Citat:
Ursprungligen postat av
Bleke
Det var ju typiskt. Date och allt var fixat, men p.g.a. av en "no deal"-detalj mellan oss så avbröt vi på god fot innan träffen blev av. Ibland finns det tyvärr saker som man vet inte kommer att fungera i längden. Men men, snackar med två andra och ska försöka swipa fram en ny tredje matchning. Jag trodde inte jag skulle få en enda matching, men så här långt har det gått över förväntan.
Det enda som sitter som en pungspark för mig är att jag är oerfaren med det fysiska. Jag är totalt självsäker när det kommer i tal och skrift, men senare när det kommer till kritan bryter jag samman. Hur fan kan ni kvinnor vara så skrämmande? Jag sitter och gäspar i skräckfilmer och skulle inte backa för strid, men ni ger mig svettiga händer när det är tänkt att gå från mer än en kram.
Lyssna på brudarna i tråden om vettiga bilder. Vad som verkar fungera för mig är att jag i min profiltext pekar med hela handen. När jag var yngre och testade en annan tjänst försökte jag göra texten perfekt utan konflikter, nu är den motsatsen där jag visar att vissa typer kan gå vidare. På den tiden fick jag inte napp, nu försöker jag knappt. Kanske det är åldern som ger lite bonuspoäng, vem vet... Jag fick t.o.m. en komplimang idag på twitter om att jag var rak på sak med vad jag ville. Är du velig / needy så tror jag det lyser igenom i texten.
Jag uppskattar mig själv till 6-7 någonstans, så det är inte helt det. Annars hade jag haft på mig kvinnor i yngre dagar.
Vågar du avslöja vad "no deal"-detaljen är? Blev lite nyfiken.
Kan tipsa om min goto för första dejt: en pub eller bar. Helst med låg ljudvolym som tillåter konversation. Ett sådant ställe, som serverar alkohol, är mycket mindre pretentiöst och uppstyrt än café. Hotellbarer är en bra idé, de är ofta tysta och tomma samt elegant inredda, bidrar till stämningen. Bio på första är ingen toppenidé, man vill ju snacka med personen, särskilt första gången, inte sitta tyst i 2 timmar bredvid varann. Även om man gör något innan/efter är det ju lite dumt att boka in så mycket tid med någon som man inte känner. Samma med aktivitet så som bowling/biljard och promenad. Personligen tycker jag aktiviteter tar för mycket koncentration. Dessa är bättre för uppföljande dejter.
Vill flika in lite gällande bilder som pågår här. Helst vill man ha minst en riktigt proper bild, då bör man låta en kompis ta med en systemkamera, eller gå till en fotograf, kan vara värt det då du får en riktigt fin bild. Sen fylla ut övriga bilder med helkropps samt social/aktivitet. Dessa går att staga ganska lätt, själv lät jag en kollega ta en bild på mig skrattandes/leendes i en en soffgrupp där det sociala kontextet är antytt pga inramningen. Denna bild specifikt fick jag positiv feedback på vid en träff senare. Poängen är att det kan vara svårt att fixa BRA sociala bilder och att det går att skapa själv ganska enkelt. Många säger att de gillar när man ler på bilder också!
Har man ingen som kan hjälpa till med bilder / vågar inte fråga, så går det ju att ordna själv ganska enkelt (
med en sådan och sådan
sådan. Då kan man enkelt ta egna bilder som inte ser selfie-aktiga ut, samt du kan använda primärkameran. En
sådan här är bra också för detta ändamål.