2017-06-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Idag i GP skriver Ann Heberlein om ett möte på en bensinmack, med en icke namngiven
person, som låter som en perfekt beskrivning av idioten Arnstad.

"För de här självutnämnda försvararna av godhet är alla medel tillåtna. I sitt nitiska försvar av det goda odlar de sitt hat."

"Jag kan inte påstå att vi någonsin var vänner, men ett antal postseminarier och doktorandkurser samt pedagogiska utvecklingsdagar har vi bevistat samtidigt under årens lopp. Nuförtiden ser jag bara honom flimra förbi på sociala medier. Där är han extremt aktiv: Han jagar nazister, rasister, fascister, ja alla som hotar hans världsbild. Jag är en av hans ”fiender”. Med märklig nit läser han allt jag skriver, och oavsett vilket ämne jag behandlar avfärdar han det som ”fascism”."

http://www.gp.se/ledare/heberlein-sa...gnen-1.4369158
Visst skulle det ha kunnat vara Arnstad. Faktum är att det kryllar av Arnstad-kloner vid universitetens humanistiska och samhällsvetenskapliga institutioner. Inte bara på Södertörn, utan även i Lund, Uppsala o.s.v. Vanligt hederligt folk skulle bli chockade om de visste hur illa det är ställt med Sveriges s.k. intellektuella.

Ann Heberlein uppmärksammar i sin artikel något som urverksapelsin tar upp i ett inlägg från igår, nämligen detta: För de inbillade goda betyder sanningen absolut ingenting. Det viktiga är att vara "god", hur många lögner som än krävs. Typiskt för dessa människor är också att de är främmande för konsekvensetik. Så länge intentionen är god spelar det ingen roll hur många som offras på mångkulturens altare. Utopin är viktigare än verkligheten. Därför är den som avslöjar obekväma sanningar - t.ex. Heberlein - en fiende som måste bekämpas.

Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Snarast är etiken hos Arnstad med flera att det är bättre att vara "god" än "sann". Exv i fråga om sexuella övergrepp som grasserar pga invandringen. Om vi medger detta, i TV eller media, då är vi inte "god". Vi är fascism. Detta är den etik som våra politiska fiender promotar. Den andra iden Arnstad torgför är tanken att om det existerar en skillnad mellan "svensk" och "ickesvensk" så är det fascism. Detta är en ide som också omfattas till 100% hos etablissemanget. Varför? Jo, därför att det är ren ondska att stänga ute någon, det är oetiskt. Det är elakt att sätta etiketter som skiljer ut människor i grupper.
(FB) Henrik Arnstad ljög om examen

Citat:
Ursprungligen postat av Ann Heberlein
”Jag ser som min uppgift att försvara godheten som idé”, hasplade han ur sig [---]

Jag tror att min kollegas resonemang är representativt för den typ av människor som ivrigt ägnar sig åt att jaga ”fascister” och som vrålar "rasister” i tid och otid. För de här självutnämnda försvararna av godhet är alla medel tillåtna. I sitt nitiska försvar av det goda odlar de sitt hat. Det är en märklig paradox: Att de som anser sig kämpa för godheten är de mest hatiska. ”Vem tycker du är mest hatisk av oss två?”, frågade jag min kollega. ”Du, som skriver att du spyr bara du ser mitt namn, eller jag som anstränger mig för att hålla en anständig ton?”. Märkbart besvärad tillstod han att han inte kunde försvara sina verbala spyor. Sen lommade han iväg till sin bil. Jag drack upp mitt kaffe och tänkte att sanningen alltid vinner över lögnen, också de lögner som formuleras i godhetens namn.
Citera
2017-06-18, 12:54
Citat:
Idag i GP skriver Ann Heberlein om ett möte på en bensinmack, med en icke namngiven
person, som låter som en perfekt beskrivning av idioten Arnstad.

"För de här självutnämnda försvararna av godhet är alla medel tillåtna. I sitt nitiska försvar av det goda odlar de sitt hat."

"Jag kan inte påstå att vi någonsin var vänner, men ett antal postseminarier och doktorandkurser samt pedagogiska utvecklingsdagar har vi bevistat samtidigt under årens lopp. Nuförtiden ser jag bara honom flimra förbi på sociala medier. Där är han extremt aktiv: Han jagar nazister, rasister, fascister, ja alla som hotar hans världsbild. Jag är en av hans ”fiender”. Med märklig nit läser han allt jag skriver, och oavsett vilket ämne jag behandlar avfärdar han det som ”fascism”."

Sannerligen en beskrivning som passar på Arnstad, men med tanke på det fetade förefaller det ändå omöjligt att det skulle vara han. Pansargeneralen har inget på "postseminarier och doktorandkurser" att göra. Dessutom är väl Heberlein vid Lund, och inte Södertörn eller SU.

Men fan vad obehaglig han är ändå, Arnstad: jag tänker på den där tweeten om att han snarare förväntat sig att Heberlein skulle komma ut som anhängare av SD eller NMR. Så jävla lågt, så jävla fult. Alltid dessa våldsamma anklagelser. Aldrig argument, bara förtal och glåpord, ofta döljda bakom en löjligt påklistrad von-oben-fasad.

Edit: från Nebeltags ovanstående inlägg hämtar jag följande korta citat som också det väl visar att just detta inte var Arnstad:

Citat:
Märkbart besvärad tillstod han att han inte kunde försvara sina verbala spyor. Sen lommade han iväg till sin bil.

Pansargeneralen blir inte besvärad eller svarslös. Han ger sig aldrig. Och pansargeneralen har väl heller ingen bil, utan tar sig fram med en vespa eller motordriven skateboard.
Senast redigerad av fryskyl 2017-06-18 kl. 12:58.
Citera
2017-06-18, 13:40
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
För de inbillade goda betyder sanningen absolut ingenting. Det viktiga är att vara "god", hur många lögner som än krävs.
Visst, man skulle nästan kunna kalla dessa människor för "Lögnens Folk", som en viss
känd psykolog faktiskt gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Pansargeneralen blir inte besvärad eller svarslös. Han ger sig aldrig. Och pansargeneralen har väl heller ingen bil, utan tar sig fram med en vespa eller motordriven skateboard.
Jo, det stämmer förstås. (såvida han inte lånat eller leasat en bil)
Citera
2017-06-18, 13:46
Medlem
Citat:
Sannerligen en beskrivning som passar på Arnstad, men med tanke på det fetade förefaller det ändå omöjligt att det skulle vara han. Pansargeneralen har inget på "postseminarier och doktorandkurser" att göra. Dessutom är väl Heberlein vid Lund, och inte Södertörn eller SU.

Men fan vad obehaglig han är ändå, Arnstad: jag tänker på den där tweeten om att han snarare förväntat sig att Heberlein skulle komma ut som anhängare av SD eller NMR. Så jävla lågt, så jävla fult. Alltid dessa våldsamma anklagelser. Aldrig argument, bara förtal och glåpord, ofta döljda bakom en löjligt påklistrad von-oben-fasad.

Edit: från Nebeltags ovanstående inlägg hämtar jag följande korta citat som också det väl visar att just detta inte var Arnstad:

Beskrivningen skulle kunna passa in på Nils Karlsson, känd från Twitter under signaturen @FilosofenNils.

https://twitter.com/filosofennils

Miljöpartistiskt kommunalråd och (f.d. ?) adjunkt i etik vid Malmö högskola, fanatisk antirasist, kolerisk, använder gärna fula ord. Geografin (Skåne) stämmer också.

Har egen tråd på Flashback:

(FB) Nils Karlsson (MP) - Floskelfilosofen - kommunpolitiker i Malmö. (sammanfogat)
Citera
2017-06-18, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Beskrivningen skulle kunna passa in på Nils Karlsson, känd från Twitter under signaturen @FilosofenNils.

https://twitter.com/filosofennils

Miljöpartistiskt kommunalråd och (f.d. ?) adjunkt i etik vid Malmö högskola, fanatisk antirasist, kolerisk, använder gärna fula ord. Geografin (Skåne) stämmer också.

Är väl en bättre kandidat här en Arnstad, även om han enligt uppgift i Sydsvenskan knappast heller borde ha på doktorandseminarier att göra:

Citat:
Med sin magisterexamen i teoretisk filosofi och kandidatexamen i praktisk filosofi har han gjort sig känd

Försökte hitta honom på Malmö Högskola, dock utan resultat. Men jag tvivlar självklart inte på din uppgift, men kanske var detta tidigare. Varför anställer de folk utan doktorsgrad? Ser de MP-engagemang som en akademisk merit, eller?

Hursomhelst, kanske är det han, jag har ingen aning. Ett riktigt stolpskott, för övrigt.
Citera
2017-06-18, 14:08
Medlem
Citat:
Är väl en bättre kandidat här en Arnstad, även om han enligt uppgift i Sydsvenskan knappast heller borde ha på doktorandseminarier att göra:

Försökte hitta honom på Malmö Högskola, dock utan resultat. Men jag tvivlar självklart inte på din uppgift, men kanske var detta tidigare. Varför anställer de folk utan doktorsgrad? Ser de MP-engagemang som en akademisk merit, eller?

Hursomhelst, kanske är det han, jag har ingen aning. Ett riktigt stolpskott, för övrigt.
Han är förmodligen doktorand, och sådana undervisar ju ofta. 2014 går han i alla fall under beteckningen universitetsadjunkt på MP:s valsedel. Nu ägnar han sig nog åt politiken på heltid, kommunalråd som han är.

Citat:
Miljöpartiet de gröna

Du kan personrösta genom att sätta ett kryss för den kandidat du helst vill ska bli vald. Du kan inte personrösta på fler än en eller någon annan kandidat än de som står nedan.

1. Karolina Skog, 38 år, Kommunalråd, Eriksfält
2. Nils Karlsson, 40 år, Universitetsadjunkt, Limhamn
http://www.val.se/val/val2014/valsed...ar.html#id0055

Rätt värdegrund är en tung merit i akademiska kretsar, ja. Det bådar tyvärr gott för Arnstad. Men vindarna kanske vänder snart?
Citera
2017-06-18, 19:15
Medlem
Hanif Bali länkar till Arnstads inlägg på facebook om salafism:

Citat:
Hanif Bali‏
@hanifbali
Samtidigt drar Arnstad en lans för salafism, den mest facistoida totalitära ultrakonservativa grenen av en religion i vår samtid:
https://twitter.com/hanifbali/status/876237792342364163
Citera
2017-06-18, 19:47
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Arnstad skall vara ett smartarsle och rabbla upp något om islam som han läst
på Wikipedia eller liknande. Han försöker undervisa oss dumma svenska rasister
som har synpunkter på dessa medeltidsmänniskor.

Pigga kommentarer får han i alla fall:

"Det har aldrig i mänsklighetens historia funnits en person med större behov av psykofarmaka än fältmarskalk Arnstad." (och en bild på en medicinförpackning)
Citera
2017-06-18, 21:30
Medlem
orrtupps avatar
I en tweet till Anders Lindberg skriver han så här:
Citat:
I vår samtid tror jag få saker retar så mycket som att vara resonabel.

Ja herregud, detta skall man läsa i en konversation mellan två av landets minst resonabla personer!
Nu fattas det väl bara att Behrang Kianzad retweetar.
Citera
2017-06-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Bra att Hanif uppmärksammar detta. Det förtjänar att skrivas ut här också.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Man kan ju påminna om att salafism som sådan är en trosinriktning inom islam som inte per definition är våldsam, etc. Salafister förespråkar den form av islam som tros ha praktiserats av de "fromma förfäderna" (al-salaf al-salih), det vill säga profeten Muhammed och hans närmaste anhängare samt de närmast följande generationerna av muslimer. Dvs det gamla vanliga käbblet bland religiösa om vem som har "rätt". Att det sedan finns salafi-jihadism och terror och IS inom salafismen är sant, men du förstår hur jag menar. Man får faktiskt vara salafist i Sverige.

Är det med anledning av Dawa-evenemanget i Himmelstalundshallen där kvinnor är portförbjudna eller gäller diskussionen något annat?
Citera
2017-06-19, 13:49
Medlem
Citat:
Arnstad skall vara ett smartarsle och rabbla upp något om islam som han läst
på Wikipedia eller liknande
. Han försöker undervisa oss dumma svenska rasister
som har synpunkter på dessa medeltidsmänniskor.

Nu kan han ju titulera sig religionsexpert, religionsvetare också, eller hur ? Vad var det senaste - jo järnvägsamiral var det ju.
Ja, jag ser fram emot hans kommande bok om Islam, Så insatt och djupsinnig han verkar vara - Det blir säkert en storsäljare, och blir kursbok på alla större Universitet, och en av Islams allra viktigaste religionsvetenskapliga samlingsverk.

Nej antagligen så googlar han bara - det vore bättre han åkte till Jerusalem och mäklade fred istället ? Han kan ju då släppa sin titel som pansaramiralen eller var det nu pansargeneral och titulera sig tex Kung av Jerusalem istället

Citat:
Pigga kommentarer får han i alla fall:

"Det har aldrig i mänsklighetens historia funnits en person med större behov av psykofarmaka än fältmarskalk Arnstad." (och en bild på en medicinförpackning)

Det är nog bättre att Herr Arnstad ägnar sig åt leta efter rasism och fascism hos tex Tolkien, eller räknar hårda vokaler och mjuka vokaler i tex kända texter eller urkunder. Många hårda vokaler så blir det ett högt fascismindex, många mjuka vokaler = antirasism

Med tanke på den senaste händelsen i Finsbury moske' så lär han få material för de kommande veckorna att peka på att Englands fascismindex har stigit dramatiskt ?
Citera
2017-06-19, 14:19
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nu kan han ju titulera sig religionsexpert, religionsvetare också, eller hur ? Vad var det senaste - jo järnvägsamiral var det ju.
Ja, jag ser fram emot hans kommande bok om Islam, Så insatt och djupsinnig han verkar vara - Det blir säkert en storsäljare, och blir kursbok på alla större Universitet, och en av Islams allra viktigaste religionsvetenskapliga samlingsverk.

Nej antagligen så googlar han bara - det vore bättre han åkte till Jerusalem och mäklade fred istället ? Han kan ju då släppa sin titel som pansaramiralen eller var det nu pansargeneral och titulera sig tex Kung av Jerusalem istället

Det är nog bättre att Herr Arnstad ägnar sig åt leta efter rasism och fascism hos tex Tolkien, eller räknar hårda vokaler och mjuka vokaler i tex kända texter eller urkunder. Många hårda vokaler så blir det ett högt fascismindex, många mjuka vokaler = antirasism

Med tanke på den senaste händelsen i Finsbury moske' så lär han få material för de kommande veckorna att peka på att Englands fascismindex har stigit dramatiskt ?

Ja, det är nog på den nivån hans forskning och intellektuella ådra hör hemma. Jag tycker regeringen bör spinna vidare på detta och utse honom till fredsmäklande fil.dr diplomat särskilda sändebud i Palestinakonfilkten. Lyckas han utses han till helgon, sankt Arnstadius. Tror ni inte han skulle gilla det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in