Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 00:11
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Precis, ordet sushi kommer ju från det japanska ordet sushi-meshi som betyder vinägerbehandlat ris eller motsvarande.

Du har inte, som jag, varit i Japan.
Sushi i Japan är INTE samma sak som ris / lax (den svenska versionen)

Res gärna dit.

Underbar mat.
Citera
2017-06-23, 02:11
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
McDonalds är väl inte överskattad ens? Jag hävdar inte motsatsen heller, att McDonalds är underskattat. Vad tycker du om andra ställen som serverar/säljer hamburgare då? Kanske med extra fokus på McDonalds konkurrenter (och då särskilt Max och Burger King), men även gatukök, hipsterställen och liknande. Är nyfiken eftersom jag kan tycka att maten på vissa sådana ställen är överskattad med rejäla priser som gör att maten inte känns prisvärd för fem öre.

MAX bojkottar jag sedan många år, men då jag fortfarande åt där var deras mat hyfsat prisvärd med bra smak. Kan dock ha ändrats nu.
BK har jag bojkottat så länge att jag inte kan uttala mig.
Gatuköksburgarna är inte heller prisvärda längre, runt 50 spänn för en 90 grams cheese, wtf?

Ett vidrigt hipsterställe i vidriga vänsterinfekterade Midsommarkransen som faktiskt har riktigt goda och mättande burgare är Svenska Hamburgerköket. Prisvärt? Nja, burgarna ligger på runt 125 spänn, men de är 180 grammare och väldigt goda.
Tyvärr drar dock klientelet ner betyget för övrigt. Det gäller att inte se sig runt, stänga öronen och fokusera på burgaren för att inte få okontrollerat raseriutbrott.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-06-23, 02:37
Medlem
Korders avatar
Pilgrimsmusslor är överskattade. Den enda smaken de har kommer från karamelliseringen, och konsistensen är suspekt. Även helt värdelösa ur ett krögarperspektiv med tanke på det löjliga svinnet - något som gör det än mer obegripligt varför rätten länge varit så vanlig på restauranger.
Citera
2017-06-23, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Res gärna dit.

Underbar mat.

Kan du inte ge några exempel på sushirätter? Framförallt utan ris.
Citera
2017-06-23, 03:29
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Pilgrimsmusslor är överskattade. Den enda smaken de har kommer från karamelliseringen, och konsistensen är suspekt. Även helt värdelösa ur ett krögarperspektiv med tanke på det löjliga svinnet - något som gör det än mer obegripligt varför rätten länge varit så vanlig på restauranger.
Pilgrimsmusslor har jag aldrig provat, men även ostron är grymt överskattade tycker jag. Som att svälja en 100 spänns snorloska, fast med lime och lite dill.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-06-23, 06:40
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Res gärna dit.

Underbar mat.

Nja, sushi är väl inte det mest intressanta i matväg, relativt smaklöst om man inte går till något lyxställe och betalar därefter. Fast det är mycket Japansk mat som lider av det problemet.

Svensk sushi gav mig kväljningar för övrigt.

Macha-te har jag aldrig förstått tjusningen med, smakar lite halvt unket.
Även Dr. Pepper, fast de är drycker.
Citera
2017-06-23, 09:10
Medlem
loosecanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508

Macha-te har jag aldrig förstått tjusningen med, smakar lite halvt unket.
Även Dr. Pepper, fast de är drycker.

Åh håller verkligen med! Matcha är en trend. Säkert funnits i Japan i evigheter men verkar hittat till västvärlden först nu. Riktigt överskattat. Smakar strävt och inte särskilt gott.
Dr. Pepper är odrickbart.
Citera
2017-06-23, 09:29
Medlem
Merwinnas avatar
Löjrom. Kostar fantasisummor och smakar inte bättre än stör- eller stenbitsrom.
Citera
2017-06-23, 10:17
Medlem
Oxfile är överskattat i förhållande till priset. Äter hellre en ryggbiff.
Citera
2017-06-23, 11:57
Bannlyst
potatisgratäng är väldigt överskattat, det är inte speciellt gott och kostar rätt mkt
Citera
2017-06-23, 15:24
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
potatisgratäng är väldigt överskattat, det är inte speciellt gott och kostar rätt mkt

I förhållande till vad? Havregrynsgröt?
Citera
2017-06-23, 15:26
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
I förhållande till vad? Havregrynsgröt?

Hahahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera