Citat:
Ursprungligen postat av
freeriderXII
Zlatans mål mot Ungern 2005 i VM-kvalet var ett viktigt mål som många inte snackar om.
Här med tysk kommentator
Ett fantastisk mål, efter klacken mot Italien är det framför allt det målet jag kommer att tänka på när det gäller Zlatans landslagskarriär..
Kanske framför allt för att man gillade Zlatan mycket mer på den tiden, det var inte alls samma attityd då, som efter att han blev den stora "stjärnan" i landslaget..
Exempelvis såg "Ibra" upp mycket till "Henke" och lyssnade verkligen på honom, det fanns även respekt för andra lagkamrater..
De fyra målen mot England var också något alldeles extra, även om det var en träningsmatch..
Insatsen mot Danmark i play-off var också bra, men för mig kändes det mer som att laget och Z. var skyldiga att prestera efter ett uselt kval, insatsen hemma mot Österrike var förmodligen det sämsta jag sett från ett svenskt landslag..
Sedan gjorde man ju praktfiasko i EM också, man fick hjälp med ett självmål från Irland, det var allt man mäktade med framåt, så då känns inte Danmarksvinsten lika speciell heller (jämför med U-21:s vinst mot Frankrike, som sedan ledde till EM-guld)..