2018-01-08, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Blev ju inte direkt bättre av att se hela intervjun. Bara väldigt få personer kan berätta en snyfthistoria om hur synd det är om han eftersom han NÄSTAN blev utkastad ifrån ett juniorlag för att ha skalat en spelare.

"det är så synd om mig, jag skalade en LAGKAMRAT, nu får jag kanske inte spela kvar"

håller med. hatar den här "tyck-synd-om-mig" mentaliteten som lejonungen har. och "bäst genom tiderna"-snacket. dessutom tjatar han om att han inte fick chansen. han om nån fick ju chansen.

nån som vet vem spelaren som blev skallad är? farsan var tydligen snut.
Citera
2018-01-08, 14:14
Medlem
Den självutnämnde har aldrig vunnit guldskon samt bara vid enstaka tillfällen varit rankad topp tio.

Det är inte meriter som får Gunnar Nordahl bedrifter att blekna direkt.

Bara för att Zlatan saluför en lögn behöver inte alla gå på den.
Citera
2018-01-09, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Att han har fått för sig att svensk media har varit rasistisk (ens i underton eller liknande) mot honom är helt befängt. Jag kan helt klart köpa att han stötte på sådant som ungdomsspelare i MFF (not: det är absolut inte något unikt för dem, utan det fanns här och där i Sverige på den tiden) men i svensk media?...En obegriplig anklagelse.

Iofs kan man ju undra på ifall det bemötande säger sig ha fått i MFF som ungdom beror på att han är jugge eller hans beteende? Han har själv berättat många historier om hur han trädde över gränsen. Han har alltid haft en jävla attityd - att man får skarpa motreaktioner på det är inte rasism.
Senast redigerad av snillet_1 2018-01-09 kl. 00:05.
Citera
2018-01-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Att han har fått för sig att svensk media har varit rasistisk (ens i underton eller liknande) mot honom är helt befängt. Jag kan helt klart köpa att han stötte på sådant som ungdomsspelare i MFF (not: det är absolut inte något unikt för dem, utan det fanns här och där i Sverige på den tiden) men i svensk media?...En obegriplig anklagelse.

Iofs kan man ju undra på ifall det bemötande säger sig ha fått i MFF som ungdom beror på att han är jugge eller hans beteende? Han har själv berättat många historier om hur han trädde över gränsen. Han har alltid haft en jävla attityd - att man får skarpa motreaktioner på det är inte rasism.

Jag tycker att det är lite gulligt att vissa i medierna gnäller för att Zlatan generaliserar och kallar svenska journalister för rasister. Själva har medierna inga problem med att generalisera om svenskar och kalla dem för rasister men att bli utpekade själva gillade de inte lika mycket.
Citera
2018-01-09, 21:15
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
håller med. hatar den här "tyck-synd-om-mig" mentaliteten som lejonungen har. och "bäst genom tiderna"-snacket. dessutom tjatar han om att han inte fick chansen. han om nån fick ju chansen.

nån som vet vem spelaren som blev skallad är? farsan var tydligen snut.

Efternamn W*nqvist. Brorsan tränare i TFF.
Citera
2018-01-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Jag tycker att det är lite gulligt att vissa i medierna gnäller för att Zlatan generaliserar och kallar svenska journalister för rasister. Själva har medierna inga problem med att generalisera om svenskar och kalla dem för rasister men att bli utpekade själva gillade de inte lika mycket.

Extremt roligt tycker jag. Hörde programmet Euro Talk där flertalet journalister kommer fram till slutsatsen att det visserligen finns latent rasism riktad mot Zlatan därute, men att det överhuvudtaget inte existerar på tidningsredaktionerna. Som om journalistkåren inte är ett tvärsnitt av befolkningen utan på något sätt står över andra.

Det argumentet köper jag inte, även om jag annars håller med om att Zlatan verkligen inte har blivit illa behandlad för att han är blatte.
Citera
2018-01-12, 18:24
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ursäkta vad sa du?

Haha såg det här först nu. Men ja, att landslaget gick vidare utan Zlatan talar inte direkt emot honom eller mitt påstående att det är lamslaget utan honom. Det var alltså typ 190 minuter fotboll, där Sverige satte en halvchans via italienska fötter från en mittfältare som offensivt är på allsvensk nivå. Utöver det hade de typ noll framåt. Jag har fortfarande extremt svårt att se hur det här laget ska få något alls uträttat offensivt i VM. Vill att det ska gå bra för Sverige så ber till gud att någon anfallare tar ett rejält kliv framåt i vår, behövs illa kvickt.
Citera
2018-01-12, 21:03
Medlem
Han har trotts allt lyckats i landet lagom, mellanmjölk Sverige av uppenbar anledning.
Dock blev det totalt patetiskt från Volvos sida att använda personen ifråga som marknadsföring.
Ingen koppling överhuvudtaget förutom att gynna båda varumärkena för vinnings skull.

Sorgligt hur reklamerat samhället är.
Citera
2018-01-12, 21:09
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Han har trotts allt lyckats i landet lagom, mellanmjölk Sverige av uppenbar anledning.
Dock blev det totalt patetiskt från Volvos sida att använda personen ifråga som marknadsföring.
Ingen koppling överhuvudtaget förutom att gynna båda varumärkena för vinnings skull.

Sorgligt hur reklamerat samhället är.
Hade varit bättre de använde Kosovare Aslani menar du? Volvo vill givetvis maximera sin marknadsföring och vem väljer man då om man måste välja en svensk?
Citera
2018-01-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Hade varit bättre de använde Kosovare Aslani menar du? Volvo vill givetvis maximera sin marknadsföring och vem väljer man då om man måste välja en svensk?

Spelar ingen roll om personen ifråga hetat Anna Svensson så länge personen ifråga är känd.
Visst det gäller att maximera sina vinster men det blir bara patetiskt, och det bevisar enbart hur medialt påverkade befolkningen är.
Citera
2018-01-12, 21:27
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Spelar ingen roll om personen ifråga hetat Anna Svensson så länge personen ifråga är känd.
Visst det gäller att maximera sina vinster men det blir bara patetiskt, och det bevisar enbart hur medialt påverkade befolkningen är.
Nej det bevisar bara att Volvo vill maximera sin marknadsföring. Handlar inget om befolkningen eller medialt.
Citera
2018-01-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Nej det bevisar bara att Volvo vill maximera sin marknadsföring. Handlar inget om befolkningen eller medialt.

Hur tänker du?
Om inte befolkningen är medialt förslavade, så vad är poängen att köpa in Zlatan för att öka försäljningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in