Citat:
Ursprungligen postat av
AusSchlauch
Sånt väger mycket och leder till högre bränslekostnader och därmed högre biljettpriser i längden.
Svar=folk som är överviktiga leder också till högre bränslekostnader ska de nekas att åka buss eller ska de betala högre biljettpriser? sluta trolla har man problem i ett samhälle då skaffar man de som krävs för att de funkar. i detta fallet en biljettmaskin som väger som 1 passagerare.
Och vad är det du inte vill ta in i huvudet alpha??? du kan inte komma med skitpåståenden som att kontanter är dyrare att hantera.
Jag förklarade redan innan som svar att det är bankerna i sverige som manipulerat och trixat med priserna av kontanthanteringen och chockhöjt avgifterna för kontanthantering med upp till 1200% eftersom de i princip har monopol på marknaden.
Detta för att de kan påvisa och luras att kontanthanteringen är dyr (dessutom är den inte dyr för kontanthanteringskostnaderna stannar inom sverige och skapar jobb dvs istället för att betala a-kassa genom skatten får vi personer som jobbar och betalar skatt och köper mer varor som i sin tur staten får in moms och skatt på)
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/bankerna-chockhojer-priserna
medeltal var avgiften för debitbetalningar(kort) år 2015 11 euro cent när den för kontantbetalningar var 4 euro cent, enligt uppgifter från Finlands Bank.
https://svenska.yle.fi/artikel/2016/...ande-kontanter
Läs igenom denna gången alpha

.
Och som svar till kirk douglas att det är värt att betala kortavgifterna= Nej det är inte värt att betala kortavgifterna.
Kompisen har en butik och jag ser på honom hur han får jobba 11 till 14 timmar per dag för att de ska gå runt.
Han är så jävla arg när han ser bankens anställda som ligger nära som han göder.de tar de lugnt hela dagen å går hem tidigt medan han får stressa å ta jobbigt folk för småpengar.
Å han får betala kortavgifter för en tjänst som gör att banken slipper ha svensk personal. De enda de har kvar är i princip bolåne personal.så han förlorade många stammisar när de sparkade folk.
Han blev rånad men de fick inte me sig kontanter utan tobak. Har snackat lite och han blir hellre rånad av dom än banken men önskade att sverige skulle ha såna lagar att butiksrånare åker in på långa straff och inte fjutt straff.
Det är inte vanligt folk man ska straffa utan rånarna.
om kontanterna skulle försvinna så skulle banken få totalmonopol och höja sina kortavgifter än mer totalt som vi skulle få betala.
Och nej alpha det är ingen kostnad för banken att hantera kort utan en besparing.
Istället för att ha svensk personal så köper de kinesisk tillverkade billighets kortterminaler som de hyr ut för dyra pengar(utöver kortavgifterna).
De tar alltså dubbelt betalt för en tjänst som de sparar pengar på.
Och som svar till bajsboo här nedan=
ersonligen har jag NOLL i avgift på mitt kort såklart, tjänat till och med 1% på alla köp jag gör, med andra ord tjänar jag 1% mer än dig på alla köp jag gör under en livstid, ganska mycket det
=Förstår du inte mr bajs boo att du har avgift på kortet.Varje gång du drar kortet som dessutom är ett kreditkort som kostar extra mycket för butikerna bara höjer priserna på varorna överlag alternativt minskar personal eller nedläggning av små butiker vilket vi betalar iform av höjda skatter.
du betalar den själv plus en extra % avgift iform av det som jag förklarade ovan på ett eller annat sätt. Vad är det som är så svårt att förstå?
Varför tror du ryanair tar extra kortavgift när du betalar med kreditkort.
Och varför tar de i danmark extra % avgift vid kreditkortsköp.Du måste utbilda dig lite och tänka längre än näsan räcker mr bajs boo.