2017-06-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Men oavsett utgången har de redan hunnit förstöra, döda och destabilisera Syrien, likväl som Ryssland. Det deras krigföring leder till är att terroristerna sprider ut sig över världen och troligen blir fler i gemensamt hat, medan civila och oskyldiga dör.

Trump och Putin föder terrorism.
Putin? Hur har han fött terrorism? Det är ju han som har hjälpt Assad att bekämpa terrorismen.
Trump? Han gör sina tappra försök att ändra USAs katastrofala politik i Mellan Östern. Just på grund av det, så blir han hårt attackerad av McCain och andra krigshetsare i sitt eget parti.
Citera
2017-06-16, 01:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Putin? Hur har han fött terrorism? Det är ju han som har hjälpt Assad att bekämpa terrorismen.
Trump? Han gör sina tappra försök att ändra USAs katastrofala politik i Mellan Östern. Just på grund av det, så blir han hårt attackerad av McCain och andra krigshetsare i sitt eget parti.
Jag antar att de tusentals shiamuslimska jihadister som strider på regimens sida är osynliga för dig.
Citera
2017-06-16, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag antar att de tusentals shiamuslimska jihadister som strider på regimens sida är osynliga för dig.

När, var , hur födde Putin dessa shiamuslimska jihadisterna menar du?
Citera
2017-06-16, 02:32
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
När, var , hur födde Putin dessa shiamuslimska jihadisterna menar du?
I det citerade inlägget som jag svarade fanns ett påstående om att en viss ledare hjälper en viss regim att bekämpa terrorism. Mitt förra inlägg kvarstår.
Citera
2017-06-16, 05:00
Medlem
Citat:
I det citerade inlägget som jag svarade fanns ett påstående om att en viss ledare hjälper en viss regim att bekämpa terrorism. Mitt förra inlägg kvarstår.
Eftersom jag ifrågasatte ett tidigare inlägg hade det varit mer passande att ifrågasätta mitt svar. Vi nämnde inte övriga styrkor som hjälper Syriens lagliga regering.
Att det begås övergrepp i Syrien är inget jag tvivlar på.
Citera
2017-06-16, 08:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Kan du inte berätta lite om alla dessa shiamuslimska terrorgrupperingar som finansieras av Iran? Vad de heter osv. Ah, du menar Hizbollah. Ja, men de utgör väl bara ett hot mot Israel, eller?

Vi andra betraktar nog de olika sunnimuslimska grupperingarna som jihadister och terrorister, där Daesh utgör den renaste och puraste av dem. Det är de som även utgör ett hot mot oss i Europa.
Citera
2017-06-16, 09:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Men oavsett utgången har de redan hunnit förstöra, döda och destabilisera Syrien, likväl som Ryssland. Det deras krigföring leder till är att terroristerna sprider ut sig över världen och troligen blir fler i gemensamt hat, medan civila och oskyldiga dör.

Trump och Putin föder terrorism.

Nej, det stämmer inte. USA, Israel, Saudi, EU sponsrar terroristerna i Syrien och kallar dem rebeller, vilket de inte alls är. Syrien försvarar sig självklart mot detta och har fått stöd från bl a Ryssland. Syrien och Ryssland är just nu de främsta kämparna mot terrorism.

Jag läste precis att USA transporterat IS-medlemmar med helikopter till Afghanistan, enligt en parlamentsledamot, han var mycket upprörd. Så USA sprider terrorism och det har de gjort länge, men det döljs noggrant i media.
Citera
2017-06-16, 09:15
Medlem
humanlifes avatar
Enligt källor i Jordanien skall SAA vara på väg att ta kontroll över gränskontrollerna mot Jordanien. Det är tydligen något som också Amman vill efter förhandlingar med Ryssland.
Vi håller tummarna för att det går bra!
Citat:
Syrian Army to Take Control of Border-Crossings with Jordan

TEHRAN (FNA)- Jordanian sources reported that the Syrian Army troops will once again seize control over the border-crossings as the pro-government forces are significantly advancing against terrorists in the Southern territories of the war-hit country.
The Arabic-language Ray al-Youm daily quoted the Jordanian sources as saying that Amman, with Russia's mediating role, is reviewing the Syrian soldiers' return to the border-crossings between the two countries.

The sources told the paper that a Jordanian coordinating committee is in contact with Damascus through Russian mediation to see how the Syrian troops can return and take control of Nasib border-crossing.

"The Syrian army troops are faced with no hudle to take back the Nasib border-crossing, and Amman is also interested to see the Syrian army's control over the passageway," the sources told the paper.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960325000573
Citera
2017-06-16, 09:25
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-sparre
Hej Jag skulle inte tveka en sekund för att gå med i IS efter 2003 i Irak om min min familj blev bombad av USA och eliminerad Men nu är det 2017 Då blir allt fokus i närtid USA har ju inte gjort något fel

På samma sätt hade du säkert tagit till vapen om diktatorn i ditt land fört bort och mördat dina släktingar utan någon form av rättegång eller rättvisa.
Citera
2017-06-16, 09:46
Medlem
Ryssarna säger att Abu Bakr al-Baghdadi dog i ett flyganfall över Al-Raqqa i slutet på Maj. SJälv trodde jag att han var i Irak.
Citera
2017-06-16, 10:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ryssarna säger att Abu Bakr al-Baghdadi dog i ett flyganfall över Al-Raqqa i slutet på Maj. SJälv trodde jag att han var i Irak.
Postade just i Kändisar som har dött om det.

Heja Putin!

https://www.rt.com/news/392520-isis-leader-killed-airstrike/
Citera
2017-06-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Tror inte på det ett dugg.

Varför skulle Baghdadi vara i Raqqa när alla andra ledare där dragit sig undan för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in