Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlgrensbilar
Hej! Jag hittade den här tråden igår kväll/natt av en slump efter en googlesökning. Jag läste en del sidor bakåt och blev lite nyfiken. Jag är själv tjej men ser att det mest verkar vara killar här, vilket gjorde läsningen lite mer intressant.

Först och främst så är jag nyfiken på hur ofta ni killar får matchningar (självfallet väldigt individuellt, men vad som anses "mycket", och vad anses "lite")? Sen verkar många tro att tjejer inte svarar för att vi har fullt med killar som skriver först och att vi bara plockar ut de mest intressanta. Jag återställde appen för sex dagar sedan för det dök inte upp något intressant längre, och jag har sedan dess 105 matchningar (jag vet inte om det är mycket eller lite jämfört med varken killar eller andra tjejer) men av dessa har kanske 5-6 skrivit först. Jag har skrivit till många, kanske 25 i alla fall, och tror kanske 7 av dem svarat. Jag är ganska kräsen med vilka jag swipear höger på så det kanske är så att jag hamnar långt ner på priolistan hos de hyfsat snygga killar jag matchar med. Eller så är de också bara ute efter ego-boost, vad vet jag, men det är rätt drygt att så otroligt få är intresserade av en konversation. Och det är uppenbarligen inte bara tjejer som inte svarar. Många killar som man väl pratar med är också väldigt tråkiga och frågar knappt något utan svarar bara på frågor. Så ville bara säga att det går both ways Vad är bästa konversationsöppnaren tycker ni?

Håller med dig, är också tjej. Majoriteten av killarna jag har pratat med har varit ofantligt tråkiga, har haft tur med 2-3 st som har skrivit. De killar jag har startat konversationen har unmatchat mig eller inte svarat utan jag har bara haft tur med de som har tagit initiativ så att vi tjejer kan sitta och sålla och välja är en lögn så vidare man inte är modellsnygg och det är ju liksom 99 % av tjejer inte. Killar sållar precis lika mycket. Liksom, tips till båda könen, om personen har skrivit en biografi, starta inte konversationen med ett "Hej". Fått flera "hej" och det är det absolut mest fantasilösa och tråkiga man kan skriva. Bästa konversationsöppnaren är någon som har tagit sig tiden att läsa ens biografi eller titta noga på bilderna och skriver någonting om det. Det visar på 1.) att man faktiskt har lagt ner lite engagemang och 2.) att konversationen startar med något vettigt att svara på = du blir mer intressant.

Sedan så är främst killar på Tinder (har kikat lite på min kompis Tinder och tjejerna är inte alls lika illa med detta) skitdåliga på att lägga upp bra bilder. Liksom, en ordentlig bild där man ser hur personen ser ut saknar typ 40% utan man lägger upp bilder på sina magrutor, halvsuddiga bilder, när man har på sig skidutrustning/annan typ av utrustning eller bilder där man inte ens ser ansiktet. Alternativt typ på sin hund/katt/memes etc. Såg en kille som la ut en bild på sig själv där han spydde. Liksom tack?
Citera
2017-06-12, 19:35
Medlem
Citat:
Först och främst så är jag nyfiken på hur ofta ni killar får matchningar (självfallet väldigt individuellt, men vad som anses "mycket", och vad anses "lite")? Sen verkar många tro att tjejer inte svarar för att vi har fullt med killar som skriver först och att vi bara plockar ut de mest intressanta. Jag återställde appen för sex dagar sedan för det dök inte upp något intressant längre, och jag har sedan dess 105 matchningar (jag vet inte om det är mycket eller lite jämfört med varken killar eller andra tjejer) men av dessa har kanske 5-6 skrivit först. Jag har skrivit till många, kanske 25 i alla fall, och tror kanske 7 av dem svarat.

Jag är nyfiken tillbaka, ungefär hur många högerswipes gav 105 matchningar? alltså antal likes/match?
Citera
2017-06-12, 20:52
Medlem
Ahlgrensbilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama
Håller med dig, är också tjej. Majoriteten av killarna jag har pratat med har varit ofantligt tråkiga, har haft tur med 2-3 st som har skrivit. De killar jag har startat konversationen har unmatchat mig eller inte svarat utan jag har bara haft tur med de som har tagit initiativ så att vi tjejer kan sitta och sålla och välja är en lögn så vidare man inte är modellsnygg och det är ju liksom 99 % av tjejer inte. Killar sållar precis lika mycket. Liksom, tips till båda könen, om personen har skrivit en biografi, starta inte konversationen med ett "Hej". Fått flera "hej" och det är det absolut mest fantasilösa och tråkiga man kan skriva. Bästa konversationsöppnaren är någon som har tagit sig tiden att läsa ens biografi eller titta noga på bilderna och skriver någonting om det. Det visar på 1.) att man faktiskt har lagt ner lite engagemang och 2.) att konversationen startar med något vettigt att svara på = du blir mer intressant.

Sedan så är främst killar på Tinder (har kikat lite på min kompis Tinder och tjejerna är inte alls lika illa med detta) skitdåliga på att lägga upp bra bilder. Liksom, en ordentlig bild där man ser hur personen ser ut saknar typ 40% utan man lägger upp bilder på sina magrutor, halvsuddiga bilder, när man har på sig skidutrustning/annan typ av utrustning eller bilder där man inte ens ser ansiktet. Alternativt typ på sin hund/katt/memes etc. Såg en kille som la ut en bild på sig själv där han spydde. Liksom tack?

Håller med till 100% om både "hej" och de dåliga bilderna. Gällande konversationsöppnare så tycker jag ett "hej hej, hur mår du idag?" är 100000 ggr bättre än bara ett "hej" och kräver heller inte mycket alls. Även om något relaterat till ens profil såklart är ännu bättre så länge det inte blir för konstigt. Men alltså ja, killar. Jag har sett många jag känner som jag vet ser bättre ut i verkligheten men med katastrofala bilder. Typ pixliga, kassa vinklar, ser sura ut osv. Jag tycker en trevlig profiltext gör mycket också och killar som listar vad de ogillar hos tjejer blir det i princip alltid vänster på pga negativt intryck.
Citera
2017-06-12, 20:55
Medlem
Ahlgrensbilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Jag är nyfiken tillbaka, ungefär hur många högerswipes gav 105 matchningar? alltså antal likes/match?

Bra fråga du, har inte direkt räknat. Men har haft semester till skillnad från alla mina vänner så har varit sjukt uttråkad och därför använt tinder som tidsfördriv. Har därför swipeat i typ två timmar i sträck och kommit upp i likegränsen flera gånger under dessa dagar haha #nolife. Vad jag hört rör det sig om ca 100 matchningar per limit så kanske 500-600 högerswipes? Och min ratio har jag checkat då jag är lite av en statistiknörd och jag swipear höger på ca 1/15.
Citera
2017-06-12, 21:25
Medlem
fanns det inte en app förut som gjorde att man skulle kunna se vilka som svepat höger på en? vad heter den isåfall?

Annars så är det bara konstatera det många andra redan skrivit, dvs att man måste köpa boost ofta för att synas. Tinder vill ha snabba cash innan något nytt kommer fram och tar alla kunder.
Citera
2017-06-12, 21:56
Medlem
Ahlgrensbilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
fanns det inte en app förut som gjorde att man skulle kunna se vilka som svepat höger på en? vad heter den isåfall?

Annars så är det bara konstatera det många andra redan skrivit, dvs att man måste köpa boost ofta för att synas. Tinder vill ha snabba cash innan något nytt kommer fram och tar alla kunder.

Det lustiga är att jag idag på eftermiddagen skaffade plus för att testa att swipea på andra ställen av ren uttråkning. Tydligen fick man med en boost så jag körde igång den runt 19-tiden. Fick 3 matchningar?? Har fått 15 totalt idag (men alla högst tveksamma och jag har swipeat pinsamt mycket idag, är typ terapeutiskt). Inte hänt något intressant överhuvudtaget. De jag skrivit till har knappt svarat. Hade jag inte nyss lagt 109 spänn på den där satans appen hade jag nog raderat nu för ett tag framöver 😂
Citera
2017-06-12, 22:37
Medlem
Alltså syns man väldigt dåligt på tinder om man inte använder boost?
Har en tjejkompis jag har fått upp, men hon har inte fått upp mig på flera veckor? Kan två ha likeat varandra, men tinder håller på matchningen tills man köper boost?
Vill bara att nån ska ge mig hopp, tycker jag borde få någon mer matchning
Citera
2017-06-13, 09:19
Medlem
Citat:
Hej! Jag hittade den här tråden igår kväll/natt av en slump efter en googlesökning. Jag läste en del sidor bakåt och blev lite nyfiken. Jag är själv tjej men ser att det mest verkar vara killar här, vilket gjorde läsningen lite mer intressant.

Först och främst så är jag nyfiken på hur ofta ni killar får matchningar (självfallet väldigt individuellt, men vad som anses "mycket", och vad anses "lite")? Sen verkar många tro att tjejer inte svarar för att vi har fullt med killar som skriver först och att vi bara plockar ut de mest intressanta. Jag återställde appen för sex dagar sedan för det dök inte upp något intressant längre, och jag har sedan dess 105 matchningar (jag vet inte om det är mycket eller lite jämfört med varken killar eller andra tjejer) men av dessa har kanske 5-6 skrivit först. Jag har skrivit till många, kanske 25 i alla fall, och tror kanske 7 av dem svarat. Jag är ganska kräsen med vilka jag swipear höger på så det kanske är så att jag hamnar långt ner på priolistan hos de hyfsat snygga killar jag matchar med. Eller så är de också bara ute efter ego-boost, vad vet jag, men det är rätt drygt att så otroligt få är intresserade av en konversation. Och det är uppenbarligen inte bara tjejer som inte svarar. Många killar som man väl pratar med är också väldigt tråkiga och frågar knappt något utan svarar bara på frågor. Så ville bara säga att det går both ways Vad är bästa konversationsöppnaren tycker ni?

105 matchningar på några dagar!

Jag har fått kanske 105 matchningar sen jag skaffade appen i slutet på mars.. kille då.. så det är nog viss skillnad. Kanske inte är så snygg men ser ju inte bedrövlig ut.

Men jag tror nog iofs hälften svarar när jag skriver. Jag har väl skrivit till kanske 50 gissningsvis av de jag matchat med. 3 har skrivit till mig. Numer skriver jag alltid samma dag eller dagen efter till de jag tycker verkar vettiga, för att någon tjej ska skriva är rätt osannolik.
Senast redigerad av ensam87a 2017-06-13 kl. 09:31.
Citera
2017-06-13, 10:27
Medlem
Citat:

Alltid kul med inlägg ifrån kvinnor i tråden.

Jag känner också ett par hyfsat snygga tjejer som säger likadant som dig. De swipar väldigt selektivt så de matchar bara med de snyggaste. Väldigt få av deras matchningar skriver först om ens inga och bara 25-50% av dom som de skriver till svarar o.s.v. Jag frågade om de matchade med alla de likade och dom svarade nej.

Visst swipar du höger på medelmåttiga män så blir det alltid en match. Men är du kräsen blir det tuffare, även som tjej.
Citera
2017-06-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rexona
Alltså syns man väldigt dåligt på tinder om man inte använder boost?
Har en tjejkompis jag har fått upp, men hon har inte fått upp mig på flera veckor? Kan två ha likeat varandra, men tinder håller på matchningen tills man köper boost?
Vill bara att nån ska ge mig hopp, tycker jag borde få någon mer matchning
Det är många här i tråden som vittnat om att det blivit sämre de senaste månaderna.
Sannolikt en kombination mellan att Tinder vill att du ska köpa boost, aning minskat användare, och att många killar swipar höger på typ alla (vilket jag inte rekommenderar f.ö.), vilket gör att tjejer har många i sin "hög" där du då ligger djupt underst typ.

Även om det är lätt att bli konspiratorisk så har jag inte sett något som tyder på att Tinder håller på matchningar, utan snarare håller på visningar.
Citera
2017-06-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det är många här i tråden som vittnat om att det blivit sämre de senaste månaderna.
Sannolikt en kombination mellan att Tinder vill att du ska köpa boost, aning minskat användare, och att många killar swipar höger på typ alla (vilket jag inte rekommenderar f.ö.), vilket gör att tjejer har många i sin "hög" där du då ligger djupt underst typ.

Även om det är lätt att bli konspiratorisk så har jag inte sett något som tyder på att Tinder håller på matchningar, utan snarare håller på visningar.

Är det confirmed någonstans att 100% högerswipe -> mindre visningar av en själv?
Och i så fall går det att kompensera bort med att switcha till att visa killar och och dra 100% vänsterswipe ett tag?

Sedan har jag märkt att antalet attraktiva tjejer/totalen är extremt mycket högre på tinder än vad den ration är när man går runt på stan /universitetet. Det blir ju rätt mycket högerswipe även när jag tittar igenom profilerna ordentligt...
Senast redigerad av lonewolfno1 2017-06-13 kl. 16:59.
Citera
2017-06-13, 17:01
Medlem
Ahlgrensbilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Alltid kul med inlägg ifrån kvinnor i tråden.

Jag känner också ett par hyfsat snygga tjejer som säger likadant som dig. De swipar väldigt selektivt så de matchar bara med de snyggaste. Väldigt få av deras matchningar skriver först om ens inga och bara 25-50% av dom som de skriver till svarar o.s.v. Jag frågade om de matchade med alla de likade och dom svarade nej.

Visst swipar du höger på medelmåttiga män så blir det alltid en match. Men är du kräsen blir det tuffare, även som tjej.

Men just så! Skittrist, jag skulle gärna träffa någon liksom. Tycker dock tinder varit helt dött sedan igår för min del. Vet inte om jag knappt visats för någon eller vad det rör sig om men betydligt färre matchningar, ungefär exakt från att jag betalade för plus. Så får väl hoppas för tinders skull att de inte visar mig för färre, för det är ju helt klart ett dåligt affärsdrag haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in