Citat:
Ursprungligen postat av
Opportunities
Varför så hårda omdömen? Har han gjort bort sig innan det här valet eller så? Jag har kass koll på honom får jag erkänna..
Han debuterade i det svenska A-landslaget i januari, och nu vill han i stället spela för Montenegro. Såna människor har jag inget till övers för, legosoldater som bjuder ut sina tjänster till högstbjudande (de som lockar med "garanterad" landslagsplats). Att byta landslag tycks vara väldigt lätt för somliga, och det viktiga verkar vara att visa upp sig själva och öka sitt marknadsvärde. Inte en tanke på hur mycket Sverige har hjälpt dem fotbollsmässigt och hur mycket pengar som satsats på dem i form av diverse läger, ungdomslandslag, juniorlandslag etc.
Man kan tycka att det är lite tragiskt att Islamovic inte känner större tillhörighet till Sverige - eller tacksamhet, rentav - men är det så han känner så ska han självklart inte representera landslaget heller. Det ska vara ett hedersuppdrag förenat med stolthet och respekt. Men då kan han gott ta steget fullt ut och avsäga sig sitt svenska medborgarskap också när han ändå håller på. Jag kommer inte att sakna honom.