Citat:
Ursprungligen postat av
PappaPundare
Grabbar de e akut.
Poppade min första E någonsin kl ca 00:50 och den kickade in som en käftsmäll ungefär 70 min efter intag.
Känns sjuuuukt skönt nu sitter o chillar med en polare men de jag undrar är när är det dags för andra tabben?
Ska jag dela den?
Dom är 250 mg
Tacksam för svar!
(I och med att de e första gången kanske jag ska softa med påfyllning????)
Edit: jag tror dom e 130 mg btw inte 250.
Såg nu att 250 räknas som väldigt mycket så jag hade nog inte känt mig bra på 250 absolut första gången.
Ok sorry nu kommer ännu en edit.
Jag poppade typ 40% av en tablett nu. Klippte med saxen så den blev inte riktigt 50/50 så tog den lite mindre biten. Så de softish jag behöver inte er hjälp längre mod kan ta bort om han vill.
Ska fortsätta poppa mindre och mindre doser nu resten av natten.
MVH/ pp
Låt mig inleda med att det är väldigt dumt att ta en hel kaka utan att veta hur mycket den innehåller, och att ett 250mg-kex bör delas oavsett. Men nu gick det ju bra, så grattis
Folk gör lite olika, själv brukade jag tycka det var lagom att ta andra halvan/pillret när peaken kom av den första, och sen fick det vara nog. Fler toppningar efter det har inte så himla stor effekt, förutom att baksmällan blir jävligare.
Sedan är det sällan en tab på 200mg eller mer saknar brytskåra, så du har nog rätt i att de var under 200mg. Har du ingen skåra är det nog 2/3 på ~120mg och 1/4 på ~180mg. Det är vad nästan alla siktar på när de pressar sina piller, även om det kan vara rätt stor variation mellan piller i samma batch. Inte alltid superbra blandat med tabletteringsmedlet, då det är vanligt att de slänger mdma-pulvret ovanpå pressmixen och sedan rör om för hand tills det "ser bra ut"