2016-10-27, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Enligt uppgifter var hans andra halvlek väldigt bra. Jag såg bara första och då blandade han någon bra pass med förädiska bolltapp. Om han nu var så bra i andra halvlek så är det något att ta med sig. En ass och bra spel kan tysta några kritiker iaf.
Kolla målet om du inte sett det. Mästerlig nertagning först som fick Otamendi vrida sig i plågor efter duellen sen snyggt inspel.

https://www.youtube.com/watch?v=CN6l_jZF81Y
Citera
2016-10-27, 00:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om du tror att kritikerna tystnar på grund av att han, under en medioker insats, slog en målgivande passning mot ett oengagerat City så tror du nog fel. Hans anmärkningsvärda måltorka fortsätter ju men den kanske bryts mot storlaget Burnley.

Jag har hört att andra halvlek som helhet var bra. Inte bara assisten.
Citera
2016-10-27, 10:53
Medlem
Cambijaos avatar
Kollade på Zlatan-highlights mot Chelsea. Och det enda som slog mig var jävla usla alla kring Zlatan var, de tar aldrig någon löpning. De står verkligen still och väntar på bollen. Som sittande mittfältare.

Vet inte om det är någon Moyes-effekt som lever kvar eller Mourinho glömt bort allt han lärde ut i Real Madrid.
Citera
2016-10-27, 11:18
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Kollade på Zlatan-highlights mot Chelsea. Och det enda som slog mig var jävla usla alla kring Zlatan var, de tar aldrig någon löpning. De står verkligen still och väntar på bollen. Som sittande mittfältare.

Vet inte om det är någon Moyes-effekt som lever kvar eller Mourinho glömt bort allt han lärde ut i Real Madrid.
Ja, det håller jag med om. För när han gick ner i mittfältet och hämta boll alternativt kunde slå passningar, så hände det faktiskt saker. Han slår farliga passningar. Han skapar nånting i den matchen. Sen att det kändes som att han inte kan slå passningarna till sig själv är en sak. Ungefär det som Pogba ska göra.
Tycker för övrigt att han borde lira med Rashford på topp, där Zlatan kan kliva ner och leverera boll, typ som en falsk tia.
Citera
2016-10-27, 14:16
Medlem
Marquesos avatar
Det var rätt roligt att läsa vad United-fans tyckte om Zlatans prestation igår. Första halvlek var enligt nästan alla komplett usel, det sämsta Zlatan någonsin presterat o.s.v. Jag har svårt att förstå det där med att peka ut en spelare och klaga på hela lagets problem på denne, Rooney är ett annat exempel på det.

Som andra är inne på fick svensken inte direkt mycket hjälp i uppspelningsfasen, vilket är anledningen till att han tvingas kliva nedåt i plan. Sen går det inte att göra hur mycket som helst med dessa ständiga långbollar från backlinjen. Vad jag såg vann Zlatan nästan alla nickdueller/långbollar, att sen lasta honom för att ingen möter eller jobbar på andrabollen blir bara smått komiskt.

Men klart det ska sägas att det inte var Zlatans bästa match heller. Ett par onödiga och slarviga bolltapp, han halkade i farligt läge och slog bort någon enstaka passning. Som de flesta i båda lagen under matchen. Samtidigt blev det en riktigt fin djupledsboll till Rashford, en framspelning till Pogba och även en väldigt bra assist.

Enda sättet att slippa kritik i Unitedlägret verkar vara att ha en otrolig snabbhet ā la Rashford/Valencia. För som alla vet är snabbhet samma sak som skicklighet. Inte så att de är dåliga, däremot immuna mot kritik trots lika jävliga bolltapp som resten.
Citera
2016-10-27, 14:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag har aldrig skrivit någonting om hur Ligue 1 står gentemot andra ligor utan bara motsatt mig att man varvar ner om man går till ett storsatsande topplag i den ligan för att försöka vinna CL.

Varva ner betyder att man sänker sina ambitioner. Zlatans ambitioner var lika höga när han valde (tvingades välja) PSG istället för Milan. PSG var för övrigt under hans tid där bättre än alla italienska lag förutom Juventus.
Var det verkligen helt omöjligt för Zlatan att gå till någon av de fem stora i PL, till Juventus, till Real eller Bayern munchen. Jag tror inte det. Framförallt om han hade sänkt lönen något till förmån för att fortsätta vinna riktiga titlar. Jag tycker han slösade bort sina sista 4 riktigt bra år, och jag tror att han hade gjort det betydligt bättre i PL när han var 31 år istället för 35. Psg var ett skönt sätt att casha in.
Citera
2016-10-27, 19:18
Medlem
Citat:

Som Zlatan menar du, att stå still och vänta på bollen?
Gamla vanliga när han inte levererar, så är det lagkamraterna som är usla per automatik.
Citera
2016-10-27, 21:34
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Det går inte att skylla på hans medspelare, Zlatan var usel helt enkelt.
Citera
2016-10-27, 22:11
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Som Zlatan menar du, att stå still och vänta på bollen?
Gamla vanliga när han inte levererar, så är det lagkamraterna som är usla per automatik.

Förstår du ens rollen Zlatan har som anfallare?

Varför ens engagera dig i en diskussion när du inte ens verka förstå det fundamentala med anfallsfotboll?
Citera
2016-10-27, 23:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Förstår du ens rollen Zlatan har som anfallare?

Varför ens engagera dig i en diskussion när du inte ens verka förstå det fundamentala med anfallsfotboll?

Jag tror snarare att han stör sig på att ni zlatanister anser att Zlatan aldrig underpresterar, när det går dåligt för honom så beror det alltid på att hans medspelare suger. Ni anser helt enkelt att Zlatan är världens enda fotbollsspelare som aldrig spelar dåligt. Men visst, han fick inte mycket stöd igår men inte fan ansträngde han sig för att få det heller.
Citera
2016-10-28, 07:16
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror snarare att han stör sig på att ni zlatanister anser att Zlatan aldrig underpresterar, när det går dåligt för honom så beror det alltid på att hans medspelare suger. Ni anser helt enkelt att Zlatan är världens enda fotbollsspelare som aldrig spelar dåligt. Men visst, han fick inte mycket stöd igår men inte fan ansträngde han sig för att få det heller.

Jag skrev dock om 4-0-matchen mot Chelsea. Där Zlatan fick ta mest av skit av "anti-Zlatanister".
Citera
2016-10-28, 07:54
Medlem
Sanningen är att Zlatan är bäst i United de övriga spelarna håller betydligt lägre nivå. Tror både Z och Mourinho är i chock över hur dåligt laget spelar generellt. Z har otur nu känns det som om han måste spela samma roll han hade i svenska landslaget att springa ner och hämta bollar. Z skall spela på topp i straffområdet omgiven av de bästa spelarna typ i Real Madrid och Bayern lite otur har han. Finns det någon spelare i United som skulle platsa i de allra bästa lagen i Europa? nej bara Z. Mourinho måste ifrågasättas för alla ser att Rooney är slut och Pogba är ej den storspelare som Mourinho hävdade. Försvaret och mittfältet är bedrövligt i United. Z och Rushford i ett 4-4-2 uppställning skulle kunna fungera perfekt om man hade ett fungerande lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in