2017-06-13, 17:02
Medlem
Ahlgrensbilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Är det confirmed någonstans att 100% högerswipe -> mindre visningar av en själv?
Och i så fall går det att kompensera bort med att switcha till att visa killar och och dra 100% vänsterswipe ett tag?

Sedan har jag märkt att antalet attraktiva tjejer/totalen är extremt mycket högre på tinder än vad den ration är när man går runt på stan /universitetet. Det blir ju rätt mycket högerswipe även när jag tittar igenom profilerna ordentligt...

Folk vet hur de ska framställa sig. Alla kan bli snygga på vissa kort och skriva en vettig profil. Tyvärr
Citera
2017-06-13, 18:20
Medlem
Dagens singelliv är bara sjukt. Kika bara singelliv på tv4.

En tjej går på tinderdejt för att sedan därifrån åka direkt hem och knulla med en annan.
Har märkt genom alla man träffat att alla nästan har haft problem på något sätt med, "något ex som vart ett svin o bla bla bla". Så dom har dålig självkänsla, tillit eller whatever som rättfärdigar visa attityder. Som man avvisar dom för direkt.

Sen nu när man äntligen träffar en asnajs brud i fredags 7 mil bort, så vill hon fortfarande ses men säger att hon är kluven till distansen (Ja jag fattar att de är en undanflykt). Vi har dock bara träffats 5h och hon sa att hon var ute efter mer seriöst, vi är i samma ålder. Så vafan ska man då ens ordna en träff. Träffen gick dessutom riktigt bra. Hon frågade redan där att " Du får säga till om du vill ha över mig". Vi bestämde även träff nu igen till helgen vilket inte kommer bli av.

Tillslut nu har hon bara varit extremt seg och ställt in träffen som skulle vart för en dag sen pg av "sjuk". Nu tror jag iofs hon är de då jag uppfattar henne som en ärlig människa.
Känns mest som hon kan tänka sig träffa en igen men vill kolla vad som finns närmre där hon bor under tiden, och fuck dat. Så jag skrev nu att det är bättre vi skiter i de för jag orkar inte med sånt här tidskrävande som bara suger min energi där man inte kan få ens ett ja eller nej.

Dehär är problemet idag. Minsta lilla hinder ser man som problem och då ska man leta vidare.
Tänkte först att tinder är bra, och visst man har träffat och knullat ett 10-tal genom appen.
Men i slutändan så sabbar nog bara tinder förhållanden.

Vet hur många vänner som helst som laddat ner tinder när dom vart iväg osv, som varit i förhållande. Tror inte heller de är så jävligt ovanligt. Eller tänket att de finns alltid någon lite bättre, vilket förmodligen inte finns när man aldrig ger något chansen helt.

Gjorde väl misstaget att lägga ner väldigt mkt energi att prata med denhär tjejen endast. Vi har allt gemensamt men ändå så är det alltid något.

Nu blir det att återgå till fcking tinder och bara knulla sönder mediokra tjejer igen och sen be dom dra åt fuck off. För det är nästan garanti att en medeltjej + har flera på gång samtidigt.
Rörigt inlägg men blir förbannad.
Senast redigerad av LongTerm90 2017-06-13 kl. 18:26.
Citera
2017-06-13, 22:49
Medlem
dualwields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90

En tjej går på tinderdejt för att sedan därifrån åka direkt hem och knulla med en annan.

Nu blir det att återgå till fcking tinder och bara knulla sönder mediokra tjejer igen och sen be dom dra åt fuck off. För det är nästan garanti att en medeltjej + har flera på gång samtidigt.

Ja, håller med dig. Dagens singelliv är extremt. Extremt slampigt. Tinder gör att det är enklare än nånsin att hitta någon ny att knulla. Tycker det finns både för- och nackdelar med det. Själv passar jag på att träffa nya tjejer då och då för att leka av mig lite. Den dagen när jag går in i ett förhållande vill jag inte känna att jag saknar att ligga med nya tjejer. Tjejen jag träffar lär med största sannolikhet också legat runt en hel del på Tinder, som de flesta gör.

En nackdel är precis som du säger att man är så bekväm att man drar sig för att åka en bit för att träffa en genuint trevlig person när det finns flera andra att träffa närmare hemmet. Eller att många saknar respekt och är mer arrogant än tidigare för att det alltid finns en ny match som kanske är bättre ett swipe bort.
Citera
2017-06-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dualwield
Ja, håller med dig. Dagens singelliv är extremt. Extremt slampigt. Tinder gör att det är enklare än nånsin att hitta någon ny att knulla. Tycker det finns både för- och nackdelar med det. Själv passar jag på att träffa nya tjejer då och då för att leka av mig lite. Den dagen när jag går in i ett förhållande vill jag inte känna att jag saknar att ligga med nya tjejer. Tjejen jag träffar lär med största sannolikhet också legat runt en hel del på Tinder, som de flesta gör.

En nackdel är precis som du säger att man är så bekväm att man drar sig för att åka en bit för att träffa en genuint trevlig person när det finns flera andra att träffa närmare hemmet. Eller att många saknar respekt och är mer arrogant än tidigare för att det alltid finns en ny match som kanske är bättre ett swipe bort.

Ja så är det. Nu avslutades den här bruden helt nyligen som jag beskrev. Hon tog bort mig efteråt också.
Fattar fan inte grejen. HUR fan kan man vända på bara en dag, alltså på riktigt? Från att planera 2 träffar denna vecka. Dessutom roliga träffar där vi tänkte göra grejer. Är i samma i nivå i livet och allt. Så bara vänder man tvärt. Sådana här har heller ofta ingen respekt över ens tid, vilket jag märkt många inte har. Man får dra de ut dom själva. Säger man att man ska ses lördag så ses jag på lördag. Men många är inte så idag. Så istället för att hon bara inte kan skriva skiten sj så får man dra ut de, och hade man inte gjort de hade man sagt nej till annat på lördag för man hade förväntat sig att de faktist ska bli av.

Men de värsta är att när man nu för 51 gången engagerat sig som fan och skrivit i flera dagar innan träffen så börjar man åter om på noll. Extra surt känns de ju att hon backade, för har nästan vart jag i 98% av fallen innan. Så de gör väl att de svider lite extra trots att vi bara hängde ute i stan 5h.

Man hoppas ju fan sådana där träffar svin till ex som de gärna gnäller över sen igen (cyniskt ja jag vet) Jag är bitter atm.

Problemet är att har man som mig, i princip endast Tinder att träffa tjejer genom (extremt mansdominerat yrke där jag inte träffar tjejer) så är det typ kört. För oavsett vad så vet man hur slampiga alla tjejer är på tinder och dom träffar garanterat flera.

Kan ingen tipsa en hur man blir en kall jävel som stänger ute känslor? Jag är verkligen inte sådan människa och har svårt att behandla människor dåligt. Men å andra sidan lägger jag ner för mkt energi och engagemang när man väl börjar träffa ngn man fattar tycke för, då det händer mig så extremt sällan....och därav känns de nu så jävla tomt.
Citera
2017-06-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ja så är det. Nu avslutades den här bruden helt nyligen som jag beskrev. Hon tog bort mig efteråt också.
Fattar fan inte grejen. HUR fan kan man vända på bara en dag, alltså på riktigt? Från att planera 2 träffar denna vecka. Dessutom roliga träffar där vi tänkte göra grejer. Är i samma i nivå i livet och allt. Så bara vänder man tvärt. Sådana här har heller ofta ingen respekt över ens tid, vilket jag märkt många inte har. Man får dra de ut dom själva. Säger man att man ska ses lördag så ses jag på lördag. Men många är inte så idag. Så istället för att hon bara inte kan skriva skiten sj så får man dra ut de, och hade man inte gjort de hade man sagt nej till annat på lördag för man hade förväntat sig att de faktist ska bli av.

Men de värsta är att när man nu för 51 gången engagerat sig som fan och skrivit i flera dagar innan träffen så börjar man åter om på noll. Extra surt känns de ju att hon backade, för har nästan vart jag i 98% av fallen innan. Så de gör väl att de svider lite extra trots att vi bara hängde ute i stan 5h.

Man hoppas ju fan sådana där träffar svin till ex som de gärna gnäller över sen igen (cyniskt ja jag vet) Jag är bitter atm.

Problemet är att har man som mig, i princip endast Tinder att träffa tjejer genom (extremt mansdominerat yrke där jag inte träffar tjejer) så är det typ kört. För oavsett vad så vet man hur slampiga alla tjejer är på tinder och dom träffar garanterat flera.

Kan ingen tipsa en hur man blir en kall jävel som stänger ute känslor? Jag är verkligen inte sådan människa och har svårt att behandla människor dåligt. Men å andra sidan lägger jag ner för mkt energi och engagemang när man väl börjar träffa ngn man fattar tycke för, då det händer mig så extremt sällan....och därav känns de nu så jävla tomt.
I feel ya. Tyvärr är det ju så att man typ aldrig kan nöja sig med att ha bara 1 tjej på gång, för oavsett hur bra det känns så är det upplagt för besvikelse. Det är nog enda sättet att, om inte gardera sig, så mitigera nederlagen, att ha backups som man direkt kan vänta sig till då, närmaste man kan komma till känslokallhet. Det är ju ett lyxproblem att behöva avsluta dessa backups om det nu mot förmodan skulle bli något av huvudbruden (no pun intended).

Men du får se det från den ljusa sidan oavsett, bättre hon avslutar det nu än 2-3 veckor/månader in? Tidsbesparing.

När det kommer till träffar har jag märkt att man sällan kan bestämma att bara "ses på lördag" tex, för många betyder det tydligen lika mycket som att säga att man ska ses "om en månad". Jag är som du säger man att man ska ses si och så då gör jag det, men man måste tydligen bestämma inte bara dag utan även tid och plats för att det ska vara värt något. Då kommer iaf 99% att känna sig tvungna att höra av sig för att ställa in åtminstone.
Citera
2017-06-14, 13:27
Medlem
Kan någon ge mig en rimlig förklaring till varför vissa människor swipe:ar höger på en, man swipe:ar också höger, det blir en match och sedan tar de bort en direkt/efter en liten stund? Vad är poängen? Kan man inte bara swipe:a vänster direkt då? Puckat.
Citera
2017-06-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama
Kan någon ge mig en rimlig förklaring till varför vissa människor swipe:ar höger på en, man swipe:ar också höger, det blir en match och sedan tar de bort en direkt/efter en liten stund? Vad är poängen? Kan man inte bara swipe:a vänster direkt då? Puckat.
Instämmer att det är puckat. Troliga förklaringar inkluderar men är inte begränsade till:
  1. Fel-swipe
  2. De skulle kolla om du hade gillat dem redan (för bekräftelse, men hade inget annat intresse av dig)
  3. De kollade bara på första bilden eller alla slarvigt, men granskade sedan resterande bilder + info mer noggrant och omvärderade sedan sitt beslut
  4. Bot som fastnade i filtret (och kontot togs bort av Tinder) när den skulle skriva till dig.

Kan känna igen mig ibland på punkt 1 och 3, men är i övrigt ganska noga med vad jag swipar på för att undvika sådant scenario du beskriver.

Du ska egentligen vara glad att de äger upp till sina misstag och besparar dig möda, istället för att du får en värdelös match som aldrig kommer skriva eller svara dig.
Citera
2017-06-15, 06:38
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlgrensbilar
Bra fråga du, har inte direkt räknat. Men har haft semester till skillnad från alla mina vänner så har varit sjukt uttråkad och därför använt tinder som tidsfördriv. Har därför swipeat i typ två timmar i sträck och kommit upp i likegränsen flera gånger under dessa dagar haha #nolife. Vad jag hört rör det sig om ca 100 matchningar per limit så kanske 500-600 högerswipes? Och min ratio har jag checkat då jag är lite av en statistiknörd och jag swipear höger på ca 1/15.

Men va? Nu kan jag inte räkna för fem öre så ursäkta om det är en idiotfråga.

100 matchningar på ca 5-600... HAHA, högerswipes skrev du ju faktiskt. Nu tror jag att jag förstår hur du menar. Eller nej...!? Du menar alltså att du svept igenom en typ 8000 profiler?
Citera
2017-06-15, 06:45
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama

För mig rör det sig nästan alltid om att det är någon som haft en "vilseledande" bild, dvs man har trott att personen är en garanterad högersvajp utifrån första bilden och slösar då inte tid på att kolla närmare. När den dyker upp som en match så kollar man på den övriga profilen och inser att man gått på en nit.

Just fan, jag har min alltid inställd på bara 2 mil. Då kollar man ju inte på avståndet på personen förrän match. Ändå så är 7/10 av min matchningar >6 mil bort och då tar jag också bort dem.
Citera
2017-06-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boeg.Von.Aersle
Men va? Nu kan jag inte räkna för fem öre så ursäkta om det är en idiotfråga.

100 matchningar på ca 5-600... HAHA, högerswipes skrev du ju faktiskt. Nu tror jag att jag förstår hur du menar. Eller nej...!? Du menar alltså att du svept igenom en typ 8000 profiler?

Jag tycker också det verkar helt extremt, själv har jag säkert swipat höger på typ 1000 profiler av kanske 1100~ vid det här laget, fångat 2 bots som bara ville dela obskyra länkar, och en flerbarnsmamma med näsring och annat krimskrams som jag avmatchade när jag tittade närmre på...

Ger nog det här 1 vecka till innan jag avinstallerar appen, den verkar helt useless.
Senast redigerad av lonewolfno1 2017-06-15 kl. 13:08.
Citera
2017-06-15, 18:10
Medlem
Kan någon svara på min fråga? Kör Tinder till Androir och det står konstant "Ditt kort är gömt. Aktivera upptäckbar för att träffa nya personer." Hur många gånger jag än gör det så fortsätter denna notifikation komma tillbaka. Någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2017-06-15, 18:27
Medlem
oceanw0lfs avatar
Citat:

Har märkt genom alla man träffat att alla nästan har haft problem på något sätt med, "något ex som vart ett svin o bla bla bla". Så dom har dålig självkänsla, tillit eller whatever som rättfärdigar visa attityder. Som man avvisar dom för direkt.

Sen nu när man äntligen träffar en asnajs brud i fredags 7 mil bort, så vill hon fortfarande ses men säger att hon är kluven till distansen (Ja jag fattar att de är en undanflykt). Vi har dock bara träffats 5h och hon sa att hon var ute efter mer seriöst, vi är i samma ålder. Så vafan ska man då ens ordna en träff. Träffen gick dessutom riktigt bra. Hon frågade redan där att " Du får säga till om du vill ha över mig". Vi bestämde även träff nu igen till helgen vilket inte kommer bli av.

Tillslut nu har hon bara varit extremt seg och ställt in träffen som skulle vart för en dag sen pg av "sjuk". Nu tror jag iofs hon är de då jag uppfattar henne som en ärlig människa.
Känns mest som hon kan tänka sig träffa en igen men vill kolla vad som finns närmre där hon bor under tiden, och fuck dat. Så jag skrev nu att det är bättre vi skiter i de för jag orkar inte med sånt här tidskrävande som bara suger min energi där man inte kan få ens ett ja eller nej.

Dehär är problemet idag. Minsta lilla hinder ser man som problem och då ska man leta vidare.
Tänkte först att tinder är bra, och visst man har träffat och knullat ett 10-tal genom appen.
Men i slutändan så sabbar nog bara tinder förhållanden.

Vet hur många vänner som helst som laddat ner tinder när dom vart iväg osv, som varit i förhållande. Tror inte heller de är så jävligt ovanligt. Eller tänket att de finns alltid någon lite bättre, vilket förmodligen inte finns när man aldrig ger något chansen helt.

Gjorde väl misstaget att lägga ner väldigt mkt energi att prata med denhär tjejen endast. Vi har allt gemensamt men ändå så är det alltid något.

Tråkigt att höra! Däremot är detta en klassiker, som jag själv känner igen mig i. Du kommer aldrig uppnå lyckat resultat i form av något seriöst ifall du är kravställande/uppfattas som needy i alldeles för tidigt stadie. Vet att det är svårt när man väl är där men att gå in med en rycka på axlara-approach ger betydligt mycket bättre resultat när det kommer till tjejer än att verka upprörd / ställa ultimatum / kräva JA eller NEJ svar. Speciellt i.o.m att ni bara träffats 5h.
Hade du kontrat något i stil med "Jag kopplar, är själv kluven till distansen, vi kan ju ses och ta det som det kommer, no stress " hade hon absolut inte blivit avskräckt är jag rätt övertygad om!
Som sagt, det är lättare sagt än gjort, vet jag av egen erfarenhet, tjejer och deras psykologi är väldigt ologisk och mindfuck i övrigt men har genom årens gång lyckats manipulera rätt bra
Just my 2 cents
Peace
Senast redigerad av oceanw0lf 2017-06-15 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in