2017-06-25, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Den här appen var fan ingen höjdare om man inte är Bear Grylls och lyckas "boost your morale"...

Satte max avstånd, swipade Like till en början på de jag faktiskt gillade. Ledsnade senare pga no match och swipade Like på precis allt och alla tills det var slut, måste varit över 1000 personer.

Visst, jag har en dålig bild, är medveten om det, men wtf det är ju inte så att jag ser ut Steve buscemi direkt.

Zero match

Haha du är inte ensam jag får i princip noll, swipar höger på ALLA. Använder några av de bästa bilderna på mig själv (tycker jag) på senare år. Har fått höra att jag är en 7a utseendemässigt. Får bara några få matchningar med riktigt fula tjejer. Fick en skapligt snygg häromdagen men hon tog bort mig.
Citera
2017-06-25, 10:38
Medlem
Noomiis avatar
95% av killarna på tinder borde få hjälp med att göra om sig. Omoderna kläder, töntiga selfies i kass badrumsbelysning, töntiga bilder med omoderna solglasögon som är fel storlek och halvnaken selfie liggandes på en gammal sleten soffa etc etc... Vissa ser rent av ohygieniska ut, orakade med gula tänder. Sen sitter ni här och är bittra över att tjejerna har höga krav, vilket skämt.
Citera
2017-06-25, 12:40
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noomii
95% av killarna på tinder borde få hjälp med att göra om sig. Omoderna kläder, töntiga selfies i kass badrumsbelysning, töntiga bilder med omoderna solglasögon som är fel storlek och halvnaken selfie liggandes på en gammal sleten soffa etc etc... Vissa ser rent av ohygieniska ut, orakade med gula tänder. Sen sitter ni här och är bittra över att tjejerna har höga krav, vilket skämt.

Vi tjejer här på flashback gör vårt bästa för att påpeka just detta, trust me..
Citera
2017-06-25, 14:34
Medlem
Blekes avatar
Det var ju typiskt. Date och allt var fixat, men p.g.a. av en "no deal"-detalj mellan oss så avbröt vi på god fot innan träffen blev av. Ibland finns det tyvärr saker som man vet inte kommer att fungera i längden. Men men, snackar med två andra och ska försöka swipa fram en ny tredje matchning. Jag trodde inte jag skulle få en enda matching, men så här långt har det gått över förväntan.

Det enda som sitter som en pungspark för mig är att jag är oerfaren med det fysiska. Jag är totalt självsäker när det kommer i tal och skrift, men senare när det kommer till kritan bryter jag samman. Hur fan kan ni kvinnor vara så skrämmande? Jag sitter och gäspar i skräckfilmer och skulle inte backa för strid, men ni ger mig svettiga händer när det är tänkt att gå från mer än en kram.

Citat:
Ursprungligen postat av KonstigKoala
Haha du är inte ensam jag får i princip noll, swipar höger på ALLA. Använder några av de bästa bilderna på mig själv (tycker jag) på senare år. Har fått höra att jag är en 7a utseendemässigt. Får bara några få matchningar med riktigt fula tjejer. Fick en skapligt snygg häromdagen men hon tog bort mig.
Lyssna på brudarna i tråden om vettiga bilder. Vad som verkar fungera för mig är att jag i min profiltext pekar med hela handen. När jag var yngre och testade en annan tjänst försökte jag göra texten perfekt utan konflikter, nu är den motsatsen där jag visar att vissa typer kan gå vidare. På den tiden fick jag inte napp, nu försöker jag knappt. Kanske det är åldern som ger lite bonuspoäng, vem vet... Jag fick t.o.m. en komplimang idag på twitter om att jag var rak på sak med vad jag ville. Är du velig / needy så tror jag det lyser igenom i texten.

Jag uppskattar mig själv till 6-7 någonstans, så det är inte helt det. Annars hade jag haft på mig kvinnor i yngre dagar.
Senast redigerad av Bleke 2017-06-25 kl. 14:39.
Citera
2017-06-25, 16:04
Medlem
Citat:

Första gångerna jag swipade åt en killkompis blev jag helt paff. ALLA tjejer typ var ju snygga, en ful tjej var ju undantaget. Sån otrolig skillnad på hur killarna ser ut, där det är en snygg kille som är undantaget.
Killar borde tänka lite på kläder, hår, bilder... Som det ser ut så verkar det som killar allmänt inte kan bedöma hur de själva ser ut.
Senast redigerad av pemmy 2017-06-25 kl. 16:05. Anledning: Typo
Citera
2017-06-25, 16:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pemmy
Första gångerna jag swipade åt en killkompis blev jag helt paff. ALLA tjejer typ var ju snygga, en ful tjej var ju undantaget. Sån otrolig skillnad på hur killarna ser ut, där det är en snygg kille som är undantaget.
Killar borde tänka lite på kläder, hår, bilder... Som det ser ut så verkar det som killar allmänt inte kan bedöma hur de själva ser ut.

Det är ni som ska göra er snygga, det är ni som lever på Ert utseende. Man kan göra sig lite mer fin en vanlig inför ett par bilder (kamma en frisyr, sätta på sig en skjorta typ) men killar använder varken smink eller filter (bögar eller ej testosteronstinna möjligtvis), en bild får max ta några sekunder att ta medan tjejer kan ta 58 olika bilder, välja ut den med bäst vinkel, lägga på 48 filter... tar timmar och etter timmar.... vi fungerar inte så.

Om något, tar man en bild där håret är lite "rufsigt", måste väl det snarare tyda på att "vad trevligt att han inte är en feminin hen som kan lägga upp en bild där håret står åt alla håll och är bekväm med sig själv" i en sund värld?
Senast redigerad av NirvanA 2017-06-25 kl. 16:22.
Citera
2017-06-25, 17:17
Medlem
Noomiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är ni som ska göra er snygga, det är ni som lever på Ert utseende. Man kan göra sig lite mer fin en vanlig inför ett par bilder (kamma en frisyr, sätta på sig en skjorta typ) men killar använder varken smink eller filter (bögar eller ej testosteronstinna möjligtvis), en bild får max ta några sekunder att ta medan tjejer kan ta 58 olika bilder, välja ut den med bäst vinkel, lägga på 48 filter... tar timmar och etter timmar.... vi fungerar inte så.

Om något, tar man en bild där håret är lite "rufsigt", måste väl det snarare tyda på att "vad trevligt att han inte är en feminin hen som kan lägga upp en bild där håret står åt alla håll och är bekväm med sig själv" i en sund värld?

Alltså nej, nej, nej. Du är ute och cyklar. Varför inte ta detta som ett råd istället? Ingen kvinna attraheras av en "ruffsig" man. Om du ser ruffsig och ofräsch ut redan som singel, då vill jag inte ens föreställa mig hur du ser ut efter ett par år i en relation... Sen handlar det ju inte enbart om bilderna utan även hur killen ser ut i verkligheten. Vi tjejer/kvinnor attraheras av välvårdade och propra män, som tar hand om sig själva. Detta är givetvis inte att likställas med en feminin hen. Det är heller inte att jämföras med en överpumpad gymhanne med alldeles för mycket solariebränna. Attraktiva och eftertraktade män är inte feminina, de vet hur de bör föra sig. Du kan göra dig så mycket mer attraktiv som man med små enkla medel. Modern frisyr, välskött skägg, träna, dofta gott, använd tandtråd, och var mån om din klädstil! Dressman, Björn Borg, silvertonade pilotglasögon, urtvättade tröjor och knickersjeans hör hemma på 90-talet. Tänk att du ju vill "sälja in" in dig själv. Inte på Myrorna då, utan hos en tjej...
Citera
2017-06-25, 17:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Alltså nej, nej, nej. Du är ute och cyklar. Varför inte ta detta som ett råd istället? Ingen kvinna attraheras av en "ruffsig" man. Om du ser ruffsig och ofräsch ut redan som singel, då vill jag inte ens föreställa mig hur du ser ut efter ett par år i en relation... Sen handlar det ju inte enbart om bilderna utan även hur killen ser ut i verkligheten. Vi tjejer/kvinnor attraheras av välvårdade och propra män, som tar hand om sig själva. Detta är givetvis inte att likställas med en feminin hen. Det är heller inte att jämföras med en överpumpad gymhanne med alldeles för mycket solariebränna. Attraktiva och eftertraktade män är inte feminina, de vet hur de bör föra sig. Du kan göra dig så mycket mer attraktiv som man med små enkla medel. Modern frisyr, välskött skägg, träna, dofta gott, använd tandtråd, och var mån om din klädstil! Dressman, Björn Borg, silvertonade pilotglasögon, urtvättade tröjor och knickersjeans hör hemma på 90-talet. Tänk att du ju vill "sälja in" in dig själv. Inte på Myrorna då, utan hos en tjej...

Många av dessa saker är svåra att få med i ett par bilder utan dessa saker ser man IRL, därför är ju bilderna bara en "hum/skott från höften" av hur personen är, således bör ni ju inte leta efter killar med de perfekta bilderna utan gå på många dejter så männen kan visa av allt det där IRL
Citera
2017-06-25, 17:37
Medlem
Noomiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Många av dessa saker är svåra att få med i ett par bilder utan dessa saker ser man IRL, därför är ju bilderna bara en "hum/skott från höften" av hur personen är, således bör ni ju inte leta efter killar med de perfekta bilderna utan gå på många dejter så männen kan visa av allt det där IRL

Oftast speglar bilderna verkligheten.
Citera
2017-06-25, 17:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Oftast speglar bilderna verkligheten.
Let's agree to disagree
Citera
2017-06-25, 18:06
Medlem
Krongjorts avatar

Killarna borde fokusera lika mycket på det yttre som tjejerna gör, det kan antas vara precis lika viktigt med det yttre som det är även för tjejerna. Själva innehållet får ge plats för marknadsföringsknep, fina etiketter och förpackningar, ungefär som samhälle i övrigt i många fall. Glädjande för killarna att få tips i hur detta ska gå till, åtminstone för de som behöver dessa tips.

Tillägg: Får du, man som kvinna, komplimanger för ditt utseende samtidigt som du är sminkad eller liknande, minns då att det endast är en 'mask' som blir betraktad som vacker, icke den som har masken på sig. Den som har masken vet inte om den skulle bli ansedd vacker, därför gömmer den sig bakom den masken. Men visst, masken kan verka viktig och hjälpande, men den är stjälpande för det du, antagligen, faktiskt önskar dig.

Tillägg #2: Bara väntade på det här. Tack och önskar dig välgång oavsett.

Men där det står, borde det också kunna stå "sälja ut dig själv".
Marknadsföring, fin etikett och fin förpackning, tre kännetecken för den produkten du absolut måste ha.
Senast redigerad av Krongjort 2017-06-25 kl. 18:12.
Citera
2017-06-25, 20:04
Medlem
Noomiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort

Killarna borde fokusera lika mycket på det yttre som tjejerna gör, det kan antas vara precis lika viktigt med det yttre som det är även för tjejerna. Själva innehållet får ge plats för marknadsföringsknep, fina etiketter och förpackningar, ungefär som samhälle i övrigt i många fall. Glädjande för killarna att få tips i hur detta ska gå till, åtminstone för de som behöver dessa tips.

Tillägg: Får du, man som kvinna, komplimanger för ditt utseende samtidigt som du är sminkad eller liknande, minns då att det endast är en 'mask' som blir betraktad som vacker, icke den som har masken på sig. Den som har masken vet inte om den skulle bli ansedd vacker, därför gömmer den sig bakom den masken. Men visst, masken kan verka viktig och hjälpande, men den är stjälpande för det du, antagligen, faktiskt önskar dig.

Tillägg #2: Bara väntade på det här. Tack och önskar dig välgång oavsett.

Men där det står, borde det också kunna stå "sälja ut dig själv".
Marknadsföring, fin etikett och fin förpackning, tre kännetecken för den produkten du absolut måste ha.

Jag tycker du överdriver frågan. Vi pratar om att ta hand om sig och bry sig om sitt yttre, inte att vara en perfekt och fåfäng ytligt produkt. Tänker att det är gott nog att vara nånstans i mitten på skalan. Dagens svenska genomsnittliga singelman +30år är mer närmare det ovårdade på skalan. Sen är tinder en ytlig app som fokuserar det yttre. Då är det ju nästan komiskt om man inte lägger ut bilder där man åtminstone har lite chans i konkurrens mot andra miljontals män runt om i världen... Amnars tror jag att appen lätt blir en bekräftelse på den bitterhet som finns hos många män om att tjejer är kräsna och har höga krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in