2017-06-12, 15:33
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Fast att drifta påverkar ju inte någon annan, ganska stor skillnad skulle jag säga.

Påverkar det inte någon annan?
Lättare fått bra Pokemon från ägg samt lättare fått candy till att boosta upp snabbare.

Tycker du att de idrottare som kör med doping inte drabbar någon annan idrottare?

Behöver inte träna lika hårt med får ändå bättre utdelning än de som tränar hårdare.

Själv anser jag att medveten drifting är helt klart fusk och inte rent spel.

Borde vara lätt för Niantic att stänga av dessa konton som är i ständig rörelse och därmed
kläcker ägg samt tillgodoser sig buddy candy 24/7.
Citera
2017-06-12, 15:42
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är den bra scizor eller? tänkte om man kan använda den mot rhydons ? då dom har dubbel weakness till bugs väl?
Nej. Bug är super effective mot Grass, Psychic och Dark.
Ska du ta ner en Rhydon är det Water eller Grass som gäller, där är det super effective x2.

Dessutom kan det vara så att Scizors dubbla Steel-attacker är "best movset".. Är osäker där.
Citera
2017-06-12, 16:57
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Nej. Bug är super effective mot Grass, Psychic och Dark.
Ska du ta ner en Rhydon är det Water eller Grass som gäller, där är det super effective x2.

Dessutom kan det vara så att Scizors dubbla Steel-attacker är "best movset".. Är osäker där.
Rhydon har dubbel weakness mot både Water och Grass, så den tar 4 X damage.

Scizor är annars helt okej ändå, iallafall om man har Bullet Punch och Iron Head som attacker, då Rhydon även har weakness mot steel (dock bara 2 x) och Scizor tar neutral damage av Rhydons attacker.
Citera
2017-06-12, 17:51
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyranitar är fan urkass defender som det är just nu:
https://www.youtube.com/watch?v=Rs3sRaoTHVU&t=0s

Bite/Fire Blast är verkligen ett urkasst defender moveset däremot. Nog för Tyranitar är en besvikelse overall, men så jävla dålig är den inte. Egentligen bara Blissey som är överdrivet bra följt av Snorlax. Tyranitar är fortfarande en av de bästa förutom de två.
Senast redigerad av Dirty. 2017-06-12 kl. 17:53.
Citera
2017-06-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Bite/Fire Blast är verkligen ett urkasst defender moveset däremot. Nog för Tyranitar är en besvikelse overall, men så jävla dålig är den inte. Egentligen bara Blissey som är överdrivet bra följt av Snorlax. Tyranitar är fortfarande en av de bästa förutom de två.

Då ändrar jag inte mitt nick i så fall. Tack.
Citera
2017-06-12, 19:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Då ändrar jag inte mitt nick i så fall. Tack.
Vad för stats har din/dina Tyranitars?
Citera
2017-06-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad för stats har din/dina Tyranitars?

Jag har tre st som jag ej evovlat (på din inrådan inför reworken)

1) CP 2089 98% Iron Tail - Brunch

2) CP 2082 93% Bite - Fire Blast

3) CP 2077 91% Iron Tail - Fire Blast

Jag har i skrivande stund 491 candies, och en extra Larvitar på 93% som jag väntar på att evolva till reworken.

Hur ser det ut själv med din/dina?
Citera
2017-06-12, 20:42
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Jag har i skrivande stund 491 candies, och en extra Larvitar på 93% som jag väntar på att evolva till reworken.

Helt sjukt att du har skramlat ihop till så många Larvitar-candies totalt!!
Jag som spelar ganska hårt har nog samlat på mig 200-250 godisar max.

Min enda Tyranitar har CP3223, 87% IV med Iron Tail - Stone Edge
Jag sitter inne på 33 candies som ska användas så fort han slås ut från sitt gym / gym-reseten träder i kraft. Då kommer han i alla fall bli min CP-mässigt starkaste Pokemon.
Iron Tail - Stone Edge tror jag också tillhör en av dom bättre defensiva movseten..
Citera
2017-06-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Helt sjukt att du har skramlat ihop till så många Larvitar-candies totalt!!
Jag som spelar ganska hårt har nog samlat på mig 200-250 godisar max.

Min enda Tyranitar har CP3223, 87% IV med Iron Tail - Stone Edge
Jag sitter inne på 33 candies som ska användas så fort han slås ut från sitt gym / gym-reseten träder i kraft. Då kommer han i alla fall bli min CP-mässigt starkaste Pokemon.
Iron Tail - Stone Edge tror jag också tillhör en av dom bättre defensiva movseten..

Du har grymma moves på din, jag önskar att jag fick "prova" att spela en tyrantitar som är maxad med bra moves, men efter reworken hoppas jag på att jag kan maxa någon. Jag har sedan en tid tillbaka samlat på mig stardust, och ligger på 1,1 miljoner just nu.. Det kliar sjukt i fingrarna till och från

Jag måste erkänna att jag bor grymt bra till vad gäller rare pokemons, bara idag på vägen hem fick jag en hatchad (16 candies), och fångade en vild med pinap och sålde (7 candies), samt att jag gått ca: 1 mil, så jag bör bara idag fått ihop 25 candies. Till sak hör att jag spelar i stort sett dygnet runt. Min nackdel är att jag har ett stop jag kan ta mig till, och därmed kan jag bara snurra på stop i stan fram och tillbaka till jobbet. För jag spelar aldrig på arbetstid
Citera
2017-06-12, 22:32
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:

Har bara en. Än. Dock maxad för min level (35) med 91% IV, CP 3449 och Bite - Stone Edge. Inte bästa försvarsmoveset, men hon är däremot en jävel på att attackera
Citera
2017-06-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Har bara en. Än. Dock maxad för min level (35) med 91% IV, CP 3449 och Bite - Stone Edge. Inte bästa försvarsmoveset, men hon är däremot en jävel på att attackera

Vilken HP har den?
Citera
2017-06-12, 23:15
Medlem
Mackan1992s avatar
När skulle nästa event komma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem