2017-06-16, 10:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror inte på det ett dugg.

Varför skulle Baghdadi vara i Raqqa när alla andra ledare där dragit sig undan för länge sedan.
Det rapporteras t.o.m. på Fox just nu och jänkarna är skitsura och varnar för att det kan användas som propaganda.

Heja Putin!
Citera
2017-06-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Putin? Hur har han fött terrorism?
Dels genom agerandet i Kaukasus men även i stort den shiamuslimska terrorn, ofta genom proxyn Iran.
Den viktigaste punkter är dock vapen och framförallt ammunition där ryssland får anses vara en av de absolut största spelarna och en ansenlig mängd hamnar i händer på terrorister (skäggiga arga män med AK-74 och RPG hur ju till normalbilden).
Själva leveranserna leder ju dessutom till en del lustigheter. Kapningen av ett helt fartyg utanför Gotland 2009 är ju nästan komisk. Men kremltrollen brukar vara bra på att skoja bort det mesta av det uppenbara trots allt. Det är inte världsopinionen de behöver lura heller utan bara den inhemska befolkningen.
Citera
2017-06-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det rapporteras t.o.m. på Fox just nu och jänkarna är skitsura och varnar för att det kan användas som propaganda.

Heja Putin!

Hur många terroristledare har Ryssland och USA tillsammans lyckats ta kål på det senaste två decennierna? Så länge de fortsätter stötta varandras meningsmotståndare så kommer skiten att fortgå. Shia och Sunni slåss bra på egen hand men lägger du till två stormakters ekonomier bakom så blir det onekligen blodigt.
Citera
2017-06-16, 12:27
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Heja Putin!

Jag kan tro att jänkarna är skitsura, de brukar ju alltid skryta när de tar IS- ledare.
Men Lavrov är som vanligt mer sansad:

Lavrov säger att Ryssland ännu inte är 100 procent säkra på att Baghdadi blev dödad vid den ryska bombningen i maj i Raqqa. Han varnar också för att man inte skall överskatta betydelsen av detta. Sådana här strukturer återhämtar sig när deras ledare dör, det gäller både IS och Nusra, menar han.

Death of Daesh Leader Baghdadi in Russian Airstrike Yet to Be Confirmed - Lavrov

https://sputniknews.com/middleeast/201706161054688801-russia-baghdadi-daesh-death/
Citera
2017-06-16, 13:01
Medlem
FlashyBears avatar
Brukar ryssarna ljuga om sådant? Jag tror faktiskt inte att Lavrov skulle gå ut med det om inte var ganska trovärdigt.

Om det stämmer är det självklart en viktig propagandaseger för Ryssland&Syria.
Citera
2017-06-16, 13:17
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Kan du inte berätta lite om alla dessa shiamuslimska terrorgrupperingar som finansieras av Iran? Vad de heter osv. Ah, du menar Hizbollah. Ja, men de utgör väl bara ett hot mot Israel, eller?

Vi andra betraktar nog de olika sunnimuslimska grupperingarna som jihadister och terrorister, där Daesh utgör den renaste och puraste av dem. Det är de som även utgör ett hot mot oss i Europa.
Jag diskuterar inte hotfulla terrorister, utan [blankt] terrorister.

"Vi andra betraktar"? Jag vill bemöta det med att säga att vi andra betraktar alla som begår terror som terrorister, oavsett religiös bakgrund. Det tjänar ju onekligen din position att endast utmåla sunnimuslimska grupper som jihadister. Det ger ju frikort till Assads jihadistvänner av shiamuslimsk bakgrund .
Citera
2017-06-16, 13:18
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Eftersom jag ifrågasatte ett tidigare inlägg hade det varit mer passande att ifrågasätta mitt svar. Vi nämnde inte övriga styrkor som hjälper Syriens lagliga regering.
Att det begås övergrepp i Syrien är inget jag tvivlar på.
Men terrorism nämndes, och det är ett begrepp som innefattar en hel del och inte endast de grupper du vill ska omfattas.
Citera
2017-06-16, 13:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag diskuterar inte hotfulla terrorister, utan [blankt] terrorister.

"Vi andra betraktar"? Jag vill bemöta det med att säga att vi andra betraktar alla som begår terror som terrorister, oavsett religiös bakgrund. Det tjänar ju onekligen din position att endast utmåla sunnimuslimska grupper som jihadister. Det ger ju frikort till Assads jihadistvänner av shiamuslimsk bakgrund .
Jag personligen känner inte till några shiamuslimska terroristorganisationer öht. Det finns dock har jag hört terroristgrupper i Katolska El Salvador (Mara Salvatrucha) och som härjar i USA, men de har inte precis religion som ett förtecken:

https://en.wikipedia.org/wiki/MS-13
Citera
2017-06-16, 13:44
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag personligen känner inte till några shiamuslimska terroristorganisationer öht. Det finns dock har jag hört terroristgrupper i Katolska El Salvador (Mara Salvatrucha) och som härjar i USA, men de har inte precis religion som ett förtecken:

https://en.wikipedia.org/wiki/MS-13
En entitets existens är inte beroende av din kännedom.
Citera
2017-06-16, 13:49
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Brukar ryssarna ljuga om sådant? Jag tror faktiskt inte att Lavrov skulle gå ut med det om inte var ganska trovärdigt.
Jag upplever inte att ryssarna är skrytsamma eller oärliga. Tvärtom säger de sig vilja vara ärliga, trötta som de är på Västs lögner och hyckleri. Lavrov upplever jag som väldigt pålitlig.
(Skriver jag, väl medveten om att somliga kommer att kalla mig rysstroll och liknande. Det har hänt förr.)
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Om det stämmer är det självklart en viktig propagandaseger för Ryssland&Syria.
Så är det förstås. Men som Lavrov säger, skall man akta sig för att överdriva betydelsen.
Citera
2017-06-16, 13:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
En entitets existens är inte beroende av din kännedom.
Börjar bli knepigt nu när era salafistiska bundsförvanter åker på storstryk i Syrien märker jag. Sedan går Al-Baghdadi och blir ihjälbombad. Tji fick ni med er plan:

http://www.informationclearinghouse.info/article1438.htm
Citera
2017-06-16, 14:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ryssarna säger att Abu Bakr al-Baghdadi dog i ett flyganfall över Al-Raqqa i slutet på Maj. SJälv trodde jag att han var i Irak.

Om det stämmer så grattis, kudos till Putin och Ryssland men utan bevis så är det påståendet (dvs att han är död) naturligtvis inte värt ett skit.
Senast redigerad av DaEzz 2017-06-16 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in