Citat:
Ursprungligen postat av
Amberfly
McDonalds är väl inte överskattad ens? Jag hävdar inte motsatsen heller, att McDonalds är underskattat. Vad tycker du om andra ställen som serverar/säljer hamburgare då? Kanske med extra fokus på McDonalds konkurrenter (och då särskilt Max och Burger King), men även gatukök, hipsterställen och liknande. Är nyfiken eftersom jag kan tycka att maten på vissa sådana ställen är överskattad med rejäla priser som gör att maten inte känns prisvärd för fem öre.
MAX bojkottar jag sedan många år, men då jag fortfarande åt där var deras mat hyfsat prisvärd med bra smak. Kan dock ha ändrats nu.
BK har jag bojkottat så länge att jag inte kan uttala mig.
Gatuköksburgarna är inte heller prisvärda längre, runt 50 spänn för en 90 grams cheese, wtf?
Ett vidrigt hipsterställe i vidriga vänsterinfekterade Midsommarkransen som faktiskt har riktigt goda och mättande burgare är Svenska Hamburgerköket. Prisvärt? Nja, burgarna ligger på runt 125 spänn, men de är 180 grammare och väldigt goda.
Tyvärr drar dock klientelet ner betyget för övrigt. Det gäller att inte se sig runt, stänga öronen och fokusera på burgaren för att inte få okontrollerat raseriutbrott.
MVH/Gnomegirl