2017-06-14, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vad hände med Bärkroth och Robin Söder? Dom klassades väl som supertalanger? Och målvakten Jansson som tillhörde Tottenham.

Robin Söder spelar i Danmark, skulle nog säga att han lidit mycket av skadorna han dragit på sig, talang och spelintelligens hade han. Bärkroth tycker åtminstone inte jag var lika lovande(även om han absolut var duktig, är väl fortfarande den yngsta spelaren som matchats i AS?).

Edit: Var han alltså inte mer än 15 år, 7 månader och 14 dagar när han debuterade, det är fan sjukt. Känns som vi är väldigt långt ifrån att spela så unga killar med JL som tränare.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-06-14 kl. 16:13.
Citera
2017-06-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Kevin Ackerman mötte mitt lag (var själv skadad) i en match mot BK Häcken u19, bra var han givetvis men det fanns flera andra grymma i BK Häckens akademi som exempelvis Joel Mumbongo.

Vet inte när du mötte honom, men Ackermann har precis fyllt 16 år och Mumbongo (som också är mycket lovande) är 2 år och 4 månader äldre..

Sedan är det ofta väldigt vanligt att afrikanska spelare är tidigt utvecklade fysiskt, vilket man får ha i beaktning..

Det går liksom inte att komma ifrån detta, vet inte hur många ungdomsmästerskap på världsnivå som afrikanska lag dominerat, men sedan har det ändå inte blivit några framgångar, varken för A-landslaget eller på det individuella planet..

Såg ju t.ex. Ssewankambo i U-17 EM och han var ju utsedd till våran klarast lysande stjärna då.. Nu har det ju gått bra för honom (vilket är kul!), men man förstod att spelare som t.ex. Wahlqvist & Engvall hade mycket mer att hämta ut, då det är väldigt ovanligt att nordbor (eller vad man ska kalla det?) hävdar sig så bra internationellt som 17-åringar (U-17 VM), då vi ofta är senare i utvecklingen..

Trodde också mycket på lagkaptenen Elias Andersson, men där har det gått tyngre, dock fortfarande ung..

Både Erdal Rakip & Anton Saletros tyckte jag visade riktigt bra karaktär under U-17 VM, de har även lyckats bra på seniornivå.. De var inga nyckelspelare då, men de visade stark karaktär, som bådade gott inför framtiden..
Senast redigerad av sportnorden12345 2017-06-14 kl. 16:20.
Citera
2017-06-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Vet inte när du mötte honom, men Ackermann har precis fyllt 16 år och Mumbongo (som också är mycket lovande) är 2 år och 4 månader äldre..

Sedan är det ofta väldigt vanligt att afrikanska spelare är tidigt utvecklade fysiskt, vilket man får ha i beaktning..

Det går liksom inte att komma ifrån detta, vet inte hur många ungdomsmästerskap på världsnivå som afrikanska lag dominerat, men sedan har det ändå inte blivit några framgångar, varken för A-landslaget eller på det individuella planet..

Såg ju t.ex. Ssewankambo i U-17 EM och han var ju utsedd till våran klarast lysande stjärna då.. Nu har det ju gått bra för honom (vilket är kul!), men man förstod att spelare som t.ex. Wahlqvist & Engvall hade mycket mer att hämta ut, då det är väldigt ovanligt att nordbor (eller vad man ska kalla det?) hävdar sig så bra internationellt som 17-åringar (U-17 VM), då vi ofta är senare i utvecklingen..

Självklart är Ackermann också lovande och en jättetalang, menade mer på att just BK Häcken verkar ha många unga spelare som verkar lovande inför framtiden

Trodde också mycket på lagkaptenen Elias Andersson, men där har det gått tyngre, dock fortfarande ung..

Både Erdal Rakip & Anton Saletros tyckte jag visade riktigt bra karaktär under U-17 VM, de har även lyckats bra på seniornivå.. De var inga nyckelspelare då, men de visade stark karaktär, som bådade gott inför framtiden..

Självklart är Ackermann också lovande och en jättetalang, menade mer på att just BK Häcken verkar ha många unga spelare som verkar lovande inför framtiden

Mötte dem under våren
Citera
2017-06-14, 16:25
Medlem
KamalKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/guidetti-jag-har-spelat-pa-sprutor/

Nu fick jag genast lite sympati för John. Killen behöver minst ett par veckor för att få kroppen i balans och återhämta sig. Däremot så borde han kanske inte tagits ut om situationen var som sådan. Ibland kan viljan vara till ondo.

Är inte förvånad, var på Friends i fredags och man såg direkt hur trög och stabbig han var löpsteget.
Sliten var bara förnamnet!
Citera
2017-06-14, 16:38
Medlem
Enligt mig är detta den bästa truppen vi har just nu.

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Känns lite jobbigt att peta Kalle Johnsson som gör det bra i Ligue 1, men Nordfeldt gör det väldigt bra när han får chansen och Hopf är kanske turkiska ligans bästa målvakt. Lite tveksam till Helander som inte spelar mycket i Bologna, men kommer med i brist på konkurrens. Milošević, Bergström och Baffo hotar dock där bakom. Rohdén gör det bättre än Hiljemark, både i landslaget och i klubblaget. Även Tibbling och Khalili hotar om en plats. Armenteros är mer målfarlig än Nyman och förtjänar en plats. Mer tveksam till Guidetti, men han får plats just nu. Tidigare nämnda Nyman, Kiese Thelin och Hrgota kan hota.
Citera
2017-06-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Känns lite jobbigt att peta Kalle Johnsson som gör det bra i Ligue 1, men Nordfeldt gör det väldigt bra när han får chansen och Hopf är kanske turkiska ligans bästa målvakt. Lite tveksam till Helander som inte spelar mycket i Bologna, men kommer med i brist på konkurrens. Milošević, Bergström och Baffo hotar dock där bakom. Rohdén gör det bättre än Hiljemark, både i landslaget och i klubblaget. Även Tibbling och Khalili hotar om en plats. Armenteros är mer målfarlig än Nyman och förtjänar en plats. Mer tveksam till Guidetti, men han får plats just nu. Tidigare nämnda Nyman, Kiese Thelin och Hrgota kan hota.

Ingen Niklas Hult med i truppen?
Citera
2017-06-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Ingen Niklas Hult med i truppen?
Så... Vem ska han peta? Han konkurrerar främst om vänsterbacksplatsen och där är helt enkelt både Ludde och Martin Olsson bättre. Han kan ju dock spela på mittältet också, men där är det samma resonemang. Andra spelare är bättre. Men det är ju en lyx för Sverige att kunna ha såpass bra spelare utanför truppen.
Citera
2017-06-14, 16:50
Medlem
Citat:
Så... Vem ska han peta? Han konkurrerar främst om vänsterbacksplatsen och där är helt enkelt både Ludde och Martin Olsson bättre. Han kan ju dock spela på mittältet också, men där är det samma resonemang. Andra spelare är bättre. Men det är ju en lyx för Sverige att kunna ha såpass bra spelare utanför truppen.

Tar emot att säga men du har rätt. Måste dock kännas ganska hopplöst att vara så bra men ändå så långt ifrån en startplats i ett landslag
Citera
2017-06-14, 16:55
Medlem
Citat:

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Jag är villig att hålla med till stor del.

Vad gäller Armenteros är det tidigt att ropa hej men jag tycker, efter att ha kikat på honom i Heracles osv, att det är inte en diskussion om han platsar utan vem han ska peta.

Han ska 100% byta ut en av de sämre anfallarna tycker jag. I allra värsta fall har vi bytt en medioker 3e/4e anfallare mot en som är starkare fysiskt och har bättre målfacit i klubb.

Hoppas han blir medplockad inför nästa samling och att inte detta va en 1 time thing.

Jag hade nog hellre petat Guidetti än Nyman faktiskt. Guidetti är sliten och skadad samt att Nyman har haft en pigg match mot Portugal t.e.x medans Guidetti vart vart så bra på länge i landslaget, vad jag kan minnas iallafall.

Älskar Johns skalle och mentala del, men han får inte mycket gjort och hans feltimingar gör ont att se gång på gång.
Senast redigerad av znorlax 2017-06-14 kl. 17:00.
Citera
2017-06-14, 17:10
Medlem
snillet_1s avatar
Sam Larsson är en större talang men jag hade känt mig mycket tryggare att starta Hult i en viktig kvalmatch i händelse av att Forsberg av någon anledning inte kan spela. Tycker han har varit utmärkt i sina framträdanden.
Citera
2017-06-14, 17:40
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag är villig att hålla med till stor del.

Vad gäller Armenteros är det tidigt att ropa hej men jag tycker, efter att ha kikat på honom i Heracles osv, att det är inte en diskussion om han platsar utan vem han ska peta.

Han ska 100% byta ut en av de sämre anfallarna tycker jag. I allra värsta fall har vi bytt en medioker 3e/4e anfallare mot en som är starkare fysiskt och har bättre målfacit i klubb.

Hoppas han blir medplockad inför nästa samling och att inte detta va en 1 time thing.

Jag hade nog hellre petat Guidetti än Nyman faktiskt. Guidetti är sliten och skadad samt att Nyman har haft en pigg match mot Portugal t.e.x medans Guidetti vart vart så bra på länge i landslaget, vad jag kan minnas iallafall.

Älskar Johns skalle och mentala del, men han får inte mycket gjort och hans feltimingar gör ont att se gång på gång.

För någon månad sedan ville du ha in Cibicki i landslaget och inte ljud om någon Armenteros. Sedan får han några rubriker i tidningen och då vill du ha in honom. Vem blir det nästa månad?
Citera
2017-06-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
För någon månad sedan ville du ha in Cibicki i landslaget och inte ljud om någon Armenteros. Sedan får han några rubriker i tidningen och då vill du ha in honom. Vem blir det nästa månad?

Ja för jag som sagt kollade igenom Armenteros lite då jag inte haft superbra koll på Heracles som botten/mittenlag i Holland ?? Vad är konstigheterna? Tror istortsätt ALLA får upp ögonen för potentiella alternativ via media?

Herregud. Cibicki tycker jag än idag ska övervägas. Speciellt för vanliga landskamper. Nu är det dock mellankval så syftet för landskamperna är lite annorlunda.

Ser inte riktigt vad problemet är förutom att du försöker shame:a mig för att ha fått ökat intresse för Armenteros via media? Är detta ett problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in