2017-06-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Ifall du inte är helt jävla efterbliven så betyder "skicka mail" - att skicka ett meddelande på sociala nätverk.

Är du fan hjärndöd?

Hahaha jaha! Allmänt vedertaget? Mail = mailadress. Dra åt helvete för fan.
Citera
2017-06-14, 18:46
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Hahaha jaha! Allmänt vedertaget? Mail = mailadress. Dra åt helvete för fan.

Har du autism eller va fan är det frågan om? "Att maila" enbart betyder att maila en mail-adress och verkligen bokstavstolka det hela är så jävla menat att man vill misstolka det för att få ut en dålig och billig poäng.

Du vet exakt vad personen i fråga menar när personen säger "han mailade mig snusk". Ja, det kan bara tolkas på ett sätt att någon skickade någon snusk så sitter du och hakar upp dig på en liten smådetalj "AMEN GUD HUR FICK DOM TAG PÅ MAILADRESSEN ALLSÅ FY FAN ARGUMENTET HÅLLER INTE. FINNS INGA FULAGUBBAR PÅ NÄTET".

Som att du känner dig träffad att du skriver snusk till minderåriga på nätet.
Citera
2017-06-14, 19:21
Medlem
Citat:
Du vet exakt vad personen i fråga menar när personen säger "han mailade mig snusk". Ja, det kan bara tolkas på ett sätt att någon skickade någon snusk så sitter du och hakar upp dig på en liten smådetalj "AMEN GUD HUR FICK DOM TAG PÅ MAILADRESSEN ALLSÅ FY FAN ARGUMENTET HÅLLER INTE. FINNS INGA FULAGUBBAR PÅ NÄTET".

Haha nä, jag tolkade det som att personen syftade på mailadress när hon använde ordet "mail". Hur får du det till att jag misstolkar med flit? Sen fick jag inget svar heller, så jag antog att hon bara hittade på. Som feminister/kränkta kvinnor på nätet i regel gör eftersom de aldrig blir ifrågasatta. Måste ju vara hur lätt som helst att presentera bevis om man "får flera mail i veckan".

Det är min och mångas andras tolkning av ordet "mail" och användandet av det. Det är ju du som hittar på språkbruk. Tönt. Men du kanske "sitter och mejlar" när du använder facebook-chatten också?

Citat:
Som att du känner dig träffad att du skriver snusk till minderåriga på nätet.

hur kom du förresten fram till detta? jisses.
Citera
2017-06-14, 20:07
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Haha nä, jag tolkade det som att personen syftade på mailadress när hon använde ordet "mail". Hur får du det till att jag misstolkar med flit? Sen fick jag inget svar heller, så jag antog att hon bara hittade på. Som feminister/kränkta kvinnor på nätet i regel gör eftersom de aldrig blir ifrågasatta. Måste ju vara hur lätt som helst att presentera bevis om man "får flera mail i veckan".

Det är min och mångas andras tolkning av ordet "mail" och användandet av det. Det är ju du som hittar på språkbruk. Tönt. Men du kanske "sitter och mejlar" när du använder facebook-chatten också?

hur kom du förresten fram till detta? jisses.

Nä, förlåt. Jag helt enkelt antog att när folk läser något så tar man inte allt bokstavstolkande utan tänkte runt vad någon menar vad en person ifråga skriver.

Nä, jag tror du inte får ett svar pågrund av att du och 345 andra nog ifrågasätter händelsen som idag är en självklarhet tjejer får stå ut med på internet ifrån okända män.

Ifrågasätter du händelsen för att det absolut inte har hänt henne eller ifrågasätter du ifall kvinnor i allmänhet får stå ut med sexuella inviter på nätet?

Det är helt enkelt din tolkning. Vad folk säger och vad folk menar är ge och ta i det ämnet. Vet jag fan talar med folk angående teknik och IT att folk inte vet vad saker är utan tar det närmaste generella ordet för att förklara något. Ordet Mail kan fan betyda så mycket olika för alla människor att du vet fan inte vad du snackar om.

Nej, jag skickar Elektrisk post på min facebook.

Och här är vi, när diskussionen har övergått till folks tolkning av ordet "mail" på facebook.

Sen vänta, vi har flera socialsidor än facebook!
Tänka sig? Hur kunde jag nästan missa det!

Alla sociala jävla hemsidor någonsin, appar - hemsidor you name it! Där har du privata mailfunktioner.

åh nej, eller menade hon faktiskt bara facebook? Annars gills det inte? Ljuger hon för att hon sa mail men menade ett facebook meddelande? Fy fan - BUSTED!
Citera
2017-06-15, 11:06
Medlem
Citat:
Nä, förlåt. Jag helt enkelt antog att när folk läser något så tar man inte allt bokstavstolkande utan tänkte runt vad någon menar vad en person ifråga skriver.

Ifrågasätter du händelsen för att det absolut inte har hänt henne eller ifrågasätter du ifall kvinnor i allmänhet får stå ut med sexuella inviter på nätet?

Varför är det konstigt, och så besvärande för dig vad min definition av "mail" är? Vem har en diagnos här egentligen? Sen är jag ju ganska övertygad om att fler drar den parallellen, oavsett hur långa dina utläggningar är.

Jag ifrågasätter denna lögnare p.g.a. att hon med all sannolikhet överdriver.
Citera
2017-06-15, 12:26
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Varför är det konstigt, och så besvärande för dig vad min definition av "mail" är? Vem har en diagnos här egentligen? Sen är jag ju ganska övertygad om att fler drar den parallellen, oavsett hur långa dina utläggningar är.

Jag ifrågasätter denna lögnare p.g.a. att hon med all sannolikhet överdriver.

Och du fortsätter att hacka upp dig på definitionen av ordet "mail"? Droppa det redan, grabben. Du är kass på att argumentera och det spelar ingen roll va du nu försöker förminska det hela med för det finns inget av det du säger som är relevant till ämnet eller ens "debunkar" henne.

Har du bevis på att hon ljuger eller överdriver?

Som jag sa, testa skapa ett kvinnligt konto någonstans och se hur lång tid det tar innan du har sexuella inviter ifrån alla möjliga olika killar. Även fast du har en 2/10 bild så har du män över dig. Till och med dvärgar, handikappade och rullstolsbundna får stå ut med det.

Fenomenet fulagubbar på nätet och kvinnor får stå ut med vad dom får stå ut med på nätet är inget nytt utan fan vart ett problem sen 90: och tidiga 2000-talet. Aftonbladetchaten, kommer du ihåg den eller är du 18 år och precis hittat ut till internet? Räcker med att du har ett kvinnligt namn så flockas män.

Det är fakta.
Citera
2017-06-15, 12:53
Medlem
Citat:
Och du fortsätter att hacka upp dig på definitionen av ordet "mail"? Droppa det redan, grabben. Du är kass på att argumentera

Det är ju du som hittar på språkbruk, lilla vännen. "jag har fått mail på facebook" (hahaha) Linnea överdriver med all sannolikhet, yes. Ganska lätt att genomskåda oärliga människor, om man inte har en hjärna som är lika underutvecklad som en 12-årings. Det är fakta!!!!
Citera
2017-06-15, 13:16
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Det är ju du som hittar på språkbruk, lilla vännen. "jag har fått mail på facebook" (hahaha) Linnea överdriver med all sannolikhet, yes. Ganska lätt att genomskåda oärliga människor, om man inte har en hjärna som är lika underutvecklad som en 12-årings. Det är fakta!!!!

Är du en papegoja? Du hakar upp dig på samma sak om och om igen som inte bidrar till något vettigt i diskussionen. "Mail, språkbruk, man kan inte maila på facebook!"

Det är ganska lätt att genomskåda idioter.
Du är en. Och det är fakta!

"Sannorlikhet", allså du vet inte ifall det är sant eller falskt? Du bara tror hon överdriver? Men ändå är du så övertygad i din tro att det skulle kunna vara sant?

Linnea överdriver lika mycket som vilken kvinna som helst som kan berätta om fula gubbar på nätet. Finns knappt någon överdrift i hennes inlägg eller svar tillbaka. Hon ger bra burns tillbaka på skitmeddelanden, hur fan kan det vara överdrift? Väl inte så jävla svårt att tänka till va man ska besvara någon och är man rapp i käften så är det en fördel.

Nä, men såklart. Hon svarade inte på ditt skitmeddelande så därför måste hon vara buk, bål och skitsnack!
Citera
2017-06-15, 13:35
Medlem
.-.-.s avatar
Om nu Linnea ska va så mycket feminist varför lägger hon då varje dag ut bilder och gapar efter uppmärksamhet och komplimanger, bilder där hon är så extremt hårt sminkad och alla är även rejält redigerade. Verkar som stackarn har dåligt självförtroende och gömmer sig bakom nån sorts fasad.
Finns ju ingen feminist i världen som använder sig av så mycket smink som Linnea gör.
Citera
2017-06-16, 00:03
Medlem
Citat:
Fenomenet fulagubbar på nätet och kvinnor får stå ut med vad dom får stå ut med på nätet är inget nytt utan fan vart ett problem sen 90: och tidiga 2000-talet. Aftonbladetchaten, kommer du ihåg den eller är du 18 år och precis hittat ut till internet? Räcker med att du har ett kvinnligt namn så flockas män.

Det är fakta.

Det finns enormt många män som är helt jävla slut i huvudet, kommer ihåg hur det var när man var ung och ute på krogen. Idioter som vägrade lämna kvinnor i fred trots att de var mycket tydligt att de inte var intresserade.
Är inte feminist, men jag hyllar Linnea. Hon gör det så jävla bra. Det bästa sättet att ändra ett beteende är genom konsekvenser.
Citera
2017-06-16, 03:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och du fortsätter att hacka upp dig på definitionen av ordet "mail"? Droppa det redan, grabben. Du är kass på att argumentera och det spelar ingen roll va du nu försöker förminska det hela med för det finns inget av det du säger som är relevant till ämnet eller ens "debunkar" henne.

Har du bevis på att hon ljuger eller överdriver?

Som jag sa, testa skapa ett kvinnligt konto någonstans och se hur lång tid det tar innan du har sexuella inviter ifrån alla möjliga olika killar. Även fast du har en 2/10 bild så har du män över dig. Till och med dvärgar, handikappade och rullstolsbundna får stå ut med det.

Det är fakta.

Är du kvinna vargvid eller bara en helt vanlig "PK-hen"? Ditt skitsnack stämmer rätt dåligt och du ljuger till stor del likt radikalfeministen, jag har frågat min flickvän och flera kvinnliga bekanta som både ser bättre ut och är mer sociala och trevliga än den där radikalfeministen du tar i försvar och ingen har råkat ut för sexuella trakasserier på nätet eller på stan av samma kaliber som feministen påstår är vanligt, raggningsförsök är dock rätt vanliga och inviter till både de ena och det andra men inget mer. Sånt är livet om inte du och feministen förstått det än, män raggar och det blir inte napp allt för ofta.

Jag tror istället att det kan vara så här på nätet i rätt många fall, skit dras till skit och allt som händer på nätet sker nästan alltid av en anledning. Tolka den här slutsatsen precis hur du vill men bli inte otrevlig i onödan.
Citera
2017-06-16, 09:45
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är du kvinna vargvid eller bara en helt vanlig "PK-hen"? Ditt skitsnack stämmer rätt dåligt och du ljuger till stor del likt radikalfeministen, jag har frågat min flickvän och flera kvinnliga bekanta som både ser bättre ut och är mer sociala och trevliga än den där radikalfeministen du tar i försvar och ingen har råkat ut för sexuella trakasserier på nätet eller på stan av samma kaliber som feministen påstår är vanligt, raggningsförsök är dock rätt vanliga och inviter till både de ena och det andra men inget mer. Sånt är livet om inte du och feministen förstått det än, män raggar och det blir inte napp allt för ofta.

Jag tror istället att det kan vara så här på nätet i rätt många fall, skit dras till skit och allt som händer på nätet sker nästan alltid av en anledning. Tolka den här slutsatsen precis hur du vill men bli inte otrevlig i onödan.

den egna erfarenheten jag har av det är när man pedofilbusta folk och när jag ville se vad killar skrev till tjejer på t.ex tinder.

Jag är varken kvinna eller "pk-hen".
jag vet bara vad folk får stå ut med då tjejer jag känner faktiskt pratar med mig om saker och ting. "Skit dras till skit", ja men minns du inte ens här om månaden med friidrottaren som lacka ur över att få meddelanden över "hur jävla snygg och sexig hon var i sina tights" med diverse kukbilder.

det finns en gräns mellan komplimang och trackaseri. Sen också i vilken situation och vem det är så är det nu ok med en kommentar eller kukbild.

Ja du har frågat dom som är snyggare och dom känner inte igen det? Ja jävligt konstigt enligt mig för varje tjej jag har känt sen barnsben har råkat ut från det, blandat i blandade ekonomiska uppväxter och socialstatus.

men jag säger såhär! skapa ett random tjejkonto och se själv. inte så jävla svårt att göra det och testa på sanningen själv!
Senast redigerad av vargvid 2017-06-16 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in