Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 13:33
  #13249
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananascola
3 raids totalt, 2 lugia 1 articuno. Vi var ett gäng 10 pers +- nån till. Vi klarade inte av lugia på första, articuno försökte vi på sen men då föll någon bort som inte hade raidpass så vi var kanske 8. Gick inte, den hade cirka 4% i liv kvar, så riktigt nära.

Nu efter lunch så var vi 20 pers på en lugia och det gick finemang. 2 av alla 20 som var med i raiden lyckades fånga den. Jag hade 8 bollar, träffade alla med blandad great/nice osv men den smet ändå. Använde golden razz.

Så svinlåg catchrate har dem men vafan.
Oj. Jag kan fetglömma legendarer då. Tror knappast mer än tre personer kan vara med på en raid i det glesa området jag bor i, och sedan ska man fånga den också... Får sätta mitt hopp till att de släpps vilda.
Citera
2017-07-23, 13:37
  #13250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Oj. Jag kan fetglömma legendarer då. Tror knappast mer än tre personer kan vara med på en raid i det glesa området jag bor i, och sedan ska man fånga den också... Får sätta mitt hopp till att de släpps vilda.

Åk in till en större stad om du har möjligheten. Folk sluter upp som galet på vissa ställen. Sen brukar det finnas lokala pokemon go grupper på facebook
Citera
2017-07-23, 13:39
  #13251
Medlem
Mackan1992s avatar
Så lugia är bara tillgänglig 48h men Articuno är upplåst för alltid?

Har noll koll trots att jag läst en del om eventet nu så ni får ha tålamod för mina kanske dumma frågor.
Citera
2017-07-23, 14:17
  #13252
Medlem
pluras avatar
Lugia står i rissne i 40min till, kom hit om ni e i närheten
Citera
2017-07-23, 14:26
  #13253
Medlem
Ett par snabba tankar kring legendaries:
- Väldigt dåligt att man kan få >1 av en legendary, framför allt när det inte ens har gått en dag sedan release
- Uselt att man ska gå 20km/candy när rare candies ändå fungerar. Raids är så OP att det liknar ingenting

Och btw, det är inte dubbel candy under detta event utan +3 candies. Dvs en Pokemon som t.ex. Charmeleon ger 16 candies med pinap ((5+3)x2) och inte 20. 3rd stage evolutions ger 26 med pinap
Citera
2017-07-23, 14:28
  #13254
Medlem
vapor21s avatar
Legendary raids hittills: 4 Articuno (0 fångade), 3 Lugia (2 fångade med 89IV och 96IV).

Jäkligt tuffa att fånga, båda har varit på sista eller näst sista bollen. I den staden där jag bor har det varit riktigt kul och bra uppslutning, flera grupper som gemensamt går runt i 20-30 pers/grupp. Så det svåra är inte att ta ner raid bossen, det är att fånga den. Dags att ladda mobilen och powerbanken och dra ut på en ny runda om en timme ungefär.
Citera
2017-07-23, 14:31
  #13255
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Ett par snabba tankar kring legendaries:
- Väldigt dåligt att man kan få >1 av en legendary, framför allt när det inte ens har gått en dag sedan release
- Uselt att man ska gå 20km/candy när rare candies ändå fungerar. Raids är så OP att det liknar ingenting

Och btw, det är inte dubbel candy under detta event utan +3 candies. Dvs en Pokemon som t.ex. Charmeleon ger 16 candies med pinap ((5+3)x2) och inte 20. 3rd stage evolutions ger 26 med pinap
Niantic har inte gått ut med dubbel candy, de har gått ut med "candy bonus". Jag tycker att det är bra att det inte är dubbel, tänk att fånga t.ex. en Blastoise. Då kan du få upp till 42 Squirtlecandies vilket är alldeles för mycket imo. När ett 10km-ägg i normala fall ger 32 candies med maximal utdelning så ska det inte gå att få mer genom EN fångst.
Citera
2017-07-23, 14:33
  #13256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Niantic har inte gått ut med dubbel candy, de har gått ut med "candy bonus". Jag tycker att det är bra att det inte är dubbel, tänk att fånga t.ex. en Blastoise. Då kan du få upp till 42 Squirtlecandies vilket är alldeles för mycket imo. När ett 10km-ägg i normala fall ger 32 candies med maximal utdelning så ska det inte gå att få mer genom EN fångst.
Jag håller med om att det är för mycket, men de gick faktiskt ut med double candy

http://pokemongolive.com/en/post/legendaryrewards
Citera
2017-07-23, 14:35
  #13257
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Jag håller med om att det är för mycket, men de gick faktiskt ut med double candy

http://pokemongolive.com/en/post/legendaryrewards
Ja där ser man, fel av mig. Kollade bara på den bilden de la ut mer alla rewards beroende på vilken type som fångas och där beskrevs alla rewards bara som "bonus".
Citera
2017-07-23, 14:39
  #13258
Medlem
Lite irriterande att de tagit bort nedräkningen på raiderna. Nu är det svårare att få dit så många som möjligt vid samma tidpunkt.
Citera
2017-07-23, 14:44
  #13259
Medlem
Mackan1992s avatar
Var ju fan 5 legendary raids åt gången på förmiddagen, nu är det inga alls.


Någon som upplever samma?
__________________
Senast redigerad av Mackan1992 2017-07-23 kl. 14:47.
Citera
2017-07-23, 14:52
  #13260
Medlem
C0ws avatar
Har än så länge fångat 2 Lugias och 4 Articunos + 3 Lugias och Articunos som har flytt...

Är ändå nöjd då en Lugia har 15-13-15 IV
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback