2018-07-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Inlägg likt detta har jag sett förut, och de fascinerar mig.

En 6:a säger du. Vad skiljer en 6:a från en 8:a?
4-5:a under midjan? Hade hon anorektiska ben eller?
Kan du ge något exempel?, alltså några bilder(googla fram några randoms bara typ) av vad du anser vara 6or och 8or?
Anorektiska? Nä snarare tvärtom. Tänk korvben.

Citat:

"Men det är synd att många längre ner på skalan i regel bättre i sängen än många 8+. Någon som har liknande erfarenheter?"

Ja, min erfarenhet är iaf att jag har haft bättre sex med tjejer som om man frågade "grabbarna" skulle säga var lite risiga. Kåtare, ärligare, bara allmänt mer sexigare med en grov osminkad kvinna som vill rida dig och stönar, JMF med vältränad, smal, söndersminkad och duckfacead död fisk som ligger i missionärsställning.

Också jobbigt att avvika sen, och behöva ghosta sådär när man inte har hjärta att berätta sanningen. För det har jag lärt mig, tyvärr, att det blir aldrig bra. Väldigt få kan ta det bra.

Sökandet fortsätter efter något varaktigt.

Hur menar du mer exakt här? Sanningen? Att du tycker hon är en 6:a men du vill ha en 8:a utseendemässigt, och därför inte tänka dig att träffa denne mer?

Du var ju uppenbarligen attraherad av kvinnan och ville ligga med henne, samt så tycker du att de på de nedre skalorna är bättre i sängen, så vad är då problemet, egentligen?

Jag tror detta är ett väldigt vanligt problem på tinder, men jag förstår inte riktigt varför?
Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror de flesta män likt mig själv har olika kravnivåer för vad man kan tänka sig att ha sex med en gång, och vad man vill ha något mer långsiktigt med. I det senare fallet kanske det har mer betydelse vad man vill titta och känna på var och varannan dag. Rent utseendemässigt, de andra aspekterna kring vilka krav man har utelämnar jag medvetet här.

Citat:
Jag undrar också om du har något exempel på när du trots allt "haft hjärta" att säga "sanningen" till personen?
Vad har du då sagt(eller skrivit i tinder-appen kanske?), och vad har du fått för svar.
Jag har i ett par fall försökt påtalat att vederbörande varit lite för tjock och överviktig för min smak, och att det kanske inte heller faller i de flestas smak. Men de personerna har inte varit öppna för den typen av (enligt mig) konstruktiv kritik. Jag har själv bemöts inte bara av ghosting utan av illa dolda lögner och dåliga ursäkter till varför det inte varit aktuellt att fortsätta med en viss person.

Det är för mig viktigt att utvecklas och att försöka bygga bort de aspekter och egenskaper i mig själv som inte är attraktiva. Så jag har försökt ge den typen av respons jag själv skulle vilja ha, till de jag avisat, men de har inte varit mottagliga som sagt. Jag har lärt mig varför folk väljer att ghosta, och gör nu själv det om inte någon bokstavligen efterfrågar feedback.
Citera
2018-07-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Hajar inte. Menar du att du har fixat så OTROLIGT bra bilder på dig själv att du parerar inflations-problematiken i tjejernas utseende Tinder vs verkligheten, dvs typ att du ser ut som en stark 8a på bilderna själv när du i själva verket är en 7a?

Tycker ändå mina bilder håller väldigt hög standard och är genomtänkta. Nästa steg för mig skulle att gå till proffesionell fotostudio och bli plåtad med smink och perfekt ljussättning, men känns verkligen störtlöjligt.

Förstår att du inte vill höra det, men. Ja, det är faktiskt så. Bilderna är fixade. Eller egentligen ska man väl säga bilden. Tror det är så här, tjejer är förlåtande om du har lite fula bilder, men har du en riktigt snyggbild fantiserar dom om just den killen/bilden. Bilden jag talar om fick 93% efter 112 röster på Photofeelern och sen på skoj eftersom jag var lite kaxig här i tråden, förvisso också mest "skoj", men alltid retar det upp nån så testade jag att googla "am i hot or not". Tryckte på första länken och la upp en bild och fick 9 av 10 någon artificiell intelligens som räkna ut, hehe.

Så ja, det har gjort att läget är annorlunda, det är ingen direkt chock för mig heller måste jag säga. Då jag ju vet att tjejer är mycket intresserad utav mig irl, men har liksom kämpat i åratal med att hitta bilder som säljer mig online, och äntligen har jag hittat en bild som verkar representera mig, helt ok. Ironiskt nog har jag dock inte fått svar av någon av dom "snyggaste" ännu. Bara 7orna har svarat, så får väl se vad det blir. Är mest glad att jag matchar med tjejer jag faktiskt vill köra in kuken i och inte träsktrollen längre. Det är 7 och uppåt liksom. Så är läget, fantastiskt kul.

Minns någon annan här inne i tråden som också skrev ut sin frustration i att "tjejer på riktigt gillar mig", etc. Förstår helt klart det kan vara jobbigt. Vissa är fotogeniska och andra får jobba på det. Jag har en tendens att se mycket äldre ut på bilder, och det säljer mig inte särskilt väl.
Citera
2018-07-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Förstår att du inte vill höra det, men. Ja, det är faktiskt så. Bilderna är fixade. Eller egentligen ska man väl säga bilden. Tror det är så här, tjejer är förlåtande om du har lite fula bilder, men har du en riktigt snyggbild fantiserar dom om just den killen/bilden.
Detta är mycket talande. Det är en av anledningarna att man ska aldrig har för många bilder. Jag har max 4-5 st av 6 möjliga, oftast.

Det är ett välkänt psykologiskt fenomen(kommer inte ihåg namnet dock), inte bara men framförallt bland tjejer. Den mänskliga hjärnan har en fantastik förmåga att "fylla i tomrum". Gärna med saker den själv gillar. Applicerat på konceptet dejting bilder så om du skulle ha bara en snygg ansiktsbild så vill hjärnan gärna måla upp en fin kropp också, om det passar in i en mall från tidigare erfarenheter.

Man kan dock i praktiken sällan komma undan med en enstaka bild, då mångas praktiska erfarenheter säger också att det kan vara något lurt som döljer sig. Man kanske inte heller har tillräckligt att stå på för att fantisera upp resten.

Jag tror många kan relatera till detta när man får upp en profil med endast en bild, men det är en snygg jävel. Då vill man instinktivt tro på det scenariot hellre än att det är en one i a million snyggvinkel-bild. Alltid svårt val.

I den andra änden av spektrumet så har vi för många bilder. Då lämnas inget till fantasin, vilket dels kanske inte är så att alla bilder tilltalar eller bekräftar den fantasibild man fick av första bilden. Har man alla korten så rent psykologiskt aktiveras inte hjärnan på samma sätt.

Det kan också uppfattas som lätt narcissistiskt att ha maximalt antal bilder, särskilt om det är väldigt liknande bilder.
Citera
2018-07-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag håller med dig, det är mycket enklare på det viset. Och krävs jävligt med balls att gå fram till någon publikt, särskilt någon i en grupp.

Men just därför som man kan stå ut någonting enormt idag ifall man bara visar en smula mod, just eftersom kvinnor förväntar sig numera att man ska sköta allt via appar och sociala medier.

Inte bara det men alltså när jag tittar på den yngre generationen män känner jag mig inte särskilt orolig alls för att ev. försvinna ur radarn för yngre kvinnor i och med att jag åldras och blir äldre (även fast man skulle kunna tro att vissa blir rädda för åldersskillnaden).
Den största delen verkar ju handikappade socialt och kan knappt gå fram till en kvinna i verkliga livet utan gömmer sig bakom appar som Tinder, de tränar inte, har timid och vek hållning, vågar knappt titta en i ögonen och tycks ha hittat något mode i tajta jeans och byxor som är meningen att kväva allt blodflöde i pungen.

En annan grej är ju att de är uppväxta med internetporr på ett annat som aldrig någon annan generation i historien. På min tid fick man nöja sig med Slitz-magasin eller koppla upp sig mot ett 56 kbit modem och sen vänta 2 dagar för att kunna se ett 3 min-klipp. Innan dess fick man springa ut till nån gömd koja i skogen där en samling porrtidningar fanns. Men idag?
Nu är det höghastighetsporr i mobilen och tillgång till det 24/7 i HD och 4K.

Läste någonstans att den yngre generationen män ("millennials") har mindre sex idag än förr, t. ex. för 40 år sedan. TROTS Tinder och alla dessa jävla appar, hur kan det komma sig? Och hur kan det komma sig att erektil dysfunktion är vanligare än någonsin idag?

Jo, därför att brudarna hoppar på ett fåtal kukar som har hela kakan medan resten blivit passiva runkare som tittar på medan andra män knullar kvinnor.

Citat:
Hursomhelst, har nu reflekterat lite över detta, alltså att se detta fenomen man själv har upplevt otaliga gånger men denna gång från sidolinjen som observatör... Med den här insikten känns det nu som man kan förkasta hypotesen att det skulle vara en själv som det är fel på som aldrig träffar någon man blir fysiskt attraherad av.

Jo, det är nog faktiskt mestadels ditt eget fel. För det första verkar du mest leta på Tinder och för det andra så är det du själv som vill leta efter svenska kvinnor.

Jag gick tillbaka på Tinder igår efter ett lååångt uppehåll och kunde konstatera att jag inte missat mycket hemmavid. Väldigt få som klarade mitt ståfräs-test, men så idag så sveper jag i Östeuropa och ser direkt skillnad.

Visst, fortfarande mestadels mediokra på Tinder men det är betydligt oftare som man stöter på och matchar med någon 8+ och som dessutom är just kvinnor och mindre fuskfiltren. Inte sällan man ser någon skriva om att man gillar att laga mat och klär sig som välanpassade kvinnor.

https://i.imgur.com/XBJqWV7.png
https://i.imgur.com/90fFXEn.png

2 h flygresa så kan du också börja träffa en del sådana här, men du pratar fortfarande om hur du mycket hellre vill träffa svenska tjejer och kan sen inte förstå varför du inte träffar snygga tjejer. Sucker...
Senast redigerad av BrunoC 2018-07-04 kl. 13:22.
Citera
2018-07-04, 13:33
Medlem
Citat:
Detta är mycket talande. Det är en av anledningarna att man ska aldrig har för många bilder. Jag har max 4-5 st av 6 möjliga, oftast. ..

Aldrig?

Beror ju helt på bilderna. Ifall varje bild höjer ens "värde" ser jag inte varför man skulle köra på färre, vore ju snarare dumt. Skulle snarare säga att bäst chans på Tinder har man med ett Instagram kopplat, där tjejer kan se massor av olika bilder som åtminstone ger intrycket av att man har vad de uppfattar vara ett intressant liv med sociala kontakter, cash och andra kvinnliga beundrare etc.
Citera
2018-07-04, 13:35
Medlem
Idittfejss avatar
4 superlikes på mindre 1 vecka. HA! dags att ta fram segelbåten för nu seglar på fitta!
Citera
2018-07-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Men just därför som man kan stå ut någonting enormt idag ifall man bara visar en smula mod, just eftersom kvinnor förväntar sig numera att man ska sköta allt via appar och sociala medier.
Problemet är väl bara delvis pga feghet. Det kan man lösa på fyllan om inte annat. Men nyktert så är det en stor del typ turkar som raggar, och de raggar på allt som rör sig. Vilket ger hela idén tyvärr en besk smak, att man direkt blir räknad till den skaran av oljiga kjoltittare.
Många tjejer är också ovana med den typen av approach, vilket ju kan fungera i ens favör, men det kan också göra att det blir direkt störande och man förlorar direkt istället, vilket många kvinnor vittnar om. Det är helt enkelt inte lika kulturellt etablerat längre.

Citat:
Jo, det är nog faktiskt mestadels ditt eget fel. För det första verkar du mest leta på Tinder och för det andra så är det du själv som vill leta efter svenska kvinnor.

Jag gick tillbaka på Tinder igår efter ett lååångt uppehåll och kunde konstatera att jag inte missat mycket hemmavid. Väldigt få som klarade mitt ståfräs-test, men så idag så sveper jag i Östeuropa och ser direkt skillnad.

Visst, fortfarande mestadels mediokra på Tinder men det är betydligt oftare som man stöter på och matchar med någon 8+ och som dessutom är just kvinnor och mindre fuskfiltren. Inte sällan man ser någon skriva om att man gillar att laga mat och klär sig som välanpassade kvinnor.

2 h flygresa så kan du också börja träffa en del sådana här, men du pratar fortfarande om hur du mycket hellre vill träffa svenska tjejer och kan sen inte förstå varför du inte träffar snygga tjejer. Sucker...
Du pratar mycket om att alla ska åka till typ Ryssland och hämta hem nån fru typ. Men hur praktiskt möjligt är det? Sure att åka dit någon vecka, men hitta någon som man får bra kontakt med (svårt med ett kulturellt och delvis språkligt hinder) och sen ska man ta ett beslut själv, samt övertyga vederbörande att "sure come with me to sweden and we live happily forever"...

Har du själv gjort det? Låter mest som en fantasi.

Citat:
Aldrig?

Beror ju helt på bilderna. Ifall varje bild höjer ens "värde" ser jag inte varför man skulle köra på färre, vore ju snarare dumt. Skulle snarare säga att bäst chans på Tinder har man med ett Instagram kopplat, där tjejer kan se massor av olika bilder som åtminstone ger intrycket av att man har vad de uppfattar vara ett intressant liv med sociala kontakter, cash och andra kvinnliga beundrare etc.
Det finns också ett minst lika stor del av kvinnor som blir avtända av ett instagram fullt av narcissistiska, skrytiga bilder på någon, hur snygg denne än må vara.

Jag kan själv tycka om jag tittar in på någon snygg tjejs insta som är länkat och sen har hon tagit och lagt upp en selfie typ varje dag senaste 3 åren, att det är jävligt avtändande med den typen av självcentrering.
Citera
2018-07-04, 14:16
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Alltså det här med falsk marknadsföring har ju tagits upp otal gånger i tråden, men känner jag måste dels ventilera mig samt bidra med (förhoppningsvis) lite nya observationer här. Nu har jag iaktagit två case objektivt, alltså inte tjejer jag hamnat på dejt själv med utan två tjejer jag halvkänner vars profiler jag nu sett på Tinder i dagarna.

Den ena är en svag 6a irl, men utan att överdriva så ser hon ut som en solklar 8a (!) på sina Tinderbilder. Ser typ ut som någon bloggtjej med fina bakgrundsmiljöer, halvmodelliga poser etc. Min snyggpolare höll på att göra i brallorna när jag delade hennes profil och menade att det var en omöjlighet att det är en sån grå tjej man aldrig skulle lägga märke till eller vända sig om efter.

Den andra tjejen ser bättre ut i fejjan, en ok 7a, men ser däremot ut som en toapappersrulle i kroppen. Otränad, stor och helt utan kvinnliga former. Allt som allt är hon fan en knapp 6a irl, alltså fulare än den andra. Dock är hennes enda helkroppsbild super-stagad, där hon halvligger i en pose där hon stödjer sig med armbågarna bakom kroppen så att de feta överarmarna dels göms bakom resten av kroppen samt att armbågarna trycker in hennes midja så hon ser smal ut, samt lite put med läpparna osv. Fyfan, är så uppenbart hon bett en polare ta ett "Tinder-foto". Vågar nog påstå hon ser ut som en stark 8a på Tinder, dvs deltat mellan henne på Tinder och irl är ju nästan tre pinnar!!

Det roliga i det hela är att min snyggpolare matchat och dejtat den senare bruden. Minns hur taggad han var inför dejten och vad fly förbannad han var efteråt att hon "lurat" honom, framförallt när vi kom fram till att jag kände henne och att jag borde "ha varnat" honom.

Hursomhelst, har nu reflekterat lite över detta, alltså att se detta fenomen man själv har upplevt otaliga gånger men denna gång från sidolinjen som observatör... Med den här insikten känns det nu som man kan förkasta hypotesen att det skulle vara en själv som det är fel på som aldrig träffar någon man blir fysiskt attraherad av. Tjejerna gör det ju helt omöjligt med sitt bildtrixande och det ligger ju dom själva i fatet, då det måste vara tyngre att gång på gång bli dissad efter dejt än online som vi killar konstant blir.

Fått ett bra flow nu och sitter med iaf enligt mina mått en drös nya matchningar, men känner mig snarare jäkligt uppgiven än glad just nu då jag inser att minst hälften kommer att vara fågelskrämmor som stjäl min tid. Dejt imorrn med en liten till synes tight sak och om hon inte motsvarar förväntningarna ska jag fan signa upp mig på kvällstango, korsordsklubb eller någon annan hobby där man kan få kontakt med tjejer utan att behöva supa en massa.

Hahaha!

Fattar faktiskt inte hur de tänker.. Tror de att bara jag lockar ut killen på dejt och han ser mig irl så kommer det rädda upp det hela? Blir ju fan värre! Man känner sig dit lurad!

Kör alltid all möjlig stalking nu för att slippa lägga 2 timmar på att kallprata med en tjockis. Nästa gång det händer så tror jag fan att jag bara går därifrån. Jag menar varför ska man vara artig? Är det artigt att lura folk och slösa deras tid?
Citera
2018-07-04, 14:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Inte bara det men alltså när jag tittar på den yngre generationen män känner jag mig inte särskilt orolig alls för att ev. försvinna ur radarn för yngre kvinnor i och med att jag åldras och blir äldre (även fast man skulle kunna tro att vissa blir rädda för åldersskillnaden).
Den största delen verkar ju handikappade socialt och kan knappt gå fram till en kvinna i verkliga livet utan gömmer sig bakom appar som Tinder, de tränar inte, har timid och vek hållning, vågar knappt titta en i ögonen och tycks ha hittat något mode i tajta jeans och byxor som är meningen att kväva allt blodflöde i pungen.

En annan grej är ju att de är uppväxta med internetporr på ett annat som aldrig någon annan generation i historien. På min tid fick man nöja sig med Slitz-magasin eller koppla upp sig mot ett 56 kbit modem och sen vänta 2 dagar för att kunna se ett 3 min-klipp. Innan dess fick man springa ut till nån gömd koja i skogen där en samling porrtidningar fanns. Men idag?
Nu är det höghastighetsporr i mobilen och tillgång till det 24/7 i HD och 4K.

Läste någonstans att den yngre generationen män ("millennials") har mindre sex idag än förr, t. ex. för 40 år sedan. TROTS Tinder och alla dessa jävla appar, hur kan det komma sig? Och hur kan det komma sig att erektil dysfunktion är vanligare än någonsin idag?

Jo, därför att brudarna hoppar på ett fåtal kukar som har hela kakan medan resten blivit passiva runkare som tittar på medan andra män knullar kvinnor.

Personlig utveckling är det som gäller. Vi killar kan göra så mycket för att öka vårt värde. Jag ser så framemot de kommande åren då jag kommer segla iväg från mina jämnåriga, trots att jag endast ser rätt bra ut.

Rörande tjejerna i dina bilder så är den första exakt min smak. Du kan nog höja henne från 8+...
Citera
2018-07-04, 15:52
Medlem
Citat:
Problemet är väl bara delvis pga feghet. Det kan man lösa på fyllan om inte annat. Men nyktert så är det en stor del typ turkar som raggar, och de raggar på allt som rör sig. Vilket ger hela idén tyvärr en besk smak, att man direkt blir räknad till den skaran av oljiga kjoltittare.
Många tjejer är också ovana med den typen av approach, vilket ju kan fungera i ens favör, men det kan också göra att det blir direkt störande och man förlorar direkt istället, vilket många kvinnor vittnar om. Det är helt enkelt inte lika kulturellt etablerat längre..

Nja, hamnar du i samma fack som babbe-typer så måste du nog göra någonting väldigt fel. Visst har jag upplevt bitchiga typer som inte velat bli störda och blivit bränd redan på direkten, men hellre det än någon brud jag ägnar en halvtimme på krogen för att sedan inte leda till någonting.

Den absolut överväldigande majoriteten ger ju ändå trots allt mest positiv respons. Särskilt ifall man går fram på ljusa dagen och inte befinner sig i någon klubbmiljö.

Citat:
Du pratar mycket om att alla ska åka till typ Ryssland och hämta hem nån fru typ. Men hur praktiskt möjligt är det? Sure att åka dit någon vecka, men hitta någon som man får bra kontakt med (svårt med ett kulturellt och delvis språkligt hinder) och sen ska man ta ett beslut själv, samt övertyga vederbörande att "sure come with me to sweden and we live happily forever"...

Har du själv gjort det? Låter mest som en fantasi.

Nu tänkte jag väl mest för en mindre sommarflört och ligg. Ifall du enbart haft att göra med svenska kvinnor under en längre tid så är det jävligt uppfriskande att sätta sig på ett plan och träffa annat och se vad som finns därute. Det ger en perspektiv.

Sen gillar jag personligen kulturen, vädret, maten, mindre feministskit och allting mer än Sverige och upplever en mycket högre livskvalitet här och har lyckats ordna mitt liv så att jag är i princip platsoberoende. Men visst, jag förstår att alla kanske inte riktigt har sådana möjligheter just nu. Men ifall man inte har några ungar så är det är inte särskilt svårt att jobba sig till en punkt där man kan spendera åtminstone ett par månader utomlands och på så vis kunna träffa någon för någonting mer seriöst.

Vad hindrar dig egentligen från att göra det inom om säg 1-2 år?
Väljer man hellre "tryggheten hemma i Sverige", så får man liksom finna sig i att man faktiskt till stor del själv också har valt de kvinnor som man klagar på.

Citat:
Det finns också ett minst lika stor del av kvinnor som blir avtända av ett instagram fullt av narcissistiska, skrytiga bilder på någon, hur snygg denne än må vara.

Fast det där är ju önsketänkande och antagligen ditt hamsterhjul som rationaliserar därför att du själv inte har någon schysst Instagram med massa bilder att skryta med (men hey, det har faktiskt inte jag heller). Det är fakta att ifall du ser okej ut och sen har en fet Instagram med massa bilder på ställen du varit på och verkar ha hela paketet och allt jag räknade upp tidigare, så kommer du liksom inte ha brist på tjejer idag.

De flesta kvinnor följer grupptänk, så är det. Och mainstream har sagt idag att Instagram och sociala medier är jättecoolt, så därför hänger också så otroligt många där och har blivit influerade av den kulturen.
Det gäller också i synnerhet sexiga och snygga bimbos som jag är intresserad i att ha sex med, tyvärr.

De typer som skulle bli avtända av ett lite för skrytigt Instagram är nog faktiskt samma typer som inte skulle skaffa Tinder från första början då det i mångt och mycket är en ytlig app för lösa relationer (även om nu det är möjligt att hitta någonting seriöst men då är nog Match.com m.fl. bättre sidor).

Citat:
Jag kan själv tycka om jag tittar in på någon snygg tjejs insta som är länkat och sen har hon tagit och lagt upp en selfie typ varje dag senaste 3 åren, att det är jävligt avtändande med den typen av självcentrering.

Ja, men det är DU och jag, Burkm4t. Men du förstår, kvinnors vaginor fungerar sällan så.
Den ser ett sexpack, status, $$$$$, självförtroende (artificiellt/fejkat, det kvittar) och en kille med spännande liv.
Det går kvinnor igång på. Och då kan man faktiskt ha överseende med självgodhet och narcissism på en kille och rentav ses som charmigt.

Sådan är verkligheten, sen skulle man kanske önska att kvinnans natur var som du beskriver.
Senast redigerad av BrunoC 2018-07-04 kl. 15:56.
Citera
2018-07-04, 17:16
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Anorektiska? Nä snarare tvärtom. Tänk korvben.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror de flesta män likt mig själv har olika kravnivåer för vad man kan tänka sig att ha sex med en gång, och vad man vill ha något mer långsiktigt med. I det senare fallet kanske det har mer betydelse vad man vill titta och känna på var och varannan dag. Rent utseendemässigt, de andra aspekterna kring vilka krav man har utelämnar jag medvetet här.

Jag har i ett par fall försökt påtalat att vederbörande varit lite för tjock och överviktig för min smak, och att det kanske inte heller faller i de flestas smak. Men de personerna har inte varit öppna för den typen av (enligt mig) konstruktiv kritik. Jag har själv bemöts inte bara av ghosting utan av illa dolda lögner och dåliga ursäkter till varför det inte varit aktuellt att fortsätta med en viss person.

Det är för mig viktigt att utvecklas och att försöka bygga bort de aspekter och egenskaper i mig själv som inte är attraktiva. Så jag har försökt ge den typen av respons jag själv skulle vilja ha, till de jag avisat, men de har inte varit mottagliga som sagt. Jag har lärt mig varför folk väljer att ghosta, och gör nu själv det om inte någon bokstavligen efterfrågar feedback.

Låter rätt märkligt. Snygg i ansiktet och överkroppen, men med korvben? Har du några bildexempel förresten som jag efterfrågade i första svaret Allmänt på 6or, 8or etc?

Tror detta beteende blivit värre med sociala medier och appar som tinder...
Man försöker ragga upp tjejer som är "under ens league". Visst fanns det innan internet och tinder också, men inte i lika extrem utsträckning tror jag.

Personligen, så hade jag gärna inlett ett förhållande eller velat träffa en tjej mer om jag tyckte hon var bra i sängen, samt hon var trevlig. Jag hade då inte ghostat bara för att midjan råkar ha 10 cm större omkrets än nästa match på tinder :P
Men det är ju jag det. Jag ligger inte runt särskilt mycket heller. Kanske man blir skadad av att ligga runt med nya personer varje vecka, eller ens månad eller år? När det gäller längre förhållanden då.
Citera
2018-07-04, 18:27
Medlem
Citat:
Många tjejer är också ovana med den typen av approach, vilket ju kan fungera i ens favör, men det kan också göra att det blir direkt störande och man förlorar direkt istället, vilket många kvinnor vittnar om. Det är helt enkelt inte lika kulturellt etablerat längre.
.

Helt fel. Lösa på fyllan? Nej du. Rent generellt går det inte bra att ragga på fyllan, om du dricker lite grann absolut, men om du är en storsupare känner brudarna oftast av det och blir rätt off.
Jag raggar nyktert, ev en öl en drink max. Hur ska du kunna lära dig om du inte vet vad du gör, när du är på fyllan? Alla småsignaler som djuren skickar ut, etc. Du riskerar att bli butthurt av deras småtester som du vid nyktert tillstånd förstått just bara var en test, och inte deras sätt att vara "otrevlig". Trust me, been there done that

Lär förövrigt inte bli hälsosamt i längden om du ska dricka dig full varje gång du ska ragga lite slynor
Jag raggade själv nyktert i helgen. Går alldeles utmärkt. För mig personligen är det alltid mest nervöst att öppna, men så fort man öppnat och det gått nån minut ev två så är det inga problem längre. Om du är nybörjare så föreslår jag baren, ev rökrummet. Där folk rent generellt är mest sociala. Dansgolvet funkar ju, men det är lite drygt. Gjorde det i helgen. Snudda tjejen på armen försökte få kontakt, hon vände sig om och man kände sig för sekunden avvisad.

Varpå jag gör ett klassiskt recept. Så istället för att försöka vara fysisk (lite creepy på dansgolv tbh, men eh svårt när det är högmusik också.) Så säger jag "Är du alltid så här bitchig, eller är du normal också?". Med den frågan disarmerar jag hennes svenska robotstridssystem, och hon svarade "Nej, blalbalba jag är normal bara gör det för jag måste" sen var allt cool. Min nervositet försvann direkt och jag prata på med henne som med vem som helst.

Men man måste bara ut och våga testa. Frågan är om nervositeten för att heja på tjejer någonsin kommer att försvinna? Tycker alltid jag upplever samma fenomen i min kropp. Sen det här med att tjejer kanske dissar en. Det är ganska sjukt men när man väl åker på en jättediss, så är det som att man faktiskt inte tar åt sig så värst, det är mycket farligare i din fantasi än det är i verkligheten, kort sagt!

Faktum är att du kan använda dissen till att få andra tjejer att tycka om dig. Gjort flera gånger. "Men shit, såg ni hur hon skällde på mig? Ingen aning om vem hon var, bara sa hej så skrek hon rakt ut." "Jagud, hon verkar galen" bla bla bla. "Vilka är ni då?" game on
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-07-04 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in