Citat:
Ursprungligen postat av
hicku
Haha nä, jag tolkade det som att personen syftade på mailadress när hon använde ordet "mail". Hur får du det till att jag misstolkar med flit? Sen fick jag inget svar heller, så jag antog att hon bara hittade på. Som feminister/kränkta kvinnor på nätet i regel gör eftersom de aldrig blir ifrågasatta. Måste ju vara hur lätt som helst att presentera bevis om man "får flera mail i veckan".
Det är min och mångas andras tolkning av ordet "mail" och användandet av det. Det är ju du som hittar på språkbruk. Tönt. Men du kanske "sitter och mejlar" när du använder facebook-chatten också?

hur kom du förresten fram till detta? jisses.
Nä, förlåt. Jag helt enkelt antog att när folk läser något så tar man inte allt bokstavstolkande utan tänkte runt vad någon menar vad en person ifråga skriver.
Nä, jag tror du inte får ett svar pågrund av att du och 345 andra nog ifrågasätter händelsen som idag är en självklarhet tjejer får stå ut med på internet ifrån okända män.
Ifrågasätter du händelsen för att det absolut inte har hänt henne eller ifrågasätter du ifall kvinnor i allmänhet får stå ut med sexuella inviter på nätet?
Det är helt enkelt din tolkning. Vad folk säger och vad folk menar är ge och ta i det ämnet. Vet jag fan talar med folk angående teknik och IT att folk inte vet vad saker är utan tar det närmaste generella ordet för att förklara något. Ordet Mail kan fan betyda så mycket olika för alla människor att du vet fan inte vad du snackar om.
Nej, jag skickar Elektrisk post på min facebook.
Och här är vi, när diskussionen har övergått till folks tolkning av ordet "mail" på facebook.
Sen vänta, vi har flera socialsidor än facebook!
Tänka sig? Hur kunde jag nästan missa det!
Alla sociala jävla hemsidor någonsin, appar - hemsidor you name it! Där har du privata mailfunktioner.
åh nej, eller menade hon faktiskt bara facebook? Annars gills det inte? Ljuger hon för att hon sa mail men menade ett facebook meddelande? Fy fan - BUSTED!