Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Äsch, jag driver med dig lite bara. Men nog har lovorden blivit fler EFTER skadan än förut, och det är inte helt ovanligt att man överdriver skadade (eller pensionerade/bojkottande) spelares betydelse. "Om bara x eller y hade varit med, då hade vi minsann vunnit..." Hade Claesson varit fullt SÅ bra så hade han nog inte hållit till borta i Ryssland heller för den delen

Grejjen är den att jag inte lovordat direkt. Jag har mest poängterat hur oersättlig han och hans paket varit för oss. Och det är ju som mest tydligt när han är skadad och frånvarande.
Det är inte bara jag som menat att Claesson vart bäst i landslaget de senare åren sett till average-performance så att säga. Många experter & spelare har menat samma och hans siffror har även indikerat det. Inte nödvändigtvis för att han är en världsstjärna, utan mer att han är väldigt flexibel och välrundad för ett spelsystem som vårat.
Vad gäller att han huserar i Ryssland, det är sant. Han har blommat rätt sent. Men det ska tilläggas att han har PL klubbar m.m efter sig innan skadan och var förväntad att säljas. Krasnodar folk har även sagt att de haft intressenter för honom ett bra tag och att han är bland deras bästa spelare m.m.
Men återigen.. nej han är ingen super-spelare etc. Men han har definitivt varit oersättlig sett till vad han erbjudit oss och levererat.