2017-06-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama
Sedan så skulle jag kunna garantera att de flesta tjejer är mycket mer kräsna med utseendet än vad ni killar är på Tinder så det är nog inte vi tjejer som lever på utseendet i Tinders värld. Jag tycker Tinder är svårt för de flesta är gymnissar eller har hela kroppen fylld av tattoos. Inte attraktivt.

Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Tack, inte bara jag som reagerar på alla dessa tatueringar! Varannan kille har ju hela armarna eller ryggen full. Eller hela bröstet..

Reaktionen när man ser någon vettig utan

Äntligen finns det fler som inte gillar tatueringar! Vissa kan vara snygga, så går man in och bläddrar bland bilderna och då har de kroppen full av dem...de åker åt vänster..
Citera
2017-06-26, 10:25
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Äntligen finns det fler som inte gillar tatueringar! Vissa kan vara snygga, så går man in och bläddrar bland bilderna och då har de kroppen full av dem...de åker åt vänster..

Japp, fortare än kvickt.

... och varför kan man inte ångra superlikes? Om telefonen laggar ens det minsta, så är det lätt att det blir fel. Kul att berätta för killen att det inte var meningen
Citera
2017-06-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleke
Det var ju typiskt. Date och allt var fixat, men p.g.a. av en "no deal"-detalj mellan oss så avbröt vi på god fot innan träffen blev av. Ibland finns det tyvärr saker som man vet inte kommer att fungera i längden. Men men, snackar med två andra och ska försöka swipa fram en ny tredje matchning. Jag trodde inte jag skulle få en enda matching, men så här långt har det gått över förväntan.

Det enda som sitter som en pungspark för mig är att jag är oerfaren med det fysiska. Jag är totalt självsäker när det kommer i tal och skrift, men senare när det kommer till kritan bryter jag samman. Hur fan kan ni kvinnor vara så skrämmande? Jag sitter och gäspar i skräckfilmer och skulle inte backa för strid, men ni ger mig svettiga händer när det är tänkt att gå från mer än en kram.

Lyssna på brudarna i tråden om vettiga bilder. Vad som verkar fungera för mig är att jag i min profiltext pekar med hela handen. När jag var yngre och testade en annan tjänst försökte jag göra texten perfekt utan konflikter, nu är den motsatsen där jag visar att vissa typer kan gå vidare. På den tiden fick jag inte napp, nu försöker jag knappt. Kanske det är åldern som ger lite bonuspoäng, vem vet... Jag fick t.o.m. en komplimang idag på twitter om att jag var rak på sak med vad jag ville. Är du velig / needy så tror jag det lyser igenom i texten.

Jag uppskattar mig själv till 6-7 någonstans, så det är inte helt det. Annars hade jag haft på mig kvinnor i yngre dagar.
Vågar du avslöja vad "no deal"-detaljen är? Blev lite nyfiken.

Kan tipsa om min goto för första dejt: en pub eller bar. Helst med låg ljudvolym som tillåter konversation. Ett sådant ställe, som serverar alkohol, är mycket mindre pretentiöst och uppstyrt än café. Hotellbarer är en bra idé, de är ofta tysta och tomma samt elegant inredda, bidrar till stämningen. Bio på första är ingen toppenidé, man vill ju snacka med personen, särskilt första gången, inte sitta tyst i 2 timmar bredvid varann. Även om man gör något innan/efter är det ju lite dumt att boka in så mycket tid med någon som man inte känner. Samma med aktivitet så som bowling/biljard och promenad. Personligen tycker jag aktiviteter tar för mycket koncentration. Dessa är bättre för uppföljande dejter.

Vill flika in lite gällande bilder som pågår här. Helst vill man ha minst en riktigt proper bild, då bör man låta en kompis ta med en systemkamera, eller gå till en fotograf, kan vara värt det då du får en riktigt fin bild. Sen fylla ut övriga bilder med helkropps samt social/aktivitet. Dessa går att staga ganska lätt, själv lät jag en kollega ta en bild på mig skrattandes/leendes i en en soffgrupp där det sociala kontextet är antytt pga inramningen. Denna bild specifikt fick jag positiv feedback på vid en träff senare. Poängen är att det kan vara svårt att fixa BRA sociala bilder och att det går att skapa själv ganska enkelt. Många säger att de gillar när man ler på bilder också!

Har man ingen som kan hjälpa till med bilder / vågar inte fråga, så går det ju att ordna själv ganska enkelt (med en sådan och sådan sådan. Då kan man enkelt ta egna bilder som inte ser selfie-aktiga ut, samt du kan använda primärkameran. En sådan här är bra också för detta ändamål.
Citera
2017-06-26, 11:06
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Vågar du avslöja vad "no deal"-detaljen är? Blev lite nyfiken.

Kan tipsa om min goto för första dejt: en pub eller bar. Helst med låg ljudvolym som tillåter konversation. Ett sådant ställe, som serverar alkohol, är mycket mindre pretentiöst och uppstyrt än café. Hotellbarer är en bra idé, de är ofta tysta och tomma samt elegant inredda, bidrar till stämningen. Bio på första är ingen toppenidé, man vill ju snacka med personen, särskilt första gången, inte sitta tyst i 2 timmar bredvid varann. Även om man gör något innan/efter är det ju lite dumt att boka in så mycket tid med någon som man inte känner. Samma med aktivitet så som bowling/biljard och promenad. Personligen tycker jag aktiviteter tar för mycket koncentration. Dessa är bättre för uppföljande dejter.

Vill flika in lite gällande bilder som pågår här. Helst vill man ha minst en riktigt proper bild, då bör man låta en kompis ta med en systemkamera, eller gå till en fotograf, kan vara värt det då du får en riktigt fin bild. Sen fylla ut övriga bilder med helkropps samt social/aktivitet. Dessa går att staga ganska lätt, själv lät jag en kollega ta en bild på mig skrattandes/leendes i en en soffgrupp där det sociala kontextet är antytt pga inramningen. Denna bild specifikt fick jag positiv feedback på vid en träff senare. Poängen är att det kan vara svårt att fixa BRA sociala bilder och att det går att skapa själv ganska enkelt. Många säger att de gillar när man ler på bilder också!

Har man ingen som kan hjälpa till med bilder / vågar inte fråga, så går det ju att ordna själv ganska enkelt (med en sådan och sådan sådan. Då kan man enkelt ta egna bilder som inte ser selfie-aktiga ut, samt du kan använda primärkameran. En sådan här är bra också för detta ändamål.

Mycket bra tips här! Bilder med systemkamera osv kan verka skitnödigt, men det lönar sig i längden om man vill ha iaf en bra bild. En väldig massa dåliga, suddiga, mörka och på andra sätt eländiga bilder på hela Tinder.
Citera
2017-06-26, 11:45
Medlem
Noomiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Hah.!

90% av tjejerna är totalt söndersminkade och ser ut som 50 vid 30 strecket.
Nej ett töntigt filter och 2kg spackel kommer inte dölja eftersviterna av fylla , minimal träning, dålig kost , solning och rökning , det sätter sina spår trots allt.

Skandinaviska tjejer har dålig hy överlag och tål inte solen alls att inte fler begriper detta.

Har även noterat att tjejerna på tinder är exakta kopior av varandra med tillhörande putande läppar samt det obligatoriska vin glaset i handen , wow så edgy! Ser bara oerhört fånigt och fjortisaktigt ut.
Fårskock mentalitet så det skriker om det f.ö.

Hobbys behövs knappt nämnas men kortfattat så är det- träning(yeaah right..), shoppa och resa........

Schampo verkar inte finnas i deras lexikon heller, många ser ut att tvättat håret med motor olja.

Klädstil på tjejer skiter jag fullständigt i så det behöver jag inte gå in på. Men låt oss säga att det är ganska copy paste det med.

Med det sagt så är det klart det händer att man knullar några av dessa exemplar då de tillhör töm-och-glöm facket.

Nä, ni tjejer har allt mycket att lära er om hur man framstår som en kvinna med lite klass och personlighet om ni nu är ute efter något mer än bara va en madrass med hål i.

Diskutera gärna hur tjejerna kan förbättra sina bilder, men inte som försvar mot vad jag anser om killarnas bilder eftersom det bara får dig att framstå som en osäker, lättkränkt och bitter man. Dessutom avslöjar du att du nöjer dig med madrasser med hål i som för dig bara är töm och glöm. Män som kan, väljer andra
tjejer och är inte med madrasser med hål i. För att lägra en kvinna med klass, bör du till en början jobba med din egen klass och hur du vill framstå. Vårda ditt språk är en bra början.
Citera
2017-06-26, 13:17
Medlem
För två veckor sedan någonting hörde ett gammalt tinderligg av sig till mig. Inte ett ord på flera månader och trodde nog bara att det skulle stanna vid ett ONS.
Så frågade hon ifall jag skulle kunna ha lust att sätta på hennes väninna. Jag blev rätt paff men hon fick ändå skicka bild på väninnan till mig och sen sa jag att jag nog kunde göra henne tjänst. Väninnan såg helt okej ut.
Det blev aldrig av den helgen då jag hade annat för mig, men så i lördags så träffade jag tinder-tjejen och låg igen. Sen blev jag för yr av allt vin och lade mig för att sova. Sen vaknar jag någon gång av hon knäpper kort med mobilen på mig medan jag låg naken i sängen.

Sen på morgonen igen så kom jag på att fråga om hennes väninna och det visade sig då att denna väninna redan var gift. Jag tänkte "öh wtf?".
Efter det visade hon upp en facebook-gruppchat hon hade. Det var typ 10-15 kvinnor med där (och den här väninnan) och hon hade lagt upp bilderna på mig från när jag låg i sängen och sen var det kommentarer från några äldre kvinnor om att jag var lammkött och väninnan där frågade när det skulle bli hennes tur. Hon berättade att de typ bara pratar snusk där och tydligen vill alla veta exakta detaljer senaste gången vi låg.

Som jag förstår dock var det några i gruppen som var gifta men hon gick sen ändå igenom om alla i gruppen och frågade vem jag skulle kunna tänka mig att ligga med där. Hon var den som snackade om ev. en trekant med en där.

Alltså de senaste åren har jag fått upp ögonen för kvinnor slyniga beteende men det här var nog det grövsta, jag fick nämligen intrycket av att det inte var första gången de där kvinnorna hade delat på en snubbe. Jag skulle ljuga om jag sa att jag är emot att vara deras knulldocka, men någonstans kan jag inte låta bli att se ner på kvinnor.
Citera
2017-06-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
För två veckor sedan någonting hörde ett gammalt tinderligg av sig till mig. Inte ett ord på flera månader och trodde nog bara att det skulle stanna vid ett ONS.
Så frågade hon ifall jag skulle kunna ha lust att sätta på hennes väninna. Jag blev rätt paff men hon fick ändå skicka bild på väninnan till mig och sen sa jag att jag nog kunde göra henne tjänst. Väninnan såg helt okej ut.
Det blev aldrig av den helgen då jag hade annat för mig, men så i lördags så träffade jag tinder-tjejen och låg igen. Sen blev jag för yr av allt vin och lade mig för att sova. Sen vaknar jag någon gång av hon knäpper kort med mobilen på mig medan jag låg naken i sängen.

Sen på morgonen igen så kom jag på att fråga om hennes väninna och det visade sig då att denna väninna redan var gift. Jag tänkte "öh wtf?".
Efter det visade hon upp en facebook-gruppchat hon hade. Det var typ 10-15 kvinnor med där (och den här väninnan) och hon hade lagt upp bilderna på mig från när jag låg i sängen och sen var det kommentarer från några äldre kvinnor om att jag var lammkött och väninnan där frågade när det skulle bli hennes tur. Hon berättade att de typ bara pratar snusk där och tydligen vill alla veta exakta detaljer senaste gången vi låg.

Som jag förstår dock var det några i gruppen som var gifta men hon gick sen ändå igenom om alla i gruppen och frågade vem jag skulle kunna tänka mig att ligga med där. Hon var den som snackade om ev. en trekant med en där.

Alltså de senaste åren har jag fått upp ögonen för kvinnor slyniga beteende men det här var nog det grövsta, jag fick nämligen intrycket av att det inte var första gången de där kvinnorna hade delat på en snubbe. Jag skulle ljuga om jag sa att jag är emot att vara deras knulldocka, men någonstans kan jag inte låta bli att se ner på kvinnor.

Haha. Om det är sant så är det något av det äckligaste jag läst.
Men det är inte förvånande. Det är vad man ska förvänta sig av svenska kvinnor. Verkar som att flyktingarna har en hälsosam syn på svenska kvinnor. De vet vad många svenska män ännu inte vet.

//Siegestor
Citera
2017-06-26, 13:48
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Tack, inte bara jag som reagerar på alla dessa tatueringar! Varannan kille har ju hela armarna eller ryggen full. Eller hela bröstet..

Reaktionen när man ser någon vettig utan

Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium

Tänker hädanefter skylla enbart på mina tatueringar för att jag inte får några matchningar.
Citera
2017-06-26, 14:52
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tänker hädanefter skylla enbart på mina tatueringar för att jag inte får några matchningar.

Bra plan!
Citera
2017-06-26, 15:34
Medlem
Tycker appen beter sig mycket mysko just nu.

Jag är subscriber sedan några månader tillbaka men appen fungerar sämre än när jag var free user.

För det första har boostmekaniken varit värdelös för mig. Vad som sker är att man får väldigt få extra matchningar och de man får är utanför den radius man ställt in. Av någon anledning boostas man över ett jättestort område, och efter boosten är så får jag upp folk som är utanför min radius som då swipat ja på mig. Så i det stora hela är den funktionen värdelös för mig då den inte riktar boosten där den behövs.

Superlikes är bättre, men verkar uppfattas lite olika bland kvinnorna. Känns som hälften tycker det är kul att bli uppmärksammade, andra hälften avskyr dem. Verkar heller inte i jättestor utsträckning vara bundet till hur snygga tjejer man superlikar. Har fått en del väldigt snygga matchningar med hjälp av dessa, sen att de tjejerna inte svarar är en annan grej.

Men just senaste veckan har varit bedrövlig. Har skaffat en riktigt bra profilbild, som jag vet är bättre än min föregående. Därav valde jag att starta om mitt tinder då jag haft kontot ett bra tag och gått igenom en stor andel av tjejerna i området.

Vad som hände då var att jag inom de första fyra timmarna fick 6 matchningar med tjejer som jag betraktar som över medel. De nästkommande 20+ timmarna fick jag inte en enda matchning, inte ens med icke attraktiva tjejer (jag testade med swipea ja och dra tillbaka på en stor mängd).

Mitt antagande är att jag fick en "noobboost" i början, min profilbild är attraktiv, men att antingen noobboosten föll av fort, eller att jag blev nedvärderad på grund av att jag swipade för många tjejer under för kort period.

Tog bort och restartade mitt konto idag igen. Hittills har jag inte fått en enda matchning. Vad det beror på vet jag inte. Men det blir väldigt tydligt när man startar om sitt konto att tinder verkligen slänger 9+ tjejerna i ansiktet på en i början av stacken varje gång. Det är inte helt omöjligt att tinder ser att mitt facebookkonto nu blivit aktivt igen och aktiverar samma behandling som tidigare trots att jag "tekniskt" gjort en omstart.

Vad tror ni?

Jag tänker dock avsluta prenumerationen. Tycker appen är på tok för inkonsekvent för att betala för och man får inte något värde för pengarna. Dessutom tror jag att boostfunktionen har förstört appen en hel del då jag kan tänka mig att det finns många män där ute med på tok för mycket pengar att spendera på uppmärksamhet. Tänker nog finnas kvar på gratisversionen dock då inte egentligen kostar varken tid eller pengar att swipa nån minut per dag.
Senast redigerad av StarOnEarth 2017-06-26 kl. 16:00.
Citera
2017-06-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag har som du ungefär, ansiktsbild med stadsbakgrund (med ett äkta leende), helkroppsbild (med kläder på), bild på hobby/intresse samt en bild som tjejer brukar skriva att de tyckte såg rolig ut. Jag har fem bilder men endast en är tagen av mig, resten av vänner/bekanta och visar mer hur jag ser ut "i vardagen" än något framtvingat för just fotot.

Min presentation är ganska lättsam men är samtidigt beskrivande för mig...det viktiga tycker jag ändå är att texten är tillräckligt kort för att man ska orka läsa.

Jag är inte direkt någon modell utan helt okej utseende så får väl åtminstone en matchning per dag om jag är aktiv. Tar dock bort matchningar som är uppenbara bekräftelsehoreri/oseriösa.

Låter som min ambition, är inte heller någon modell men snäppet över medel skulle jag säga, så då kanske man kan stå ut med bra,avslappnade bilder liksom

Får du snygga matchningar?
Citera
2017-06-26, 16:32
Medlem
Citat:
Bild nr 1: inga solglasögon. Man vill se ögonen. Ingen bild i badrum, hiss, på gymmet, i sängen eller i bilen. Har du fina ögon, ha inte en svartvit bild. Har du fint leende och fina tänder, le.

Försök att få bild nr 2 så naturlig och spontan som möjligt. Inga tillgjorda poser eller liknande. Inga gangsta-grejer. Inga vapen (!), eller något annat konstigt. Ha städat i bakgrunden. Var hel och ren.

Bild 3: INGA gymbilder. Satsa på musiken. Vad gör du för musik? Spelar gitarr? Mixar? Ta en bild där du gör något av det. Återigen, naturligt, inga poseringar. Här är inte ansiktet nödvändigt att få med.

Lägg till en "social" bild om du vill, men det är inte nödvändigt. Inte bara massa bara överkroppar, alkohol och cigg. Rökning är dessvärre extremt oattraktivt. Visa att du kan bete dig även med vänner.

Presentation ska vara lättsam och KORT. Man ska orka läsa den. Beskriv vem du är, max 2 stycken, 6-7 meningar som mest. En kille som fångade mitt intresse hade endast en rad, det räcker om den är bra. Söker du något speciellt, skriv det. Har du barn, skriv det!! Inget "Livets hårda skola"-tjafs. Skriv inte att du jobbar för mycket eller dylikt. Längd ej nödvändigt, men många killar skriver ut det. Avviker du från "normen", så skriv ut det.

Hoppas detta kan hjälpa lite, och lycka till

Hej!

1. Tänkte ta en utomhusbild med ren bakgrund, och titta in i kameran. Tycker egentligen det är snyggare att kolla bort MEN det är svårt att få till det utan att det blir posigt

2. Helkropp tänkte jag också liknande, bara stå med snygga kläder och se glad o naturlig ut, inget störande i bakgrunden, typ "stadsbild" få med nya skorna osv på bilden, tycker skor är viktigt! Fin frilla ofc

3. Ingen gitarr, det är "skrivbordsstudio" så kanske en bild från sidan/ryggen? Kanske coolt över ryggen när man har något projekt igång, eller från sidan när man spelar keyboard?

vill dock undvika att det ska se ut som "hej! Jag spelar musik o får brudar" ska liksom framföras att det är ett seriöst intresse

4. Social bild är svårt, men skulle väl vara om man fick till en "kolla åt sidan" bild där.

Är ganska mycket över medel i längd så kanske borde ha med det, men är allergisk mot skryt, men tjejer på Tinder verkar prioritera längd mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in