Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Hmm, för mig är överskattad mat inte samma sak som mat man ogillar. Hade du tyckt att potatis var överskattat även om du gillade potatis? Vad är det egentligen med potatis som du ogillar?

Nej, överskattad mat är inte mat som jag ogillar. Jag menar att jag tycker att potatis är överskattat för att det är alltför vanligt förekommande när det finns bättre och godare alternativ. Min uppfattning är att många slentrianäter potatis som tillbehör till både kött och fisk, och därför anser jag den vara överskattad.
Citera
2018-06-16, 19:03
Medlem
Torskrygg.

Spelar ingen roll hur man gör. Vad jag erfarat hittills iaf. Menlös och hypad dussinmat.

Wallenbergare

Smakar misslyckad pannbiff, som däremot är fö jäfla gott om det görs rätt.
Citera
2018-06-16, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgathaRagatha
Nej, överskattad mat är inte mat som jag ogillar. Jag menar att jag tycker att potatis är överskattat för att det är alltför vanligt förekommande när det finns bättre och godare alternativ. Min uppfattning är att många slentrianäter potatis som tillbehör till både kött och fisk, och därför anser jag den vara överskattad.

Pommes frites då för bövelen? Det är väl ändå jävligt gott?
Citera
2018-06-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SverreDengroth
Pommes frites då för bövelen? Det är väl ändå jävligt gott?

Sådär, om jag ska vara ärlig... Men okej, riktigt fräscha och krispiga pommes kan vara goda! Men pommes i allmänhet anser jag vara överskattade.
Citera
2018-06-16, 19:49
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Torskrygg.

Spelar ingen roll hur man gör. Vad jag erfarat hittills iaf. Menlös och hypad dussinmat.

Wallenbergare

Torskrygg är väldigt gott faktiskt, iaf när mor gör den
Citera
2018-06-16, 20:55
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Torskrygg.

Wallenbergare

Har du tillagat färsk torskrygg eller den tråkigare frysta? En färsk torskrygg, lätt rimmad och stekt i ugn precis så att den börjar falla isär, serverad med bacontärningar och stekflott är fan så nära matorgasm man kan komma.
Citera
2018-06-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Har du tillagat färsk torskrygg eller den tråkigare frysta? En färsk torskrygg, lätt rimmad och stekt i ugn precis så att den börjar falla isär, serverad med bacontärningar och stekflott är fan så nära matorgasm man kan komma.

Mmm ja, håller med. Eller med brynt smör, citron och kapris. Underskattat, skulle jag vilja säga!
Citera
2018-06-16, 22:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Sådär, om jag ska vara ärlig... Men okej, riktigt fräscha och krispiga pommes kan vara goda! Men pommes i allmänhet anser jag vara överskattade.

Överskattade hur då? Det är väl sällan man ser någon hylla pommes, det är snabbmat som oftast är precis vad man förväntar sig att det ska vara.
Citera
2018-06-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Överskattade hur då? Det är väl sällan man ser någon hylla pommes, det är snabbmat som oftast är precis vad man förväntar sig att det ska vara.

Många hyllar väl pommes ofta? För att det är salt och fett och tilltalar mångas smaklökar? Jag menar att det är överskattat för att det är något man förväntas uppskatta, men att det ofta inte är så himla gott pga dålig tillagning eller dåliga råvaror.
Citera
2018-06-16, 23:08
Medlem
Citat:

All form av potatis är ju inte överskattad. Finns exempelvis folk som anser att potatismos är barnmat, och det har en viss stämpel som enkel vardagsmat samt gatuköksmat. Med andra ord, inte världens bästa rykte och knappast överskattat. Jag kan personligen tycka att riktigt vällagat potatismos är underskattat.

Vilka bättre och godare alternativ är det som du tänker på? Skulle dessa alternativ passa bra i alla lägen, eller bara till vissa maträtter? Pommes frites passar ju bra till hamburgare. Som ett exempel. Tror inte någon skulle vilja ha pasta eller ris istället.
Citera
2018-06-16, 23:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Många hyllar väl pommes ofta? För att det är salt och fett och tilltalar mångas smaklökar? Jag menar att det är överskattat för att det är något man förväntas uppskatta, men att det ofta inte är så himla gott pga dålig tillagning eller dåliga råvaror.
Det är bara potatis, inte så spännande.
Citera
2018-06-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
All form av potatis är ju inte överskattad. Finns exempelvis folk som anser att potatismos är barnmat, och det har en viss stämpel som enkel vardagsmat samt gatuköksmat. Med andra ord, inte världens bästa rykte och knappast överskattat. Jag kan personligen tycka att riktigt vällagat potatismos är underskattat.

Vilka bättre och godare alternativ är det som du tänker på? Skulle dessa alternativ passa bra i alla lägen, eller bara till vissa maträtter? Pommes frites passar ju bra till hamburgare. Som ett exempel. Tror inte någon skulle vilja ha pasta eller ris istället.

Alltså, allt är ju en smaksak! För mig är potatis överskattat för att jag tycker att potatis i olika former serveras för ofta som tillbehör. Jag tycker att t ex många andra rotfrukter, kål eller andra grönsaker funkar lika bra eller bättre och ger mer variation och intressantare smaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in