2017-06-27, 10:31
Medlem
Pre 1914s avatar
Vill cia genomföra en gasatack låter de inte wh berätta om det i förväg. Detta är bara prat för att hålla uppe trycket och eventuellt slå tillbaka av någon helt annan anledning.
Citera
2017-06-27, 10:35
Medlem
arbetets avatar
Nu har jag lagt in denna kommentaren På Marcus Oscarssons FB-inlägg om denna nyhet om Syrien:

Citat:
Hade du varit den objektiva analytikern du påstår dig vara så hade du länkat in Pulitzervinnande Seymour Hershs artikel i Die Welt som publicerades den 25/6. och kommenterat den. Jag utmanar dig på det!

Vi får nu se om mitt smurfkonto blir blockerat.
Citera
2017-06-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu har jag lagt in denna kommentaren På Marcus Oscarssons FB-inlägg om denna nyhet om Syrien:

Vi får nu se om mitt smurfkonto blir blockerat.

Den tomten är allt annat än objektiv. Han har blockerat mig sedan länge. Bara en sida får komma fram o höras så klart.
Citera
2017-06-27, 10:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Den tomten är allt annat än objektiv. Han har blockerat mig sedan länge. Bara en sida får komma fram o höras så klart.
Ja, det är otroligt. Alltså en analys som denna:

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Oscarsson på Facebook
ANALYS
President Obamas stora minus som president var att USA tappade kommandot i världspolitiken och inte lyckades hantera kriget i Ukraina men framförallt Syrien. Obama tappade sitt manöverutrymme och trovärdighet när han varnade för allvarliga konsekvenser om Assad genomförde en kemvapenattack men sedan inte slog tillbaka när så skedde.
Trump - som generellt sett har begått många andra misstag, det råder det inga tvivel om ens inom hans eget parti - har emellertid hanterat Syrien på betydligt trovärdigare sätt än Obama. Detta då han satt kraft bakom sina ord i och med att han beordrade 59 missiler mot Assads flygfält efter den senaste kemvapenattacken. Hade Obama agerat på motsvarande sätt i ett betydligt tidigare skede hade troligtvis många liv kunna räddas. Kanske hundratusentals liv.
Om Assad begår ännu en kemvapenattack lär USA:s svar bli mycket hårt och det torde innebära att Syrien inte vågar genomföra ytterligare kemvapenattacker. Det finns säkerligen många som hoppas att Assad ändå vågar göra det med förhoppningen om att det totalt sett skulle kunna rädda liv ifall USA:s respons skulle bli så stark att det kunde bidra till att Assad faller.

Om man går in och tittar så märker man att kommentarer försvinner i realtid.
Citera
2017-06-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det som skulle vara väldigt märkligt, rentav oförklarligt, är om Assad nu "genomför" en attack med Putins "godkännande" nu när USA har varnat att han kommer att bli Tomahawked om han gör det. Ska bli intressant att se hur de spinner den historien om det "inträffar". Hursomhelst, intresset verkar inte direkt så där jättestort i svensk MSM iaf.

Det som är märkligt för normala människor som dig och mig är det inte för psykopater, globalister och neocons. För dem är det helt naturligt att Assad "använder kemvapen" efter varje större triumf på slagfältet. Varför han gör det? Enligt dem är det han som är psykopat.

Text-TV har snappat upp det och det är den största mediekanalen i Sverige. Den når ut till mest människor genom ett knapptryck.
Citera
2017-06-27, 11:40
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Det som är märkligt för normala människor som dig och mig är det inte för psykopater, globalister och neocons. För dem är det helt naturligt att Assad "använder kemvapen" efter varje större triumf på slagfältet. Varför han gör det? Enligt dem är det han som är psykopat.

Text-TV har snappat upp det och det är den största mediekanalen i Sverige. Den når ut till mest människor genom ett knapptryck.

USA vill ha krig och med stor sannolikhet kommer det att startas inom kort! Kunskapen om syftet med kriget har däremot ändrats radikalt pga. alternativa medier och mängder av privata bloggar i stort sätt alla språk! USA-s desperation är tydlig och skall inte underskattas! Kanske världen har möjlighet -om vi överlever- att upprätta den efterlängtade internationella domstolen och för en gång skull utkräva ansvar för dessa impreialistiska massmord som har pågått de senaste 75 åren!

"The U.S. mainstream media’s near universal demonization of Syrian President Bashar al-Assad and Russian President Vladimir Putin – along with similar hatred directed toward Iran and Hezbollah – has put the world on a path toward World War III. Ironically, the best hope for averting a dangerous escalation into a global conflict is to rely on Assad, Putin, Iran and Hezbollah to show restraint in the face of illegal military attacks by the United States and its Mideast allies inside Syria. In other words, after the U.S. military has bombed Syrian government forces on their own territory and shot down a Syrian warplane on Sunday – and after Israel has launched its own strikes inside Syria and after Saudi Arabia and its Gulf allies have financed and armed jihadists to overthrow Assad – it is now up to the Syrian government and its allies to turn the other cheek."

http://www.globalresearch.ca/spoiling-for-a-wider-war-in-syria/5595542

Citera
2017-06-27, 12:04
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vill cia genomföra en gasatack låter de inte wh berätta om det i förväg. Detta är bara prat för att hålla uppe trycket och eventuellt slå tillbaka av någon helt annan anledning.

Jo, det gör dom. Genom att gå ut före, sedan utföra "attacken" så kan man visa på Assads trotts och totala hänsynslöshet. Det senare förstärker motiven att gå in fullskaligt i ett angreppskrig mot Assadregimen.
SA/USAs utfall mot Qatar är en del i kampanjen att destabilisera mellanöstern (som om det skulle behövas) och driva på för mer och större krig i området.

Det blir inte lugn i mellanöstern förän den judiska Makteliten i USA är eliminerad. Och det är något USAs befolkning måste ordna själva. Folk borde väl tröttna på allt krigande, även om det inte sker på hemmaplan? Unga män i sina bästa år kommer hem som lik eller skadade, kostnader som rusar i höjden och överförs till privata aktörer i Krigsindustrin. Det här kan aldrig sluta bra. Är man pessimist så kan man se en risk för att USA blir ett nytt Syrien i sig, söderslitet av interna motsättningar.
Vi får se om USAs militär har kulor(!) nog att hålla emot CIA och det judiskt styrda finnansindusrtiella komplexet.
Citera
2017-06-27, 12:09
Medlem
Börjar bli jobbigt att följa tråden. Mycket bråk mellan forum medlemmar och väldigt lite information om vad som händer just nu i Syrien. Hade uppskattat om folk kan komma med information som avser slagfältet i Syrien och inte så mycket om vad som hände för 100 år sen eller hur folk upplever Assad. Det har diskuterats i åratal och det är ganska uppenbart att folk kommer inte att ändra uppfattning om varken Assad, terroristerna,Israel, USA och Ryssland.
Senast redigerad av Copernicus 2017-06-27 kl. 12:11.
Citera
2017-06-27, 12:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du kan höja nivån på den här diskussionen genom att vara ärlig. Men jag har börjat tro att du inte kan skilja på sanning och lögn och rätt och fel.

USA tycker sig ha rätt att kräva Assads avgång. Mitt resonemang handlade om huruvida de har en sådan rätt. Och vi kom fram till att deras krav inte har någon legitimitet.

De enda som har rätt att kräva Assads avgång är folket i Syrien. Men de har röstat fram honom med överväldigande majoritet och om det var val idag, så skulle Assad få ca 90 % av rösterna, enligt amerikanska underrättelser! Assad har blivit omåttligt populär, inte bara i Syrien, utan i många andra länder. Han ses av många som en symbol i kampen mot USA-imperialismen.

Så när USA kräver Assads avgång är det orättfärdigt. Det är bristande respekt och oförskämt. De har låtsats att det finns en opposition i Syrien som ställer det kravet, men de som USA har refererat till är ju kriminella som de själva har beväpnat. Terrorstämplade Nusra t ex. Och det är från dem rapporter om krigsbrott och gasattacker kommer. Du litar på dem därför att de stöds av USA och Israel, men har man en gnutta sunt förnuft, avfärdar man naturligtvis dem som sanningssägare.
Som sagt, jag har varit väldigt öppen med mina åsikter. Det är du som ständigt byter dina åsikter beroende på vilken konflikt det handlar om. I din värld förändras internationell rätt efter vilken konflikt det handlar om. Det är inte bara att vara oärlig utan också hyckleri.
Citera
2017-06-27, 12:56
Medlem
Erik Östs avatar
Nu har usa bombat ett is-fängelse.

Dödsiffrorna ska bli intressanta att se , fördelningen alltså , om det är många saa-fångar som är dödsoffer eller is-slem.
Citera
2017-06-27, 12:58
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EVb7l/57-doda-i-amerikansk-attack-mot-is-fangelse

"57 personer har dött i USA-ledda flygräder mot ett IS-fängelse i Syrien.
Det uppger nyhetsbyrån AFP.
Ett fängelse som drivs av terrorsekten IS attackerades på tisdagsförmiddagen av USA-ledda luftstyrkor.
Fängelset ligger i östra Syrien, rapporterar AP."

Det här är ett solklart krigsbrott, men tvekar på att någon kommer reagera. USA låtsas kriga mot IS, men avrättar istället civila/SAA-soldater.
Citera
2017-06-27, 13:17
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick

Var Hitler, Saddam och Stalin psykopater när de slaktade människor? Saddam använde ju kemvapen. Han kanske var en psykopat då eller? Men just Assad har en en form av immunitet mot sådana beteckningar eller hur? Du verkar ha en naiv bild av världsledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in