att bilderna som man ska bedöma är i många fall bedrövliga. Man behöver inte se ut som David Beckham. 2-3 bilder minst där man får ett gott intryck av personen och hur den ser ut. Hel, ren, stiligt klädd utan att man behöver se feminin ut för den sakens skull. Hittade liksom en kille som la ut en bild på sig själv när han spydde. Noll självinsikt liksom.

Sedan så skulle jag kunna garantera att de flesta tjejer är mycket mer kräsna med utseendet än vad ni killar är på Tinder så det är nog inte vi tjejer som lever på utseendet i Tinders värld. Jag tycker Tinder är svårt för de flesta är gymnissar eller har hela kroppen fylld av tattoos. Inte attraktivt.
Senast redigerad av Amphyama 2017-06-26 kl. 08:37.
Citera
2017-06-26, 08:54
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama
Jag tycker Tinder är svårt för de flesta är gymnissar eller har hela kroppen fylld av tattoos. Inte attraktivt.

Tack, inte bara jag som reagerar på alla dessa tatueringar! Varannan kille har ju hela armarna eller ryggen full. Eller hela bröstet..

Reaktionen när man ser någon vettig utan
Senast redigerad av doedko 2017-06-26 kl. 09:11.
Citera
2017-06-26, 09:21
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
Tips på bilder!

Bild nr 1: inga solglasögon. Man vill se ögonen. Ingen bild i badrum, hiss, på gymmet, i sängen eller i bilen. Har du fina ögon, ha inte en svartvit bild. Har du fint leende och fina tänder, le.

Försök att få bild nr 2 så naturlig och spontan som möjligt. Inga tillgjorda poser eller liknande. Inga gangsta-grejer. Inga vapen (!), eller något annat konstigt. Ha städat i bakgrunden. Var hel och ren.

Bild 3: INGA gymbilder. Satsa på musiken. Vad gör du för musik? Spelar gitarr? Mixar? Ta en bild där du gör något av det. Återigen, naturligt, inga poseringar. Här är inte ansiktet nödvändigt att få med.

Lägg till en "social" bild om du vill, men det är inte nödvändigt. Inte bara massa bara överkroppar, alkohol och cigg. Rökning är dessvärre extremt oattraktivt. Visa att du kan bete dig även med vänner.

Presentation ska vara lättsam och KORT. Man ska orka läsa den. Beskriv vem du är, max 2 stycken, 6-7 meningar som mest. En kille som fångade mitt intresse hade endast en rad, det räcker om den är bra. Söker du något speciellt, skriv det. Har du barn, skriv det!! Inget "Livets hårda skola"-tjafs. Skriv inte att du jobbar för mycket eller dylikt. Längd ej nödvändigt, men många killar skriver ut det. Avviker du från "normen", så skriv ut det.

Hoppas detta kan hjälpa lite, och lycka till
Senast redigerad av doedko 2017-06-26 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in